Το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής

images 4

Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο, που πλέον έχει εκλείψει στις μέρες μας. Αποτελεί ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο, φτιαγμένο άλλοτε από ζυμάρι και άλλοτε από χαρτί, που χρησιμοποιούσαν οι παλιότεροι για να μετρούν τις εβδομάδες, από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Τα επτά πόδια της Κυράς Σαρακοστής σηματοδοτούν τις επτά εβδομάδες, ένα πόδι για κάθε εβδομάδα. Κάθε Σάββατο κόβουμε κι ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι το αφαιρούμε το Μεγάλο Σάββατο, το βάζουμε μέσα σ’ένα ξερό σύκο ή καρύδι κι όποιος το βρει του φέρνει γούρι! Η Κυρά Σαρακοστή έχει σταυρωμένα χέρια, επειδή προσεύχεται, δεν έχει στόμα γιατί νηστεύει, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει. Όλα αυτά επειδή η περίοδος μέχρι το Πάσχα σημαίνει στροφή προς τον εσωτερικό μας κόσμο, προκειμένου να έρθει η κάθαρση μέσω της νηστείας, όχι μόνο από τις τροφές αλλά και από τις κακές μας συνήθειες. Δε βλέπουμε, δεν ακούμε και δε σχολιάζουμε τους άλλους, αλλά επικεντρωνόμαστε στην αυτοβελτίωσή μας.

Προσεγγίσαμε το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής μέσα από βίντεο, εποπτικό υλικό και τραγούδια και φτιάξαμε κατασκευές. Αναφερθήκαμε, επίσης στη νηστεία της σαρακοστής και στα νηστίσιμα φαγητά, που καταναλώνουμε την περίοδο από την Καθαρά Δευτέραέως το Πάσχα.

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Εφτά παπούτσια για την κυρά-Σαρακοστή”

Η κυρά-Σαρακοστή από το 1ο Πρωινό τμήμα

και από το τμήμα του Ολοήμερου “Το σπιτάκι της κυρά-Σαρακοστής”

Σχολικός Εκφοβισμός

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

screen shot 2021 02 24 at 1.51.46 m.m 0Με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στη  Σχολική Βία και τον  Εκφοβισμό, κάναμε δράσεις με στόχο να ενημερωθούν οι μαθητές  για το σχολικό εκφοβισμό και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι σε κάθε μορφής βίας.

Με αφορμή την ιστορία “Μίλα μικρή καμήλα”,  και τη βοήθεια εποπτικού υλικού μιλήσαμε για την ενδοσχολική βία και τις διάφορες μορφές της καθώς και για τα συναισθήματα των παιδιών που δέχονται τον εκφοβισμό.



Λήψη αρχείου

Μιλήσαμε για τις μορφές εκφοβισμού που εντοπίζουμε γύρω μας , τους τρόπους αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας.

Καταγράψαμε σε πίνακα αναφοράς πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε στο σχολείο και τι πρέπει να αποφεύγουμε

Αξιοποιήσαμε διδακτικά το βιβλίο της Μαρίας Κουτσανοπούλου Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” και ακούσαμε το τραγούδι των Locomondo  “Χέρια σαν κι αυτά”.

 

Ομαδική εργασία : Δημιουργία αφίσας

Οι ατομικές μας κατασκευές από το 1ο Πρωινό Τμήμα και το τμήμα του Ολοήμερου

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ

Μάρτιος-Χελιδονίσματα

Μάρτης είναι …χάδια κάνει!!!

images 3Υποδεχτήκαμε το μήνα Μάρτιο με τα κάλαντα της Άνοιξης, τα “Χελιδονίσματα”, φτιάχνοντας χελιδόνια στολισμένα με λουλούδια.

Φορέσαμε το “Μαρτάκι”, ένα από τα έθιμα του Μάρτη και μιλήσαμε γι’αυτό, παρακολουθώντας σχετικό βίντεο καθώς και για τις παροιμίες και τις ονομασίες του Μάρτη.

Επεξεργαστήκαμε την παροιμία “Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει, φτιάχνοντας κατασκευές και συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας.

Ακούσαμε το μύθο “Η γυναίκα του Μάρτη” και συνθέσαμε λέξεις κάνοντας αναγραμματισμούς.

Μάθαμε τις παροιμίες και τις λαϊκές ονομασίες του Μάρτη

Ακούσαμε το μύθο “Η γυναίκα του Μάρτη”

Ανασύνθεση λέξεων

“Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει”: φύλλα εργασίας και κατασκευή με χάρτινα πιάτα

1000008226

 

 

Απόκριες 2025

Μες στην τρελή αποκριά!!!

images

Τις τελευταίες εβδομάδες ασχοληθήκαμε με τις απόκριες και γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας μέσα από εικόνες, φωτογραφίες και σχετικά βίντεο. Μιλήσαμε για το περίφημο Πατρινό καρναβάλι, και αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τα καρναβάλια σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και του κόσμου.

Μάθαμε τι σημαίνουν οι λέξεις ΑΠΟΚΡΙΑ-ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ, ακούσαμε το παραμύθι του Αρλεκίνου και παρακολουθήσαμε σε βίντεο το καρναβάλι της Βενετίας, της πόλης του Αρλεκίνου.

Παίξαμε γλωσσικά και ψηφιακά παιχνίδια και αναζητήσαμε τις κατάλληλες απαντήσεις στους γρίφους της Αποκριάς.

Φτιάξαμε αποκριάτικες κατασκευές ( μάσκες, καπέλα κ.α.), γευτήκαμε “τσικνισμένες” γεύσεις την Τσικνοπέμπτη, μεταμφιεστήκαμε στο αποκριάτικο πάρτι μας, ενώ η παρακολούθηση του μουσικού παραμυθιού “Το Καρναβάλι των ζώων” από το Κουκλοθέατρο Λαμίας, μάγεψε και ενθουσίασε τα παιδιά.

 

Γλωσσικά παιχνίδια αντιστοίχισης

Οι γρίφοι της αποκριάς

Ψηφιακά παιχνίδια

https://wordwall.net/el/resource/11727487/%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%AC%CF%82-

Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού ο “Γλεντζοφλέβαρος”

Αποκριάτικες κατασκευές

output 2

Τσικνοπέμπτη…!!!

Κουκλοθέατρο”Το καρναβάλι των ζώων”

Μετά την παράσταση φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε περισσότερο από την παράσταση που παρακολουθήσαμε.

Στο αποκριάτικο πάρτι μας διασκεδάσαμε με πολύ χορό και ένα αποκριάτικο κινητικό παιχνίδι που ενθουσίασε τα παιδιά!

Τέλος, μέσα από σχετικά βίντεο και πίνακες αναφοράς , γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας , τη Σαρακοστή και φτιάξαμε τους πολύχρωμους χαρταετούς μας.

images 2

Καλή Καθαρά Δευτέρα…!!!

Καλή Σαρακοστή με υγεία…!!!

 

Αμυγδαλιά

Αμυγδαλιά…η νυφούλα του χιονιά!!!

ae6339bab811230f79fa9e5e928c9c77c6faba6aΞεκινώντας την επεξεργασία της θεματικής μας ενότητα “Η Αμυγδαλιά”, αρχικά καταγράψαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών, αλλά και όσα θα θέλαμε να μάθουμε σχετικά με το θέμα. Αναζητήσαμε πληροφορίες σε πίνακες αναφοράς, εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο, διαβάσαμε παραμύθια και μύθους με τη βοήθεια εικονόλεξου και και τις αξιοποιήσαμε  μέσα από διάφορες δραστηριότητες, καταλήγοντας σε συμπεράσματα. IMG 20250213 133537

Παρατηρήσαμε τα άνθη της και το χρώμα τους , γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά και τα κυριότερα μέρη του δέντρου της αμυγδαλιάς και τα προϊόντα της.

Μιλήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούνται στο δέντρο της αμυγδαλιάς ανάλογα με την εποχή, αλλά και τη διαδικασία δημιουργίας των καρπών της και παίξαμε παιχνίδια χρονικής ακολουθίας.

Από το άνθος στον καρπό…

Συμπληρώσαμε σχετικά φύλλα εργασίας

Μάθαμε αινίγματα για την αμυγδαλιά και τους καρπούς της

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο και μια παρουσίαση με το μύθο της αμυγδαλιάς: Φυλλίδα και Δημοφώντας



Λήψη αρχείου

Ζωγραφίσαμε το μύθο της Φυλλίδας και του Δημοφώντα

“Διαβάσαμε” την ιστορία «Η Αμυγδαλιά και ο Βοριάς» με τη βοήθεια εικονόλεξου και ζωγραφίσαμε την ιστορία

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μυγδαλιά και το φεγγάρι”

books0047

Εμπνευστήκαμε από τους διάσημους πίνακες ζωγραφικής του Van Gogh και φτιάξαμε το δικό μας με θέμα την αμυγδαλιά

Ομαδική εργασία από το Ολοήμερο τμήμα

IMG20250217152421

Χωριστήκαμε σε ομάδες και ανασυνθέσαμε τα γράμματα της αμυγδαλιάς. Νικήτρια η ομάδα που θα ανασυνθέσει πιο γρήγορα τη λέξη.

IMG 20250219 100739Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια

Μάθαμε τραγούδια και διασκεδάσαμε πολύ!

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει

Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”

Το παραμύθι του Μάνου Κοντολέων “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” στάθηκε αφορμή για διάφορες δραστηριότητες.

Διαβάσαμε το παραμύθι, συζητήσαμε για τον κύκλο του νερού και για τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης, καθώς και για τις καταστάσεις της ύλης (στερεό-υγρό-αέριο), με τα οποία θα ασχοληθούμε εκτενέστερα στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.



Λήψη αρχείου

Φτιάξαμε χιονάνθρωπο κάνοντας ένα πείραμα με μαλακτική κρέμα μαλλιών και μαγειρική σόδα.

Φτιάξαμε χιονάνθρωπους με χαρτόνι (ατομική κατασκευή) και παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια.

1000007780

Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

1000007819

Βασιλόπιτα 2025

Ποιος θα τύχει το φλουρί;

2025

Η Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025 ήταν η μέρα κοπής της βασιλόπιτας του Νηπιαγωγείου μας για τη νέα χρονιά!

1000007712

Παρακολουθήσαμε βίντεο με την ιστορία της βασιλόπιτας από το διαδίκτυο:

Φτιάξαμε καπελάκια για να υποδεχθούμε το νέο έτος:

Ημερολόγια-χιονάνθρωποι του 2025

Τέλος, κόψαμε τη βασιλόπιτα και η τυχερή ήταν…η Αναστασία μας!!!

Ianouarios1.jpg

Γνωριμία με την εποχή του χειμώνα

Χειμώνας

χιονανθρωποιΜε αφορμή το εκπαιδευτικό βίντεο  “Μαθαίνω για το χειμώνα”, μιλήσαμε για τους μήνες του χειμώνα και τα χαρακτηριστικά τους, τις αλλαγές στη φύση και στις συνθήκες διαβίωσης  ανθρώπων και ζώων, αναζητώντας πληροφορίες μέσα από εποπτικό υλικό, παραμύθια, ιστορίες, τραγούδια, εικόνες και βίντεο από το διαδίκτυο.

Φύλλα εργασίας για το χειμώνα και τον πρώτο μήνα του νέου χρόνου, τον Ιανουάριο:

Οι παροιμίες του Γενάρη και παιχνίδι αντιστοίχισης.

Ακούσαμε “Το τραγούδι του Γενάρη” και εκφραστήκαμε μέσα από τη ζωγραφική:

1000007641

Ο μύθος του Φλεβάρη

1000007759

 

Μάθαμε τις παροιμίες του Φλεβάρη , τι σημαίνουν και παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης

Ακούσαμε το τραγούδι του Φλεβάρη, το “διαβάσαμε” και το τραγουδήσαμε με τη βοήθεια του εικονόλεξου

1000007761

Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού ” Ένας βάτραχος το χειμώνα ” :

Μάθαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, διαβάσαμε το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι “Το  μαγικό γάντι”, συμπληρώσαμε αντίστοιχα φύλλα εργασίας και κάναμε κατασκευές.

Γνωρίσαμε τα χειμερινά ρούχα και αξεσουάρ μέσα από πίνακες αναφοράς, τα υλικά και τη διαδικασία κατασκευής τους, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας και διασκεδάσαμε με το παιχνιδοτράγουδο ” Τα ρούχα του χειμώνα “.

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΡΟΥΧΑ 1

Παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης με αριθμούς.

Μιλήσαμε για την επέτειο της “Μυστικής Συνέλευσης της Βοστίτσας” και την καθοριστική σημασία της στην Επανάσταση του 1821, την οποία τιμούμε  στην πόλη του Αιγίου κάθε χρόνο στις 26 Ιανουαρίου.

IMG 20250204 110213

Μιλήσαμε για τους τρεις Ιεράρχες, τους οποίους τιμάμε στις 30 Ιανουαρίου, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο από το διαδίκτυο και φτιάξαμε κατασκευές.

Διαβάσαμε εικονόλεξα με σοφά λόγια των 3 Ιεραρχών:

Ψηφιακά παιχνίδια και κουίζ για τους τρεις Ιεράρχες

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

2ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα:«Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση»

«Το παιδί σκέφτεται για το παιδί. Γίνε ο εθελοντής ήρωας του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)»

1ο Υποχρεωτικό Πρωινό Τμήμα

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής” πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας με στόχο την ευαισθητοποίηση παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση, την συνεργασία, την δημιουργικότητα, τον εθελοντισμό και την προσφορά, την ομαδικότητα και την ανιδιοτέλεια.

Η έναρξη των εργαστηρίων έγινε με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Make a wish (Κάνε μια Ευχή Ελλάδος) και την αγορά αστεριών  με σκοπό την οικονομική ενίσχυση του προγράμματος.

IMG 20250117 142846 1

Μέσω παραμυθιών, εκπαιδευτικών βίντεο, παρουσιάσεων και ποικίλων δραστηριοτήτων, τα νηπιάκια μας μπόρεσαν να “μπουν” στον κόσμο του Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος και να κατανοήσουν το έργο τους, δηλαδή την προσφορά, τον εθελοντισμό και την κοινωνική ευαισθησία προς ευάλωτες ομάδες.

1ο Εργαστήριο

Διαβάσαμε την ιστορία “Ένα αστέρι στην καρδιά”,εκφραστήκαμε μέσα από κινητικές δραστηριότητες και ζωγραφίσαμε την ιστορία μας.



Λήψη αρχείου

Σχηματίσαμε λέξεις ενδυνάμωσης με τα αστέρια που ήταν σκορπισμένα στο πάτωμα.

2ο Εργαστήριο

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα είδη του εθελοντισμού και της προσφοράς ( χρόνο, γνώσεις, εμπειρίες, υλικά αγαθά, κάτι από τον εαυτό μου) και για αξίες, όπως η προσφορά, η καλοσύνη, η αγάπη, το μοίρασμα, η γενναιοδωρία, η συγχώρεση, ο σεβασμός, η ειλικρίνεια και η δικαιοσύνη. Αξίες, που αν τις βάλουμε στη ζωή μας, η καρδιά μας θα “χορεύει” από χαρά. Στη συνέχεια χορέψαμε κι εμείς με κορδέλες που μας έφερε ο ήρωας του βιβλίου μας, συνθέσαμε τη λέξη “εθελοντισμός” και χρωματίσαμε σε φύλλα εργασίας τα γράμματα που την αποτελούν, τα πλαστικοποιήσαμε και τα κόψαμε παίζοντας παιχνίδι αναγραμματισμού.

 

Συμπληρώσαμε τη φράση “Είναι ωραίο να προσφέρεις γιατί….”, καθισμένοι σε κύκλο και ξετυλίγοντας ένα κουβάρι από παιδί σε παιδί.

1000007116

3ο Εργαστήριο

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο ενθαρρύναμε τα παιδιά να διατυπώσουν ελεύθερα τις απόψεις τους σχετικά με τις αξίες και τα θετικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν έναν εθελοντή μετατρέποντάς τον σε υπερήρωα. Καταγράψαμε σε χαρτάκια post-it τις αξίες-υπερδυνάμεις και τις στερεώσαμε σε μια χάρτινη κάπα, φτιάχνοντας την κάπα του εθελοντή-υπερήρωα.

Φύλλα εργασίας , στα οποία τα παιδιά κατέγραψαν τις υπερδυνάμεις – αξίες ζωής, που χαρακτηρίζουν έναν εθελοντή-υπερήρωα.

Συζητήσαμε για το πως νιώθει ένας εθελοντής κάθε φορά που προσφέρει και παίξαμε ένα παιχνίδι παντομίμας. Τα παιδιά τραβούσαν κάθε φορά μια κάρτα και με παντομίμα παρουσίαζαν το συναίσθημα που αναγράφονταν (χαρά, ενθουσιασμός, συγκίνηση, ικανοποίηση περηφάνια, ευτυχία).

4ο Εργαστήριο

Ακούσαμε το τραγούδι “Το χρώμα της ελπίδας” και καλέσαμε τα παιδιά να εντοπίσουν στους στίχους, λόγους για τους οποίους ένα παιδί μπορεί να ελπίζει. Ακολούθησε συζήτηση για το πως μπορούμε να δώσουμε θάρρος και ελπίδα στα παιδιά που το χρειάζονται και γιατί είναι σημαντικό να ελπίζουμε.

Φύλλα εργασίας: Μηνύματα ελπίδας

Δώσαμε στα παιδιά το σενάριο ότι ένα παιδί βρίσκεται στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου και τα καλέσαμε να ζωγραφίσουν μέσα σε μπουκαλάκια τα δικά τους μηνύματα ελπίδας, δηλαδή τι θα μπορούσαν να πουν στα παιδιά αυτά, ώστε να τους δώσουν θάρρος και δύναμη.

5ο Εργαστήριο

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο, ξαπλώνοντας στο πάτωμα και ακούγοντας χαλαρωτική μουσική. Καλέσαμε τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και να φέρουν στο μυαλό τους μια ευχή, η πραγματοποίηση της οποίας θα τους έκανε χαρούμενους. Τη γράψαμε στον αέρα και τη φυσήξαμε να φτάσει ψηλά, ως τ’αστέρια.

1000007111Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο. Ένα αστέρι περνάει από το ένα παιδί στο άλλο, για να πει την ευχή που φύσηξε και θα ήθελε να πραγματοποιηθεί και συζητήσαμε για τα συναισθήματά τους όταν μια ευχή μας πραγματοποιείται.

Μόμπιλε προσφοράς

Μοιράσαμε στα παιδιά συννεφάκια και ζωγράφισαν τα καλά του εθελοντισμού. Κρεμάσαμε χρωματιστές κορδέλες και δημιουργήσαμε το μόμπιλε της προσφοράς.

Αλυσίδα προσφοράς

Τα παιδιά σε κύκλο δίνουν τα χέρια ενώ παρεμβάλλεται ένα στεφάνι που συμβολίζει τις δυσκολίες της ζωής. Περνάμε με τη σειρά μέσα από το στεφάνι, χωρίς να αφήσουμε τα χέρια. Γινόμαστε μια αλυσίδα, συνεργαζόμαστε μεταξύ μας και βοηθάμε τους ανθρώπους να περνούν “μέσα” από τις δυσκολίες και να τις ξεπερνούν.

 

 

2ο Υποχρεωτικό Πρωινό Τμήμα

1ο Εργαστήριο

Το αστέρι της ευχής ήρθε και στη δική μας τάξη, τα παιδιά το ανακάλυψαν μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια, εξέφρασαν τις σκέψεις τους και τις έγραψαν με τη βοήθεια της νηπιαγωγού.

5610

Διαβάσαμε το ηλεκτρονικό παραμύθι «Ένα Αστέρι στην καρδιά» από τον ιστότοπο του Make a Wish , συζητήσαμε τι μας έκανε εντύπωση, πως θα χαρακτήριζαν το αρκουδάκι, τα συναισθήματα που ένοιωσε η Ζωή από την πράξη του φίλου της, τα συναισθήματα του εθελοντή, ζωγράφησαν το παραμύθι και τέλος έγραψαν λέξεις ενδυνάμωσης με αστέρια που είχαν επάνω τους γράμματα.

 

919

 

 

74

 

 

 

 

2ο Εργαστήριο

Ο φίλος μας το αρκουδάκι του παραμυθιού μας έστειλε ένα γράμμα που μιλούσε για την έννοια του εθελοντισμού. Το διαβάσαμε και συζητήσαμε για τα είδη του εθελοντισμού: προσφέρω χρόνο, προσφέρω υπηρεσίες, γνώσεις, εμπειρίες, προσφέρω υλικά αγαθά, προσφέρω κάτι από τον ευατό μου (αίμα, μυελό μαλλιά όργανα). Παίζουμε με τα γράμματα της λέξης «εθελοντισμός» που μας έφερε το αρκουδάκι και τα σειροθετούν.

16

 

17

15

Στη συνέχεια κάθισαν στην «πολυθρόνα του εθελοντή» που έφερε το αρκουδάκι και περιέγραψαν την εμπειρία τους από μια πράξη εθελοντισμού και προσφοράς ή εξέφρασαν την επιθυμία τους για μια εθελοντική δράση που θα ήθελα να συμμετάσχουν.

18

 

3ο Εργαστήριο

Τα παιδιά άκουσαν στον υπολογιστή μουσική από την ταινία Superman. Συζητήσαμε τα χαρακτηριστικά-αξίες που έχει ένας υπερήρωας και τα παραλληλίσαμε με τα χαρακτηριστικά-αξίες του εθελοντή. Διατύπωσαν ελεύθερα τις απόψεις τους και έγραψαν σε καρτελάκια τις αξίες- υπερδυνάμεις που κάνουν έναν εθελοντή υπερήρωα όπως: βοήθεια,  καλοσύνη, μεγαλοψυχία, πίστη, ελπίδα, υπομονή, φροντίδα και κολλήσαμε τα καρτελάκια αυτά σε μια υφασμάτινη κάπα που θα μας μεταμορφώσει σε εθελοντές -υπερήρωες.

2730

Τα παιδιά φόρεσαν την κάπα του εθελοντή- υπερήρωα και είπαν δυνατά κάποια από τις αξίες του εθελοντή.

32α 135α 137α

Σε φύλλο εργασία κατέγραψαν -ζωγράφισαν τι θα έκαναν για να βοηθήσουν σαν υπερήρωες-εθελοντές.

49

 

 

4ο Εργαστήριο

Τα παιδιά ανακαλύψαν τον «κύβο της ελπίδας »,τον περιεργαστήκαν και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού διάβασαν τα μηνύματα ελπίδας που ήταν γραμμένα σε κάθε πλευρά του:

Επιλέγω την ελπίδα και τότε οτιδήποτε είναι δυνατό.

-Πιστεύω στον ευατό μου και στις δυνάμεις μου.

Ναι, μπορώ και θα τα καταφέρω.

ελπίδα είναι σαν τον ήλιο, ρίχνει όλες τις σκιές πίσω της.

ελπίδα κάνει τη σημερινή στιγμή λιγότερο δύσκολη.

-Οι καταιγίδες κάνουν τους ανθρώπους ισχυρούς και ποτέ δεν διαρκούν για πάντα.

53α55α56α

Χόρεψαν σε ρυθμό μουσική και όταν σταματούσε, ένα ένα παιδί κυλούσε τον κύβο και όλοι μαζί έλεγαν δυνατά την φράση ελπίδας που αναγραφόταν στην πάνω πλευρά. 

52α

Στη συνέχεια ανακάλυψαν μέσα στον κύβο μια φωτογραφία ενός παιδιού που βρισκόταν σε ένα δωμάτιο νοσοκομείου. Την παρατήρησαν, συζήτησαν για τα συναισθήματά του και σκέφτηκαν τι θα μπορούσαν να κάνουν για να δώσουν ελπίδα σ΄ αυτό το  παιδί. Ζωγράφησαν τη σκέψη τους και την παρουσίασαν. 

7273

 

5ο Εργαστήριο

Τα παιδιά ξάπλωσαν στη μοκέτα ακούγοντας χαλαρωτική μουσική. Η νηπιαγωγός κρατώντας ένα αστέρι περνά ανάμεσα από τα παιδιά και δίνει σε κάθε ένα παιδί κάθε φορά το αστέρι .Λένε μια ευχή που θα ήθελαν να πραγματοποιηθεί και την φυσούν μέσα σε αυτό.

62α64α

66α

Μίλησαν για τα συναισθήματα που νοιώθουν όταν εκπληρώνεται μια ευχή τους όπως: χαρά, ενθουσιασμός, έκπληξη, ευτυχία. Γίνεται παραλληλισμός με τα παιδιά που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία, πόσο γεμίζει η ψυχή τους με χαρά όταν πραγματοποιείται μια ευχή τους. Μιλήσαμε για τους οργανισμούς όπως το Make a wish, που αποσκοπούν στην πραγματοποίηση των ευχών αυτών των παιδιών που βιώνουν δύσκολες στιγμές και γεμίσαμε τα σακουλάκια μας με αστεράκια που τα παιδιά αγόρασαν για να βοηθήσουν στην πραγματοποίηση της ευχή ενός τέτοιου παιδιού.

70