Εργαστήρια Δεξιοτήτων

4ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα: Οικολογική συνείδηση

Θέμα: Θαλάσσια χελώνα: Νιρέττα η Καρέτα

1ο Εργαστήριο

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη θαλάσσια χελώνα καταγράφοντας τις πρότερες γνώσεις τους για το θέμα και τι θα ήθελαν να μάθουν, συλλέγοντας πληροφορίες για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Παρακολουθήσαμε ενημερωτικό βίντεο:”Εγώ, η θαλάσσια χελώνα Καρέτα-Καρέτα”

Στη συνέχεια φτιάξαμε την ταυτότητα της χελώνας καταγράφοντας όλες τις πληροφορίες που συλλέξαμε παρακολουθώντας το προηγούμενο βίντεο σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, τα μέρη που ζει, με τι τρέφεται, πως γεννάει τα αυγά της, καθώς και τους κινδύνους που την απειλούν.

Τέλος, χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες: η 1η ομάδα εντόπισε στο χάρτη της Ελλάδας τις περιοχές που γεννιούνται οι θαλάσσιες χελώνες και τις αντιστοίχισε με τις ονομασίες τους.

Η 2η ομάδα εκφράστηκε δημιουργικά ζωγραφίζοντας την παραλία που γεννάει τα αυγά της η θαλάσσια χελώνα:

Η 3η ομάδα ζωγράφισε τους κινδύνους που την απειλούν τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα.

Η 3η ομάδα απάντησε σε ερωτήσεις παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια:

2ο Εργαστήριο

Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και ενημερώθηκαν για τους κινδύνους που απειλούν την καρέτα-καρέτα και για το πως μπορούμε να τη βοηθήσουμε ώστε να μην κινδυνεύει.

https://youtu.be/vo5x-DwILLo?t=1

https://youtu.be/V-4XuhS7o3U?t=1

Γνωρίσαμε την ομάδα εθελοντών προστασίας της θαλάσσιας χελώνας «ΑΡΧΕΛΩΝ» και είδαμε σχετικές εικόνες και βίντεο συζητώντας για το τι κάνει η ομάδα αυτή για να την προστατεύσει.

4

Φύλλα εργασίας για τους εχθρούς της θαλάσσιας χελώνας:

Τέλος, ώρα και για λίγο παιχνίδι:

Φανταζόμαστε ότι είμαστε μικρά χελωνάκια που βγαίνουμε σιγά σιγά από το αυγό και με μικρά αλλά γρήγορα βήματα περπατάμε πάνω στην άμμο, για να φτάσουμε στη θάλασσα.

Μετά είμαστε μεγάλες χελώνες που βγαίνουμε από τη θάλασσα, γεννάμε τα αυγά μας και τα σκεπάζουμε για να βγουν τα μικρά χελωνάκια.

3ο Εργαστήριο

Τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι “Που πας χελωνάκι;” και ζωγράφισαν ό,τι τους άρεσε περισσότερο.

Αντιστοιχίσαμε, με τους σωστούς αριθμούς, τις χελώνες με τα αυγά τους και παίξαμε με τη Bee-Bot.

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με τους αριθμούς 1-10, βοηθώντας το χελωνάκι να φτάσει με ασφάλεια στη θάλασσα:

4ο Εργαστήριο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας στις 23 Μαΐου, εκφραστήκαμε δημιουργικά μέσα από τα εικαστικά.

Κατασκευή χελώνας με πλαστελίνη από τα παιδιά:

Κατασκευή χελώνας με Cd και χρωματιστά χαρτάκια:

Κατασκευή από το τμήμα του Ολοήμερου:

Μάθαμε το τραγούδι της Νιρέττας:

5ο Εργαστήριο

Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της θαλάσσιας χελώνας και βάλαμε τις εικόνες στη σωστή χρονική σειρά:

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας: τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν εικόνες φτιάχνοντας τον κύκλο ζωής της καρέτα-καρέτα

Φύλλα εργασίας: τα παιδιά ζωγράφισαν τους εχθρούς της χελώνας καρέτα-καρέτα, αλλά και το πως πρέπει να είναι η παραλία για να είναι χαρούμενη η χελώνα.

Τέλος, καταλήξαμε σε συμπεράσματα και καταγράψαμε στο διάγραμμα KWLH όλα τις πληροφορίες που συλλέξαμε σχετικά με το θέμα αλλά και πως αντλήσαμε αυτές τις γνώσεις.