Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποενότητα:
«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική
μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
Τοποθετήσαμε τις εικόνες του παραμυθιού σε σωστή χρονική σειρά και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας ζωγραφίζοντας την ιστορία του Σταγονούλη.
Παρακολουθήσαμε βίντεο, όπου απεικονίζεται παραστατικά Ο Κύκλος του Νερού.
2ο Εργαστήριο: Παίζοντας με τον κύκλο του νερού
Τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο “Ο κύκλος του νερού”, εντόπισαν τα χαρακτηριστικά στοιχεία σε κάθε στάδιο του κύκλου και ήρθαν σε επαφή με σχετικούς όρους (εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση).
Στη συνέχεια, τοποθέτησαν εικόνες με τις αντίστοιχες έννοιες σε χρονική ακολουθία , αναπαριστώντας τον κύκλο του νερού και αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με αριθμούς και λέξεις.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας σχηματίζοντας τον κύκλο του νερού.
Τέλος, τα παιδιά απάντησαν σε κουίζ παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια.
3ο Εργαστήριο: Κατασκευάζοντας τον κύκλο του νερού
Τα παιδιά συμπληρώνουν ατομικό φύλλο εργασίας για τον κύκλο του νερού. Ζωγραφίζουν τα φαινόμενα σε κάθε στάδιο, κόβουν και κολλούν τις αντίστοιχες έννοιες.
“Από που είσαι ποταμάκι;”
Τα παιδιά μαθαίνουν το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου, συζητάμε για το περιεχόμενό του και συμπληρώνουν με λέξεις τις εικόνες του ποιήματος, καθώς και φύλλα εργασίας.
4ο Εργαστήριο: Τα οφέλη και οι συνέπειες της χρήσης του νερού
Παρατηρήσαμε εικόνες, φωτογραφίες και βίντεο αναζητώντας πληροφορίες για το που υπάρχει νερό, τα οφέλη του και τις συνέπειες από την αλόγιστη χρήση τους από τους ανθρώπους.
Τα παιδιά, αφού αντάλλαξαν απόψεις, τις κατέγραψαν με ζωγραφιές συνθέτοντας ομαδικά κολάζ και συμπληρώνοντας φύλλα εργασίας.
5o Εργαστήριο: Πειράματα διαλυτότητας και το φαινόμενο τήξης-πήξης
Τα παιδιά παίρνουν μέρος σε πειράματα διαλυτότητας διαφόρων υλικών στο νερό κάνουν υποθέσεις, συμμετέχουν στη διαδικασία, καταγράφουν τα δεδομένα που προκύπτουν και οδηγούνται σε διαπιστώσεις εξάγοντας συμπεράσματα.
Στη συνέχεια, καταγράφουν σε φύλλα εργασίας τα συμπεράσματά τους σχετικά με τη διαλυτότητα των υλικών στο νερό.
60 Εργαστήριο:«Τήξη-Πήξη»
Τα παιδιά παίρνουν μέρος σε πειράματα ώστε να κατανοήσουν το φαινόμενο της εξάτμισης.
Μέσα από πίνακες αναφοράς και σχετικά βίντεο, ανακαλύπτουν τις τρεις μορφές του νερού (υγρό,στερεό και αέριο) και το φαινόμενο της τήξης και της πήξης βιωματικά, ανταλλάζοντας απόψεις και εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους στις φυσικές επιστήμες.
Τα παιδιά συμπληρώνουν φύλλα εργασίας σχετικά με τις τρεις μορφές του νερού αφού συμβουλευτούν τον πίνακα αναφοράς:
70 Εργαστήριο: Εκπαιδευτική Ρομποτική-Bee Bot
Αρχικά, τα παιδιά χρησιμοποιούν το σώμα τους πηγαίνοντας από το κάθε στάδιο του κύκλου του νερού στο επόμενο. Στη συνέχεια τοποθετούν βελάκια ακολουθώντας τα στάδια στον κύκλο του νερού.
Τέλος, προγραμματίζουμε τη μελισσούλα Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω στο χαρτόνι.