Χριστουγεννιάτικο μπαζάρ μεταχειρισμένων στο σχολείο

20231207 143409

20231213 094412

20231213 094456
Οι μαθητές και μαθήτριες του Ομίλου «Για το Περιβάλλον & την Αειφορία», διοργάνωσαν μπαζάρ μεταχειρισμένων στο ισόγειο του σχολείου μας με ιδιαίτερη επιτυχία. Σκοπός της δράσης ήταν η προώθηση της ιδέας της ιεράρχησης των υλικών με βάση την αρχή 3R (reduce, reuse, recycle). Αντικείμενα και στολίδια που για κάποιον είναι άχρηστα και περιττά, για κάποιον άλλον μπορεί να ναι χρήσιμα και επιθυμητά.
Η εμπειρία της διοργάνωσης ενός μικρού μπαζάρ ενίσχυσε πολλές δεξιότητες που απαιτούνται για μια δραστηριότητα σαν και αυτή, όπως κοινωνικές και οργανωτικές. Με την ελπίδα τέτοιες δράσεις να γίνουν θεσμός στη σχολική αλλά και την ευρύτερη κοινότητα, αναμένουμε ακόμη μεγαλύτερες δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, που να είναι συμβατές με την περιβαλλοντική ευσυνειδησία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Πρόγραμμα σχολείου

2023-24 Μόνιμο πρόγραμμα (από 4 Δεκ.)

Οι όμιλοι του σχολείου μας

Φέτος στο σχολείο μας θα λειτουργήσουν οι εξής όμιλοι:

ΟΜΙΛΟΙ 2023-2024
α/α Τίτλος Εκπαιδευτικός
1 Ψυχή Θεάτρου Τέχνη Λιαρετίδου Ελένη
2 Περιβάλλον και αειφορία Καλπάκα Πηνελόπη
3 Πειραματική Φυσική Καρακάσης Νικόλαος
4 Ρητορικός Λόγος και Δημιουργική Γραφή Κυριακίδου Παρθένα
5 Η μαγεία του σύμπαντος Μουτσάκη Δέσποινα
6 Η εκπαίδευση των εβραιοπαίδων της Θεσσαλονίκης πριν και μετά το ολοκαύτωμα Μυρωνίδης Κων/νος
7 Ψηφιακοί περίπατοι στην Ιστορία ΙΙ Κατσαβέλη Μαρία
8 Δεξιότητες ετοιμότητας για τη ζωή μετά το σχολείο Παναγιωτίδου Άννα Μαρία
9 Αθλούμαι και διασκεδάζω μαθαίνοντας πινγκ-πονγκ Μούρος Νικόλαος
10 άΣΚΙση και βόλεϋ Παπαδόπουλος Ισαάκ
11 άΣΚΙση και υγιεινή διατροφή Ρώσσιου Αικατερίνη
12 Καθημερινή Χημεία ΙΙ Παπαγεωργίου π. Δημήτριος
13 Πειράματα: Η χαρά της Χημείας Πολυμέρου Ιφιγένεια

Αγιασμός

Ξεκινάμε!

Ο αγιασμός θα γίνει στο σχολείο μας τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου στις 9 πμ.

Σας περιμένουμε.

Καλή Αρχή!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ Κ. ΜΥΡΩΝΙΔΗ

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 ο κ. Κ. Μυρωνίδης υλοποίησε το ακόλουθο Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων με τίτλο: «Φύση – άνθρωπος. Η δύναμη του νερού και η δύναμη του ανθρώπου που το δαμάζει».πρόγραμμα Μυρωνίδης 2022 23

πρόγραμμα Μυρωνίδης 2022 23

“καθημερινή χημεία” όμιλος 2022 – 23

Τελείωσε με επιτυχία ο ετήσιος κύκλος των πειραμάτων και εργαστηριακών ασκήσεων που πραγματοποίησε ο όμιλος “καθημερινή χημεία”.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε λίγα από όσα ζήσαμε και χαρήκαμε τη χρονιά αυτή…

Εκ μέρους της χημικής μας συντροφιάς,

ο υπεύθυνος καθηγητής

π. Δημήτριος Παπαγεωργίου, χημικός μηχανικός – θεολόγος

Όμιλος: “Πειράματα – η χαρά της χημείας”

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο κύκλος των εργαστηριακών ασκήσεων του ομίλου “Πειράματα – η χαρά της χημείας”.

Τα παιδιά της Γ΄ λυκείου, που συμμετείχαν στον όμιλο, είχαν την ευκαιρία να δουν και να πραγματοποιήσουν πειράματα που περιγράφονται στα διδακτικά βιβλία και όχι μόνο.

Παρατήρησαν, πειραματίστηκαν, διδάχτηκαν από τα λάθη τους και συνεργάστηκαν μέσα σε ένα κλίμα χαράς, αφού τελικά όλα είναι θέμα …χημείας!!!

Καλή αρχή να έχουν στη νέα τους ζωή και επιτυχία στις εξετάσεις τους!

Η υπεύθυνη καθηγήτρια:

Ιφιγένεια Πολυμέρου, χημικός.

 

Το 2ο Πει. Γελ Κιλκίς πηγαίνει θέατρο!

 

Την Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2022, μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Β1, Β2 και Β4 του 2ου Πει. Λυκείου Κιλκίς με συνοδούς τις φιλολόγους του σχολείου μας, κ. Γαλεντέρη Εμμανουέλα, κ. Κυριακίδου Παρθένα και κ.Πεγκλίδου Σοφία είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Ειρήνη ξανά», μια διασκευή του Χρήστου Στανίση βασισμένη στο σπουδαίο  κείμενο του Αριστοφάνη, στη Μονή Λαζαριστών Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Κ.Θ.Β.Ε.

Ήταν μια ευφάνταστη παράσταση  που συνδύαζε το θέατρο σκιών και τη ζωντανή δράση με φιγούρες, κούκλες, ηθοποιούς και μουσικούς επί σκηνής. Μέσα από ένα μαγευτικό σκηνικό και με τη συνοδεία υπέροχης ζωντανής μουσικής παρήλασαν μπροστά στα μάτια των μαθητών μας διαχρονικοί και συμβολικοί χαρακτήρες που είναι είτε πρόσωπα της εξουσίας είτε της καθημερινότητας. Ο Αριστοφάνης, με τον καυστικό και εύστοχο λόγο του, χωρίς τη γνωστή του, όμως, αθυροστομία, χάρη στη διασκευή του Χρήστου Στανίση ,έστειλε  με το χιούμορ και την παραστατικότητα που τον διακρίνει το πάντα διαχρονικό μήνυμα κατά του πολέμου. Τα πρόσωπα της αριστοφανικής κωμωδίας ταυτίστηκαν  με τα πρόσωπα του λαϊκού θεάτρου σκιών με πρωταγωνιστή τον Καραγκιόζη προσφέροντας ένα εντυπωσιακά όμορφο αποτέλεσμα, γεμάτο συμβολισμούς και μηνύματα.

IMG fb6c416d6cadf43ca95a2d00fa542c69 V

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα

ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

Υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που αλλάζουν τον κόσμο μας.

Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη

Όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2  κατά το σχολικό έτος 2022-2023 εργάστηκαν και εμπνεύστηκαν από τα ανθρώπινα δικαιώματα. Το καλλιτεχνικό  αποτέλεσμα του προγράμματος είναι  τα έργα ζωγραφικής των πολύ ταλαντούχων παιδιών μας, που στηλίτευσαν μέσα από τις ζωγραφιές τους και τους σύγχρονους στίχους τους την ανελευθερία, το σχολικό  και ηλεκτρονικό εκφοβισμό, τη φτώχεια, τον πόλεμο, την άνιση αντιμετώπιση της γυναίκας, τον αποκλεισμό από την εκπαίδευση, τις δυσκολίες στην καθημερινότητα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, την κακοποίηση των ζώων. Τα παιδιά ύψωσαν τη φωνή τους για έναν καλύτερο κόσμο…

Δημιουργοί των έργων είναι οι : Βαχαρέλη Βερόνικα, Δαμκαλή Μαρία, Ιορδανίδου Ιωάννα ,  Φιλιππίδου Αικατερίνη, Φυτανίδου Αναστασία, Ψαράς Ιωάννης.

Στιχουργός: Τερζιάδης Φίλιππος Χρήστος

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά  του Β2 για την ευαισθητοποίηση, το ζήλο και την προθυμία που επέδειξαν!

IMG 20230310 113715IMG 20230310 11374422244IMG 20230310 113748IMG 20230310 113755IMG 20230310 113709IMG 20230310 113758IMG 20230310 113726IMG 20230310 113722

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα

ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

Υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που αλλάζουν τον κόσμο μας.

Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, 3 Δεκεμβρίου

Θα μπορούσατε να παίξετε καλαθοσφαίριση, αν ήσαστε καθηλωμένοι σε αναπηρικό αμαξίδιο; Πώς  θα ήταν η καθημερινότητά σας, αν ήσαστε τυφλοί; Η επαφή σας με τους συνανθρώπους σας θα ήταν εύκολη, αν αντιμετωπίζατε προβλήματα αναπηρίας;

Αυτά και άλλα πολλά έζησαν στις 2 Δεκεμβρίου 2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2 του 2ου Πει. Γελ Κιλκίς μετά από πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού κ. Εμμανουέλας Γαλεντέρη ΠΕ02 του σχολείου μας, η οποία ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Κέντρου Κοινωνικής  Στήριξης και του ΠΑΣ Αετός σε συνεργασία με το Δήμο Κιλκίς σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ΔΑΚ Κιλκίς.

Μέσα από πολλά διαδραστικά παιχνίδια και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο του προγράμματος ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ  οι μαθητές και οι μαθήτριες μπήκαν για δύο ώρες της ζωής τους στον κόσμο της αναπηρίας και έκαναν πράξη την ενσυναίσθηση για τους συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες. Με χαμόγελο, καλή διάθεση και αγάπη αλληλεπίδρασαν με άτομα με αναπηρία και συνειδητοποίησαν με βιωματικό τρόπο πως στα ανθρώπινα δικαιώματα δε χωρούν διακρίσεις και αποκλεισμοί. Γιατί πέρα από τη μάθηση στο ωρολόγιο πρόγραμμα, το σχολείο οφείλει να βγαίνει και εκτός των τειχών, στην κοινωνία,  και να κάνει πράξη τις αρχές της ανθρωπιστικής παιδείας  που καλλιεργεί στους νέους.

Ευχαριστούμε πολύ όλους τους φορείς!

IMG 20221202 103355IMG 20221202 103716 1IMG 20221202 105812IMG 20221202 104533IMG 20221202 104444IMG 20221202 114015

 

 

Δράσεις του Ομίλου “Ψηφιακοί Περίπατοι στην Ιστορία”

Φέτος στο σχολείο μας λειτούργησε ο όμιλος “Ψηφιακοί Περίπατοι στην Ιστορία” σε συνεργασία με τον αντίστοιχο όμιλο του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς. Συμμετείχαμε στον δίκτυο των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών με το οποίο το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ έχει υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας.
Τον Δεκέμβριο του 2022 – ύστερα από πρόσκληση του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου – επισκεφτήκαμε τα ελληνικά σχολεία της Κορυτσάς και περιηγηθήκαμε στους βυζαντινούς ναούς της Μοσχόπολης.
IMG 3269

1670145965310
Τον Μάϊο του 2023 πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Μονή Βλατάδων στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης. Μας υποδέχθηκε η κα. Ιωάννα Κλιάρη, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Π.Ι.Π.Μ. και μας ξενάγησε στους χώρους της Μονής και του Ιδρύματος. Μεταξύ άλλων επισκεφτήκαμε και τον ναό του Οσίου Δαβίδ (Λατόμου) με το μοναδικό ψηφιδωτό της κόγχης του ιερού.
Συμμετείχαμε επίσης στο Πανελλήνιο Μαθητικό Υβριδικό Συνέδριο “‘Ελα να σου μιλήσω για τον τόπο μου” με την εργασία “Θρησκευτικά Μνημεία των Βαλκανίων” που παρουσίασαν οι μαθήτριες του Α1 τμήματος Αλπανίδου Καλλιόπη και Καρπούζη Μαρίνα.

Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε και στη 2η Διεθνή Παρουσίαση Εργασιών των συμμετεχόντων σχολικών μονάδων στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Π.Ι.Π.Μ.
Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς δημιουργήσαμε την ταινία μικρού μήκους “Η Καμπάνα του Καρς”. Η ταινία κέρδισε βραβείο καλύτερης αφίσας στον 13ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους και 1ο βραβείο στον 7ο Διεθνή Διαγωνισμό “Ποντιακός Ελληνισμός : Μνήμες και Όνειρα, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον” – κατηγορία “Ταινίες Τεκμηρίωσης”.

‘Ενα ταξίδι στην ιστορία του τόπου μας και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων που ευχόμαστε να έχει και συνέχεια!

Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική: Μια δράση του Ομίλου για το περιβάλλον και την αειφορία

Την Τετάρτη 21 Νοέμβρη 2022, επισκέφτηκε τον Όμιλο «Περιβάλλον & Αειφορία» του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Κιλκίς η αρχιτέκτονας κα Φανή Ανθυμίδου και παρουσίασε το θέμα  «Βιοκλιματική αρχιτεκτονική». Με την παρουσίασή της, που ήταν περιεκτική και επίκαιρη μας εισήγαγε με τρόπο καθηλωτικό στο χώρο του σχεδιασμού κτιρίων σύμφωνα με τις αρχές της αειφορίας. Με τη χρήση ψηφιακής πυξίδας, μας εξήγησε τη σημασία του προσανατολισμού των κτιρίων, του σχήματος των κτιρίων, της ποιότητας και θέσης των κουφωμάτων, των υλικών και των εναλλακτικών συστημάτων θέρμανσης (γεωθερμία, ηλιακοί συσσωρευτές κ.ά). Στους μαθητές δόθηκαν φύλλα εργασίας ώστε να εργαστούν σε ομάδες και να προτείνουν το δικό τους σχεδιασμό κατοικίας ενώ στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση.

Την ευχαριστούμε ιδιαίτερα που ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας να συνομιλήσει με τους μαθητές και να τους βοηθήσει να κατανοήσουν σύγχρονες έννοιες όπως αυτές της αειφορίας, της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, της βιώσιμης ανάπτυξης. Η αειφορική ανάπτυξη έχει εισβάλλει δυναμικά στη ζωή μας και αν και περικλείει αντιφατικές έννοιες όπως της αειφορίας ( να φέρει πάντα ) και της ανάπτυξης ( μεγέθυνση ), είναι σημαντικό οι μαθητές ως αυριανοί πολίτες να έχουν επίγνωση των σύγχρονων προκλήσεων και αντιφάσεων. Με το όραμα της ενεργής συμμετοχής των αυριανών πολιτών, ευελπιστούμε ο όμιλος να βάλει ένα μικρό λιθαράκι προς αυτή την κατεύθυνση, ενημερώνοντας, ευαισθητοποιώντας, και προτρέποντας τους μαθητές σε εποικοδομητικές συζητήσεις αλλά και δράσεις για το περιβάλλον.

Για το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Κιλκίς,

Η υπεύθυνη καθηγήτρια του Ομίλου «Περιβάλλον & Αειφορία»

Καλπάκα Πηνελόπη – Μαρία

Βιολόγος

Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών και μαθητριών του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς στο αντιτορπιλικό του πολεμικού Ναυτικού “Βέλος”.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Εθνικής επετείου του Πολυτεχνείου οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α2 και Β2 με συνοδούς καθηγητές τις  κ. Π. Καλπάκα, και Α. Μπαδήλα και τον κ. Ν. Καρακάση την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου επισκέφθηκαν το  Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Α/Τ “Βέλος”.

Το αντιτορπιλικό, που λειτουργεί ως μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία  αναβίωσης της ιστορικής μνήμης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν  στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του  ιστορικού πλοίου και παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, περιέργεια και ενθουσιασμό την εξιστόρηση των γεγονότων που συνδέονται με αυτό το ζωντανό μνημείο. Έκαναν μια ιστορική αναδρομή, ξεκινώντας από τη στιγμή της καθέλκυσής του στις Η.Π.Α, την πολεμική του δράση κατά τη διάρκεια  του 2ου Π.Π., την κορυφαία στιγμή της αντιδικτατορικής δράσης του το 1973  και τέλος τον παροπλισμό του από το Π.Ν. το 1991 και το χαρακτηρισμό του ως Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα.

Ιδιαίτερη εντύπωση τους προκάλεσαν τα οπλικά συστήματα, οι εσωτερικοί χώροι, ο τρόπος διαβίωσης του πληρώματος, η επικινδυνότητα των αποστολών και ο συμβολικός του ρόλος στην περίοδο της δικτατορίας.

Αποχώρησαν αφού απαθανάτισαν τις σημαντικές στιγμές, παίρνοντας μια απειροελάχιστη ιδέα από τη ζωή του πολεμικού Ναυτικού και φέροντας το βάρος από το ιστορικό εκτόπισμα του πολεμικού μνημείου.

Οι συνοδοί καθηγητές ευχαριστούμε θερμά το πλήρωμα του πλωτού Μουσείου για την άριστη ξενάγηση και τη θερμή φιλοξενία τους.

Δρόμοι της μνήμης

 

Διάλεξη από τον ιστορικό κ. Βλάση Αγτζίδη στο 2ο Πειραματικό Λύκειο Κιλκίς

Μια εξαιρετική διάλεξη από έναν καταρτισμένο επιστήμονα και έξοχο ομιλητή είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές της Γ΄ τάξης του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς στο πλαίσιο του πολιτιστικού Προγράμματος «Δρόμοι της Μνήμης» μετά από πρόσκληση της φιλολόγου κ. Άννας Μπαδήλα.

Ο διδάκτορας Σύγχρονης Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ. παρευρέθηκε στο χώρο του σχολείου την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου  και παρουσίασε μια ιδιαίτερα περιεκτική και ενδιαφέρουσα ομιλία με θέμα «Το Κιλκίς ως τόπος εγκατάστασης των Ελλήνων προσφύγων από τα Βαλκάνια, τη Μικρά Ασία και τον Καύκασο».

Χειμαρώδης, γλαφυρός και άμεσος, διατρέχοντας στο χρόνο, εξιστόρησε όλα τα σημαντικά γεγονότα που καθόρισαν τον προσφυγικό ελληνισμό κατά τον 19ο και 20ο  αιώνα και διαμόρφωσαν την εικόνα της πόλης μας.

Στην  ιστορική του αναδρομή τόνισε τις αιτίες που συνέβαλαν στην εμφάνιση του βουλγαρικού εθνικισμού, τη σύγκρουση Ελλάδας-Βουλγαρίας κατά τον Μακεδονικό Αγώνα,  με αποτέλεσμα την μετακίνηση πληθυσμών από την Ανατολική Ρωμυλία προς την Οθωμανική Μακεδονία και την Ελλάδα. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στους Βαλκανικούς πολέμους , καθώς και τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο που γενίκευσαν το προσφυγικό θέμα στην περιοχή της Βαλκανικής με την  ανταλλαγή των πληθυσμών. Αναφέρθηκε στη Μικρασιατική Καταστροφή και την κορύφωση του προσφυγικού φαινομένου, όταν 1.5 εκατομμύρια επιζώντες από την Ιωνία, τον Πόντο, την Ανατολική Θράκη εγκατέλειψαν  τις πατρογονικές εστίες και αναζήτησαν νέα πατρίδα στην Ελλάδα. Τέλος, επεσήμανε το ιδιαίτερο ιστορικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει η πόλη μας λόγω της πολυφυλετικότητας και τους προσκάλεσε να μελετήσουν και να εκτιμήσουν την καταγωγή τους, για να διατηρήσουν ζωντανό τον ανεκτίμητο πολιτισμικό θησαυρό του παρελθόντος. Η συνάντησή μας ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις των μαθητών/τριών στις οποίες ο κ. καθηγητής ανταποκρίθηκε με σαφήνεια, πληρότητα και οικειότητα.

Λίγα λόγια για τον προσκεκλημένο μας

Ο κ. Βλάσης Αγτζίδης είναι διδάκτωρ Σύγχρονης Ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με βασικές σπουδές τα Μαθηματικά και τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Δίδαξε ως επισκέπτης καθηγητής , στο Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, καθώς και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Δίδαξε, επίσης, στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2009 επιμελείται του Σεμιναρίου Ιστορίας στο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο» του δήμου Κηφισιάς.  Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με το σοβιετικό Μεσοπόλεμο, την ιστορία του Ελληνισμού στη Σοβιετική Ένωση και με τη διαδικασία μετάβασης από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στα έθνη-κράτη. Έχει εκδώσει και επιμεληθεί 16 βιβλία και έχει συμμετάσχει σε  συλλογικές εκδόσεις. Από το 1987 αρθρογραφεί σε εφημερίδες (Καθημερινή, Ελευθεροτυπία, Αυγή κ.ά.) και περιοδικά. Επιμελήθηκε τις Σελίδες Ιστορίας στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, έως τη στιγμή της παύσης της έκδοσής της. Υπήρξε επιστημονικός σύμβουλος σε αρκετά ντοκιμαντέρ της ελληνικής τηλεόρασης, έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια και έχει δώσει πολλές διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για τη συγγραφή της ιστορίας των Ελλήνων του παρευξείνιου χώρου (1995). Τιμήθηκε δύο φορές με Εύφημο Μνεία από το υπουργείο Εξωτερικών για τη συμμετοχή του στην επιχείρηση απεγκλωβισμού των Ελλήνων από το εμπόλεμο Σοχούμι του Καυκάσου (1993) κατά την περίοδο του πολέμου μεταξύ Αμπχαζίων και Γεωργιανών και στην οργανωτική επιτροπή που συγκρότησε το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού (1995).

Άννα Μπαδήλα Φιλόλογος 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Κιλκίς

IMG 20221208 122301

ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ 2ου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ILS MONTALE GENOVA

1

Τη φετινή χρονιά υλοποιήθηκε στο σχολείο μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αφορά στον τρόπο διδασκαλίας της λατινικής σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και τη συνεργασία με ευρωπαϊκά σχολεία αναφορικά με την προσέγγιση των λατινικών, στο ιστορικό, κοινωνικό, πνευματικό και λογοτεχνικό τους πλαίσιο, το οποίο συμβάλλει στη δημιουργία, εξέλιξη και παγίωση των λατινικών ως κύριας διαλέκτου επικοινωνίας που επηρέασε και άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες. Μέσα από κοινές συσχετίσεις επιδιώχθηκε οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν τις κοινές καταβολές μεταξύ αρχαίας ελληνικής και λατινικής. Υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η φιλόλογος κυρία Παρθένα Κυριακίδου.

Η ενασχόληση με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απέφερε πολύτιμους καρπούς για εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευτυχή απόληξη την αδελφοποίηση με το σχολείο Διεθνών Γλωσσών ILS MONTALE NUOVO GENOVA στη Γένοβα. Ομάδα μαθητών και μαθητριών με συνοδούς καθηγητές την κυρία Παρθένα Κυριακίδου ΠΕ02 και τον κύριο Ισαάκ Παπαδόπουλο ΠΕ11, επισκέφτηκε το σχολείο για την πρώτη επαφή και επικύρωση της συνεργασίας μεταξύ των δύο σχολείων.

Στο πλαίσιο της αδελφοποίησης οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν, να παρατηρήσουν τον τρόπο διδασκαλίας σε τάξεις του άλλου σχολείου, να συνεργαστούν ομαδοσυνεργατικά σε κοινές δράσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου της Γένοβας, να παρουσιάσουν τις εισηγήσεις τους με ευρεία θεματολογία, όπως η παρουσίαση του τόπου τους, του σχολείου τους, αξιοθέατων της πόλης μας, ομοιότητες της Οδύσσειας και της Αινειάδας, η επίδραση του Ερωτόκριτου στη δυτική τέχνη και λογοτεχνία. Οι μαθήτριες που παρουσίασαν τις εισηγήσεις τους και συμμετείχαν στην αδελφοποίηση του σχολείου μας ήταν από την Α΄ τάξη του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς η Κεχαγιά Χριστίνα, Κουρουζίδου Ευθυμία, Κουφάκη Κωνσταντίνα, Ταχτσίδου Καλλιόπη, Φωτιάδου Γεωργία και Χουρχούλη Ευθαλία Βαρβάρα, από τη Β΄ τάξη του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς η μαθήτρια Κουφάκη Ελένη και ο μαθητής Μαγλουσίδης Στέλιος, ενώ από τη Γ΄ τάξη του 2ου Πειραματικού Λυκείου η μαθήτρια Κώστογλου Νίκη-Ελπίδα.

Οι μαθητές του σχολείου μας εντυπωσίασαν με τις εισηγήσεις τους και απέσπασαν όχι μόνο τα θετικά σχόλια παιδιών και εκπαιδευτικών του σχολείου της Γένοβας, αλλά και την υπόσχεση ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές του ILS MONTALE NUOVO GENOVA, θα επιστρέψουν την επίσκεψη και οι ίδιοι την επόμενη χρονιά. Οι εντυπώσεις μας ήταν εξαιρετικές τόσο από την παρουσία στο σχολείο της Γένοβας που αριθμεί πάνω από 1300 μαθητές, όσο και από τη φιλοξενία που μας επεφύλαξαν. Εκπαιδευτικοί και μαθητές του Ils Montale Nuovo προετοίμασαν μια ευχάριστη ξενάγηση για τους μαθητές μας στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Γένοβας, με λεπτομερείς παρουσιάσεις που αφορούσαν την ιστορία των μνημείων της πόλης τους.

Τέλος, με την ευκαιρία της αδελφοποίησης, οι μαθητές του 2ου Πειραματικού Λυκείου επισκέφθηκαν τις πόλεις Βερόνα, Βενετία, Μαρανέλλο, Πεσκάρα και Ριμινί στη Β. Ιταλία και αποκόμισαν μοναδικές εμπειρίες και όμορφες αναμνήσεις. Στη δράση μας αυτή πολύτιμους συμπαραστάτες είχαμε τη διευθύντρια του σχολείου μας, κυρία Ρώσσιου Αικατερίνη, καθώς και τους ακόλουθους χορηγούς – επαγγελματίες της πόλης μας:

Άθλος Κιλκίς Κωνσταντίνος Πουντζουκίδης

Αγγλικά Στεφανίδου, Ντίνα Στεφανίδου

Bruno cafe, Στάθης Στεφανίδης

Πυρασφάλεια Αναστασιάδης, Νίκος Αναστασιάδης

Μαγλουσιδης μικροβιολογικό εργαστήριο

Φροντιστήριο Μαθημάτων Οικονομίας Α.Ο.Θ. ECONOMIX, Χάρης Χαραλαμπόπουλος

Artoma, Μάκης Τσοπουζιδης

Καφέδες Μερόπη, Αθηνά Περβιζου

Οπτικά Κωνσταντινίδου

Οπτικά Κοντεσίδου

Βιβλιοπωλείο Σύμμετρο

Κοσμηματοπωλείο Μουρχουτάς

 Θερμές ευχαριστίες, τέλος, οφείλουμε στην κυρία Τατιάνα Ηλιάδου της Επιμορφωτικής Κιλκίς για την πολύτιμη βοήθειά της κατά την πρώτη επικοινωνία μας με το σχολείο της Ιταλίας.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή του Ομίλου Αστροφυσικής στην Κρήτη

Οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν στον Όμιλο Αστροφυσικής και το Πρόγραμμα Αστρονομίας του 2ου Πειραματικού  Λυκείου Κιλκίς για τη σχολική χρονιά 2022-23, πραγματοποίησαν την ετήσια εκδρομή τους στο Ηράκλειο Κρήτης, για την υλοποίηση συνεργασίας με τον Τομέα Αστροφυσικής του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Συνοδοί της εκδρομής ήταν η Διευθύντρια και μέλος του προγράμματος αστρονομίας κ. Αικατερίνη Ρώσσιου, ο εκπαιδευτικός και μέλος του προγράμματος αστρονομίας κ. Νικόλαος Καρακάσης και η συντονίστρια του Ομίλου Αστροφυσικής και  του προγράμματος αστρονομίας κ. Δέσποινα Μουτσάκη.

Με βοηθό τον εξαιρετικό καιρό και με αρίστη διάθεση, τα μέλη των ομάδων με τους συνοδούς τους επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης όπου, με την πρωτοβουλία του Υπεύθυνου Διάχυσης Αστρονομίας κ. Παναγιώτη Ευαγγελόπουλου, ενημερώθηκαν γενικά για τη λειτουργία του τμήματος Φυσικής και ειδικότερα για τον τομέα Αστροφυσικής από τον καθηγητή κ. Ανδρέα Ζέζα. Στη συνέχεια παρακολούθησαν επίδειξη πειραμάτων από τον κ. Ζέζα στο εργαστήριο Μηχανικής, ενώ ακολούθησε συνάντηση με τους διδακτορικούς ερευνητές Αλέξανδρο Τσούρο και Ηλία Κυρίτση οι οποίοι παρουσίασαν τη δουλειά τους και απάντησαν αναλυτικά σε όλες τις ερωτήσεις/απορίες των μαθητών. Η επιθυμία των μελών του Ομίλου για επίσκεψη και παρατήρηση στο Αστεροσκοπείο του Σκίνακα δεν πραγματοποιήθηκε εξαιτίας της δυσκολίας πρόσβασης λόγω καιρικών συνθηκών.

Παράλληλα μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν την κρήνη των λιονταριών (Μοροζίνι) στο Ηράκλειο, τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού, το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου, όπου ανέβηκαν σε Σεισμική Τράπεζα και βίωσαν προσομοιώσεις σεισμών από 5 έως 7 Ρίχτερ, το Μουσείο Καζαντζάκη στη Μυρτιά Ηρακλείου, το Μουσείο Ελ. Βενιζέλου στα Χανιά καθώς και τους τάφους των Βενιζέλων στο Ακρωτήρι Χανίων, την παλιά πόλη του Ρεθύμνου με το ενετικό κάστρο, τον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου και τη βουλισμένη λίμνη, την Ελούντα και την Πλάκα Λασιθίου. Δε θα μπορούσε να λείψει η επίσκεψη στη Σπιναλόγκα όπου με σύμμαχο το θαυμάσιο καιρό παιδιά και εκπαιδευτικοί περπάτησαν στα δρομάκια και απόλαυσαν το εξαιρετικό τοπίο ενώ ενημερώθηκαν για την ιστορία του νησιού.

Μέσα στο πενθήμερο της παραμονής τους στην Κρήτη, τα παιδιά δοκίμασαν τις κρητικές γεύσεις, γνώρισαν την κρητική κουλτούρα και συμμετείχαν ενεργά σε αυθεντικό κρητικό γλέντι χορεύοντας όλους τους λεβέντικους  χορούς με περίσσιο κέφι και ζωντάνια.

Όταν έφτασε η στιγμή της επιστροφής όλοι αισθάνθηκαν ότι, φεύγοντας άφησαν πίσω τους ένα κομμάτι της καρδιάς τους. Γιατί αυτή είναι η Κρήτη. Γοητεύει, σκλαβώνει και εν τέλει δεσμεύει τους επισκέπτες της να επιστρέψουν σ’ αυτήν!

IMG 20230309 145128 IMG 20230309 102020IMG 20230309 120909IMG 20230309 141525

Το πείραμα του Ερατοσθένη

Στις  20 Μαρτίου 2023, ημέρα της εαρινής ισημερίας, στην αυλή του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Κιλκίς οι εκπαιδευτικοί Δέσποινα Μουτσάκη και Αναστασία Γαζέπη οργάνωσαν το πείραμα του Ερατοσθένη, το οποίο υλοποίησαν οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης της Β’ τάξης. Συγχαρητήρια στους Ηλία Τσιρώνη και Κωνσταντίνο Φουραντζή που είχαν  το μικρότερο σφάλμα μετρήσεων. Ευχαριστίες στην Ελένη Μπουφίδου για τη δημιουργία του βίντεο.

Πρόγραμμα ενδοσχολικών εξετάσεων Μαΐου – Ιουνίου 2023

Ενδοσχολικές 2023

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ-ΠΟΙΗΤΗ ΜΙΧΑΛΗ ΡΕΜΠΑ

mitsos papanikolaoy poiitika erga kai athisayrista peza 640x640 1Μ. ΡΕΜΠΑΣ 1Μ. ΡΕΜΠΑΣ 3

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΙΤΛΟΣ: Η ΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ

Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΜΠΑΣ ΣΤΟ 2ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΚΙΛΚΙΣ

Σήμερα, Τετάρτη, 10 Μαΐου , στο 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Κιλκίς πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερη συνάντηση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Φιλαναγνωσίας «Λέσχη Ανάγνωσης» του σχολείου μας συναντήθηκαν διαδικτυακά, μέσω πλατφόρμας WebEx, με τον εξαίρετο συνάδελφο, συγγραφέα και ποιητή, Μιχάλη Ρέμπα.

Ο Μιχάλης Ρέμπας κατάγεται από την Καβάλα και ζει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη. Είναι Υποδιευθυντής του ΣΔΕ Λαγκαδά, ενώ υπηρέτησε ως φιλόλογος στο 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Κιλκίς επί σειρά ετών. Είναι, επίσης Πολιτικός Επιστήμων, έχει Μεταπτυχιακό στη Νεοελληνική Φιλολογία και είναι υποψήφιος Διδάκτωρ Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης. Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Όγδοο, το πόνημά του με τίτλο: «Μήτσος Παπανικολάου. Ποιητικά έργα και αθησαύριστα πεζά. ΆΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΥΡΕΘΈΝΤΑ». Το έργο έχει ήδη προκαλέσει αίσθηση στους φιλολογικούς κύκλους και ο Μιχάλης Ρέμπας έχει ήδη δώσει σειρά συνεντεύξεων σχετικά με το έργο του. Παραθέτουμε ενδεικτικό απόσπασμα από την ιστοσελίδα vivliolife.gr:

«Ο Μήτσος Παπανικολάου, στη σύντομη ζωή του, δεν πρόλαβε να δει τα ποιήματά του τυπωμένα σε ποιητική συλλογή, παρά μόνο διάσπαρτα σε λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες της εποχής στα οποία τα έδινε για να εξασφαλίσει τα προς το ζην.

Μετά τον θάνατό του, κατά τις δεκαετίες 1960-1990, υπήρξαν ελάχιστες ελλιπείς εκδόσεις τού περιορισμένου έως τότε γνωστού έργου του, οι οποίες σήμερα είναι όχι μόνο εξαντλημένες αλλά σπάνιες και δυσεύρετες.

Αυτό το μεγάλο κενό στην ελληνική λογοτεχνική βιβλιογραφία, έρχεται να καλύψει, με την ευκαιρία των 80 χρόνων από τον θάνατο του Μήτσου Παπανικολάου, η σημαντική, ολοκληρωμένη, επετειακή έκδοση του Ογδόου, η οποία φέρνει στο φως νέα, άγνωστα, έως τώρα, ποιήματά του που απουσίαζαν από τις προηγούμενες εκδόσεις, εξαιρετικές μεταφράσεις ξένων ομότεχνών του, αλλά, και για πρώτη φορά, έντεκα αθησαύριστα πεζά έργα, τα οποία ελάχιστοι έως τώρα γνώριζαν ότι υπάρχουν.

Η πολύχρονη έρευνα, οι εκτενείς σημειώσεις και η φιλολογική ανάλυση του έργου του Μήτσου Παπανικολάου ανήκουν στον φιλόλογο και μελετητή του ποιητή Μιχαήλ Χ. Ρέμπα».

Μάλιστα, σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει και η ποιητική του συλλογή με τίτλο: «Εσοχή».

Ο Μιχάλης Ρέμπας συνομίλησε με τους/τις μαθητές/μαθήτριές μας και απάντησε στις ερωτήσεις τους. Τα παιδιά του έθεσαν ερωτήσεις όπως: ποια είναι η έμπνευσή του, αν εκφράζεται μέσα από τα ποιήματά του, αν υπάρχουν όρια στην ποίηση, αλλά και τι είδους βιβλία προτιμά να διαβάζει ο ίδιος και αν, όταν γράφει, έχει κατά νου τις αναλύσεις που γίνονται στο σχολείο.

Ο Μιχάλης Ρέμπας, με τον μοναδικό τρόπο επικοινωνίας του με τα παιδιά, απάντησε στις ερωτήσεις και μίλησε στα παιδιά για τη Λογοτεχνία. Ανέφερε πως «η Ποίηση είναι η Τέχνη της αφαίρεσης, όπως η πεζογραφία είναι η Τέχνη της πρόσθεσης». Μίλησε στα παιδιά για αγαπημένους του δημιουργούς όπως ο Μίλτος Σαχτούρης και η Κατερίνα Αγγελάκη – Ρουκ, ενώ τους πρότεινε και άλλους ποιητές, αλλά και μουσικά σχήματα να μελετήσουν. Ο ίδιος θεωρεί πως «όσο κακή είναι η λογοκρισία, άλλο τόσο κακή είναι η έλλειψη  αυτό-λογοκρισίας» και, άρα, πρέπει να υπάρχει όριο στην ποίηση, που δεν είναι άλλο από «το μέτρο της αισθητικής μας». Πρότεινε στα παιδιά συγγραφείς και συγκεκριμένα έργα που θεωρεί πως πρέπει να διαβάσουν, ενώ επισήμανε πως όταν γράφεις ποίηση, η διαδικασία αυτή είναι κάτι «μεταξύ μαγικού και μεταφυσικού» και δεν σχετίζεται σε καμία περίπτωση με τυχόν μελλοντικές προσπάθειες ανάλυσης ενός έργου.

Τέλος, επισήμανε τον σημαντικό ρόλο των Ομίλων Φιλαναγνωσίας ως κοινοτήτων αναγνωστών και ενθάρρυνε τα παιδιά στην προσπάθειά τους να λειτουργήσουν ως μια κοινότητα ανάγνωσης στο πλαίσιο του σχολείου.

Τη συζήτηση οργάνωσε και συντόνισε η φιλόλογος και υπεύθυνη για τον Όμιλο Φιλαναγνωσίας του σχολείου, κ. Σοφία Γ. Μεσίγκου, η οποία και ανανέωσε το ραντεβού με τον κ. Μιχάλη Ρέμπα για τη νέα σχολική χρονιά, ραντεβού μιας διά ζώσης επίσκεψης του λογοτέχνη στο 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Κιλκίς και συνάντησής του με εκπαιδευτικούς και μαθητές /-τριες του σχολείου.

Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τη Διευθύντρια του σχολείου, κ. Αικατερίνη Ρώσσιου, η οποία και ενθάρρυνε τα μέλη του Ομίλου Φιλαναγνωσίας για τη συνάντηση με τον κ. Μιχάλη Ρέμπα, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά και του ευχόμαστε να βρουν ούριο άνεμο και ευήκοα ώτα  όλες οι φιλολογικές και λογοτεχνικές του  «δοκιμές».

Σοφία Γ. Μεσίγκου

Φιλόλογος και Πολιτική Επιστήμων

2ο Πειραματικό ΓΕΛ Κιλκίς

Κοσμικές κινήσεις

Διαδικτυακή διάλεξη του Ομότιμου  Καθηγητή Αστρονομίας κ. Σταύρου Αυγολούπη στον Όμιλο Αστροφυσικής του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Κιλκίς με θέμα Κοσμικές κινήσεις.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση