Δράσεις ενεργού πολίτη με τη Β’ ΓεΛ

Ερευνητική προσέγγιση στο μάθημα της Πληροφορικής, από τα τμήματα Β1, Β2, Β3 και Β4 και Παρουσίαση σε διοργάνωση (Σάββατο 29/3/20025), με την εκπ/κό MSc Άννα-Μαρία Παναγιωτίδου

Οι μαθητές παράλληλα με το μάθημα της Πληροφορικής, αφού οι ίδιοι μελετούσαν για τις ψευδείς ειδήσεις, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική μίσους, τα κριτήρια λειτουργίας και σκέψης στο Διαδίκτυο, με καταιγισμό ιδεών, συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες, καθόρισαν τα ερευνητικά ερωτήματα, στις ενότητες Διαδίκτυο (Β1), Κοινωνικά Δίκτυα (Β2), Κινητό τηλέφωνο (Β3) και Ψευδή δημοσιεύματα (Β4)

Το ερωτηματολόγιο έλαβε 98 απαντήσεις, από: 5 γονείς, 4 εκπαιδευτικούς και 89 μαθήτριες και μαθητές από την Β και Α λυκείου.

Οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης που εξυπηρετήθηκαν, είναι:

st1 st2

Η όλη δράση είχε διπλή εφαρμογή της έννοιας του ενεργού συμμετέχοντα:

  1. Μαθαίνοντας βιωματικά για… (γνώσεις)
  2. Ενεργώντας για την διάδοση αυτό που έμαθα …(δεξιότητες)

Έτσι, οι μαθητές και μαθήτριες, ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες, μέσα σε 10+ διδακτικές ώρες και πολλές εθελοντικές ώρες εκτός ωρών μαθημάτων, έκαναν όλα τα παρακάτω αξιόλογα:

1-Παράλληλα με το μάθημα της Πληροφορικής, αφού οι ίδιοι μελετούσαν στο μάθημα για τις ψευδείς ειδήσεις, την παραπληροφόρηση, τη ρητορική μίσους, τα κριτήρια λειτουργίας και σκέψης στο Διαδίκτυο, με καταιγισμό ιδεών και συζήτηση, καθόρισαν τα ερευνητικά ερωτήματα, στις ενότητες Διαδίκτυο (Β1), Κοινωνικά Δίκτυα (Β2), Κινητό τηλέφωνο (Β3) και Ψευδή δημοσιεύματα (Β4)

1738311305382

2- οργάνωση ερωτηματολογίου σε google forms

3-σύνθεση παρουσίασης 105 διαφανειών με συμπεράσματα και μελέτη ενδεικτικών περιπτώσεων

Screenshot 2

4-Οργάνωση της συνάντησης-παρουσίασης στο σχολείο, ημέρα ΣΑΒΒΑΤΟ 29/3 και ώρα 17:30

Afisa ML

1741889253332 1741889253338b

5.1-Συντονιστές, παρουσιαστές, τεχνικοί, φωτογράφοι της ημερίδας

1744272151958 IMG 0481  IMG 0486 IMG 0491

5.2-Υπεύθυνοι βιωματικών δραστηριοτήτων με το κοινό

1744272151952 Antigrafh

6-Προετοιμασία για τις παρουσιάσεις και την όλη εκδήλωση

Screenshot 5

7-Φωτοτυπίες τις 3 ιστορίες στα fakes & κουτιά για τις επιλογές ΨΕΥΔΗΣ/ΑΛΗΘΗΣ

1741889253319

8-Δημιουργία προσκλήσεων, αφίσας με χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης

Screenshot 3

9-Καλέσματα (διανομή προσκλήσεων και συλλογή συμμετοχών (google drive))

Screenshot 4

10-Δημιουργία καρτελών μαθητών-“συνέδρων”

1741889253323

11-Τοποθέτηση καθισμάτων

IMG 0477

12-Laptop, ρεύμα, οθόνη προβολής σε ετοιμότητα

13-Κόμβο Υποδοχής

IMG 0481 1

14-Σήμανση (οπτική καθοδήγηση) επισκεπτών στο χώρο

IMG 0483

15-Κόμβο Μπουφέ με γεύματα από το σπίτι, καφέ, τσάι, Νερό

IMG 0488

16-Διαδικασία σερβιρίσματος με φιλικότητα προς το περιβάλλον: γραφή ονόματος στο ποτήρι, κάδοι διαχωρισμού απορριμάτων

1744279794201

17-Διαδικασία βιωματικής αξιολόγησης από το κοινό

1744272151977

18-Τακτοποίηση του χώρου μετά την συνάντηση, σκούπισμα, μεταφορές

19-Αποτίμηση της όλης δράσης με μία ακόμη βιωματική δραστηριότητα μεταγνωστικής έκφρασης

1742463615352

Φάνηκε η ομαδική δουλειά και σχολιάστηκε το πως έκαναν τόσες πολλές εργασίες παράλληλα τα παιδιά! Επίσης, οι συμμετοχικές δραστηριότητες που σκεφτήκαμε με το κοινό, ήταν που έκαναν το κοινό και να γελάνε, αλλά και να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους σε μια τόσο μεγάλη σε χρόνο και όγκο πληροφοριών παρουσίαση.
IMG 0508 IMG 04941
Ευχαριστούμε τους συμμετέχοντες συναδέλφους και τη Διευθύντριά μας κυρία ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΩΣΣΙΟΥ, την νομικό κ.Τατιάνα Ηλιάδου που μας παρείχε νομικές συμβουλές, την εκπρόσωπο του Δήμου Κιλκίς, Αντιδήμαρχο Παιδείας κ.Ελένη Πατλάκη, τον κ.Μάξιμο Κουζουκίδη πτυχιούχο πληροφορικής με εξειδίκευση στην κυβερνοασφάλεια, τον κ.Σπύρο Μιχαηλίδη του κυλικείου μας που μας παρείχε δωρεάν μεγάλες συσκευασίες νερού.
Σχετικό βίντεο από το ειδησεογραφικό τοπικό δίκτυο Γνώμη-Κιλκίς – τους οποίους ευχαριστούμε θερμά –
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση