Τριήμερη εκδρομή της Α΄ Λυκείου στην Τήνο

Από τις 8 ως τις 10 Απριλίου 2016 πραγματοποιήθηκε φέτος η εκπαιδευτική εκδρομή της Α΄ Λυκείου στην Τήνο. Οι μαθητές, με τους συνοδούς καθηγητές τους,  τον κ. Παπαγιάννη, την κα Σαμπάνη και την κα Σκυλάκη, επισκέφτηκαν το κυκλαδίτικο νησί και γνώρισαν τις ομορφιές του. Πραγματοποίησαν προσκύνημα στον ιερό ναό της Παναγίας της Τήνου, γνωστό και ως Παναγία Ευαγγελίστρια, στο οποίο φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα, αλλά και στη μονή της Αγίας Πελαγίας, της μοναχής, η οποία είδε όραµα την Παναγία να της υποδεικνύει το μέρος, όπου τελικά βρέθηκε η εικόνα της, αυτή του Ευαγγελισµού. Άλλοι σταθμοί της περιήγησης ήταν το χωριό Βωλάξ, που οφείλει το όνομά του στους μεγάλους γρανιτένιους λίθους που το περιβάλλουν καθώς και ο Πύργος, πατρίδα του μεγάλου Έλληνα γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά. Από τα ωραιότερα χωριά της Τήνου, ο Πύργος γοητεύει με τις μοναδικές μαρμάρινες δημιουργίες των ντόπιων καλλιτεχνών (μαρμαρόστρωτοι δρόμοι, τέμπλα και άμβωνες στις εκκλησίες, θυρώματα και υπέρθυρα, κρήνες, επιτύμβια μνημεία κ.ά.), που έχουν στολίσει με μεράκι κάθε γωνιά του. Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στο ιερό νησί της Δήλου και στη Μύκονο.

Το πρόγραμμα της εκδρομής ήταν πλούσιο. Οι εικόνες, οι ενδιαφέρουσες πληροφορίες, οι όμορφες αναμνήσεις θα συντροφεύουν για πολύ καιρό τους μαθητές μας.

Μαθητικό Συνέδριο

Στο μαθητικό Συνέδριο, με τίτλο “το Βυζάντιο ανάμεσα στην Αρχαιότητα και τη σύγχρονη Ελλάδα”, που πραγματοποιήθηκε στα Εκπαιδευτήρια Δούκα, στις 5-4-2016, η εναρκτήρια ομιλία της κ.Ελένης Γλύκαντζη-Αρβελέρ και οι παρεμβάσεις της, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον μαθητών και καθηγητών, ανοίγοντας ορίζοντες γόνιμου προβληματισμού για την ιστορική περίοδο του Βυζαντίου. Στο Συνέδριο πήραν μέρος 16 Λύκεια με ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές.

Το σχολείο μας παρουσίασε  το θέμα: «Γιατί ανάμεσα!». Με  σύντομο, κατανοητό αλλά και πρωτότυπο τρόπο οι μαθητές  μας,   με την επιμέλεια των φιλολόγων, κ.Παπαμελετίου και κ.Σαμπάνη, αναφέρθηκαν σε επιβιώσεις της Αρχαίας και της Βυζαντινής εποχής στη σύγχρονη Ελλάδα σε πολλές πτυχές της ζωής. Την παρουσίαση συνόδευσαν διαφάνειες με σχετική εικονογράφηση.

Η παρουσίαση έκλεισε με το απολυτίκιο «Σήμερον τῆς Σωτηρίας ἡμῶν το κεφάλαιον», που έψαλλε ο μαθητής της Γ΄τάξης, Μπουσδέκης Στέφανος.

Μπράβο παιδιά!!!

Ενημέρωση για την πρόληψη Σεξουαλικώς μεταδιδόμενων Νοσημάτων

Την Παρασκευή 1 Απριλίου του 2016, στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας που υλοποιεί η κ.Σκυλάκη Βασιλική, διεξήχθη στο σχολείο μας ενημέρωση από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Και Αντιμετώπισης Του Aids για την πρόληψη σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων και του Aids. Αυτή η ενημέρωση είχε στόχο να προϊδεάσει τα παιδιά για τους κινδύνους που κρύβει για την υγεία, η σεξουαλική επαφή των ατόμων με ή χωρίς προφύλαξη. Η ενημέρωση έγινε και με βιωματικό τρόπο μέσα από παιχνίδια σχετικά με το θέμα. Οι μαθητές διασκεδάζοντας έλαβαν τις πολύ σημαντικές πληροφορίες που είχε στόχο το πρόγραμμα.

Πρόσκληση σε Μαθητικό Συνέδριο με θέμα ‘Το Βυζάντιο ανάμεσα στην Αρχαιότητα και στη σύγχρονη Ελλάδα’

Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών,  η Διεύθυνση Δ.Δ.Ε Β’ Αθήνας, τα Εκπαιδευτήρια Δούκα και το 2ο Γενικό Λύκειο Αμαρουσίου σας προσκαλούν στο Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: «Το Βυζάντιο ανάμεσα στην Αρχαιότητα και στη σύγχρονη Ελλάδα», το οποίο θα διεξαχθεί την Τρίτη 5 Απριλίου 2016 στις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων Δούκα. Δείτε το πρόγραμμα και την πρόσκληση.

Προσφορές για πούλμαν

Το σχολείο θα πραγματοποιήσει διδακτική επίσκεψη στο Λαύριο, στις 21-4-2016. Θα μετακινηθούν 45 μαθητές και 3 συνοδοί καθηγητές, από τις 10.00΄μέχρι τις 14.00΄. Οι προσφορές πρέπει να φθάσουν στο σχολείο μέχρι τη Παρασκευή, 1-4-2016 και ώρα 12.00΄, οπότε και θα ανοιχτούν.

Μάθημα της Φιλοσοφίας

Στις 28-3-2016, ο συγγραφέας του σχολικού βιβλίου, κ.Σ.Βιρβιδάκης, καθηγητής  του ΕΚΠΑ, στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, προσκεκλημένος από τη φιλόλογο και διδάσκουσα το μάθημα της Φιλοσοφίας κα Ντινοπούλου Σοφία ενημέρωσε τους μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας, για θέματα σχετικά με τη Φιλοσοφία. Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Μαρουσιώτες αγωνιστές του ΄21

Στους Μαρουσιώτες  αγωνιστές του ΄21 ήταν αφιερωμένη η γιορτή της 25ης Μαρτίου, που παρουσίασαν οι μαθητές. Με τις αναφορές τους  στη μάχη που έδωσαν στο Παληογέφυρο (σημερινό γεφυράκι Σαπφούς στα Μελίσσια), στη συμμετοχή τους στη μάχη της Ακρόπολης και στους αγώνες τους δίπλα στο Μακρυγιάννη, συγκίνησαν τους  παρευρισκόμενους στη εκδήλωση. Στη συνέχεια ακολούθησαν χοροί με πολλές φιγούρες από αγόρια και κορίτσια όλων των τάξεων του Λυκείου. Το αφιέρωμα επιμελήθηκε η φιλόλογος κ. Παπαμελετίου και τους χορούς η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κ. Τότσικα.

 Πρόγραμμα

Μαθητικό Συνέδριο

Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών σε συνεργασία με τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, το 2ο Γενικό Λύκειο Αμαρουσίου και τη Διεύθυνση Δ. Ε. Β΄ Αθήνας διοργανώνουν μαθητικό συνέδριο με θέμα: «Το Βυζάντιο ανάμεσα στην Αρχαιότητα και τη Σύγχρονη Ελλάδα». Το συνέδριο θα διεξαχθεί στο Αμφιθέατρο των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, στις 5 Απριλίου 2016.

Στόχος του συνεδρίου είναι να ενθαρρύνει την ομαδικότητα και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών, να συμβάλει στην περαιτέρω εξοικείωσή τους σε θέματα κριτικής ανάλυσης και σύνθεσης και να αφυπνίσει το ενδιαφέρον τους στην έρευνα και τη μελέτη της ελληνικής ιστορίας.

Μαθητικό Συνέδριο

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καλαμάτα

Πραγματοποιήθηκε από 18/3/2016 έως 20/3/2016 η εκπαιδευτική επίσκεψη της Β΄ Λυκείου στην Καλαμάτα.  Επισκεφτήκαμε την Πύλο με περιήγηση στο κάστρο και την πόλη.

Την 2η ημέρα  επισκεφθήκαμε τα σπήλαια του Δυρού, που εντυπωσίασε τους μαθητές, γιατί  επισκέπτονταν για πρώτη φορά σπήλαιο με βάρκα. Στην επιστροφή περάσαμε από την Αρεόπολη και τη μαγευτική Καρδαμύλη.  Το ίδιο βράδυ είχαμε περιήγηση στην πόλη της Καλαμάτας.

Την Κυριακή στις 20/3/2016  επισκεφθήκαμε τον Ναό της Υπαπαντής  το κάστρο της πόλης και άλλα αξιοθέατα, πριν επιστρέψουμε στην Αθήνα.

 

Διαφυλικές σχέσεις και σεξουαλική αγωγή

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας, η κ.Καλλιόπη Τσεμπέρη, Καθηγήτρια του ΤΕΙ Αθηνών, Ειδική Σύμβουλος της Εταιρείας Οικογενειακού Προγραμματισμού, συνεργάτης της Β΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Σύμβουλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Οικογενειακού Προγραμματισμού, επισκέφτηκε το 2ο Λύκειο Αμαρουσίου, με σκοπό την ενημέρωση και τον προβληματισμό των μαθητών της Α΄τάξης, την Παρασκευή 4/3 και της Β΄τάξης, την Παρασκευή 11/3. Το κεντρικό θέμα της ενημέρωσης ήταν “Διαφυλικές σχέσεις και σεξουαλική αγωγή” .

Η ομιλία της διέγειρε το ενδιαφέρον των μαθητών καθώς και των καθηγητών που την παρακολούθησαν. Μερικές πτυχές που παρουσιάστηκαν είναι η αξία της έγκυρης και έγκαιρης πληροφόρησης, η διατήρηση των σεξουαλικών δικαιωμάτων και οι κίνδυνοι για την υγεία από την έλλειψη προφύλαξης.

Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας υλοποιεί η εκπαιδευτικός Σκυλάκη Βασιλική.