Μίλα Τώρα!

Σχολικός εκφοβισμός… ένα θέμα που δεν μας αφήνει αδιάφορους. Στο σχολείο μας αποφασίσαμε να μιλήσουμε γι’ αυτόν και να οργανώσουμε σειρά δράσεων τις οποίες ολοκληρώσαμε με τον καλύτερο τρόπο. Συμμετέχοντας βεβαίως στην εκστρατεία του οργανισμού “Χαμόγελο του Παιδιού”  “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”. Συμφωνήσαμε όλοι μαζί να μη μιλάμε αύριο, ούτε σε λίγες μέρες, για όσα μας κάνουν(πράξεις, λέξεις, χειρονομίες, συμπεριφορές)και μας ενοχλούν. Θα ΜΙΛΑΜΕ ΤΩΡΑ!

2o Ν.Γ ΦΕΡΩΝ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

https://www.milatora.gr/post/το-2ο-νηπιαγωγείο-φερών-ενάντια-στο-bullying-μίλα-τώρα

Εγώ μοναδικός… όλοι μοναδικοί!

1

3η Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Ανθρώπινα Δικαιώματα

Ο εαυτός μου και η σχέση μου με τους άλλους.

Τίτλος: “Εγώ μοναδικός…όλοι μοναδικοί ! “

Εργαστήριο 1

  • Εξήγηση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων και διαμόρφωση αρχικού εννοιολογικού χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικές με το θέμα

fotor 2023 1 15 12 3 54 fotor 2023 1 15 12 13 11

  • 20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων των παιδιών.

Τα παιδιά βγήκαν φωτογραφία και ζωγράφισαν το όνειρο τους για τα παιδιά του κόσμου…

fotor 2023 1 15 12 22 14

  • Το λουλούδι των δικαιωμάτων. Τα παιδιά έκοψαν ένα πέταλο και μια σταγόνα μέσα στα οποία ζωγράφισαν και έγραψαν ένα δικαίωμα. Όλα τα πέταλα ενώθηκαν για να δημιουργήσουν το λουλούδι των δικαιωμάτων και με το ποτιστήρι μας κάθε μέρα το ποτίζουμε.

fotor 2023 1 15 16 51 52fotor 2023 1 15 16 52 20fotor 2023 1 15 16 52 48 fotor 2023 1 15 12 40 35

  • Φύλλο εργασίας. Πόσες συλλαβές έχει το κάθε δικαίωμα…

fotor 2023 1 15 12 20 22

Εργαστήριο 2

  • Οι σούπερ ήρωες εκπαιδεύονται: Τα παιδιά έβαψαν το σώμα από έναν σούπερ ήρωα και κόλλησαν στο κεφάλι την φωτογραφία τους. Όλοι οι σούπερ ήρωες τοποθετήθηκαν στην πόρτα της τάξης μας και έγιναν οι σούπερ ήρωες της γνώσης. Αποφάσισαν απο κοινού ότι η σούπερ δύναμή τους είναι η γνώση.

fotor 2023 1 15 16 41 54fotor 2023 1 15 16 46 15fotor 2023 1 15 16 44 38

Εργαστήριο 3

  • Ποιόν βλέπεις μέσα στον καθρέφτη; Τα παιδιά έκατσαν μπροστά από έναν καθρέφτη και παρουσίασαν τον εαυτό τους.

fotor 2023 1 15 16 43 1 1fotor 2023 1 15 12 25 5

  • Το πορτραίτο του εαυτού μου.

fotor 2023 1 15 16 38 51 2fotor 2023 1 15 12 38 59

Εργαστήριο 4

  • Η νεράιδα με τις ευγενικες λεξούλες

Επισκεφθηκε την ταξη μας μια νεράιδα Ευγένεια και ζήτησε απο τα παιδιά να σκεφθούν λέξεις ή φράσεις σεβασμού και ευγένειας που τους αρέσει να ακούν και να λένε στους άλλους. Κόψαμε αστεράκια και γράψαμε τις λέξεις που μας είπαν τα παιδιά. Κάθε μέρα η νεράιδα ευγένεια υπενθυμίζει στα παιδιά πως μπορούμε να είμαστε ευγενικοί στους άλλους.

fotor 2023 1 15 17 2 43

  • Ανάγνωση παραμυθιού: ΄΄Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε΄΄ και φύλλο εργασίας.

fotor 2023 1 15 17 36 4

  • Κατασκευή: Σχεδιάσαμε τις παλάμες και αφού τις βάψαμε και τις κόψαμε, τις κολλήσαμε γύρω απο μια καρδιά για να μας θυμίζει ότι τα χέρια μας δεν χτυπάνε αλλά αγαπάνε!

fotor 2023 1 15 17 7 18fotor 2023 1 15 17 9 54

Εργαστήριο 5

  • Ομαδική κατασκευη, η κουρτίνα της φιλίας. Τα παιδιά έφτιαξαν ατομικές καρδούλες με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώθηκαν και δημιουργήθηκε η κουρτίνα της φιλίας.

fotor 2023 1 15 12 30 38 fotor 2023 1 15 12 43 10 fotor 2023 1 15 17 13 56

  • Η πίτα της φιλίας. Συζητήσαμε τι υλικά μπορεί να περιέχει η πίτα της φιλίας για να είναι νόστιμη και γλυκιά. Τα παιδιά ζωγράφισαν την πίτα της φιλίας και τα υλικά που χρειάστηκαν για να γίνει.

fotor 2023 1 15 12 30 6

Εργαστήριο 6

  • Αφήγηση του παραμυθιού: ¨ Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας¨ και κατασκευή. Με σφουγγάρι, τα παιδιά έκαναν χρωματιστά τετράγωνα κι έφτιαξαν τον Έλμερ.

fotor 2023 1 15 17 21 26 fotor 2023 1 15 17 20 49 fotor 2023 1 15 17 19 29fotor 2023 1 15 12 18 29

Εργαστήριο 7

Αφήγηση παραμυθιού για την διαφορετικότητα, ο Ακανθούλης και κατασκευη. Τα παιδιά έκοψαν χρωματιστές λωρίδες που ήταν τα αγκάθια του διαφορετικού Ακανθούλη.

fotor 2023 1 15 17 38 55

  • Το μαγικό πανί: Μια ιστορία για τα ανθρώπινα δικαιώματα και κατασκευή. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα πολύχρωμο μαγικό πανί που τύλιξε τη γη μας για να την κάνουν χαρούμενη και γελαστή.

fotor 2023 1 15 17 29 16fotor 2023 1 15 12 39 37 fotor 2023 1 15 12 45 17

  • Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι: ¨Αν όλα τα παιδιά της γης…¨…Γίναμε όλοι μια αγκαλιά!!!

fotor 2023 1 15 12 13 36

 

Σαράντα μέρες…Σαράντα νύχτες…. και γεννήθηκε ο μικρός Χριστός.

Αφήνοντας πίσω μας το Φθινόπωρο, έρχεται γρήγορα και με μεγάλο ενθουσιασμό η γιορτή των Χριστουγέννων. Προετοιμασίες, μυρωδιές, έθιμα και κατασκευές που μας θυμίζουν τις μεγάλες γιορτές που πλησιάζουν αποτελούν την καθημερινή μας ενασχόληση.Ξεκινήσαμε να μετράμε πυρετωδώς τον χρόνο που μας μένει μέχρι τη γιορτή των Χριστουγέννων και κάθε μέρα μαζί με τους αριθμούς, ακονίζαμε και το μυαλό μας για να βρούμε την απάντηση στο αίνιγμα της ημέρας που βρισκόταν επάνω στο Χριστουγεννιάτικο Έλατο. Δημιουργήσαμε βεβαίως με όλη μας την τέχνη και τα δικά μας Χριστουγεννιάτικα δέντρα με αντίστροφη μέτρηση για να ελέγχουμε το χρόνο και στο σπίτι μας. 

μέτρηση με αινίγματα 

μέτρηση 

Διαβάσαμε και ένα βιβλίο αντίστροφης μέτρησης (Τα Χριστούγεννα του Αρκουδάκου,Beatrice Garel)όπου η κάθε μέρα μας επιφύλασσε μια ιστορία και ένα στολιδάκι με το οποίο στολίζαμε το τρισδιάστατο δέντρο που εσωκλείεται στο βιβλίο.

 fotor 2023 1 4 17 23 51

Βεβαίως, για τη φετινή χρονιά θα δώσουμε και παράσταση γι’αυτό και ετοιμάσαμε τα ποιήματά μας μόνοι μας ωστε να τα μάθουμε και να διαπρέψουμε στους ρόλους μας!

fotor 2023 1 8 21 36 55

fotor 2023 1 8 21 37 19

Διαβάσαμε το χρονικό της Γέννησης του Χριστού στο βιβλίο “Η Γέννηση του Χριστούλη” απο τις εκδόσεις Σαββάλας και μελετήσαμε σε ιστοριογραμμή τη σημαντικότητα που έχει για όλο τον κόσμο το γεγονός αυτό.

fotor 2023 1 4 17 24 47 fotor 2023 1 4 17 20 28

Δεν έλειψαν και οι δραστηριότητες γραμματισμού και μαθηματικών με θέμα τα Χριστούγεννα!

εργασίας με λέξεις των Χριστουγέννων

fotor 2023 1 4 17 22 49 1

Η Γέννηση του Χριστού έφερε την αγάπη στον κόσμο και η αγάπη αυτή φώλιασε και στις δικές μας καρδιές. Έτσι, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε ελεύθερα το δώρο που θα δίναμε εμείς στο μικρό Χριστούλη!

 fotor 2023 1 4 16 57 31 fotor 2023 1 4 17 19 19

Κατα βάθος βέβαια όλοι περιμέναμε τον Άγιο Βασίλη να μας φέρει το δικό μας δώρο και γι ‘αυτό ετοιμάσαμε στεφανάκια με τον Άγιο Βασίλη για να του δείξουμε την λαχτάρα μας και την αγάπη μας.

fotor 2023 1 4 16 55 32fotor 2023 1 4 17 10 38

Αφού λοιπόν ολοκληρώσαμε την ανάλυση του θέματός μας,

fotor 2023 1 4 17 19 54

το ρίξαμε στις όμορφες κατασκευές. Αγγελάκια, Άγιος Βασίλης, Τάρανδοι,Ρόδια καλοτυχίας, Φάτνες, δημιουργήθηκαν με περισσή τέχνη απο όλους μας και βέβαια γέμισαν και την δωροσακούλα που πήραμε μαζί μας στις γιορτές!

fotor 2023 1 4 17 12 35 fotor 2023 1 4 17 21 53

fotor 2023 1 4 17 30 13 fotor 2023 1 8 22 45 36

fotor 2023 1 4 17 43 54 fotor 2023 1 4 17 44 46 

Μέσα στη σακούλα βέβαια υπήρχαν και γλυκά και προσωποποιημένα δώρα μαγνητάκια που μας ετοίμασαν οι γονείς με δικά τους έξοδα και τους ευχαριστούμε πολύ που στέκονται πάντα αρωγοί στις προσπάθειές μας να δώσουμε το καλύτερο στα παιδιά!

fotor 2023 1 4 17 47 9 

Οι μέρες πέρασαν όμως και πλησιάζει η Χριστουγεννιάτικη Παράστασή μας…….στείλαμε προσκλήσεις χειροποίητες και φυσικά γραμμένες απο τα μικρά χεράκια μας.

fotor 2023 1 8 23 28 1 fotor 2023 1 4 17 32 28

fotor 2023 1 4 17 51 47

Δεν έλειψαν και οι σκανταλιάρικες αναγνώσεις με τις διδακτικές τους αξιοποιήσεις. “Ξαφνικά τα Χριστούγεννα” του Αλέξη Κυριτσόπουλου λοιπόν και ο Φρίκης μεταμορφώνεται σε πρίγκηπα Μήτσο.

 fotor 2023 1 4 19 4 54 fotor 2023 1 4 17 49 6 fotor 2023 1 4 17 50 47

Φυσικά δεν μπορούσαμε να μη τηρήσουμε τα έθιμα όπως ο Στολισμός του Δέντρου, Τα κάλαντα και η παρασκευή Χριστουγεννιάτικων λιχουδιών(αλλά και μπισκοτούληδων).

fotor 2023 1 4 17 37 11

fotor 2023 1 4 17 36 21 

fotor 2023 1 4 17 34 17

fotor 2023 1 4 17 54 15

Φτάσαμε μετά απο όλα αυτά και στη μέρα της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας. Τα σκηνικά μας ήταν έτοιμα,η διάθεση ήταν ανεβασμένη, ο μπουφές στρωμένος με εδέσματα απο τις γεναιόδωρες και χρυσοχέρες μαμάδες των μαθητών και ξεκινάμε για μια νέα και σπουδαία εμπειρία…..ΦΩΤΑ….ΜΟΥΣΙΚΗ…..ΜΙΚΡΑ ΜΑΣ ΜΑΘΗΤΑΚΙΑ….. ΠΑΜΕ ΓΙΑ “ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥΣ ΜΠΕΛΑΔΕΣ”

 fotor 2023 1 8 23 9 15 fotor 2023 1 8 23 7 7fotor 2023 1 10 9 53 52

Στο τέλος της γιορτής ο Άγιος Βασίλης ήρθε στη σκηνή μας και παρόλο που εμείς του κάναμε τη ζωή δύσκολη και τον βάλαμε “Φυλακή”, εκείνος μας μοίρασε δώρα με αγάπη και χαρά!

fotor 2023 1 10 9 52 45

Να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους και να ευχηθούμε σε όλο τον κόσμο να έχει απο τη νέα χρονιά…

ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ 

fotor 2023 1 4 16 56 10 fotor 2023 1 4 16 56 48

Μια παρουσίαση κοκκινοκιτρινοκαφεπορτοκαλί και μάλλον………πολύ Φθινοπωρινή!

Με το πέρας του πρώτου τριμήνου στο σχολείο μας, πέρασε και το Φθινόπωρο, η όμορφη αυτή εποχή. Εμείς στο σχολείο μας μάθαμε όσα περισσότερα μπορούσαμε γι’αυτη την εποχή και ήρθε η ώρα να σας τα παρουσιάσουμε συγκεντρωμένα.

Τα χρώματα μας είχαν συνεπάρει απο προηγούμενες δράσεις μας οπότε κάναμε μία αρχή με τα χρώματα του Φθινοπώρου τα οποία γνωρίσαμε μέσα απο τις μίξεις χρωμάτων, κατασκευές και τεχνικές όπως αυτή του pointillism(πουαντιγισμού).

χρώματα του φθινοπώρου με μίξη χρωμάτωντοπίο με τη μέθοδο πουαντιγιέ.

Είμαστε τόσο απορροφημένοι απο το θεμα μας όμως και αυτό μας κάνει να το συζητάμε με τους γονείς μας οι οποίοι είναι πάντα πρόθυμοι να συνδράμουν στις εξερευνήσεις και στη δίψα μας για μάθηση. Έτσι, ζητήσαμε όλοι φύλλα, καρπούς και φρούτα φθινοπωρινά. Με χαρά διαπιστώσαμε πως η προσφορά ήταν τόσο μεγάλη που με όλα αυτά, δημιουργήσαμε….

…ζώα του δάσους με φύλλα σε κολλάζ….

με φθινοπωρινά φύλλα 1με φθινοπωρινά φύλλα με φύλλα φθινοπωρινά

με Φθινοπωρινά φύλλα φθινοπωρινά με φύλλα 2

….τη Ρούλα τη Φθινοπωρούλα και τον Ρούλη τον Φθινοπωρούλη, δύο φίλους που στόλισαν με την παρουσία τους τις τάξεις μας….

Ρούλα η Φθινοπωρούλα

Ρούλα η Φθινοπωρούλα 1

φθινοπωρούλης 1

Ρούλης ο Φθινοπωρούλης 1Ρούλης ο ΦθινοπωρούληςΦθινοπωρούλης

…..Το χειροποίητο φυτολόγιό μας ταξινομημένο ανάλογα απο το δέντρο προέλευσης των φύλλων….

φθινοπωρινών Φύλλων 1 Φύλλων

…….τρελά  μαντέματα φρούτων με κλειστά τα μάτια …..

το φρούτο

………..ταξινομήσεις ανάλογα με το μέγεθος και το χρώμα…..

Φύλλων 1 φύλλων

….και ολόκληρη γωνιά Φθινοπώρου με όλα όσα βλέπουμε, μυρίζουμε και γευόμαστε την εποχή αυτή.

γωνιά του Φθινοπώρου

Με αφορμη όλα αυτά τα φυσικά υλικά, κάναμε τις δικές μας ασκήσεις και τα δικά μας παιχνίδια.

Matching game με τα φρούτα του φθινοπώρου για να ενισχύσουμε τη μνήμη μας και τη γλωσσική μας ανάπτυξη

Matching game με καρπούς του φθινοπώρου

Φύλλα εργασίας και κατασκευές εμπέδωσης των αινιγμάτων με τα φρούτα του φθινοπώρου για βελτίωση του προφορικού λόγου, της έκφρασης και του γραμματισμού.

με τα φρούτα του Φθινοπώρου 1Αινίγματα με φρούτα

Κατασκευές με τις τεχνικές στένσιλ και τυπώματος για να δυναμώσουμε τα χεράκια μας και η λεπτή μας κινητικότητα να βελτιώνεται όλο και περισσότερο

φύλλαφθινοπωρινά φύλλαήρθες Φθινόπωρο.

Στένσιλ με φθινοπωρινά Φύλλα 1 Στένσιλ με φθινοπωρινά φύλλα

με Φθινοπωρινά φύλλα

φρουτοσαλάτα

Κατασκευές με τα φύλλα που πέφτουν προσεγγίζοντας τις μαθηματικές έννοιες Πάνω-Κάτω.

Κάτω φύλλα φθινοπωρινά

Πειράματα με τα φθινοπωρινά χρώματα των φύλλων τα οποία αν και λόγω της φωτοσύνθεσης κρύβονται την Άνοιξη και το Καλοκαίρι, απελευθερώνονται όμως όταν μείνουν για κάποιες ώρες σε αλκοολούχο λοσιόν και δίνουν ένα όμορφο τόξο χρωμάτων σε απορροφητικό χαρτί.

με τα χρώματα

Το αραχνόγραμμα μας όμως περιελάμβανε και τη σπορά και βεβαίως αναλύσαμε διεξοδικά και αυτό το σημαντικό γεγονός που συντελείται  το φθινόπωρο.

σπορά

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με μέτρηση των φωνημάτων στις λέξεις που αφορούν τη σπορά, με τα μέρη του φυτού, τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού αλλά και τους μύλους που αλέθουν το σιτάρι όταν έχει πλέον αλωνιστεί με αφορμή το τραγούδι “ο Γεωργός παει στον Αγρό” το οποίο είδαμε οπτικοποιημένο στο youtube αλλά και το μάθαμε στην τάξη μας.

.εργασίας με θέμα το Φθινόπωροενδυνάμωσης γραμματισμού με Θέμα τη σπορά

Στο σχολείο μας βέβαια μιάς και μιλήσαμε για σπορά αλλά και ενόψει του Halloween ήρθε και ένας απρόσμενος επισκέπτης τον οποίο βοηθήσαμε να καθαριστεί, να ετοιμαστεί, να ανοίξει τα μάτια του και να μας βοηθήσει να εμβαθύνουμε τις γνώσεις μας στα θέματα που ερευνούσαμε. Μας ήρθε βέβαια λίγο θυμωμένος και μας συστήθηκε βιαστικά και άγρια ώς Άκης, ο κολοκυθάκης που ξεπήδησε απο την ιστορία της  Katie Mcky και των εικόνων του Pablo Bernasconi, “Pumpkin Town”.

Ο Άκης λοιπόν μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε γιατί ήταν λιγάκι οξύθυμος και έπρεπε να ηρεμήσει…έτσι, κάναμε ένα πείραμα με ξύδι και σόδα και είδαμε την κολοκύθα μας να εκρύγνυται απο μία αντίδραση που συμβαίνει όταν η μαγειρική σόδα ενωθεί με το ξύδι. Για να θυμόμαστε και το πείραμα, συμπληρώσαμε και φύλλο εργασίας με τα υλικά που χρειαστήκαμε. με τον Άκη κολοκυθάκη

Μετά απο αυτό και αφού ηρέμησε ο Άκης, είπαμε όλοι μαζί να μάθουμε για τη σπορά και ειδικά της κολοκύθας, με βιωματικό τρόπο. Έτσι, αφου προσθέσαμε χώμα στον Άκη τον κολοκυθάκη, ρίξαμε τα σπόρια του, νερό και περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί αφού κατασκευάσαμε και τις δικές μας κολοκύθες με τα στάδια ανάπτυξης τους για εμπέδωση.

.jpg 

Όπως και κάθε φορά, δεν έλειψε και η φωνολογική εξάσκηση και αυτή τη φορά την τιμητική του είχε το Φώνημα Φ,φ. Αφού ακούσαμε το τραγούδι “Το κουκί και το ρεβίθι” από το cd ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ [24 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΗΣ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ] του ΤΑΣΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ.

Σχηματίσαμε το σύμβολο του Φ,φ βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν απο το φώνημα αυτό και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας.

παιχνίδια με το Φεργασίας με το φώνημα Φ

Παράλληλα φροντίσαμε να δημιουργήσουμε και το λεξικό του Φθινοπώρου με λέξεις που προσπαθούσαμε να μαντέψουμε βλέποντας συγκεκριμένες εικόνες για να εμπλουτίσουμε το εκφραστικό μας λεξιλόγιο.

Αλφαβήτα του Φθινοπώρου

Τη σκυτάλη πήρε και η εικαστική αγωγή. Γίναμε λοιπόν διασήμοι ζωγράφοι και κληθήκαμε να μελετήσουμε έναν εξαιρετικό πίνακα του Vincent Willem van Gogh ο οποίος απέδωσε τη φύση και τις αλλαγές της μοναδικά, να τον φανταστούμε, να τον νιώσουμε και τέλος να του δώσουμε έναν διαφορετικό τίτλο.

τίτλο στον πίνακα 1

Τέλος, η βελτίωση της αναγνωστικής μας ικανότητας, της προσοχής και του εκφραστικού μας  λόγου αποτέλεσε στόχο των αναγνώσεων βιβλίων με θεματολογία που αφορούσε το φθινόπωρο και φυσικά συνοδευόταν με κατασκευές και ψυχοκινητικά παιχνίδια.

“Ο κλέφτης των φύλλων” της Alice Hemming

Κλέφτης των φύλλων κλέφτης των φύλλων

“Όλες οι εποχές του χρόνου σ’ένα δέντρο” των Hegarty Patricia και Britta Teckentrup

οι εποχές του χρόνου σε ένα δέντρο οι εποχές του χρόνου σε ένα δέντρο

“Η περιπέτεια μιας σταγόνας” της Catherine Grimaldi

περιπέτεια μιας σταγόνας  βροχή

Είμαστε ένας, είμαστε δύο και ….φτάσαμε στο Πολυτεχνείο!

Μια ξεχωριστή γιορτή έφτασε! Οι μαθητές γιορτάζουν την δική τους επανάσταση ενάντια στην απολυταρχία. Ένα κατόρθωμα τολμηρό που απέδειξε οτι ακόμη και οι “μικροί” καμιά φορά μπορούν να δράσουν σα “μεγάλοι” και να πετύχουν, να προσφέρουν σε ένα ολόκληρο έθνος, το υπέρτατο αίσθημα, της Ελευθερίας! Εμείς, στο δικό μας σχολείο μάθαμε τί είναι αυτά που λένε Δημοκρατία και Δικτατορία, διαβάζοντας την περιπέτειά τους στο βιβλίο “Η Κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου.

Η ιστορία μας έδωσε την αφόρμηση να ασχοληθούμε με “Αντίθετες Έννοιες” και να κάνουμε παιχνίδια φωνολογικά με το φώνημα Δ,δ.

0 02 05 f77fb52fedd99961e31e0831d4f3338f9bff7806417f447f937e1ad99c269f62 6d3a506135bbef22 1  0 02 05 0dc7f4077497c58d2b61c961870f996851313e3423b2ccc29ac307cd04164cc5 7f3a0901ee5d52e

Αμέσως μόλις αντιληφθήκαμε τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας και με οδηγό το βιβλίο μας, κάναμε μια αναδρομή στα γεγονότα που έλαβαν μέρος κατα την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τον σημαντικό ρόλο που έπαιξε η μαθητευόμενη νεολαία στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Έτσι, φωνάξαμε συνθήματα όλοι μαζί όπως ακριβώς τα ακούσαμε σε ηχητικά ντοκουμέντα και συμπληρώσαμε ανοιχτα φύλλα εργασίας ενισχύοντας τη γλωσσική μας ανάπτυξη και την εκφραστική μας ικανότητα.0 02 05 3305ed1d3a287a0f8d2aa17f4e5f6252b9b336fd441e4bb9f88389ceffa06bb5 731caa31b84bb988 1

0 02 05 25f55c9ad12ffe690672c5b956793644f3b8262393a5ded215da4ed408954559 b539089c28400c040 02 05 bd01577b33409b293371894cc2ad9b89d0783d50c7f023caee14e3d5d2594731 d50d3f149bb0eda5

Τα γλωσσικά παιχνίδια όμως συνεχίστηκαν και το φώνημα Π,π όπως [Π]αιδεία, [Π]ολυτεχνείο, [Π]αιδιά κέντρισε το ενδιαφέρον μας και αποτέλεσε το εφαλτήριο για φύλλα εργασίας, ευρετήριο λέξεων αλλά και ψυχοκινητικά παιχνίδια λεπτής κινητικότητας(το σχεδιάσαμε στο χαλί και το “περπατήσαμε” με τα δάχτυλα, με αυτοκινητάκια και άλλα μέσα)

0 02 05 676470c1aad47643c87d0f479af41368840f214f68163061b5e98ace36406758 2e0f0ca63717c2ec

0 02 05 6d359010f33df7c6d2ed0a0086498ef0cd33307acf8849a4297afd520b648e1c 986f96f3d63e77530 02 05 7df456c52f4824511d1be520651292e01258c66b44c1d9afbff6306220b83191 14bd942e78462848

Μετά απο όλα αυτά δεν μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με τη διδακτική αξιοποίηση της Ντενεκεδούπολης, της ιστορίας του έγραψε η Ευγενία Φακίνου και μας έχει δώσει τις καλύτερες παραστάσεις κουκλοθεάτρου.0 02 05 477f4b4d0403e02f412133dfd23511f81c515cbd54093664414f781e8e09fbe2 143aaf975e3a92e60 02 05 3f567640e0eb823d2580fb8d4a227bbf0807c1991e8b0cb94cfdcc746ceb33cd 11cd9aec9809d360

Γνωρίσαμε λοιπόν τον αγώνα που πρέπει να δώσουμε για να διατηρηθεί η Ελευθερία και το πόσο σημαντική είναι και σχεδιάσαμε τα δικά μας περιστέρια της Ειρήνης.

0 02 05 e4ef4691eba32c163f2dadd6005131ac6215d76712e06a1b3b7f2c6fe1447d92 86f649ebe7d369b6 1

0 02 05 a75db33d1100c67eaec28af4c5db983fe5a8abaad1a32ad93f8998dcbead4de8 a591d84b000fd4ef0 02 05 767ff74818d17e7234c71e008a8ce15658fe208c8ab83588a787bfa9cd162480 6c4ed5c0ef360574

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε και με έναν καλλιτέχνη που αποτύπωσε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου . Το ενδιαφέρον μας στράφηκε λοιπόν στον Κώστα Μαλάμο και στα έργα του “Την άλλη μέρα” και “Πρώτη Επέτειος” και αναδημιουργήσαμε το πρώτο απο αυτά με την τεχνική της Στατικής Εικόνας. Γίναμε αγάλματα και σαν την Ελευθερία, κρατήσαμε κι εμείς το Περιστέρι της Ειρήνης και βγήκαμε απο το Πολυτεχνείο.IMG 20221117 091928 IMG 20221117 091943

Αυτό που μας έλειπε μετά απο όλα αυτά ήταν μια δραματοποίηση! Ετσι και έγινε και στο διδακτικό μας πεδίο μπήκε και η θεατρική αγωγή με την διασκευή της ιστορίας της Κυράς Δημοκρατίας. Η Κυρά Δημοκρατία, η Δικτατορία, ο Μουσικός, η Κομμώτρια, η Ζωγράφος, ο Μαθητής και οι Στρατιώτες μας προσέφεραν ένα ωραίο παιδικό θέαμα που είχε πολλά να μας διδάξει.  

0 02 05 358f962a2982cd75023c05a7f04e40cbf66303e5c922a33ce4fa5eb6c1059f77 cf55b535ae3d9dae0 02 05 a3e52d6f2f3722a5b83b94debfa207ae2b49c6afb4c52e1b16190037a0440156 820f349243eec7020 02 05 315db7c2677a0e50dbaf9471a9e30d5dcb8604f0ae290dafd8fd63a5974c7582 ed8bd0c60a647a540 02 05 0e67fbfd647b4d050e0e3c2a1bef5e190c712f839f5dedb6a48d9cedde828ce0 574e66bffbfa5d1e0 02 05 b01c2cb68fe43751c773b6722ae7406f0062abf31bdaed3596d0fc50d5f0ec6b f91aa5c4c53fcea1

Φασούλι το φασούλι,ο Τζίτζικας, ο Μέρμηγκας και ένα γουρουνάκι έμπλεξαν στο σχολείο μας, τυχαία, στης Αποταμίευσης τη μέρα.

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης…. Καταθέσαμε το κέφι μας και αποταμιεύσαμε όρεξη για δράσεις που περιγράφονται κυρίως με τις λέξεις “λίγο-λίγο” και “κάθε μέρα”….

Η ενασχόλησή μας με το θέμα ξεκίνησε με τη χρήση του διαδικτύου και βλέποντας σε βίντεο, τον γνωστό μύθο του Αισώπου “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας”. Μάθαμε λοιπόν πως όταν αποθηκεύουμε απο όλα όσα χρειαζόμαστε λίγο-λίγο κάθε μέρα, θα μαζέψουμε μετα απο καιρό μια ποσότητα που θα μπορέσει να μας βοηθήσει σε κάποια δυσκολία. Όπως πολύ σοφά έπραξαν τα μυρμηγκάκια και αντίθετα με το Καλοκαίρι που κουράστηκαν, τον Χειμώνα απόλαυσαν ωραία γεύματα και ζεστή φωλιά χρησιμοποιώντας τα αποθηκεύμενα-αποταμιευμένα πράγματά τους.

Μιλήσαμε για την αξία του να αποταμιεύεις και μάθαμε το λεξιλόγιο της ημέρας με πίνακες αναφοράς και γλωσσικά παιχνίδια.1

Λίγο-λίγο και κάθε μέρα έλεγε και το μαγικό κουτί που ήθελε το “κατιτίς” του και το Αίνιγμα που μας έβαλαν οι κυρίες μας ήταν ο κουμπαράς, ο Ροζογουρουνάς που θέλει τακτικά χρήματα μέσα του να βάζεις και αποταμίευση να κάνεις.

23

Μιά ζωγραφιά της δικής μας έμπνευσης έδωσε στο Αίνιγμα αυτο το δυναμικό αποτέλεσμα καιενίσχυσε εκφραστική μας ικανότητα.


4

Πάμε και στο βιωματικό μέρος της δοδασκαλίας όπου κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα και μη υλικά τους δικούς μας κουμπαράδες για να δοκιμάσουμε κι εμείς να αποταμιεύουμε λίγο-λίγο, κάθε μέρα στο σπίτι μας.

65

Το ΟΧΙ το Αθάνατο ! Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στο σχολείο μας.

FCvIcQCXIAIxIwV

27η Οκτωβρίου και στο σχολείο μας γεμίσαμε σημαίες και στρατιωτάκια! 

Ήρθε η μέρα της γιορτής του σχολείου μας και εμείς τιμήσαμε τους ανθρώπους που πολέμησαν για την Ελευθερία με ποιήματα και τραγούδια. Τις προηγούμενες μέρες όμως, για να μην είμαστε “αδιάβαστοι” φροντίσαμε να μάθουμε για το χρονικό του Ελληνικού αγώνα διαβάζοντας το βιβλίο “Το έπος του ’40”

ΕΠΟΣ ΤΟΥ 400 02 05 1126466f60fce186abce2e57da01af0ddd0551d145ac448f641f0cf95c97524e c7759cd30b112471

Συνεχίσαμε με το φωνολογικό παιχνίδι της λέξης “ΟΧΙ” κατα το οποίο τη σχηματίσαμε σωστά με τα φωνήματα στη σειρά και δεν παραλείψαμε να την αποτυπώσουμε  σε κατασκευές.

0 02 05 a2d77457936d5b71c71ae33223836199de717d783b9adddca2dce73daf8aaed9 ac0e9fb62e97f971 0 02 05 5c2eecf982b631ef43ee5aa13ae0e6a8ac0824d85913dc40db7ce7cd36127f2d d58012f0a8b037e7 1

Μετά απο το μεγαλειώδες ΟΧΙ στους Ιταλούς, είπαμε ένα ΝΑΙ στην Ειρήνη διαβάζοντας το βιβλίο “Ειρήνη είναι..” σε εικονογράφηση της Damon Emma και σε μετάφραση του Μιχαήλ Δημήτρη. Συνοδεύσαμε την ανάγνωσή μας με τα όμορφα σήματα της Ειρήνης τα οποία κατασκευάσαμε με την τεχνική του τυπώματος με φελό.

λήψης

0 02 05 28cd5a166693004944280884dbeea097782de01b132c83a2312e832237420116 f2c0ecc161337663

Η προσοχή μας στράφηκε και στο ιστορικό γεγονός του τορπιλισμού της ‘Ελλης, του καταδρομικού που μετέφερε την εικόνα της Παναγίας για τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου. Ενθουσιαστήκαμε με τις πληροφορίες που συλλέξαμε απο το διαδίκτυο και αποτυπώσαμε το γεγονός με τον δικό μας τρόπο.

τίτλο

Έτσι, φτάσαμε στην ημέρα της γιορτής και αφού στήσαμε το σκηνικό μας και βάλαμε τα καλά μας, στο πρώτο μέρος της, είπαμε τα ποιήματα μας και τα τραγούδια που μάθαμε.

0 02 05 e40a35dc12097cde05c3f627b8e6194cad7392d61d5d1f520ff11791b2c24d01 20340544737263ed

IMG 20221027 084825

Στο δεύτερο μέρος της γιορτής, απολαύσαμε και μια ωραία παράσταση κουκλοθεάτρου και συμφωνήσαμε με τους ήρωες πως η Ειρήνη είναι καλύτερη απο τον Πόλεμο

 

IMG 20221027 093002IMG 20221027 093111

Στο τέλος κρατήσαμε για το σπίτι, τις αναμνήσεις της γιορτής και ένα στρατιωτάκι φτιαγμένο απο τα δικά μας χέρια. 0 02 05 9d9bf5dba2b4047f5815c6c647c04960976a03db78abbadbe15f71f86fb5a0ce 731d9ac9d2a5b26c

0 02 05 daed50885aeca8334cf8b5ae3f5aa16df7f293ab9df5d852ee37dc7d3eb85602 c8538cc5e3bca1d3

Χρόνια πολλά Ελλάδα, Χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες!

Σεισμός, σεισμός…..μη σε πιάνει πανικός….

Πολλά έχουμε να μάθουμε αλλά στο δικό μας σχολείο έχουμε την ασφάλειά μας και την προστασία μας στα απαραίτητα και μη εξαιρετέα. Όπως κάθε χρονιά, διαβάσαμε, ακούσαμε, είδαμε βίντεο για ένα μεγάλο και απρόβλεπτο γεγονός που μπορεί να βλάψει την σωματική μας ακεραιότητα και να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή μας. Πληροφορηθήκαμε, όπως καλά καταλάβατε, για το Φυσικό Φαινόμενο του Σεισμού και την προληψη και προστασία μας απο τις συνέπειές του.

0 02 05 57b80074d66a219ad489eaa2ba63ea7b8d7cd5db5be12465b3a836985215939d 9a646b6d5a92bb07

 Εικόνες και βίντεο του ΟΑΣΠ πλαισίωσαν τη διδασκαλία μας και εμπλούτισαν τις πληροφορίες μας.



Λήψη αρχείου

και αφού τα μάθαμε όλα, προχωρήσαμε στη βιωματική μάθηση και στην πραγματική Άσκηση Σεισμού.

0 02 05 44152414b54e3b6c94653907a1623a2aefd426bab556525ec5af13e143c20548 6f312538e66612060 02 05 e07a82b952ab9216d430726bfcf6a73f38895b4b03723fa9ce903eeb5342e870 3130406df49b3f5b 10 02 05 b02afb529a4e53457f2c91e5b68182108912dbc8539031f4743ba399b3560b5e d05f23936b515e7e

Φιουξ… τα καταφέραμε και βγήκαμε εγκαίρως οπότε, ας φτιάξουμε τα δικά μας Βραβεία Συμμετοχής σε Αντισεισμική Άσκηση καθώς και τα κουνιστά σπιτάκια που θα μας θυμίζουν καθημερινά πως ο Σεισμός έρχεται απροειδοποίητα και το μυστικό για να τον ξεπεράσουμε εύκολα είναι η γνώση και η άσκηση ασφαλούς εκκένωσης και προστασίας.

0 02 05 00050da5be53b584f228a5f8fd7f7a1d45fff9764e1ce7502553c72c65a1944e 8b38e64b5720bbf9

0 02 05 47fa6dd18c7dff71c96ce4e8a79be748ff9f745783f7fd8ad10ebebe8b4aab04 ba396c6fea5906cc 0 02 05 ea5e87e87f4d264639415e743e3200845d51ba23b379ed7bb5ce279d836aa0a7 83c54006df30b341

0 02 05 51b6adcd1647b668307e525dc36ebcc55adfa686d68c5b9a08cfdc6360fe5b52 3898f238cde3c3ae 0 02 05 c35c9f8db7d52f066f388751a3e3f33538678f260fd3cd87504424b918d271fc 35ae768892c0bb67

Αντιλαμβάνομαι τον κόσμο μέσα απο τα σχήματα και τα χρώματα…

Κάπου εκεί, στις πρώτες μέρες μας ήταν που μας επισκέφθηκε η Λία η τελεία απο το βιβλίο “Η Τελεία” του Peter H. Reynolds και μας τρέλανε με τις ιδέες της.

Έτσι, ασχοληθήκαμε με τη μίξη των χρωμάτων με πειραματισμούς και δημιουργίες αλλά και τις ονομασίες τους.

20220919160933 i teleia

0 02 05 6b29304b4dbeda85d5ef95c54dba6e02a70b28cbcf435797609b19e6274f42d9 ecd4f01b0e19fed6 1

0 02 05 3022fcf3de398e987420b472276ab391fcb32fa4fe94c4f6773c68c1fd0d853f 5b3088a369c08c27

IMG 20220929 154816IMG 20220930 160848

 Κατασκευάσαμε τις δικές μας τελείες σε φύλλα εργασίας και χάρτινα πιάτα και στολίσαμε την τάξη μας με την εικόνα της “επισκέπτριάς” μας.0 02 05 ce76ffd7805603d58ae87ad8da6fdabe77834fc0ad069713194d84b55047528b b855ad62647554ae 0 02 05 ee87cdc7ad7c473654b4950475fe67b294bab77dfd4c6080ece34ecb51d6a82c c986bb197f9dfa59

Λύσαμε αινίγματα και απολαύσαμε παράσταση κουκλοθεάτρου με τα χρώματα του Ουράνιου Τόξου!

0 02 05 a2e46f345b400f3c5d20bf2d1ec4e49bcefaf4d21f5da7660cf86f63a0aa2196 94f14b3d034e7bd6

0 02 05 a42d33b6800941539b103970f64ce47d7abb1fd0daaaf2619473918198fd1b4a 3aa2c9c910678f5e 0 02 05 c24c7c37b2eaae240d587c6be264d50213d72ca31c8fb8dab0e75b8fe019633f 6b5977442bd60fce

Και ……βλέποντας πως η Λία είναι κυκλική, είπαμε να μάθουμε και για τα σχήματα……

Πρώτα οι γραμμές

0 02 05 374b3250ebab9be3c91ce188deaa87f0ab6ccb1da3b663c5342cb0f51ebbe492 2aee08511b5718dd0 02 05 88ff88f8c252e7c2b62ddcff2320f53d10fef2ad42f0d0f2ebc053fd7f800605 8688716f1e569d86

0 02 05 97cfc028d7d02cf815e5a683eefdc25bc4f5a55dfb8aa453543b367227b64864 ae1958e742a179b9

και ύστερα….τα Ξαπλοσχηματάκια και τα Τερατοσχηματάκια…..

IMG 20221011 125135 IMG 20221011 124409 IMG 20221011 123527

0 02 05 f22a524f4e87c356321350d75d3e628b60d8538db552e109cfcf088ee8f1047d f4570d850456ee71IMG 20221017 192317

Μαθαίνω τη ζωή μέσα απο τις Παγκόσμιες μέρες

Ήρθε ο Οκτώβριος των Παγκόσμιων ημερών ….

1 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας και στο σχολείο μας ετοιμάσαμε δωράκια για τον παππού και την γιαγιά μας που είναι πολύτιμα αγαπημένα πρόσωπα και μας δίνουν απλόχερα την  αγάπη τους και τη φροντίδα τους. 

Φτιάξαμε λοιπόν κάρτες απο τα χεράκια μας με μπολική αγάπη και μεγάλη μαστοριά για τον Παππού και τη Γιαγιά!

12 1 3 4

και ακούσαμε τραγούδια για τα χατίρια που μας κάνουν………

4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια ημέρα των Ζώων και οι δραστηριότητές μας ξεκίνησαν απο τον “Ξούτ” της Φωτεινής Τσάμπρα και της Ζωής Σκαλίδη….

Γνωρίσαμε την άσχημη και απρεπή συμπεριφορά που επιδεικνύουν οι άνθρωποι στα ζώα μα και την καλή συμπεριφορά, της αγάπης, αυτή που χρειάζονται άλλωστε οι τετράποδοι φίλοι μας! Παράλληλα επιμεληθήκαμε τις όμορφες κατασκευές μας οι οποίες είχαν ώς θέμα τη δημιουργία ενος σκύλου με τη μέθοδο origami και μπόλικη απο τη φαντασία μας.

5

6 1

Τέλος, διαβάσαμε την ιστορία ενός ασυνήθιστου τετράποδου, του βραδύποδα. Στο βιβλίο “In the Forest” των Anouck Boisrobert & Louis Rigaud.  Ο βραδύποδας, έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό…..είναι πολύ αργός…έτσι, κινδυνεύει όχι μόνο απο την κακή συμπεριφορά αλλά και απο την καταστροφή που μπορεί να συμβαίνει στο περιβάλλον του γιατί δεν μπορεί να τρέξει. Δείτε τον εκεί….στο δέντρο…..που κόβει ο εκσκαφέας. Καταλήξαμε στο συμπερασμα οτι για να ζούν τα ζώα ασφαλή, ο άνθρωπος πρέπει να τα σέβεται αλλά να φροντίζει και το περιβάλλον στο οποίο ζούν. Βέβαια ο δικός μας βραδύποδας μας εξέπληξε γιατί μας επισκέφθηκε πολύ-πολύ γρήγορα μέσα απο τις κατασκευές μας.

51H8KzhRFbL In The Forest 2 InTheForest1

046685 bd7ae63b914245f7b92a458208b7813d mv20 02 05 96a1a836420dda4da42cbe986df49027f1350a223c9ed8d713dc9be173a0df41 b02da409026b1919

0 02 05 c17babba6add6eeaf1a5850413bc727f9fe63148f86a4770f8ad9d26525fc7c3 4ec70af40f606d48