Διεξαγωγή υγειονομικών εξετάσεων και πρακτικών δοκιμασιών των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ από 17/06 έως 28/06

Δελτίο τύπου

Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σας υπενθυμίζουμε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024  μέχρι και την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024.

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2023-2024) οι μαθητές της τελευταίας τάξης, των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ  καθώς και οι απόφοιτοι των Λυκείων που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ, κατέθεσαν αίτηση – δήλωση στο Λύκειό τους για συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αρχείο υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. Υποψήφιοι που δεν δήλωσαν συμμετοχή στις πρακτικές δοκιμασίες για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α, ΔΕΝ μπορούν να συμμετάσχουν στις δοκιμασίες αυτές (αγωνίσματα) κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων στα αγωνίσματα, διότι η αίτηση – δήλωση  ήταν δεσμευτική.

Όσοι απόφοιτοι   διεκδικούν την εισαγωγή τους στα ΤΕΦΑΑ με τη διαδικασία του 10% των θέσεων εισακτέων,  χωρίς νέα εξέταση, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και  πρακτικές δοκιμασίες.  Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά στις πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ.

Oι υποψήφιοι κατά την προσέλευσή τους στις Επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με:

α) δύο (2) μικρές φωτογραφίες

β) το δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους, όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου και το οποίο θα τους χορηγηθεί πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις

γ) Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό της ταυτότητας έγγραφο, και

δ) τις κάτωθι ιατρικές εξετάσεις από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου ή και από ιδιώτη γιατρό:

          i)  βεβαίωση οπτικής οξύτητας,   

          ii) ακτινογραφία θώρακα με σχετική γνωμάτευση και

          iii) καρδιογράφημα με σχετική γνωμάτευση,

            είτε

            αντί των ανωτέρω ιατρικών εξετάσεων, αντίγραφο δελτίου υγειονομικής εξέτασης ή βεβαίωση ικανότητας στα οποία θα αναγράφεται ότι ο υποψήφιος έχει κριθεί κατάλληλος από τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των Στρατιωτικών Σχολών ή των Αστυνομικών Σχολών ή των Σχολών Πυροσβεστικής Ακαδημίας ή των Σχολών Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Οι υποψήφιοι για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία της  υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας (Αγωνίσματα) για την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Φ.Α.Α., υποβάλλουν σχετική αίτηση μαζί με τα ανωτέρω δικαιολογητικά κατά την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους στις έδρες των  Επιτροπών υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας οι οποίες θα ανακοινωθούν σε επόμενο Δελτίο Τύπου.

Αλλαγές για τους υποψήφιους στα Μουσικά Τμήματα

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.251/25089/Α5/20.2.2020 υπουργικής απόφασης «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διαδικασίες και όργανα σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου από το 2020 και εφεξής, με το “νέο” σύστημα του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 100 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) και με το άρθρο 165 του ν. 4635/2019 (Α’ 167)» (Β’ 643). ΦΕΚ

Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες»

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.151/20049/Β6/20.2.2007 υπουργικής απόφασης «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες του εδαφίου α της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997» (Β’ 272). ΦΕΚ

Ενημέρωση γονέων για τις εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών

Ενημέρωση γονέων για τις εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών, για το σχολικό έτος 2024-2025.

Ενημέρωση

Υπεύθυνη Δήλωση A΄ (κηδεμόνας e-eggrafes)

Υπεύθυνη Δήλωση Β΄ (έτερος κηδεμόνας)

Τροποποίηση κατάταξης Σχολών, των Τμημάτων και των εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία

Εκδόθηκε η με αριθμ. Φ.253/34565/Α5/4-4-2024 απόφαση, με την οποία τροποποιείται η κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία, ως εξής:

1. Στο Επιστημονικό Πεδίο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ προστίθεται το Τμήμα:

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ) ΔΠΘ

με ισχύ από τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2024.

2. Στο Επιστημονικό Πεδίο ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ προστίθεται:

ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΣΜΥΑ) – ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ – ΡΑΔΙΟΝΑΥΤΙΛΟΙ ΣΤΡΑΤ. ΣΧΟΛΕΣ

με ισχύ από τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2025.

3. Στο Επιστημονικό Πεδίο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, το Τμήμα «Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών» του Πανεπιστημίου Κρήτης με έδρα το Ρέθυμνο, μετονομάζεται σε Τμήμα «Φιλοσοφίας» και έναρξη ισχύος από τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2024.

ΦΕΚ

Εκδρομή της Β΄ Λυκείου στην Καλαμάτα

Από τις 30 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε η εκδρομή της Β΄ Λυκείου, με προορισμό την Καλαμάτα. Οι μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές τους, επισκέφτηκαν πολλές τοποθεσίες ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, που συνθέτουν την εικόνα της Μεσσηνίας από τους Μυκηναϊκούς χρόνους έως τη νεώτερη εποχή.

Αρχικά, ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης που ιδρύθηκε την κλασική εποχή από τους Θηβαίους και έχει έρθει στο φως ύστερα από πολυετείς ανασκαφές. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο χώρο της πόλης και πήραν πληροφορίες για το θέατρο, το Ασκληπιείο, το στάδιο, την αγορά, την κρήνη, το βουλευτήριο.

Στη Μεθώνη, περιηγήθηκαν στο κάστρο, ένα από τα σημαντικότερα οχυρωματικά σύνολα του ελληνικού χώρου και σημαντικό εμπορικό κέντρο την περίοδο της Ενετοκρατίας. Στην πόλη της Πύλου, αρχικά επισκέφτηκαν το Νιόκαστρο, που χτίστηκε την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Στο χώρο του κάστρου, οι μαθητές περιηγήθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο, που περιλαμβάνει ευρήματα από την προϊστορική περίοδο έως τους ρωμαϊκούς χρόνους, στο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων, που φιλοξενεί ευρήματα από υποβρύχιες ανασκαφές, καθώς και στο Ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, που αποτελεί δείγμα σύνθεσης οθωμανικών, καθολικών και βυζαντινών στοιχείων. Ακολούθως, επισκέφτηκαν το λιμάνι και την κεντρική πλατεία της Πύλου, με το μνημείο των Τριών Ναυάρχων (Ναυμαχία Ναυαρίνου).

Στην Καλαμάτα, οι μαθητές επισκέφτηκαν το κάστρο της πόλης, που ανακατασκευάστηκε από τον πρίγκιπα και ιδρυτή του πριγκιπάτου της Αχαΐας, Γοδεφρείδο Α΄ Βιλλεαρδουΐνο, και επομένως αποτελεί δείγμα της Φραγκοκρατίας στον ελληνικό χώρο. Ακολούθως επισκέφτηκαν το Μητροπολιτικό Ναό της Υπαπαντής και το ιστορικό εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων, όπου έγινε η πρώτη δοξολογία και οι οπλαρχηγοί ορκίστηκαν πίστη στην επανάσταση την ημέρα της απελευθέρωσης της πόλης (23 Μαρτίου 1821).

Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με περιήγηση στο Μυστρά Λακωνίας, μια από τις σημαντικότερες υστεροβυζαντινές πόλεις και μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Οι μαθητές πληροφορήθηκαν για την ιστορία του σημαντικού αυτού χώρου, που ιδρύθηκε από τους Φράγκους το 1249, για τον έλεγχο της κοιλάδας του Ευρώτα, ανακτήθηκε από τους Βυζαντινούς το 1259 και στη συνέχεια εξελίχθηκε σε πρωτεύουσα του ημιαυτόνομου Δεσποτάτου του Μορέως με τις δυναστείες των Καντακουζηνών και των Παλαιολόγων. Στο πλαίσιο αυτό της Βυζαντινής περιόδου, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, τον παλαιότερο ναό της καστροπολιτείας, όπου κατά την παράδοση έγινε η στέψη του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου  ως αυτοκράτορα,  το 1449.

Τέλος, στην επιστροφή μας για την Αθήνα, επισκεφτήκαμε το Ναύπλιο Αργολίδας, το λιμάνι και την παλιά πόλη.

Ευχαριστούμε τους μαθητές μας για τη συνεργασία και συμμετοχή τους στην εκδρομή και ελπίζουμε πως οι εικόνες, οι γνώσεις και οι  όμορφες αναμνήσεις θα τους συντροφεύουν….!

Οι συνοδοί: Αλεξόπουλος Π., Μερτσιώτη Λ., Μπρέγιαννη Α.

25η Μαρτίου 2024

Γιορτή συλλογικότητας, συμπερίληψης, συμμετοχικότητας. Γιορτή της Ορθοδοξίας, της Άνοιξης. Γιορτή ενάντια στη λήθη! Μέσα από συνοπτικές αλλά περιεκτικές ιστορικές αφηγήσεις ξαναζωντάνεψαν ένδοξες μάχες και ηρωικές στιγμές του Μεγάλου Ξεσηκωμού του Γένους. Οι απαγγελίες των μαθητών μας σκόρπισαν ρίγη συγκίνησης μέσα από την Αναφορά στον Ρήγα, τον Όρκο των Φιλικών, την Προκήρυξη του Υψηλάντη, τους Ελεύθερους Πολιορκημένους του Σολωμού, το Ποίημα στη Νεολαία του Παλαμά. Μα πάνω απ’ όλα χορέψαμε με την ψυχή μας όλα εκείνα τα διαχρονικά δημοτικά μας τραγούδια που ύμνησαν την παλληκαριά και τη λεβεντιά των αγωνιστών της Ελληνικής Επανάστασης, την ομορφιά της πατρίδας μας απ’ άκρου εις άκρον. Η μαζική συμμετοχή των μαθητών /μαθητριών που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για την υλοποίηση της εκδήλωσης, με την σημαντική καθοδήγηση τόσο της κας Μπετσάνη και της κας Μπρέγιαννη στον άξονα της γιορτής όσο και του Λυκειάρχη μας κου Αλεξόπουλου στους χορούς, καταδεικνύει ότι οι ήρωες-αγωνιστές θα εμπνέουν πάντα τη νεολαία μας με το παράδειγμά τους και την ακλόνητη δύναμη της πίστης τους στα ιδεώδη της ανθρωπότητας και της Ελλάδας μας. Γιατί «θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία»!

 

Tο 2ο ΓΕΛ Αμαρουσίου συμμετέχει στο πείραμα του Ερατοσθένη

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου, ημερομηνία  της εαρινής ισημερίας, πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας το πείραμα του Ερατοσθένη, με το οποίο υπολογίζεται η περίμετρος της Γης.
Το πείραμα χαρακτηρίζεται από απλότητα σκέψης και επινοητικότητα και είναι ένα από τα 10 πιο όμορφα  πειράματα στην ιστορία της Φυσικής (περιοδικό Physics World).
Οι μαθητές της Β’ Λυκείου, τις προηγούμενες μέρες ενημερώθηκαν για το πείραμα βρήκαν γεωγραφικό μήκος και γεωγραφικό πλάτος του σχολείου με την χρήση του Google Maps, καθώς και την απόσταση του σχολείου από τον Ισημερινό. Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου στις 12.33 μ.μ, μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, κ. Μερτσιώτη Λουίζα, και κ. Λεώνη Πασχάλη, οι μαθητές πραγματοποίησαν την μέτρηση στην αυλή του σχολείου και με τους απαραίτητους μαθηματικούς υπολογισμούς, υπολογίσανε τόσο την περίμετρο της Γης όσο και την ακτίνα της. Η μέτρηση ήταν επιτυχής.
Μπράβο παιδιά!

Εισαγωγή φοιτητών σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι.

Διαδικασίες διενέργειας των εξετάσεων για την εισαγωγή φοιτητών σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι., σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α’ 142) – Σύσταση, συγκρότηση, πλαίσιο λειτουργίας και αρμοδιότητες των οργάνων που θεσπίζονται προς τον σκοπό της διεξαγωγής των εξετάσεων αυτών. ΦΕΚ

Καθορισμός αριθμού εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 στη Σχολή Αξιωματικών και στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας

  1. Καθορισμός αριθμού εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 στη Σχολή Αξιωματικών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με το σύστημα των εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο του σχολικού έτους 2023-2024 και με κατατακτήριες εξετάσεις.
  2. Καθορισμός αριθμού εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με το σύστημα των εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο του σχολικού έτους 2023-2024.

ΦΕΚ

Επιμορφωτική συνάντηση

Στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης των σχέσεων σχολείου και οικογένειας, πραγματοποιήθηκε, στον χώρο του σχολείου, ημέρα Τετάρτη 06/03/2024, επιμορφωτική συνάντηση με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών του 2ου Γενικού Λυκείου Αμαρουσίου και με ομιλήτρια την κ. Ζωιτάκη Σοφία Γεωργία Ψυχολόγο, MSc  – Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, με θέμα: Διαχείριση Άγχους και Αποτυχίας Μαθητών από την Οικογένεια.

Στην επιμορφωτική αυτή δράση συμμετείχαν, επίσης, η Σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας, κ.  Χάιτα Σοφία, ο Διευθυντής του σχολείου κ. Αλεξόπουλος Παναγιώτης, καθώς και οι εκπαιδευτικοί, κ. Μπετσιμέα Στυλιανή και κ. Καραπατής Γεώργιος, συντονιστές του άξονα δράσης που αφορά τις σχέσεις σχολείου – οικογένειας.

Σύνοψη της ομιλίας – παρουσίασης

Στην συνάντηση, ερμηνεύτηκαν εννοιολογικά οι όροι άγχος, στρες και αποτυχία και αναλύθηκαν οι τρόποι σύνδεσης του άγχους των μαθητών και του αισθήματος της αποτυχίας, τα οποία αλληλοεπιδρούν και βαίνουν επιδεινούμενα σε έναν φαύλο κύκλο συναισθημάτων ματαίωσης και αρνητικών σκέψεων. Οι υψηλές προσδοκίες των γονέων, ο φόβος της αποτυχίας, τα αρνητικά μοτίβα σκέψης, οι αυτοεκπληρούμενες προφητείες καθώς και η υιοθέτηση, από τους μαθητές συμπεριφορών αποφυγής του άγχους (αναβλητικότητα και παράλειψη μαθήματων ή εξετάσεων) υπονομεύουν σημαντικά την αυτοπεποίθηση των μαθητών και τους καθιστούν ευάλωτους στην αποτυχία.

Δόθηκε, επίσης, ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση των τεχνικών διαχείρισης του άγχους και της αποτυχίας και τονίστηκε η αναγκαιότητα καλλιέργειας ενός ασφαλούς, μη κριτικού οικογενειακού περιβάλλοντος (ανοιχτή επικοινωνία – ενεργητική ακρόαση μεταξύ γονέων και εφήβων). Σημειώθηκε επίσης ότι η ενθάρρυνση της φυσικής δραστηριότητας, η υιοθέτηση υγιών συνηθειών και ο περιορισμός υπερβολικών δραστηριοτήτων (ισορροπία μεταξύ σχολείου και εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου) μπορούν να βοηθήσουν  στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση της διάθεσης των μαθητών.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η αποτυχία είναι μια φυσιολογική διαδικασία της μάθησης και της ανάπτυξης και να εστιάσουν στην σημασία της συνεχούς και αδιάλειπτης προσπάθειας προς την επίτευξη των στόχων τους. Οι γονείς, επιπλέον, οφείλουν να αποτελούν ένα θετικό πρότυπο για το παιδί, δείχνοντας ανθεκτικότητα, αισιοδοξία και μια υγιή στάση απέναντι στην αποτυχία.

Κατά την διάρκεια της ομιλίας –  παρουσίασης, διατυπώθηκαν εύλογα ερωτήματα από την πλευρά των γονέων σε σχέση με το θέμα, υπήρξε ανοιχτός διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων, ανταλλαγή απόψεων, αναφορά σε προσωπικά βιώματα και εκμαιεύτηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις στο υπό συζήτηση θέμα.

Στο τέλος της ομιλίας – παρουσίασης, η σύμβουλος κ. Χάιτα Σοφία τόνισε την ανάγκη ύπαρξης ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας καθώς και την σημασία της παρουσίας των γονέων στο σχολείο που φοιτούν τα παιδιά τους, καθώς οι δύο αυτοί παράγοντες μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην βελτίωση της σχολικής επίδοσης και της συμπεριφοράς των παιδιών τους.

Ως συντονιστές της δράσης: Ενδυνάμωση των σχέσεων σχολείου και οικογένειας θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά την κ. Ζωιτάκη Σοφία Γεωργία για την τόσο κατατοπιστική, άμεση και παραστατική ομιλία – παρουσίασή της, καθώς και την κ. Χάιτα Σοφία, η οποία συνέβαλε ουσιαστικά στη συζήτηση με τις καίριες παρεμβάσεις της.

Ευχαριστούμε, επίσης, θερμά τους συμμετέχοντες γονείς.

Ο Διευθυντής και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί.

Παρουσίαση