Η συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας στο φετινό Μαθητικό Φεστιβάλ του Δήμου μας, με τίτλο «Όταν οι τέχνες μιλούν, τα παιδιά δημιουργούν», υπήρξε μια πολύτιμη ευκαιρία έκφρασης, συνεργασίας και δημιουργικότητας για όλα τα παιδιά.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, αξιοποιήσαμε τις τέχνες —τη λογοτεχνία τη ζωγραφική, τη μουσική, τη θεατρική έκφραση, τον χορό — ως μέσα επικοινωνίας, ενσυναίσθησης και φαντασίας. Με αφετηρία τον μύθο της Περσεφόνηςκαι σε συνεργασία με τις νηπιαγωγούς, τα παιδιά δημιούργησαν τοδικό τους παραμύθι με τη μορφή πολυτροπικού κειμένουμε οδηγό τη φαντασία και τα συναισθήματά τους.
Η παρουσία μας στο φεστιβάλ περιλάμβανε την ανάγνωση του μύθου της Περσεφόνης με την εφαρμογή Story Jumber καιθεατρικό δρώμενο με τίτλο «Οι τέσσερις Εποχές», μια σύντομη παρουσίαση που συνδύαζε λόγο, κίνηση και μουσική. Οι γονείς και οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την προσπάθεια των παιδιών, η οποία απέπνεε αυθεντικότητα, χαρά και δημιουργικότητα.
Μέσα από τη συμμετοχή μας, τα παιδιά ένιωσαν ότι η φωνή τους έχει αξία, ότι μπορούν να εκφραστούν μέσα από τις τέχνες και να επικοινωνήσουν με τους άλλους. Η δράση αυτή συνέβαλε σημαντικά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της ομαδικότητας και της πολιτισμικής τους καλλιέργειας.
Το νηπιαγωγείο μας αισθάνεται περήφανο για τη συμμετοχή του και αναγνωρίζει τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών που δίνουν χώρο και βήμα στην παιδική έκφραση και στέλνουν μήνυμα για την προστασίας του περιβάλλοντος και την επιβράδυνση της κλιματικής αλλαγής.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε ενεργά στην Εκπαιδευτική Κοινότητα Μάθησης των Νηπιαγωγείων του Δήμου μας, μια πρωτοβουλία που ενισχύει τη συνεργασία, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και τον συνεχή επαγγελματικό διάλογο μεταξύ των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγή
Μέσα από τακτικές συναντήσεις, εργαστήρια και κοινές δράσεις, οι νηπιαγωγοί έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν ιδέες, εμπειρίες και εκπαιδευτικά εργαλεία, να συζητήσουν σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και να συνδιαμορφώσουν δημιουργικές και καινοτόμες παρεμβάσεις στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος.Συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με την αξιολόγηση και το portofolio των μαθητών/τριών του νηπιαγωγείου, τη σχολική ετοιμότητα και τις σχέσεις στο τρίπτυχο, γονείς-μαθητές-εκπαιδευτικοί.
Η συμμετοχή μας σε αυτή την κοινότητα δεν αποτελεί απλώς μια επαγγελματική υποχρέωση, αλλά έναν ζωντανό χώρο μάθησης και έμπνευσης, όπου κάθε νηπιαγωγός ενισχύεται ως παιδαγωγός, συνεργάτης και δημιουργός. Οι εμπειρίες που αποκομίζουμε ενδυναμώνουν το παιδαγωγικό μας έργο και αντανακλώνται καθημερινά στη σχολική μας τάξη, προς όφελος των παιδιών.
Η Εκπαιδευτική Κοινότητα Μάθησης προάγει το πνεύμα της συλλογικότητας και της εξέλιξης και αποδεικνύει στην πράξη πως η εκπαίδευση βελτιώνεται όταν οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν μαζί.
Συμμετείχαμε σε πρόγραμμα ανακύκλωσης του Δήμου Μινώα Πεδιάδος σε συνεργασία με την εταιρία Creta eco phoenix για τον στόχο 11 βιώσιμες πόλεις και κοινότητες στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη.
Συνεργαστήκαμε με τον Δήμο μας ο οποίος μας προμήθευσε τα υλικά για να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα της εταιρείας creta eco phoenix σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές /τριες θα ανακύκλωναν χαρτί , αλουμίνιο και πλαστικά μπουκάλια . Ενημερώθηκαν και οι γονείς και έτσι κάθε μέρα οι μαθητές έφερναν από το σπίτι τους τα υλικά για ανακύκλωση. Πραγματοποιήθηκε συνέντευξη των υπευθύνων του προγράμματος στο νηπιαγωγείο μας όπου μίλησαν και συζήτησαν για τα πολλαπλά οφέλη της ανακύκλωσης με βάση το ερωτηματολόγιο των μαθητών/τριών μας.
Στόχοι του προγράμματος:
Να γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία της ανακύκλωσης στη ζωή της πόλης, να αποκτήσουν στάσεις υπεύθυνης και περιβαλλοντικά φιλικής συμπεριφοράς, να κατανοήσουν ότι και τα ίδια, ως μικροί πολίτες, έχουν φωνή και δύναμη να αλλάξουν τον κόσμο γύρω τους και να προσεγγίσουν βιωματικά έννοιες όπως «συμμετοχή», «σεβασμός», «συλλογική ευθύνη» και «δημόσιος χώρος».
Αποτελέσματα και Οφέλη από την δράση:
Τα παιδιά κατανόησαν βιωματικά τη σημασία της ατομικής ευθύνης για το κοινό καλό.Απέκτησαν θετική στάση απέναντι στην ανακύκλωση και τον σεβασμό του δημόσιου χώρου.Ενίσχυσαν την αυτοπεποίθηση τους ως ενεργά μέλη της κοινότητας.Έμαθαν την ανταποδοτική αξία της προσπάθειας τους. Η δράση λειτούργησε ως πυρήνας για μελλοντικά προγράμματα σε συνεργασία με τον Δήμο ή με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025, τα νήπια του ολοήμερου τμήματος επισκέφτηκαν τη Δ’ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου. Με τη βοήθεια του δασκάλου κ. Σταύρου Παπαδημητράκη, τα παιδιά είδαν από κοντά τον 3D εκτυπωτή, παρακολούθησαν τον τρόπο χρήσης του, χρησιμοποίησαν το διαδραστικό πίνακα και δημιούργησαν φιγούρες εκτύπωσης στην εφαρμογή Tinkercad.
Τα εκπαιδευτικά οφέλη ήταν αρκετά, καθώς τα παιδιά ανέπτυξαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες τεχνολογίας και καινοτομίας, βελτίωσαν κοινωνικές και νοητικές δεξιότητες, όπως η συνεργασία, η παρατήρηση και η αναμονή και απέκτησαν θετική εμπειρία από το δημοτικό σχολείο, ενισχύοντας τη μετάβασή τους σε αυτό.
Επιστρέφοντας στην τάξη μας, τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική κάρτα, χρησιμοποιώντας όχι μόνο τη φαντασία τους, αλλά και διάφορα ψηφιακά εργαλεία.
Στο πλαίσιο της ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το 4ο STEM εργαστήριο με τίτλο: «Η ανακύκλωση».
Μέσα από διασκεδαστικές και βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές έννοιες της ανακύκλωσης, να κατανοήσουν τη σημασία της για την προστασία του περιβάλλοντος και να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας.
Στόχοι του εργαστηρίου:
Να κατανοήσουν τι είναι η ανακύκλωση και γιατί είναι σημαντική με τη βοήθεια της τεχνολογίας (διαδραστικά βίντεο εικόνες και παιχνίδια)
Να ταξινομούν , να απαριθμούν και να κατηγοροποιούν τα υλικά που ανακυκλώνονται (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο).
Να πειραματιστούν με τη διαλογή απορριμμάτων μέσω παιχνιδιών με μαγνήτες και να μάθουν για την κομποστοποίηση
Να αναπτύξουν δημιουργικότητα επαναχρησιμοποιώντας υλικά και να κάνουν κατασκευές.
Να ενισχύσουν την οικολογική τους συνείδηση και τη φροντίδα για το περιβάλλον.
Μέσα από το εργαστήριο αυτό, τα παιδιά δεν έμαθαν απλώς για την ανακύκλωση. Έγιναν μικροί επιστήμονες, παρατηρητές και πρεσβευτές της οικολογικής συμπεριφοράς!
Τον μήνα Νοέμβριο υλοποιήθηκε η δράση της συνέντευξης με τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου που αφορούσε στο σχέδιο δράσης με τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Η επίσκεψη αυτή είχε ως στόχο να δουν τα νήπια κατά πόσο οι απόψεις τους για το δημοτικό σχολείο ισχύουν ή όχι και για τις ομοιότητες -διαφορές των δύο σχολικών μονάδων.
ενδεικτικές ερωτήσεις -απαντήσεις για την συνέντευξη
Φέτος για άλλη μία χρονιά εφαρμόσαμε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο “Βήματα για τη ζωή” του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων της κας Νάντιας Κουρμούση.
Η πρώτη ενότητα του προγράμματος περιελάμβανε θεματικές όπως δίκαιοι τρόποι για εύρεση θέσης στον κύκλο, επιλογή αρχηγού παιχνιδιών, δημιουργία ζευγαριών και ομάδων και αναμονή σειράς. Τα νήπια δημιούργησαν φακέλους μέσα στους οποίους είχαν χαρτάκια μετα ονόματά τουςγια την επιλογή της ομάδας στην οποία ανήκαν.Από την αρχή της χρονιάς δημιουργήθηκαν 5 ομάδες , των οποίων τα μέλη είχαν συγκεκριμένες θέσεις στην ολομέλεια. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι ομάδες άλλαζαν περιοδικά και τυχαία ενίοτε και στοχευμένα.Στη συνέχεια τα νήπια ασχολήθηκαν με δραστηριότητες και παιχνίδια γνωριμίαςκαι προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα με ψυχοκινητικά παιχνίδια γνωριμίας στην ολομέλεια και σε ζευγάρια, εναλλαγή των παιδιών στις γωνιές της τάξης , με τη χρήση χρονόμετρου ,την αλληλοβοήθεια των μαθητών με τους μέντορες, ειδικά για τις νέες αφίξεις μαθητών, τη δημιουργία του κουτιού του κεφιού για εκτόνωση και δημιουργίαευχάριστου κλίματος και την οργάνωση του χώρου και του χρόνου με τις ρουτίνες, το ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και τους κανόνες. Τέλος μέσα από το παιχνίδι ρόλων και την ψυχοκίνησηενισχύθηκε η φιλία μεταξύ των μαθητών. Συγκεκριμένα οι μαθητές έμπαιναν τυχαία σε παρέες (ηλεκτρονικός τροχός της φιλίας)με στόχο την γνωριμία , την συνεργασία σε δυάδες για παιχνίδι στις γωνιές και κατέθεταν την εμπειρία τους με ζωγραφιές και αφηγήσεις στο ημερολόγιο της φιλίας.
το κουτί του κεφιού
δημιουργία του κουτιού του κεφιού
απόσπασμα από το ημερολόγιο φιλίαςσελίδα από το ημερολόγιο φιλίας
Η ενότητα Β΄ του προγράμματος αφορούσε στην διδασκαλία εννοιών και συγκεκριμένα περιλάμβαναντην γνωριμία με το πρόγραμμα, τις φιλοφρονήσεις, τους κανόνες συμπεριφοράς, την διαφορετικότητα. Επίσης η διδασκαλία εννοιών ή καταστάσεων όπως διακόπτουμε ευγενικά , πως μπορώ να κάνω υποθέσεις με βάση τις ρουτίνες σκέψης . Για παράδειγμα τι θα γίνει αν……, τώρα-μετά-πριν, μπορώ να κάνω δύο πράγματα ταυτόχρονα, ή και , είναι δεν είναι και διαχείριση περισπασμών.
συμφωνία για τον τόνο της φωνής
λάθος συμπεριφορές
σωστές συμπεριφορές
δίπολα συμπεριφορών
προτάσεις ομάδων για κανόνες
κανόνες και σωστές συμπεριφορές
το συμβόλαιο της τάξης
υπογραφές
υπογραφές
Η ενότητα Γ περιλάμβανε την αναγνώριση, διαχείριση συναισθημάτων και την έννοια της ενσυναίσθησης. Οι μαθητές μέσα από την επεξεργασία παραμυθιών, εικόνων, πινάκων ζωγραφικής, έργων μουσικής και κουκλοθέατρο αναγνώριζαν τα συναισθήματα, τις καταστάσεις που τα προκαλούν και τον τρόπο διαχείρισης τους. Αναλάμβαναν δράση μέσα από παιχνίδια ρόλων, ψυχοκινητικά ή θεατρικά παιχνίδια. Τα βασικά συναισθήματα ήταν τα δίπολα χαράς –λύπης, αγάπης-μίσους, φόβος, θυμός, ζήλια, ανησυχία και στρες, απογοήτευση –περηφάνια, ανυπομονησία και διαχείριση αναμονής
παίζοντας , μαθαίνοντας
ενσυναίσθηση
οι φίλοι μας
και οι άλλοι φίλοι μας
Η τέταρτη ενότητα αφορούσε στην εκτίμηση καταστάσεων και την επίλυση προβλημάτων. Τα νήπια μέσα από τις τεχνικές του κουκλοθεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού, παιχνιδιού ρόλων, ερμηνείας συμπεριφορών ηρώων παραμυθιών και των ηρώων του προγράμματος προσπαθούν να καταλάβουν έννοιες όπως:Τι θα μπορούσα να κάνω όταν , τι λύσεις προτείνω, πως μπορούμε να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι, αίτια και αποτελέσματα,συνέπειες των πράξεων μας , πρόβλεψη γεγονότων, χρονική ακολουθία, κριτήρια για μια αποτελεσματική δράση, αντιμετώπιση περιστατικών εκφοβισμού, προκαταλήψεις και στερεότυπα, λύνω τα προβλήματα χωρίς την βοήθεια άλλων. Τέλος μελετούν την παρακάτω αφίσα, συζητούν και ανατρέχουν σε αυτήν κάθε φορά που παρουσιάζεται κάποιο θέμα προς επίλυση
Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Β’ Κύκλος: «Τοπική και Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά»
Τίτλος Εργαστηρίου: «Μνημεία του τόπου μου και του κόσμου»
Στο πλαίσιο του Β’ Κύκλου Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα την Τοπική και Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά, πραγματοποιήσαμε μια σειρά δράσεων με τίτλο «Μνημεία του τόπου μου και του κόσμου». Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά σημαντικά μνημεία του τόπου μας αλλά και του κόσμου, να κατανοήσουν την αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς και να αναπτύξουν αισθήματα σεβασμού και υπερηφάνειας για αυτήν.
Αφετηρία μας αποτέλεσαν μνημεία της τοπικής μας περιοχής, τα οποία τα παιδιά είδαν μέσα από φωτογραφίες ή επισκέφθηκαν εικονικά μέσω προβολών ( Κνωσός- Φαιστός). Στη συνέχεια, ταξιδέψαμε νοερά σε γνωστά μνημεία της Ελλάδας (όπως η Ακρόπολη, οι Δελφοί, οι Μυκήνες) και του κόσμου (π.χ. ο Πύργος του Άιφελ, οι Πυραμίδες της Αιγύπτου, το Σινικό Τείχος).
Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες όπως:
κατασκευές μνημείων με ανακυκλώσιμα υλικά,
δραματοποίηση παραμυθιών σχετικών με μνημεία,
εκπαιδευτικά παιχνίδια και κουίζ,
ζωγραφική και χαρτογραφήσεις,
τα παιδιά καλλιέργησαν δεξιότητες παρατήρησης, έκφρασης και συνεργασίας. Παράλληλα, ανέπτυξαν ενδιαφέρον για τη διατήρηση και προστασία των πολιτιστικών θησαυρών, κατανοώντας ότι τα μνημεία είναι «γέφυρες» που ενώνουν το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον. Τέλος δώσαμε φύλλο αξιολόγησης για την ανατροφοδότηση των νηπίων μας.: μνημεία
Αμφορείς
ναοί
αρχαία αντικείμενα
παρθενώνας
αρχαία μοτίβα
Πίζα
Με στόχο να υποστηριχθεί η ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας και βασικές γνώσεις ιστορίας, μέσα από βιωματική μάθηση με τη χρήση ρομποτικής, μας επισκέφτηκε η Δ΄τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου.
Η δραστηριότητα μας είχε την παρακάτω δομή
•Παρουσίαση βασικών μνημείων της Αρχαίας Ελλάδας μέσα από εικόνες και σύντομη αφήγηση.
•Συζήτηση για το τι γνωρίζουν ήδη τα παιδιά.και παιχνίδι γρίφων για να οδηγήσουν την μελισσούλα στο σωστό μνημείο. Οι μαθητές /τριες του δημοτικού και του νηπιαγωγείου χωρίζονται σε έξι ομάδες όσες και οι μελισσούλα και οι αντίστοιχες ζωγραφιές των μνημείων. Η κάθε ομάδα απαρτίζεται και από νήπια και από μαθητές του δημοτικού σχολείου
•Τα παιδιά προγραμματίζουν την BeeBot ώστε να κινηθεί πάνω στη μακέτα και να επισκεφθεί τα μνημεία ανάλογα με τον γρίφο της κάθε ομάδας. Οι μαθητές του Δημοτικού διαβάζουν τους γρίφους , οι μαθητές του νηπιαγωγείου προγραμματίζουν το ρομπότ, οι μαθητές του δημοτικού καταγράφουν την διαδρομή και όλοι μαζί φθάνουν στο. Μνημείο -στόχο. Τέλος έγινε συζήτηση για την εμπειρία τους: Τι τους άρεσε περισσότερο; Τι δυσκολίες συνάντησαν;
ψάχνοντας το μνημείο
συζητώντας για τα μνημεία
ψάχνοντας τα μνημεία
Στη συνέχεια του προγράμματος μετάβασης τα παιδιά του Νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν την Δ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και μέσα από τον διαδραστικό πίνακα:
•Παρατήρησαν φωτογραφίες και τρισδιάστατες απεικονίσεις του Παρθενώναντότε και σήμερα.
•Έλυσαν ένα απλό κουίζ/παιχνίδι αφής, με επιλογές σωστού-λάθους, ώστε να θυμηθούν όσα έμαθαν (π.χ. «Ο Παρθενώνας είναι στην Αθήνα – Ναι ή Όχι;»).
•Έκαναν αντιστοιχίσεις με εικόνες του Παρθενώνα , των Καρυάτιδων και ζωγράφισαν
Η τεχνολογία έδωσε στα παιδιά την αίσθηση ότι μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και τη συμμετοχή. Ο διαδραστικός πίνακας λειτούργησε ως γέφυρα ανάμεσα στη μάθηση του Νηπιαγωγείου και την οργανωμένη διδασκαλία του Δημοτικού, κάνοντας το άγνωστο… οικείο.
παίζοντας
παίζοντας
διαβάζω
εξερευνώντας τον Παρθενώνα
γράφω
Στο τέλος πήραν το δώρο τους και μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους με τους συμμαθητές τους
Τέλος στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων οι μαθητές παρακολούθησαν θεατρική παράσταση σχετικά με τον Μινωικό πολιτισμό
Το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με τίτλο ¨ τα δικαιώματα των παιδιών αφορούσε στη διερεύνηση βασικών δικαιωμάτων του παιδιού με βάση την διακήρυξη του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τα νήπια μέσα από τον καταιγισμό ιδεών ανέφεραν τις υπάρχουσες γνώσεις τους σχετικά με τη σημασία του δικαιώματος και την αναγνώριση βασικών δικαιωμάτων όπως της ονομασίας και προσωπικής ταυτότητας, της μόρφωσης, της υγείας, της συμπερίληψης και της ειρηνικής συνύπαρξης, της αγάπης, της στέγης, της φροντίδας και της οικογένειας. Έγινε χρήση από το αποθετήριο του ΙΕΠ. του παιδαγωγικού υλικού “το δεντρόσπιτο των δικαιωμάτων” και με ξεναγό τα 12 διαφορετικά ζ ζωάκια επεξεργαστήκαμε το κάθε δικαίωμα ξεχωριστά. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν συνεντεύξεις , παιχνίδια ρόλων, κατασκευές, ζωγραφιές , παραμύθια και φύλλα εργασίας καθώς και φύλλο αυτοαξιολόγησης: δικαίωματα
Συνθέτοντας το παζλ των βασικών δικαιωμάτων των παιδιώνI
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου «ΕΥ ΖΗΝ», υλοποιήσαμε δράσεις που αφορούν τη σημασία της υγιεινής διατροφής για τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, παραμύθια, ζωγραφική και μικρά πειράματα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις βασικές ομάδες τροφών και να κατανοήσουν τη διαφορά ανάμεσα στις υγιεινές και τις ανθυγιεινές επιλογές.
Με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, οι μικροί μας μαθητές συζήτησαν για το καθημερινό τους πρωινό, έμαθαν πώς να συνθέτουν ένα ισορροπημένο γεύμα και δημιούργησαν τις δικές τους «πυραμίδες διατροφής» μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες. Δώσαμε έμφαση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, στο νερό ως βασικό στοιχείο ενυδάτωσης και στη σημασία της ποικιλίας και του μέτρου.
Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η υπευθυνότητα, η κριτική σκέψη και η φροντίδα για τον εαυτό τους. Παράλληλα, προσεγγίσαμε το θέμα της διατροφής διαθεματικά, συνδέοντας τη γνώση με τα μαθηματικά (μετρήσεις, καταμέτρηση τροφών), τη γλώσσα (νέο λεξιλόγιο, αφήγηση) και τις εικαστικές τέχνες.
πκ νίκ και όχι φαγητό με οθόνη
φυτικές ζωικές πάντα πρωτεΐνες
ομάδες τροφών
φρούτα του χειμώνα
προτιμήσεις φρούτων
πίνακας διπλής εισόδου
φρούτα λαχανικά
ομάδες τροφών
ελιόψωμο
αμύγδαλα
φύλλο εργασίας ένα για κάθε ομάδα
Με το πέρας των εργασιών δώσαμε φύλλο αυτοξιολόγησης των μαθητώ/τριων για τη σχετική ανατροφοδότηση και ερωτηματολόγιο για την απήχηση του προγράμματος στους γονείς
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή