Σχολικός εκφοβισμός… ένα θέμα που δεν μας αφήνει αδιάφορους. Στο σχολείο μας αποφασίσαμε να μιλήσουμε γι’ αυτόν και να οργανώσουμε σειρά δράσεων τις οποίες ολοκληρώσαμε με τον καλύτερο τρόπο. Συμμετέχοντας βεβαίως στην εκστρατεία του οργανισμού “Χαμόγελο του Παιδιού” “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”. Συμφωνήσαμε όλοι μαζί να μη μιλάμε αύριο, ούτε σε λίγες μέρες, για όσα μας κάνουν(πράξεις, λέξεις, χειρονομίες, συμπεριφορές)και μας ενοχλούν. Θα ΜΙΛΑΜΕ ΤΩΡΑ!
3η Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Ανθρώπινα Δικαιώματα
Ο εαυτός μου και η σχέση μου με τους άλλους.
Τίτλος: “Εγώ μοναδικός…όλοι μοναδικοί ! “
Εργαστήριο 1
Εξήγηση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων και διαμόρφωση αρχικού εννοιολογικού χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικές με το θέμα
20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων των παιδιών.
Τα παιδιά βγήκαν φωτογραφία και ζωγράφισαν το όνειρο τους για τα παιδιά του κόσμου…
Το λουλούδι των δικαιωμάτων. Τα παιδιά έκοψαν ένα πέταλο και μια σταγόνα μέσα στα οποία ζωγράφισαν και έγραψαν ένα δικαίωμα. Όλα τα πέταλα ενώθηκαν για να δημιουργήσουν το λουλούδι των δικαιωμάτων και με το ποτιστήρι μας κάθε μέρα το ποτίζουμε.
Φύλλο εργασίας. Πόσες συλλαβές έχει το κάθε δικαίωμα…
Εργαστήριο 2
Οι σούπερ ήρωες εκπαιδεύονται: Τα παιδιά έβαψαν το σώμα από έναν σούπερ ήρωα και κόλλησαν στο κεφάλι την φωτογραφία τους. Όλοι οι σούπερ ήρωες τοποθετήθηκαν στην πόρτα της τάξης μας και έγιναν οι σούπερ ήρωες της γνώσης. Αποφάσισαν απο κοινού ότι η σούπερ δύναμή τους είναι η γνώση.
Εργαστήριο 3
Ποιόν βλέπεις μέσα στον καθρέφτη; Τα παιδιά έκατσαν μπροστά από έναν καθρέφτη και παρουσίασαν τον εαυτό τους.
Το πορτραίτο του εαυτού μου.
Εργαστήριο 4
Η νεράιδα με τις ευγενικες λεξούλες
Επισκεφθηκε την ταξη μας μια νεράιδα Ευγένεια και ζήτησε απο τα παιδιά να σκεφθούν λέξεις ή φράσεις σεβασμού και ευγένειας που τους αρέσει να ακούν και να λένε στους άλλους. Κόψαμε αστεράκια και γράψαμε τις λέξεις που μας είπαν τα παιδιά. Κάθε μέρα η νεράιδα ευγένεια υπενθυμίζει στα παιδιά πως μπορούμε να είμαστε ευγενικοί στους άλλους.
Ανάγνωση παραμυθιού: ΄΄Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε΄΄ και φύλλο εργασίας.
Κατασκευή: Σχεδιάσαμε τις παλάμες και αφού τις βάψαμε και τις κόψαμε, τις κολλήσαμε γύρω απο μια καρδιά για να μας θυμίζει ότι τα χέρια μας δεν χτυπάνε αλλά αγαπάνε!
Εργαστήριο 5
Ομαδική κατασκευη, η κουρτίνα της φιλίας. Τα παιδιά έφτιαξαν ατομικές καρδούλες με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώθηκαν και δημιουργήθηκε η κουρτίνα της φιλίας.
Η πίτα της φιλίας. Συζητήσαμε τι υλικά μπορεί να περιέχει η πίτα της φιλίας για να είναι νόστιμη και γλυκιά. Τα παιδιά ζωγράφισαν την πίτα της φιλίας και τα υλικά που χρειάστηκαν για να γίνει.
Εργαστήριο 6
Αφήγηση του παραμυθιού: ¨ Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας¨ και κατασκευή. Με σφουγγάρι, τα παιδιά έκαναν χρωματιστά τετράγωνα κι έφτιαξαν τον Έλμερ.
Εργαστήριο 7
Αφήγηση παραμυθιού για την διαφορετικότητα, ο Ακανθούλης και κατασκευη. Τα παιδιά έκοψαν χρωματιστές λωρίδες που ήταν τα αγκάθια του διαφορετικού Ακανθούλη.
Το μαγικό πανί: Μια ιστορία για τα ανθρώπινα δικαιώματα και κατασκευή. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα πολύχρωμο μαγικό πανί που τύλιξε τη γη μας για να την κάνουν χαρούμενη και γελαστή.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι: ¨Αν όλα τα παιδιά της γης…¨…Γίναμε όλοι μια αγκαλιά!!!
Αφήνοντας πίσω μας το Φθινόπωρο, έρχεται γρήγορα και με μεγάλο ενθουσιασμό η γιορτή των Χριστουγέννων. Προετοιμασίες, μυρωδιές, έθιμα και κατασκευές που μας θυμίζουν τις μεγάλες γιορτές που πλησιάζουν αποτελούν την καθημερινή μας ενασχόληση.Ξεκινήσαμε να μετράμε πυρετωδώς τον χρόνο που μας μένει μέχρι τη γιορτή των Χριστουγέννων και κάθε μέρα μαζί με τους αριθμούς, ακονίζαμε και το μυαλό μας για να βρούμε την απάντηση στο αίνιγμα της ημέρας που βρισκόταν επάνω στο Χριστουγεννιάτικο Έλατο. Δημιουργήσαμε βεβαίως με όλη μας την τέχνη και τα δικά μας Χριστουγεννιάτικα δέντρα με αντίστροφη μέτρηση για να ελέγχουμε το χρόνο και στο σπίτι μας.
Διαβάσαμε και ένα βιβλίο αντίστροφης μέτρησης (Τα Χριστούγεννα του Αρκουδάκου,Beatrice Garel)όπου η κάθε μέρα μας επιφύλασσε μια ιστορία και ένα στολιδάκι με το οποίο στολίζαμε το τρισδιάστατο δέντρο που εσωκλείεται στο βιβλίο.
Βεβαίως, για τη φετινή χρονιά θα δώσουμε και παράσταση γι’αυτό και ετοιμάσαμε τα ποιήματά μας μόνοι μας ωστε να τα μάθουμε και να διαπρέψουμε στους ρόλους μας!
Διαβάσαμε το χρονικό της Γέννησης του Χριστού στο βιβλίο “Η Γέννηση του Χριστούλη” απο τις εκδόσεις Σαββάλας και μελετήσαμε σε ιστοριογραμμή τη σημαντικότητα που έχει για όλο τον κόσμο το γεγονός αυτό.
Δεν έλειψαν και οι δραστηριότητες γραμματισμού και μαθηματικών με θέμα τα Χριστούγεννα!
Η Γέννηση του Χριστού έφερε την αγάπη στον κόσμο και η αγάπη αυτή φώλιασε και στις δικές μας καρδιές. Έτσι, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε ελεύθερα το δώρο που θα δίναμε εμείς στο μικρό Χριστούλη!
Κατα βάθος βέβαια όλοι περιμέναμε τον Άγιο Βασίλη να μας φέρει το δικό μας δώρο και γι ‘αυτό ετοιμάσαμε στεφανάκια με τον Άγιο Βασίλη για να του δείξουμε την λαχτάρα μας και την αγάπη μας.
Αφού λοιπόν ολοκληρώσαμε την ανάλυση του θέματός μας,
το ρίξαμε στις όμορφες κατασκευές. Αγγελάκια, Άγιος Βασίλης, Τάρανδοι,Ρόδια καλοτυχίας, Φάτνες, δημιουργήθηκαν με περισσή τέχνη απο όλους μας και βέβαια γέμισαν και την δωροσακούλα που πήραμε μαζί μας στις γιορτές!
Μέσα στη σακούλα βέβαια υπήρχαν και γλυκά και προσωποποιημένα δώρα μαγνητάκια που μας ετοίμασαν οι γονείς με δικά τους έξοδα και τους ευχαριστούμε πολύ που στέκονται πάντα αρωγοί στις προσπάθειές μας να δώσουμε το καλύτερο στα παιδιά!
Οι μέρες πέρασαν όμως και πλησιάζει η Χριστουγεννιάτικη Παράστασή μας…….στείλαμε προσκλήσεις χειροποίητες και φυσικά γραμμένες απο τα μικρά χεράκια μας.
Δεν έλειψαν και οι σκανταλιάρικες αναγνώσεις με τις διδακτικές τους αξιοποιήσεις. “Ξαφνικά τα Χριστούγεννα” του Αλέξη Κυριτσόπουλου λοιπόν και ο Φρίκης μεταμορφώνεται σε πρίγκηπα Μήτσο.
Φυσικά δεν μπορούσαμε να μη τηρήσουμε τα έθιμα όπως ο Στολισμός του Δέντρου, Τα κάλαντα και η παρασκευή Χριστουγεννιάτικων λιχουδιών(αλλά και μπισκοτούληδων).
Φτάσαμε μετά απο όλα αυτά και στη μέρα της Χριστουγεννιάτικης γιορτής μας. Τα σκηνικά μας ήταν έτοιμα,η διάθεση ήταν ανεβασμένη, ο μπουφές στρωμένος με εδέσματα απο τις γεναιόδωρες και χρυσοχέρες μαμάδες των μαθητών και ξεκινάμε για μια νέα και σπουδαία εμπειρία…..ΦΩΤΑ….ΜΟΥΣΙΚΗ…..ΜΙΚΡΑ ΜΑΣ ΜΑΘΗΤΑΚΙΑ….. ΠΑΜΕ ΓΙΑ “ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥΣ ΜΠΕΛΑΔΕΣ”
Στο τέλος της γιορτής ο Άγιος Βασίλης ήρθε στη σκηνή μας και παρόλο που εμείς του κάναμε τη ζωή δύσκολη και τον βάλαμε “Φυλακή”, εκείνος μας μοίρασε δώρα με αγάπη και χαρά!
Να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους και να ευχηθούμε σε όλο τον κόσμο να έχει απο τη νέα χρονιά…
Με το πέρας του πρώτου τριμήνου στο σχολείο μας, πέρασε και το Φθινόπωρο, η όμορφη αυτή εποχή. Εμείς στο σχολείο μας μάθαμε όσα περισσότερα μπορούσαμε γι’αυτη την εποχή και ήρθε η ώρα να σας τα παρουσιάσουμε συγκεντρωμένα.
Τα χρώματα μας είχαν συνεπάρει απο προηγούμενες δράσεις μας οπότε κάναμε μία αρχή με τα χρώματα του Φθινοπώρου τα οποία γνωρίσαμε μέσα απο τις μίξεις χρωμάτων, κατασκευές και τεχνικές όπως αυτή του pointillism(πουαντιγισμού).
Είμαστε τόσο απορροφημένοι απο το θεμα μας όμως και αυτό μας κάνει να το συζητάμε με τους γονείς μας οι οποίοι είναι πάντα πρόθυμοι να συνδράμουν στις εξερευνήσεις και στη δίψα μας για μάθηση. Έτσι, ζητήσαμε όλοι φύλλα, καρπούς και φρούτα φθινοπωρινά. Με χαρά διαπιστώσαμε πως η προσφορά ήταν τόσο μεγάλη που με όλα αυτά, δημιουργήσαμε….
…ζώα του δάσους με φύλλα σε κολλάζ….
….τη Ρούλα τη Φθινοπωρούλα και τον Ρούλη τον Φθινοπωρούλη, δύο φίλους που στόλισαν με την παρουσία τους τις τάξεις μας….
…..Το χειροποίητο φυτολόγιό μας ταξινομημένο ανάλογα απο το δέντρο προέλευσης των φύλλων….
…….τρελά μαντέματα φρούτων με κλειστά τα μάτια …..
………..ταξινομήσεις ανάλογα με το μέγεθος και το χρώμα…..
….και ολόκληρη γωνιά Φθινοπώρου με όλα όσα βλέπουμε, μυρίζουμε και γευόμαστε την εποχή αυτή.
Με αφορμη όλα αυτά τα φυσικά υλικά, κάναμε τις δικές μας ασκήσεις και τα δικά μας παιχνίδια.
Matching game με τα φρούτα του φθινοπώρου για να ενισχύσουμε τη μνήμη μας και τη γλωσσική μας ανάπτυξη
Φύλλα εργασίας και κατασκευές εμπέδωσης των αινιγμάτων με τα φρούτα του φθινοπώρου για βελτίωση του προφορικού λόγου, της έκφρασης και του γραμματισμού.
Κατασκευές με τις τεχνικές στένσιλ και τυπώματος για να δυναμώσουμε τα χεράκια μας και η λεπτή μας κινητικότητα να βελτιώνεται όλο και περισσότερο
Κατασκευές με τα φύλλα που πέφτουν προσεγγίζοντας τις μαθηματικές έννοιες Πάνω-Κάτω.
Πειράματα με τα φθινοπωρινά χρώματα των φύλλων τα οποία αν και λόγω της φωτοσύνθεσης κρύβονται την Άνοιξη και το Καλοκαίρι, απελευθερώνονται όμως όταν μείνουν για κάποιες ώρες σε αλκοολούχο λοσιόν και δίνουν ένα όμορφο τόξο χρωμάτων σε απορροφητικό χαρτί.
Το αραχνόγραμμα μας όμως περιελάμβανε και τη σπορά και βεβαίως αναλύσαμε διεξοδικά και αυτό το σημαντικό γεγονός που συντελείται το φθινόπωρο.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με μέτρηση των φωνημάτων στις λέξεις που αφορούν τη σπορά, με τα μέρη του φυτού, τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού αλλά και τους μύλους που αλέθουν το σιτάρι όταν έχει πλέον αλωνιστεί με αφορμή το τραγούδι “ο Γεωργός παει στον Αγρό” το οποίο είδαμε οπτικοποιημένο στο youtube αλλά και το μάθαμε στην τάξη μας.
.
Στο σχολείο μας βέβαια μιάς και μιλήσαμε για σπορά αλλά και ενόψει του Halloween ήρθε και ένας απρόσμενος επισκέπτης τον οποίο βοηθήσαμε να καθαριστεί, να ετοιμαστεί, να ανοίξει τα μάτια του και να μας βοηθήσει να εμβαθύνουμε τις γνώσεις μας στα θέματα που ερευνούσαμε. Μας ήρθε βέβαια λίγο θυμωμένος και μας συστήθηκε βιαστικά και άγρια ώς Άκης, ο κολοκυθάκης που ξεπήδησε απο την ιστορία της Katie Mcky και των εικόνων του Pablo Bernasconi, “Pumpkin Town”.
Ο Άκης λοιπόν μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε γιατί ήταν λιγάκι οξύθυμος και έπρεπε να ηρεμήσει…έτσι, κάναμε ένα πείραμα με ξύδι και σόδα και είδαμε την κολοκύθα μας να εκρύγνυται απο μία αντίδραση που συμβαίνει όταν η μαγειρική σόδα ενωθεί με το ξύδι. Για να θυμόμαστε και το πείραμα, συμπληρώσαμε και φύλλο εργασίας με τα υλικά που χρειαστήκαμε.
Μετά απο αυτό και αφού ηρέμησε ο Άκης, είπαμε όλοι μαζί να μάθουμε για τη σπορά και ειδικά της κολοκύθας, με βιωματικό τρόπο. Έτσι, αφου προσθέσαμε χώμα στον Άκη τον κολοκυθάκη, ρίξαμε τα σπόρια του, νερό και περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί αφού κατασκευάσαμε και τις δικές μας κολοκύθες με τα στάδια ανάπτυξης τους για εμπέδωση.
Όπως και κάθε φορά, δεν έλειψε και η φωνολογική εξάσκηση και αυτή τη φορά την τιμητική του είχε το Φώνημα Φ,φ. Αφού ακούσαμε το τραγούδι “Το κουκί και το ρεβίθι” από το cd ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ [24 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΗΣ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ] του ΤΑΣΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ.
Σχηματίσαμε το σύμβολο του Φ,φ βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν απο το φώνημα αυτό και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας.
Παράλληλα φροντίσαμε να δημιουργήσουμε και το λεξικό του Φθινοπώρου με λέξεις που προσπαθούσαμε να μαντέψουμε βλέποντας συγκεκριμένες εικόνες για να εμπλουτίσουμε το εκφραστικό μας λεξιλόγιο.
Τη σκυτάλη πήρε και η εικαστική αγωγή. Γίναμε λοιπόν διασήμοι ζωγράφοι και κληθήκαμε να μελετήσουμε έναν εξαιρετικό πίνακα του Vincent Willem van Gogh ο οποίος απέδωσε τη φύση και τις αλλαγές της μοναδικά, να τον φανταστούμε, να τον νιώσουμε και τέλος να του δώσουμε έναν διαφορετικό τίτλο.
Τέλος, η βελτίωση της αναγνωστικής μας ικανότητας, της προσοχής και του εκφραστικού μας λόγου αποτέλεσε στόχο των αναγνώσεων βιβλίων με θεματολογία που αφορούσε το φθινόπωρο και φυσικά συνοδευόταν με κατασκευές και ψυχοκινητικά παιχνίδια.
“Ο κλέφτης των φύλλων” της Alice Hemming
“Όλες οι εποχές του χρόνου σ’ένα δέντρο” των Hegarty Patricia και Britta Teckentrup
“Η περιπέτεια μιας σταγόνας” της Catherine Grimaldi
Μια ξεχωριστή γιορτή έφτασε! Οι μαθητές γιορτάζουν την δική τους επανάσταση ενάντια στην απολυταρχία. Ένα κατόρθωμα τολμηρό που απέδειξε οτι ακόμη και οι “μικροί” καμιά φορά μπορούν να δράσουν σα “μεγάλοι” και να πετύχουν, να προσφέρουν σε ένα ολόκληρο έθνος, το υπέρτατο αίσθημα, της Ελευθερίας! Εμείς, στο δικό μας σχολείο μάθαμε τί είναι αυτά που λένε Δημοκρατία και Δικτατορία, διαβάζοντας την περιπέτειά τους στο βιβλίο “Η Κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου.
Η ιστορία μας έδωσε την αφόρμηση να ασχοληθούμε με “Αντίθετες Έννοιες” και να κάνουμε παιχνίδια φωνολογικά με το φώνημα Δ,δ.
Αμέσως μόλις αντιληφθήκαμε τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας και με οδηγό το βιβλίο μας, κάναμε μια αναδρομή στα γεγονότα που έλαβαν μέρος κατα την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τον σημαντικό ρόλο που έπαιξε η μαθητευόμενη νεολαία στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Έτσι, φωνάξαμε συνθήματα όλοι μαζί όπως ακριβώς τα ακούσαμε σε ηχητικά ντοκουμέντα και συμπληρώσαμε ανοιχτα φύλλα εργασίας ενισχύοντας τη γλωσσική μας ανάπτυξη και την εκφραστική μας ικανότητα.
Τα γλωσσικά παιχνίδια όμως συνεχίστηκαν και το φώνημα Π,π όπως [Π]αιδεία, [Π]ολυτεχνείο, [Π]αιδιά κέντρισε το ενδιαφέρον μας και αποτέλεσε το εφαλτήριο για φύλλα εργασίας, ευρετήριο λέξεων αλλά και ψυχοκινητικά παιχνίδια λεπτής κινητικότητας(το σχεδιάσαμε στο χαλί και το “περπατήσαμε” με τα δάχτυλα, με αυτοκινητάκια και άλλα μέσα)
Μετά απο όλα αυτά δεν μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε και με τη διδακτική αξιοποίηση της Ντενεκεδούπολης, της ιστορίας του έγραψε η Ευγενία Φακίνου και μας έχει δώσει τις καλύτερες παραστάσεις κουκλοθεάτρου.
Γνωρίσαμε λοιπόν τον αγώνα που πρέπει να δώσουμε για να διατηρηθεί η Ελευθερία και το πόσο σημαντική είναι και σχεδιάσαμε τα δικά μας περιστέρια της Ειρήνης.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε και με έναν καλλιτέχνη που αποτύπωσε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου . Το ενδιαφέρον μας στράφηκε λοιπόν στον Κώστα Μαλάμο και στα έργα του “Την άλλη μέρα” και “Πρώτη Επέτειος” και αναδημιουργήσαμε το πρώτο απο αυτά με την τεχνική της Στατικής Εικόνας. Γίναμε αγάλματα και σαν την Ελευθερία, κρατήσαμε κι εμείς το Περιστέρι της Ειρήνης και βγήκαμε απο το Πολυτεχνείο.
Αυτό που μας έλειπε μετά απο όλα αυτά ήταν μια δραματοποίηση! Ετσι και έγινε και στο διδακτικό μας πεδίο μπήκε και η θεατρική αγωγή με την διασκευή της ιστορίας της Κυράς Δημοκρατίας. Η Κυρά Δημοκρατία, η Δικτατορία, ο Μουσικός, η Κομμώτρια, η Ζωγράφος, ο Μαθητής και οι Στρατιώτες μας προσέφεραν ένα ωραίο παιδικό θέαμα που είχε πολλά να μας διδάξει.
Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης…. Καταθέσαμε το κέφι μας και αποταμιεύσαμε όρεξη για δράσεις που περιγράφονται κυρίως με τις λέξεις “λίγο-λίγο” και “κάθε μέρα”….
Η ενασχόλησή μας με το θέμα ξεκίνησε με τη χρήση του διαδικτύου και βλέποντας σε βίντεο, τον γνωστό μύθο του Αισώπου “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας”. Μάθαμε λοιπόν πως όταν αποθηκεύουμε απο όλα όσα χρειαζόμαστε λίγο-λίγο κάθε μέρα, θα μαζέψουμε μετα απο καιρό μια ποσότητα που θα μπορέσει να μας βοηθήσει σε κάποια δυσκολία. Όπως πολύ σοφά έπραξαν τα μυρμηγκάκια και αντίθετα με το Καλοκαίρι που κουράστηκαν, τον Χειμώνα απόλαυσαν ωραία γεύματα και ζεστή φωλιά χρησιμοποιώντας τα αποθηκεύμενα-αποταμιευμένα πράγματά τους.
Μιλήσαμε για την αξία του να αποταμιεύεις και μάθαμε το λεξιλόγιο της ημέρας με πίνακες αναφοράς και γλωσσικά παιχνίδια.
Λίγο-λίγο και κάθε μέρα έλεγε και το μαγικό κουτί που ήθελε το “κατιτίς” του και το Αίνιγμα που μας έβαλαν οι κυρίες μας ήταν ο κουμπαράς, ο Ροζογουρουνάς που θέλει τακτικά χρήματα μέσα του να βάζεις και αποταμίευση να κάνεις.
Μιά ζωγραφιά της δικής μας έμπνευσης έδωσε στο Αίνιγμα αυτο το δυναμικό αποτέλεσμα καιενίσχυσε εκφραστική μας ικανότητα.
Πάμε και στο βιωματικό μέρος της δοδασκαλίας όπου κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα και μη υλικά τους δικούς μας κουμπαράδες για να δοκιμάσουμε κι εμείς να αποταμιεύουμε λίγο-λίγο, κάθε μέρα στο σπίτι μας.
27η Οκτωβρίου και στο σχολείο μας γεμίσαμε σημαίες και στρατιωτάκια!
Ήρθε η μέρα της γιορτής του σχολείου μας και εμείς τιμήσαμε τους ανθρώπους που πολέμησαν για την Ελευθερία με ποιήματα και τραγούδια. Τις προηγούμενες μέρες όμως, για να μην είμαστε “αδιάβαστοι” φροντίσαμε να μάθουμε για το χρονικό του Ελληνικού αγώνα διαβάζοντας το βιβλίο “Το έπος του ’40”
Συνεχίσαμε με το φωνολογικό παιχνίδι της λέξης “ΟΧΙ” κατα το οποίο τη σχηματίσαμε σωστά με τα φωνήματα στη σειρά και δεν παραλείψαμε να την αποτυπώσουμε σε κατασκευές.
Μετά απο το μεγαλειώδες ΟΧΙ στους Ιταλούς, είπαμε ένα ΝΑΙ στην Ειρήνη διαβάζοντας το βιβλίο “Ειρήνη είναι..” σε εικονογράφηση της Damon Emma και σε μετάφραση του Μιχαήλ Δημήτρη. Συνοδεύσαμε την ανάγνωσή μας με τα όμορφα σήματα της Ειρήνης τα οποία κατασκευάσαμε με την τεχνική του τυπώματος με φελό.
Η προσοχή μας στράφηκε και στο ιστορικό γεγονός του τορπιλισμού της ‘Ελλης, του καταδρομικού που μετέφερε την εικόνα της Παναγίας για τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου. Ενθουσιαστήκαμε με τις πληροφορίες που συλλέξαμε απο το διαδίκτυο και αποτυπώσαμε το γεγονός με τον δικό μας τρόπο.
Έτσι, φτάσαμε στην ημέρα της γιορτής και αφού στήσαμε το σκηνικό μας και βάλαμε τα καλά μας, στο πρώτο μέρος της, είπαμε τα ποιήματα μας και τα τραγούδια που μάθαμε.
Στο δεύτερο μέρος της γιορτής, απολαύσαμε και μια ωραία παράσταση κουκλοθεάτρου και συμφωνήσαμε με τους ήρωες πως η Ειρήνη είναι καλύτερη απο τον Πόλεμο
Στο τέλος κρατήσαμε για το σπίτι, τις αναμνήσεις της γιορτής και ένα στρατιωτάκι φτιαγμένο απο τα δικά μας χέρια.
Χρόνια πολλά Ελλάδα, Χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες!
Πολλά έχουμε να μάθουμε αλλά στο δικό μας σχολείο έχουμε την ασφάλειά μας και την προστασία μας στα απαραίτητα και μη εξαιρετέα. Όπως κάθε χρονιά, διαβάσαμε, ακούσαμε, είδαμε βίντεο για ένα μεγάλο και απρόβλεπτο γεγονός που μπορεί να βλάψει την σωματική μας ακεραιότητα και να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή μας. Πληροφορηθήκαμε, όπως καλά καταλάβατε, για το Φυσικό Φαινόμενο του Σεισμού και την προληψη και προστασία μας απο τις συνέπειές του.
Εικόνες και βίντεο του ΟΑΣΠ πλαισίωσαν τη διδασκαλία μας και εμπλούτισαν τις πληροφορίες μας.
και αφού τα μάθαμε όλα, προχωρήσαμε στη βιωματική μάθηση και στην πραγματική Άσκηση Σεισμού.
Φιουξ… τα καταφέραμε και βγήκαμε εγκαίρως οπότε, ας φτιάξουμε τα δικά μας Βραβεία Συμμετοχής σε Αντισεισμική Άσκηση καθώς και τα κουνιστά σπιτάκια που θα μας θυμίζουν καθημερινά πως ο Σεισμός έρχεται απροειδοποίητα και το μυστικό για να τον ξεπεράσουμε εύκολα είναι η γνώση και η άσκηση ασφαλούς εκκένωσης και προστασίας.
Κάπου εκεί, στις πρώτες μέρες μας ήταν που μας επισκέφθηκε η Λία η τελεία απο το βιβλίο “Η Τελεία” του Peter H. Reynolds και μας τρέλανε με τις ιδέες της.
Έτσι, ασχοληθήκαμε με τη μίξη των χρωμάτων με πειραματισμούς και δημιουργίες αλλά και τις ονομασίες τους.
Κατασκευάσαμε τις δικές μας τελείες σε φύλλα εργασίας και χάρτινα πιάτα και στολίσαμε την τάξη μας με την εικόνα της “επισκέπτριάς” μας.
Λύσαμε αινίγματα και απολαύσαμε παράσταση κουκλοθεάτρου με τα χρώματα του Ουράνιου Τόξου!
Και ……βλέποντας πως η Λία είναι κυκλική, είπαμε να μάθουμε και για τα σχήματα……
Πρώτα οι γραμμές
και ύστερα….τα Ξαπλοσχηματάκια και τα Τερατοσχηματάκια…..
1 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας και στο σχολείο μας ετοιμάσαμε δωράκια για τον παππού και την γιαγιά μας που είναι πολύτιμα αγαπημένα πρόσωπα και μας δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και τη φροντίδα τους.
Φτιάξαμε λοιπόν κάρτες απο τα χεράκια μας με μπολική αγάπη και μεγάλη μαστοριά για τον Παππού και τη Γιαγιά!
και ακούσαμε τραγούδια για τα χατίρια που μας κάνουν………
4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια ημέρα των Ζώων και οι δραστηριότητές μας ξεκίνησαν απο τον “Ξούτ” της Φωτεινής Τσάμπρα και της Ζωής Σκαλίδη….
Γνωρίσαμε την άσχημη και απρεπή συμπεριφορά που επιδεικνύουν οι άνθρωποι στα ζώα μα και την καλή συμπεριφορά, της αγάπης, αυτή που χρειάζονται άλλωστε οι τετράποδοι φίλοι μας! Παράλληλα επιμεληθήκαμε τις όμορφες κατασκευές μας οι οποίες είχαν ώς θέμα τη δημιουργία ενος σκύλου με τη μέθοδο origami και μπόλικη απο τη φαντασία μας.
Τέλος, διαβάσαμε την ιστορία ενός ασυνήθιστου τετράποδου, του βραδύποδα. Στο βιβλίο “In the Forest” των Anouck Boisrobert & Louis Rigaud. Ο βραδύποδας, έχει ένα βασικό χαρακτηριστικό…..είναι πολύ αργός…έτσι, κινδυνεύει όχι μόνο απο την κακή συμπεριφορά αλλά και απο την καταστροφή που μπορεί να συμβαίνει στο περιβάλλον του γιατί δεν μπορεί να τρέξει. Δείτε τον εκεί….στο δέντρο…..που κόβει ο εκσκαφέας. Καταλήξαμε στο συμπερασμα οτι για να ζούν τα ζώα ασφαλή, ο άνθρωπος πρέπει να τα σέβεται αλλά να φροντίζει και το περιβάλλον στο οποίο ζούν. Βέβαια ο δικός μας βραδύποδας μας εξέπληξε γιατί μας επισκέφθηκε πολύ-πολύ γρήγορα μέσα απο τις κατασκευές μας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή