Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας και Παγκόσμια Ημέρα Ζώων!

Ο νέος μήνας (Οκτώβριος)ξεκινά με ημέρες εορταστικές που αφορούν τα αγαπημένα μας! Πρώτα τον Παππού και τη Γιαγιά μας, που τους αφιερώσαμε δράσεις όπως η ανάγνωση βιβλίου “Το νησί του Παππού” του Benji Davies

Το νησί του Παππού

η δημιουργία κάρτας με τις μοναδικές ευχές μας

Ημέρα Τρίτης ΗλικίαςΗμέρα Τρίτης Ηλικίας 1

και με παιχνίδι προγραμματισμού το οποίο καταθέσαμε για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Eu Code Week) και αναμένουμε τα αποτελέσματα!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

code week

Στη συνέχεια, στις 4 του μήνα, γιορτάσαμε τα αγαπημένα μας Ζώα! Παγκόσμια ημέρα και στο σχολείο μας ήρθε να μας συστηθεί το Γιγάντιο Πάντα με τη βοήθεια της AI αλλά και ο Kenny που ταξίδεψε με τη βαλίτσα του απο την Αγγλία για να μας γνωρίσει!

Kenny Kenny1 Panda bear school

Παράλληλα, το Πάντα μας μίλησε για όσα βλέπει και αυτά που βλέπει είναι ζώα υπο εξαφάνιση. Εμείς, σειροθετήσαμε τις εικόνες τους, είπαμε τα ονόματά τους και κάναμε κατασκευή για τον καινούριο φίλο μας.
Panda bear
Παγκόσμια ημέρα Ζώων

Ημέρες Γνωριμίας!

Πέρασε ο Σεπτέμβριος και έτσι, μπαίνουμε στην “καρδιά” του Φθινοπώρου αλλά και στην στην καρδιά των μαθητών μας! Η ομάδα του σχολείου μας μέσα απο δραστηριότητες γνωριμίας γίνεται πιο “δεμένη” και “δυνατή”! Οι δράσεις μας προσέγγισαν τη μεταξύ μας γνωριμία, την εκμάθηση των ονομάτων μας και την εκμάθηση των καλών τρόπων που μας βοηθούν να συνυπάρχουμε διακριτικά και δίκαια.

Διαβάσαμε το βιβλίο του Eric Carle “Μια πυγολαμπίδα πολύ μόνη”, δημιουργήσαμε τη δική μας παρέα πυγολαμπίδων που δεν νιώθουν μοναξιά, με τα αποτυπώματα μας και αναζητήσαμε το όνομα της μολυβοθήκης μας ανάμεσα στις εικόνες των πυγολαμπίδων!

μια πυγολαμπίδα πολύ μόνη fotor 2023093018216 ΠυγολαμπίδεςΒρίσκω το όνομά μου

Η παρέα όμως έχει και ονόματα! Έτσι, βρήκαμε ο καθένας το όνομά του και το αντιστοιχήσαμε με τη μολυβοθήκη μας. Παράλληλα μάθαμε και τα προσωπικά μας αντικείμενα στο σχολείο.

Κάνω ζευγαράκια Όνομα Μολυβοθήκη και μαθαίνω και τα προσωπικά μου αντικείμεναΚάνω ζευγαράκια Όνομα Μολυβοθήκη και μαθαίνω τα αντικείμενα που μου ανήκουν

Στη συνέχεια, με οδηγό το όνομα που έχουμε στη μολυβοθήκη μας, γράψαμε τα ονόματά μας με πλαστελίνη, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και τη λεπτή μας κινητικότητα.

Γράφω το ονομά μου με πλαστελίνη Γράφω το όνομά μου με πλαστελίνη 2

Η λεπτή κινητικότητα εξασκήθηκε και στο παιχνίδι του Ρούλη του Βατραχούλη ο οποίος ήθελε να φάει αλλά δεν μπορούσε να πιάσει τις μύγες και έπρεπε εμείς με τα μανταλάκια μας να βοηθήσουμε! Παράλληλα, ψαλιδίσαμε και τα δικά μας βατραχάκια!

ο Ρούλης θέλει να φάει μύγες Εξασκώ τη λεπτή κινητικότητα με μανταλάκια ο Ρούλης ο Βατραχούλης έφαγε τη μύγα και τα δαχτυλά μας γυμνάζονται καθώς τον βοηθούν Ο Ρούλης ο Βατραχούλης με ωραίες Ψαλιδιές

Τα παιχνίδια με τις αρχικές φωνούλες των ονομάτων μας δεν τελειώνουν μιας και αυτά θα μας βοηθούν να είμαστε αποτελεσματικοί στην αναζήτηση των προσωπικών μας αντικειμένων. Κολλάζ με πολύχρωμα χαρτάκια στο αρχικό γράμμα του ονόματός μας αλλά και ομελέτα με τα αρχικά γράμματα.

Διακοσμώ το αρχικό γράμμα του ονόματός μουΔιακοσμώ το αρχικό γράμμα του ονόματός μου 1

Βρίσκω το αρχικό Φώνημα του ονόματός μου και φτιάχνω ομελέτα

Η ομάδα μας δένεται όλο και περισσότερο αλλά ένα βιβλίο ενισχύει πάντα τη γνώση. Διαβάσαμε “του Σκοινιού τα μανταλάκια” του Αντώνη Παπαθεοδούλου και προσπαθήσαμε να βγάλουμε τα μανταλάκια απο τη μπλούζα της κυρίας μας πρώτα ως μονάδες και ύστερα ως ομάδες. Ποιός τρόπος να ήταν ο γρηγορότερος;

Ακούω Του σκοινιού τα μανταλάκια του Α. ΠαπαθεοδούλουΑς παίξουμε .ατομικά ή ομαδικά Πώς θα μαζέψουμε γρηγορότερα τα μανταλάκια

Μια ομάδα όμως δένεται καλύτερα όταν είναι δίκαιη, διακριτική και ασφαλής. Αυτά όμως πως θα τα πετύχουμε; Έχοντας κοινούς στόχους και κανόνες,βεβαίως. Έτσι, συζητήσαμε γι’αυτούς και δημιουργήσαμε το Συμβόλαιο της Τάξης με τους χρυσούς θετικούς κανόνες που θα μας βοηθήσουν να συνυπάρξουμε όμορφα και ήρεμα. Δεν παραλείψαμε να επικυρώσουμε το συμβόλαιο με την υπογραφή μας εξασκώντας και τη δεξιότητα της γραφής.

Δημιουργήσαμε και υπογράψαμε το Συμβόλαιο της Τάξης γιατί και το σχολείο έχει τους κανόνες του Υπογράφω το συμβόλαιο

Τέλος, για να μην νιώθουν και οι γονείς μας πως θα μείνουν έξω απο την ομάδα, έλαβαν δωράκι σελιδοδείκτη, με κρυφό, ηχογραφημένο μήνυμα σε μορφή QR. Με το πρώτο σκανάρισμα του QR οι γονείς άκουσαν τη φωνή του παιδιού τους να τους ενημερώνει ποιός είναι ο φίλος τους στο σχολείο και τι παίζουν μαζί.Παρουσιάζω στους γονείς μου τον φίλο μου QR

Αγιασμός και καλή μας χρονιά!

Ακόμη ένα καλοκαίρι μας αποχαιρέτησε και το Φθινόπωρο άρχισε να μας βάζει στο πρόγραμμα των επισκέψεών του. Πως θα καταλάβουμε όμως οτι το Φθινόπωρο έφτασε; Σε όλες τις περιγραφές του μια βασική εικόνα είναι τα παιδιά με τη σχολική τους τσάντα! Καθε Φθινόπωρο τα παιδιά γινονται μαθητές και το σχολείο ξεκινά! Έτσι, κι εμείς πιστοί στις παραδόσεις, πήραμε τα τσαντάκια μας και βουρ…….για το σχολείο! Πρώτη ημέρα και φυσικά, στην αυλή των σχολείων, όπως και στο δικό μας, τελέσθηκε ο Αγιασμός! Καλό Φθινόπωρο και καλή μας χρονιά με ευλογία, αγάπη και δώρα, τις όμορφες στιγμές! ΑγιασμόςΑγιασμός 1

Δώρα Καλωσορίσματος

Αγιασμός 2023-24

Ο Αγιασμός του 2ου Νηπιαγωγείου Φερών θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 8:30 στον αύλειο χώρο του 3ου Νηπιαγωγείου Φερών. Θα περιμένουμε όλους τους μαθητές μας, παλιούς και νέους για το νέο μας ξεκίνημα!

Σήμερα γάμος έγινε σε ωραίο περιβόλι!

“Να ζήσετε, να ευτυχίσετε”!

Η ευχή που ακούστηκε στο κλείσιμο της γιορτής του αποχαιρετισμού μας!

Μία γιορτή που πάντρευε τα αντίθετα! Ένα πάντρεμα που τα είχε όλα, μπομπονιέρες, νυφικά, βέρες, στέφανα, νυφικό αυτοκίνητο, εκκλησία και πολλά άλλα.Ο Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω( Ο Πρίγκηπας Λέμονης,Γιώργος Σακελλαρίδης) λοιπόν, ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου αν και τόσο αντίθετοι! Όπως και στο σχολείο μας που μία ολόκληρη χρονιά έγινε το πάντρεμα της προσχολικής με τη σχολική ηλικία! Ήρθε όμως ο καιρός που μερικοί απο τους μαθητές μας θα περάσουν το κατώφλι του Δημοτικού σχολείου και οι υπόλοιποι με μεγαλύτερη ωριμότητα και σοφία θα γίνουν τα μεγάλα παιδιά της τάξης!

 Εμείς οι εκπαιδευτικοί τους, τους ευχόμαστε με τη σειρά μας

να  Ζήσουν, να Ευτυχίσουν στη ζωή τους

και να έχουν Καλή Πρόοδο πάντα!

Πίσω απο μια επιτυχημένη χρονιά που κλείνει όμως υπαρχει και μία συλλογική προσπάθεια όλων όσων βρίσκονται κοντά στα παιδιά! Να ευχαριστήσουμε λοιπόν τους αγαπητούς γονείς που με τη δική τους αρωγή και προσωπική εργασία φτάσαμε να δώσουμε στα παιδιά όλα όσα είχαμε σχεδιάσει. Με τη βοήθειά τους λοιπόν

  • Τηρήσαμε όλα τα έθιμα(Δώρα Αγίου Βασίλη,Μπουφές Χριστουγεννιάτικης Γιορτής  Δώρα Βασιλόπιτας, Εδέσματα Τσικνοπέμπτης, Μπουφές Γιορτής Αποχαιρετισμού, Παγωτά στο κλεισιμο του έτους)
  • Εξοραϊσαμε την αυλή του σχολείου στο πλαίσιο του ετήσιου Σχεδίου Δράσης(Κάμπια παιχνίδι, επιτραπέζια εξωτερικού χώρου, τραπέζι γραφής, τραπέζι εικαστικών, χρωματισμός πλακιδίων, λουλουδόκηπος, ξύλινος πύραυλος κ.α).
  • Χαρίσαμε δώρα στα παιδιά στο κλείσιμο της χρονιάς.
  • Είχαμε στήριξη σε όλες τις δράσεις μας.

Βέβαίως βοήθεια δεχτήκαμε και απο ιδιώτες που αγαπούν τα παιδιά όπως τον κύριο Νικόλαο Γαβριηλίδη που προσφέρθηκε να κατασκευάσει το όμορφο τραπέζι μας, τον Λογιστή Αθανάσιο Δουλγκέρη που μας χάρισε μία δίφυλλη ντουλάπα,τον Ηλεκτρολόγο Χρήστο Κουνδουράκη για την προσφορά των εργαλείων του και της προσωπικής του εργασίας, τον κύριο Αθανάσιο Δουλγεράκη για την προσφορά του σε υλικά, τον Κυριο Χρήστο Βαφειάδη, την κυρία Βαρβατζίκη Μαρίνα(GReat blueberries) και την εταρεία Zouras Farm για την προσφορά τους σε προϊόντα. Σας ευχαριστούμε όλους θερμά!

το σκηνικό

προσκλητήρια μπομπονιέρες Στέφανα ΒέρεςΤο Νυφικό αυτοκίνητο

Η ΕκκλησίαΤο Μπουντουαρ

Οι παραμυθάδες

Ο Πρίγκιπας Λεμόνης

Οικογένεια ΛεμόνηΓεωπόνοιΤα καρότα

Ο Γάμος 5Παραμυθάδες

Μπανάνεςο γάμος 8Οι ντομάτεςο γάμος ηΟ γάμος 1Ο γάμοςΟ γάμος εΟ Γάμος 2τα τραγούδιαΤα τραγούδια 1τραγούδια

ΟμαδικήΠαγωτά και δώραΟι φάκελοι 1Τα δώρα μας 1

Η βιβλιοθηκη εξωτερικού χώρουΗ κάμπια Κέντρο Μάθησης Μαθηματικών 1Κέντρο μάθησης μαθηματικών

Κέντρο μάθησης γραφή Κέντρο μάθησης Εικαστικών Ο κήποςΗ σκίασηΚαλό καλοκαίρι!

“Η θάλασσα είναι ζωή”

1Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων1

Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική:

Οικολογική Συνείδηση, Αειφόρος Ανάπτυξη, Κλιματική Αλλαγή

Τίτλος: «Παιδική HELMEPA – Η θάλασσα είναι ζωή»

1ο εργαστήριο:

Tα προσδοκώμενα αποτελέσματα του εργαστηρίου ήταν, να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του οικοσυστήματος, να γνωρίσουν τα οικοσυστήματα που έχουν σχέση με τη θάλασσα, να μάθουν να παρατηρούν, να συλλέγουν, να καταγράφουν πληροφορίες και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους. Έτσι, παρακολουθήσαμε βίντεο στην εφαρμογή youtube με τον κύριο Binocs ο οποίος μας εξήγησε τι ακριβώς εννοείται ως οικοσύστημα. Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τα δικά μας οικοσυστήματα και τα αντιπαραβάλαμε με άλλα οικοσυστήματα κάνοντας και επισκέψεις- παρατηρήσεις που πρόσφεραν βιωματική διάσταση στο θέμα. Είδαμε όλα τα είδη των οικοσυστημάτων και δημιουργήσαμε κολά.Τέλος, παίξαμε παιχνίδι στην πλατφόρμα wordwall για να εμπεδώσουμε τις γνώσεις μας στα θαλάσσια οικοσυστήματα.

2ο εργαστήριο:

Σε αυτό το εργαστήριο τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ήταν, να καταλάβουν οι μαθητές ότι επικρατούν διαφορετικές συνθήκες στα διάφορα βάθη της θάλασσας και ότι ο κάθε θαλάσσιος οργανισμός έχει προσαρμοστεί σε συγκεκριμένες συνθήκες. Διαβάσαμε λοιπόν το βιβλίο «Ταξίδι στα βάθη των Ωκεανών» του Timothy Knapman σε μετάφραση της Αλεξάνδρας Λέτσα και πήραμε συνέντευξη από ένα γιγάντιο καλαμάρι σημειώνιντας όλα όσα βλέπει καθώς ανεβαίνει στην επιφάνεια της θάλασσας. Αποδελτιώσαμε ττη συνέντευξη καταγράφοντας τις υδάτινες ζώνες σε χαρτόνια διαβαθμίσεων του μπλε με εικόνες από το ίδιο το βιβλίο. Τέλος, δημιουργήσαμε ατομικά φινιστρίνια με εικόνα των θαλάσσιων ζωνών.

3ο εργαστήριο:

Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του εργαστηρίου αυτού ήταν, να γνωρίσουν οι μαθητές τους διαφορετικούς τύπους εμπορικών πλοίων και τα κύρια μέρη τους, να κατανοήσουν τη χρησιμότητα των πλοίων στη μεταφορά αγαθών παγκοσμίως και να εξοικειωθούν με τη ναυτική ορολογία. Διαβάσαμε το γράμμα ενός καπετάνιου που περιλαμβάνει ναυτικές ορολογίες. Σημειώσαμε τις άγνωστες λέξεις σε έναν πίνακα και προσπαθήσαμε  να βρούμε τι σημαίνουν από τα όσα διαβάσαμε στο γράμμα Βρήκαμε τα είδη των πλοίων που αναφέρονται και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας. Τέλος, παίξαμε  το διαδικτυακό παιχνίδι «Ναυτική Ορολογία».

4ο εργαστήριο:

Το εργαστήριο αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γνωρίσουν οι μαθητές ότι οι θάλασσες μπορούν να μας προσφέρουν ενέργεια με πολλούς τρόπους, να μάθουν τι είναι «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» και ποια η εφαρμογή τους στη θάλασσα και τη ναυτιλία. Παρακολουθήσαμε βίντεο στην εφαρμογή youtube, τα οποία αναλύουν την έννοια της ανανεώσιμης πηγής ενέργειας και προσπαθήσαμε να πειραματιστούμε με την κινητική ενέργεια που προκύπτει από την κίνηση του νερού.

5ο εργαστήριο:

Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του εργαστηρίου αυτού ήταν, να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή και να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο θαλάσσιο κόσμο. Παράλληλα, στόχευε στο να γίνουν οι μαθητές φορείς μηνυμάτων για την προστασία του περιβάλλοντος στην τοπική τους κοινωνία. Έτσι, παρακολουθήσαμε βίντεο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, παίξαμε το παιχνίδι του θερμοκηπίου και διαβάσαμε το βιβλίο «365 Πιγκουίνοι» του JeanLuc Fromental. Στη συνέχεια, παίξαμε παιχνίδια για το φαινόμενο του Θερμοκηπίου, ζωγραφίσαμε τη γη χωρίς πάγους στην εφαρμογή Tux paint και πειραματιστήκαμε με τους πάγους που λιώνουν και με τα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Τέλος, κατασκευάσαμε την αφίσα της κλιματικής αλλαγής.

6ο εργαστήριο:

Σε αυτό το εργαστήριο, αναμέναμε να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι οι λύσεις των προβλημάτων των θαλασσών δεν έρχονται μόνο από τις κυβερνήσεις και να κατανοήσουν το ρόλο τους ως παγκόσμιοι πολίτες απέναντι στις ανάγκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Παράλληλα αναμέναμε να γίνουν οι μαθητές φορείς μηνυμάτων για την προστασία του περιβάλλοντος στην τοπική τους κοινωνία. Ξεκινήσαμε λοιπόν με την ανάγνωση του βιβλίου «η Μεσόγειος είμαι εγώ και δεν είμαι πια εδώ» του Βαγγέλη Ηλιόπουλου. Συνεχίσαμε με το παιχνίδι «Ψάρεµα Σκουπιδιών» και έπειτα δημιουργήσαμε ένα ποίημα για την προστασία της Θάλασσας. Τέλος, με μεγάλη χαρά αναρτήσαμε τις αφίσες μας σε καταστήματα της περιοχής.



Λήψη αρχείου

Τρέφομαι σωστά, τον κ. Υγιεινούλη ακολουθώ πιστά!

Ακόμη ένα εργαστήριο ολοκληρώθηκε και σας το παραδίδουμε για να απολαύσετε τις δημιουργίες και τα πεπραγμένα μας! Φυσικά, ένα εργαστήριο με τίτλο “Σώμα Γερό και Μυαλό Δυνατό ” δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί χωρίς τις επισκέψεις μας στους επαγγελματίες των Φερών που καταπιάνονται με τη Διατροφή. Έτσι, φτάσαμε στη Φάρμα “Βήρα” του κυρίου Καπούτση και των θυγατέρων του οι οποίοι με μεράκι παράγουν βιολογικά γαλακτοκομικά προϊόντα απο τα δικά τους ζώα και στην Πιτσαρία-Εστιατόριο Τέσσερις Εποχές του αγαπητού κυρίου Τερζόπουλου που χάρισε στα παιδιά μοναδικές στιγμές ….masterclass και πολλές εκπλήξεις. Σας ευχαριστούμε απο καρδιάς για τα ερεθίσματα και τις βιωματικές εμπειρίες μάθησης που μας χαρίσατε!

1

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

<< Τρέφομαι σωστά, τον κ. Υγιεινούλη ακολουθώ πιστά! >>

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν  αρχικά η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά έγινε στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες δράσεις, αξιοποίηση διδακτικών σεναρίων και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, επιδιώχθηκε μια διαπολιτισμική προσέγγιση των διατροφικών συνηθειών. Με δεδομένο ότι η διατροφή αποτελεί, σύμφωνα με την πυραμίδα του Maslow, μία από τις βασικότερες ανάγκες επιβίωσης και βρίσκεται στη βάση της πυραμίδας, ένας επιπλέον στόχος των εργαστηρίων ήταν  η κατανόηση της άμεσης σχέσης της ποιότητας της διατροφής με την ποιότητα ζωής μας και τη συνολική σωματική και ψυχική μας ευεξία και πληρότητα. Η προσέγγιση της θεματικής ήταν κατά κύριο λόγο διαθεματική και έγινε  προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικό και Ανθρωπογενές περιβάλλον, Πληροφορική).

Στο πρώτο εργαστήριο  οι μαθητές μας γνώρισαν τις βασικές κατηγορίες τροφίμων καθώς και μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά είδη τροφών που ανήκουν σε αυτές. Κατανόησαν   την ιδιαίτερη σημασία τους για την σωματική μας αλλά και την πνευματική μας υγεία και  συνειδητοποίησαν τον τρόπο που η σωστή διατροφή συνδέεται με τη συνολική μας ευεξία. Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η  δραστηριότητα: να γνωρίσουν τις βασικές κατηγορίες τροφών με αξιοποίηση σχετικών βίντεο, παρουσίασης διαφανειών και εποπτικού υλικού.

 2η  δραστηριότητα: να κατανοήσουν τη σημασία της λεγόμενης ισορροπημένης διατροφής για την υγεία και την ευεξία του οργανισμού .

Στο δεύτερο εργαστήριο οι μαθητές μας γνώρισαν την Μεσογειακή πυραμίδα της Διατροφής και εξοικειώθηκαν με τις κατηγορίες τροφίμων που συναποτελούν τα επιμέρους τμήματα της πυραμίδας.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα: διδακτική αξιοποίηση σχετικού βίντεο και πίνακα αναφοράς.

2η  δραστηριότητα: χωρίσαμε τις τροφές στις επιμέρους κατηγορίες και φιλοτεχνήσαμε τις δικές μας πυραμίδες.

3η δραστηριότητα: το υγιεινό μας κολατσιό (κατασκευή)

Στο τρίτο εργαστήριο διαπιστώσαμε ποιες τροφές μας κάνουν καλό και ποιες όχι (υγιεινές-ανθυγιεινές τροφές).

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η  δραστηριότητα: διαβάσαμε το παραμύθι << ο παππούς Ιπποκράτης και η μαγική συνταγή>>

2η δραστηριότητα: τι περιέχει το πιάτο της υγιεινής διατροφής; (κατασκευή)

3η δραστηριότητα: δημιουργήσαμε το δικό μας τραγούδι με τα ναι και τα όχι της σωστής διατροφής. (παραλλαγή του γνωστού τραγουδιού <<λέμε ναι…>> του Λουκιανού Κελαηδόνη)

Στο τέταρτο  εργαστήριο Οι ντετέκτιβ γνωρίζονται και προετοιμάζονται.

Η εκπαιδευτικός ενημέρωσε ότι στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθειά τους στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουν έγιναν    ντετέκτιβ(σε ζευγαράκια) και αναζήτησαν  στοιχεία. Για κάθε αποστολή/γρίφο που επιλύαν  κέρδιζαν  ένα γράμμα, προκειμένου να ανακαλύψουν τι προσφέρουν η διατροφή και άσκηση στον άνθρωπο (ΥΓΕΙΑ).

Σε αυτό  μας βοήθησε  και η beebot.

Στο πέμπτο εργαστήριο τα παιδιά με την βοήθεια των εκπαιδευτικών έφτιαξαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι, για την υγιεινή διατροφή. Ποιος θα είναι ο νικητής;

Στο έκτο εργαστήριο αναφερθήκαμε στην πυραμίδα  της άσκησης και στα οφέλη της για την υγεία μας.

Επισκεφτήκαμε τη Κτηνοτροφική μονάδα παραγωγής βιολογικών τυροκομικών προϊόντων «Βήρα Φάρμα». Ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις, είδαμε τα ζωάκια ,και ενημερωθήκαμε   για την παραγωγή βιολογικών ζωοτροφών και το δικό της τυροκομείο για την παραγωγή βιολογικής φέτας,  την οποία την δοκιμάσαμε κιόλας.

Στο έβδομο εργαστήριο : οι μαθητές γνώρισαν τις βασικές κατηγορίες βιταμινών και σε ποια τρόφιμα περιέχονται και κατανόησαν τη σημασία των βιταμινών στην καλή υγεία του οργανισμού μας

 Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα: αξιοποίηση σχετικών βίντεο, παρουσίασης διαφανειών και εποπτικού υλικού.

2η δραστηριότητα: ακούσαμε το τραγούδι <<Οι βιταμίνες>> και μάθαμε τι φρούτα περιέχει ένας υγιεινός χυμός.

3η δραστηριότητα: μάθαμε ποια είναι τα φρούτα της Άνοιξης  και παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια με κάρτες.

Στο όγδοο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στην πιτσαρία 4 εποχές όπου οι μαθητές, αφού

κατηγοριοποίησαν τα υλικά σε υγιεινά και ή υγιεινά, γνώρισαν τα στάδια

παραγωγής μίας πίτσας,έφτιαξαν τη δική τους με υλικά που μας δόθηκαν και τη γεύτηκαν στο σπίτι!

 

 

10ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός “Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα”


Είμαστε ενεργοί, είμαστε παρόντες και συμμετέχοντες! Διεθνής μαθητικός διαγωνισμός, ακούσαμε…….και θέσαμε μια συμμετοχή!

Παντελής Βούλγαρης στην Τιμητική Επιτροπή Κρίσης και δεν μπορούσαμε να καταθέσουμε κάτι λιγότερο απο ένα ωραίο βίντεο με τα πεπραγμένα μας τα οποία υποστήριξαν διδακτικά τη συμμετοχή μας.

Να ευχαριστήσουμε απο καρδιάς τον κύριο Γκότση Νικόλαο που άνοιξε τις πόρτες του Λαογραφικού και Ιστορικού Μουσείου Φερών και μας μύησε στη Μουσειακή Αγωγή χαρίζοντάς μας παράλληλα πληροφορίες για αντικείμενα και παιχνίδια προηγούμενων δεκαετιών και την Εικονογράφο Ίριδα Σαμαρτζή που με τη γνωριμία μας, ξεδίπλωσε την περιέργειά μας για τις εικονογραφήσεις και μας οδήγησε στο εξαιρετικό βιβλίο που προέκυψε απο τη συνεργασία της με την κυρία Ελένη Γερουλάνου “Ένας αρκούδος μια φορά”

Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός 724x1024 1

“STEAM και η ΓΗ γυρίζει……”

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Ψηφιακές δεξιότητες

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

 rubiks cube orange 1

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας.

Στο πρώτο εργαστήριο Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις έγιναν δραστηριότητες γνωριμίας μεταξύ της ομάδας αλλά και πρόκλησης ενδιαφέροντος για το θέμα, δημιουργώντας το συναισθηματικό περιβάλλον για τους μικρούς μαθητές μας προκειμένου να δημιουργήσουμε δεσμούς και τα μικρά παιδιά να απολαμβάνουν απόλυτα τη θετική ενίσχυση και τον έπαινο. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν κάρτες με τους πλανήτες, μουσική από το ανοικτό αποθετήριο και προβολή βίντεο το

οποίο θα δείξουμε από το youtube (Ψηφιακές τεχνολογίες). Επίσης έγινε μια πρώτη διερεύνηση γνώσεων αναφορικά με το θέμα.

Στο δεύτερο εργαστήριο Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….τα παιδιά μέσα από βίντεο Artificial Intelligence καλούνται να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος και να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους με τη δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη ενώ να εκφραστούν με δημιουργικό και βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη. Τέλος μέσα από την εισαγωγή της ρομποτικής μελισσούλας beebot με τρόπο παιγνιώδη έκαναν κωδικοποίηση και μαθηματικά με το παιχνίδι της χρονικής ακολουθίας.

Στο τρίτο εργαστήριο Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….τα παιδιά καλούνται γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του και συνδέουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία αφήνοντας τη δημιουργικότητα τους να εξωτερικευτεί.

Στο τέταρτο εργαστήριο Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα; τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν την κίνηση της Γης μέσα από βίντεο Artificial Intelligence, να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, να οπτικοποιήσουν την ημέρα τους , να κατανοήσουν την πορεία του Ήλιου και τις σκιες στα αντικέμενα και να εξοικειωθούν με συγκεκριμένα ψηφιακά εργαλεία.

Στο πέμπτο εργαστήριο Όμορφες κόρες του Χρόνου… τα παιδιά γνώρισαν πως δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου και ζωγραφίσαν την αγαπημένη τους εποχή, ενώ τέλος έλυσαν αινίγματα και προγραμμάτισαν την Beebot να κάνει τη σωστή διαδρομή (ρομποτική). Επίσης είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτεί στο σχολείο μας ο κ.Ανδρέας από το Σύλλογο Ερασιτεχνικής Αστρονομίας Θράκης όπου μας εμπλούτισε ακόμα περισσότερο τις γνώσεις μας και μας έλυσε τυχόν απορίες που είχαμε. Για να τον ευχαριστήσουμε του χαρίσαμε ένα άλμπουμ με δικιές μας διαστημικές ζωγραφιές για να μας θυμάτε.

Στο έκτο εργαστήριο Ταξίδι στη Σελήνη… τα παιδιά γνώρισαν τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την επιφάνειά της, την απόσταση Σελήνης -Γης μέσα από παρακολούθηση Artificial Intelligence βίντεο, πειραματισμό και βιωματική προσέγγιση, αλλά και εικαστική απεικόνιση των γνώσεών τους. Παρουσίαση αστρονομίας από το Κινητό Πλανητάριο Θεσ/νικης στο κλειστό γήπεδο Φερών.

Στο έβδομο εργαστήριο Τι γνωρίζαμε; Τι γνωρίζουμε; τα παιδιά σύγκριναν τους εννοιολογικούς χάρτες της αρχής και του τέλους για να ανακαλύψουν τι γνώριζαν και τι έμαθαν, εξοικειώθηκαν με quiz και ψηφιακά εργαλεία εμπέδωσης και τέλος θα δημιουργήσαν μια μακέτα «Το ηλιακό μας σύστημα» μέσα από ομαδοσυνεργατική διαδικασία

Ενημέρωση για την Οδική Ασφάλεια και φύγαμε για ξέγνοιαστες βόλτες!

Ο Χειμώνας μας αφήνει σιγά-σιγά και οι βόλτες μας θα γίνουν συχνότερες. Στο σχολείο μας όμως ξέρουμε πως η σωστή βόλτα είναι η ασφαλής και υπεύθυνα σχεδιασμένη βόλτα. Για να το μάθουμε βέβαια, ήρθαμε πρώτα σε επαφή με την κα. Αικατερίνη Μακρή, προϊσταμένη Τμήματος Παιδείας Δήμου Αλεξανδρούπολης, μέλος Δ.Σ. του Πανελλήνιου Οργανισμού Υποστήριξης θυμάτων Τροχαίων «SOS Τροχαία Εγκλήματα», ιδρυτικό μέλος Δ.Σ. της Διεθνούς Συμμαχίας Οργανισμών Θυμάτων Τροχαίων.
#soste #IRVP και υπεύθυνη του Γραφείου Εθελοντισμού του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Η κυρία Μακρή επικοινώνησε με το το τμήμα Τροχαίας της Αλεξανδρούπολης, και συναποφασίστηκε μια συνάντηση με βιωματικό χαρακτήρα στο χώρο του σχολείου μας. Το περιεχόμενο της συνάντησης ήταν η οδική ασφάλεια και είχαμε όλοι την ευκαιρία να γνωρίσουμε απο τον εκπρόσωπο της Τροχαίας Φερών, τους κανόνες ασφάλειας για τα παιδιά, στο αυτοκίνητο αλλά και κατά την πεζή μετακίνηση. Η σκυτάλη πέρασε στην κυρία Μακρή η οποία εκτός απο το εποπτικό υλικό που μας έφερε για να μάθουμε την ασφαλή μετακίνηση, μας βοήθησε να δούμε βιωματικά, πόσο θολή όραση και κρίση έχει ένας οδηγός όταν έχει καταναλώσει αλκοόλ. Με τα ειδικά γυαλιά προσομοίωσης, το παιχνιδοφανάρι και έναν αυτοσχέδιο δρόμο, είδαμε πως όταν οι ενήλικες πίνουν αλκοόλ, δεν βλέπουν σωστά το οδόστρωμα αλλά και ότι κινείται σε αυτό. Έτσι, γίνονται άμεσα κίνδυνος για τον εαυτό τους αλλά και για τους άλλους. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και βέβαια είχαμε και μία έκπληξη, καθώς, ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Φερών, κύριος Δημήτριος
Κολγιώνης, έμαθε τη δράση αυτή και μας επισκέφθηκε, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον του για τη σύμπραξη αυτή! Εμείς βέβαια, θέλωντας να ευχαριστήσουμε τους καλεσμένους μας, δημιουργήσαμε ένα μικρό βιβλίο με ζωγραφιές μας που έχουν ως θέμα την Ασφάλεια κατά τη Μετακίνηση και το χαρίσαμε στην κυρία Μακρή.

ο εκπρόσωπος της Τροχαίας ΦερώνΕποπτικό Υλικό 1

γυαλιά προσομοίωσης 1γυαλιά προσομοίωσης 2

Εποπτικό Υλικό 3 Εποπτικό Υλικό 2Εποπτικό υλικό 1Ομαδική 4Ομαδική 3Επισκέπτεςη Παραδοση του Δώρου

Βιβλίο Δώρο