ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Υ.Α. 13423/ΓΔ4, 09-02-2021 (ΦΕΚ 491, Τ.Β΄)
Άρθρο 37, Ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111, Τ.Α΄)
Ο Εσωτερικός σχολικός κανονισμός στηρίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Θέματα που ανακύπτουν και που δεν προβλέπονται από τον κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από το Σύλλογο Διδασκόντων σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης και την ισχύουσα Νομοθεσία στο πεδίο συνεργασίας με την ΣΕ ΠΕ60 & τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Φιλοσοφία και όραμα της σχολικής μονάδας
Σκοπός του Νηπιαγωγείου μας είναι η αρμονική ανάπτυξη και εξέλιξη των ψυχικών δεξιοτήτων του παιδιού, η διατήρηση της υγείας του σώματος και η ανάπτυξη σε μια ευτυχισμένη και προσαρμοσμένη προσωπικότητα, ικανή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ζωής. Το σχολείο μας αποβλέπει στη συμπλήρωση του έργου της οικογένειας για τη γενικότερη διαπαιδαγώγηση του νηπίου σε πλαίσια προσαρμοσμένα στην ηλικία και τις ανάγκες του.
Συγκεκριμένα, στόχοι του σχολείου μας είναι:
-να βοηθήσει το παιδί να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στις ικανότητές του
-να προωθήσει την κοινωνικότητά, την αυτονομία και τις αυξημένες ικανότητες της συναισθηματικής προσαρμογής
-να βοηθήσει το νήπιο να διευρύνει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του για το περιβάλλον
-να παράσχει στο νήπιο αισθητικές εμπειρίες
-να αναπτύξει τις διανοητικές ικανότητες του παιδιού παρέχοντας δυνατότητες έρευνας, παρατήρησης, ανάλυσης, σύνθεσης και δημιουργίας.
Προκειμένου να πετύχουμε όλα τα παραπάνω στο σχολείο μας ακολουθούμε τις παρακάτω μαθησιακές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις:
-τα σχέδια εργασίας δηλαδή συνεργατικές έρευνες θεμάτων που επιλέγουν τα παιδιά
-τη βιωματική προσέγγιση της μάθησης
-οργανωμένες διαθεματικές δραστηριότητες από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας
- Προσέλευση-παραμονή μαθητών στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό
1.1. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι ενήλικοι συνοδοί των μαθητών/τριών οφείλουν να σέβονται την ώρα προσέλευσης και να αποχωρούν από τον σχολικό χώρο μόλις τα παιδιά παραληφθούν από τις/τους εκπαιδευτικούς. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
Ώρα προσέλευσης
7.45-8.00 προσέρχονται τα παιδιά της Πρωινής Ζώνης(ισχύει μόνο για τα παιδιά του Προαιρετικού Ολοήμερου Τμήματος και για τη δημιουργία της απαιτούνται 5 αιτήσεις)
8.15-8.30 προσέρχονται όλα τα παιδιά των πρωινών τμημάτων
Ώρα αποχώρησης:
13.00 αποχωρούν τα παιδιά των Πρωινών Τμημάτων
16.00 αποχωρούν τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος.
Στην προσέλευση και στην αποχώρηση των παιδιών οι συνοδοί εισέρχονται από την μπροστινή είσοδο του σχολείου και παραλαμβάνουν τα παιδιά από τις εξωτερικές πόρτες της κάθε τάξης που «κοιτούν» στην αυλή
1.2. Αποχώρηση πριν τη λήξη του προγράμματος:Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Σε περίπτωση ανάγκης για έκτακτη αποχώρηση κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, λόγω του ότι είναι ανήλικο. Την ευθύνη της αποχώρησης του παιδιού από το σχολείο αποκλειστικά την έχει ο γονέας ή ο κηδεμόνας και σε περίπτωση που δεν είναι εφικτό, ενημερώνεται έγκαιρα ο/η εκπαιδευτικός της τάξης, για το ποιος θα παραλάβει το παιδί από το σχολείο.
1.3. Απουσία μαθητή: Σε οποιαδήποτε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας και ιδιαίτερα επαναλαμβανόμενης ή μακροχρόνιας, οι γονείς /κηδεμόνες είναι απαραίτητο να ενημερώνουν έγκαιρα τους εκπαιδευτικούς. Δικαιολογούν τις απουσίες με δική τους ευθύνη, είτε με ιατρικό σημείωμα σε περίπτωση ασθενείας. Καλό είναι οι ιατρικές βεβαιώσεις να αποστέλλονται στο email του σχολείου
1.4. Παρουσία άλλου ενήλικα πλην των εκπαιδευτικών στο σχολικό χώρο:
Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, στον σχολικό χώρο (εσωτερικό ή αύλειο)
α) η παρουσία άλλου ενήλικα πλην των εκπαιδευτικών δεν δικαιολογείται. Μόνο σε περιπτώσεις προγραμματισμένου ραντεβού για ενημέρωση ή συνεργασία με τις/τους εκπαιδευτικούς δικαιολογείται η παρουσία γονέα/κηδεμόνα.
β) δεν είναι επιτρεπτή η νουθεσία/επίπληξη/ τιμωρία από κάποιον γονέα έναντι άλλου μαθητή στο σχολικό χώρο
γ) αποφεύγεται η δημιουργία συγκρούσεων/διαπληκτισμού μεταξύ γονέων εντός σχολικού χώρου
δ) για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.
- Σχολική και κοινωνική ζωή
2.1. Ωρολόγιο πρόγραμμα
Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
2.2. Συμπεριφορά μαθητών-παιδαγωγικός έλεγχος
Τα ζητήματα δύσκολης συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας σχολείου –οικογένειας αλλά και του/της εκπαιδευτικού της τάξης με την/τον προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, τον Σχολικό Σύμβουλο Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τις υποστηρικτικές δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ και τις προβλεπόμενες δομές από το εκάστοτε υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο) καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς για την προστασία και υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
Έλλειμμα των μαθητών που έχει προέλευση κοινωνική, οικονομική ή φυσική και ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό, γλωσσικό ή άλλο χαρακτήρα μέσα στο σχολείο και στις μεταξύ των μελών του σχέσεις δεν επιτρέπεται να αποτελούν στοιχεία διάκρισης. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
2.3. Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς και η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια κ.ά.
Για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού το σχολείο μας λειτουργεί σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού . Προκειμένου να καταγγείλετε περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, μπορείτε να χρησιμοποιείτε την ειδική ψηφιακή πλατφόρμα
https: //stop-bullying.gov.gr
2.4. Σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πραγματοποιούνται με ευθύνη των εκπαιδευτικών.
Σε περιπτώσεις γιορτής ή γενεθλίων επιτρέπεται η παροχή εδεσμάτων στους μαθητές
Διάλειμμα: κατά το διάλειμμα στον αύλειο χώρο, οι νηπιαγωγοί έχουν την ευθύνη των παιδιών. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.
2.5. Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
Η ανάπτυξη θετικού κλίματος μεταξύ οικογένειας και σχολείου προϋποθέτει αμοιβαίο σεβασμό, συνεργασία και αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου.
Εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.
Σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων (εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών) υποστηρίζοντας το διάλογο και την θετική αλληλεπίδραση μέσα στο σχολείο.
Εξετάζουν ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, απευθύνονται στους γονείς όταν κρίνεται αναγκαίο, αναπτύσσουν συζητήσεις στο σύλλογο διδασκόντων, αναζητούν την συμβουλευτική και παιδαγωγική καθοδήγηση της ΣΕ ΠΕ60 και λαμβάνουν αποφάσεις σε συλλογικό πλαίσιο.
Ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και φροντίζουν να δρουν κατά την υποστήριξη τους διαφοροποιημένα με σκοπό την αξιοποίηση του ενδιαφέροντος και των δυνατοτήτων του κάθε παιδιού. Ενεργούν στοχευμένα στην υποστήριξη των μαθητών.
Ενδιαφέρονται για τη μάθηση με την προοπτική της ενίσχυσης δεξιοτήτων των παιδιών (επίλυση προβλήματος, επικοινωνίας, συζήτησης κ.ο.κ.)
Συνεργάζονται με φορείς και θεσμούς σε ζητήματα ασφάλειας και υγείας των παιδιών (σωματικής και ψυχικής).Μεριμνούν για όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς (σχολαστικός καθαρισμός αιθουσών, γραφείου, wc, απολυμάνσεις χώρων, τοποθέτηση αντισηπτικών σε όλους τους χώρους κ.λ.π.)
Η προϊστάμενη φροντίζει να φέρει εις πέρας το διοικητικό έργο του σχολείου της δρώντας μέσα στα πλαίσια των καθηκόντων της ως θεσμικό διοικητικό όργανο. Οι αρμοδιότητες, οι ευθύνες και τα καθήκοντά της περιγράφονται και προβλέπονται από την εκπαιδευτική νομοθεσία.
5.2. Γονείς
Έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, είτε σε προγραμματισμένο ραντεβού μετά από τη λήξη του μαθήματος. Η 1η Δευτέρα κάθε μήνα ορίζεται ως μέρα ενημέρωσης από τις νηπιαγωγούς των πρωινών τμημάτων μετά τη λήξη των μαθημάτων(13:00) κατόπιν συνεννόησης.
Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο ή έχουν σχέση με ζητήματα υγείας.
Αναφορικά με δραστηριότητες του σχολείου έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται μέσω
e-mail :mail@2nip-chalastr.thess.sch.gr
ιστολόγιου: blogs.sch.gr/2nipchalastr/
Στο ιστολόγιο της σχολικής μονάδας αναρτώνται ανακοινώσεις, ενημερώσεις καθώς και σχολικές δράσεις
Οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο διαδίκτυο ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ. Υπεύθυνοι για τη διαχείριση της ιστοσελίδας είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Το τηλέφωνο του σχολείου 2310794202 είναι στη διάθεση των γονέων για οποιαδήποτε ενημέρωση κατά τη διάρκεια λειτουργίας του.
Σε περίπτωση διαζυγίου ο/η αρμόδιος/η γονέας που έχει την επιμέλεια οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο παρέχοντας τα επίσημα δικαστικά έγγραφα.
Αναφορικά με το ζήτημα φαρμακευτικής αγωγής οι νηπιαγωγοί απαγορεύεται να χορηγούν οποιοδήποτε είδος φαρμάκου ή φαρμακευτικής αγωγής στα παιδιά.
Φροντίζουν για την ευπρεπή και καθαρή εμφάνιση των παιδιών τους. Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.
Φροντίζουν να συμμορφώνονται με οδηγίες απέναντι σε έκτακτες συνθήκες
Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των
εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης
(https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).
Ψηφιακή Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων
Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, καθώς και τη
βαθμολογία των μαθητών/τριών μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents»
(https://eschools.minedu.gov.gr/login).
- Ποιότητα Σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να ανθίσει η ψυχή του παιδιού.
Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.
Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του δημόσιου σχολείου (εποπτικά μέσα, υλικοτεχνική υποδομή), η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.
- Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους
Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου: Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:
- Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. σεισμός).
- Επίπεδο αντιμετώπισης.
- Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.
- Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.
- Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.
Σας ευχόμαστε καλή Σχολική Χρονιά!