Αρχική » Erasmus 2023-24

Erasmus 2023-24

2ο ΓΕΛ Αιγίου – Erasmus+ KA122 – ‘Προς το Σχολείο του 21ου Αιώνα’ 

Δραστηριότητα Ομαδικής Κινητικότητας Μαθητών 

 Institut de Maçanet de la Selva, Catalonia, Spain – 22-28 Απριλίου 2024 

EL V Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης POS

Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου υλοποίησε, κατά την περίοδο 22-28 Απριλίου 2024, δραστηριότητα Ομαδικής Κινητικότητας 10 Μαθητών Β’ Λυκείου, στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ 2023-1-EL01-KA122-SCH-000137418  με τίτλο ‘Προς το Σχολείο του 21ου Αιώνα’, ως οργανισμός νεοεισερχόμενος σε Ευρωπαϊκά προγράμματα. Οι μαθητές επιλέχθηκαν μετά από μακρά διαδικασία, με βάση κριτήρια ένταξης και πολυμορφίας. Συνοδοί καθηγητές ήταν ο Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Αιγίου, Αγγελόπουλος Γεώργιος, φιλόλογος, και η καθηγητρια Αγγλικής Γλώσσας, υπεύθυνη για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα στο σχολείο, Μελισή Παρασκευή. 

Η αποστολή του 2ου ΓΕΛ Αιγίου χαρίζει στη διευθύντρια του σχολείου υποδοχής, Alícia Fernández Arbonés, ένα αντίγραφο αρχαιοελληνικού αμφορέα που βρίσκεται στο Μουσείο του Βατικανού, δημιουργία του Αιγιώτη καλλιτέχνη Νικόλαου Λυριτζή.

IMG 0572

Το μαθησιακό πρόγραμμα περιελάμβανε διεξαγωγή έρευνας σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, μέλη της τοπικής κοινότητας, για σύγκριση του οικολογικού αποτυπώματος των πολιτών των δύο χωρών στο περιβάλλον, κοινή χρήση των πορισμάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων και προτάσεων με δημιουργικό τρόπο π.χ. ψηφιακές αφίσες με ‘καλές πρακτικές’ από κάθε χώρα/σχολείο, σύνθημα, αφίσα, βίντεο ρεπορτάζ, ψηφιακή παρουσίαση συμπερασμάτων και δράσεων που πρέπει να γίνουν. 

Ένα άλλο θέμα με το οποίο οι μαθητές ασχολήθηκαν είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης κινητών τηλεφώνων στο σχολείο αλλά και της τεχνολογίας γενικότερα, μέσα από παιχνίδι ρόλων και άλλες δραστηριότητες που ενισχύουν την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων αλλά και δεξιοτήτων διαλόγου και δημοκρατικών διαδικασιών. Καθώς ανάμεσα στους στόχους ήταν η καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, οι μαθητές ενεπλάκησαν στη δημιουργία βίντεο με την εφαρμογή chroma, το λεγόμενο ‘green room’ που μπορεί να αξιοποιηθεί για την προώθηση πολιτιστικών μνημείων, εθίμων και συνηθειών, για την οργάνωση οικολογικών εκστρατειών, κ.λπ. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δόθηκε στην ένταξη και τη διαφορετικότητα, με τους μαθητές από την Ελλάδα να παίρνουν συνεντεύξεις από Ισπανούς μαθητές που προέρχονται από διαφορετικές χώρες αλλά και από καθηγητές Ειδικής Αγωγής και ειδικότητες παράλληλης στήριξης στο Institut de Maçanet de la Selva για καταγραφή πολιτικών ένταξης του σχολείου.

Ειδικές δραστηριότητες επίσης είχαν σχεδιαστεί με στόχο οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά σε πολυγλωσσικές δραστηριότητες. Οι εκδρομές και επισκέψεις επίσης που υλοποιήθηκαν έδωσαν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να μάθουν την ιστορία και τον πολιτισμό της κάθε χώρας, με τους μαθητές να ανταλλάσσουν στοιχεία πολιτισμού, ιστορίας, γλώσσας και γευσιγνωσίας των χωρών τους με βιωματικό τρόπο.

IMG 0664
Σημαντικό ρόλο έπαιξε η επιλογή φιλοξενίας από οικογένειες στον οργανισμό υποδοχής καθώς δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές που συμμετείχαν στην ομαδική κινητικότητα να προσαρμοστούν με σεβασμό στη ζωή της οικογένειας υποδοχής και του σχολείου υποδοχής και να συμμετάσχουν στις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες με σεβασμό, ενδιαφέρον και ευαισθησία απέναντι στον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας υποδοχής αλλά και να βρουν τρόπους για να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με τους συμμαθητές τους, τις οικογένειες φιλοξενίας με σεβασμό και θετικό τρόπο.

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς στόχους που είχαν τεθεί, καλλιεργήθηκαν ποικίλες δεξιότητες με στόχο

  • την αύξηση της ευαισθητοποίησης για τη βιωσιμότητα,
  • την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής,
  • την ευαισθητοποίηση στην ένταξη και τη διαφορετικότητα,
  • τη γνωριμία με εναλλακτικών μεθόδων ένταξης,
  • την εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση με απώτερο στόχο την εξάλειψη του ρατσισμού και της ξενοφοβίας,
  • την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων,
  • την ανάπτυξη ανθεκτικότητας και προσαρμοστικότητας,
  • την ανάπτυξη γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων
  • την καλλιέργεια δεξιοτήτων ανάπτυξης διαλόγου και εμπλοκής σε δημοκρατικές διαδικασίες,
  • την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης στη χρήση ξένων γλωσσών,
  • την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού, την υιοθέτηση υγιών ψηφιακών συνηθειών,
  • την προώθηση της ενεργού πολιτειότητας,
  • την εισαγωγή της Ευρωπαϊκής διάστασης στα σχολεία μέσω της ανταλλαγής καλών πρακτικών,
  • τη χρήση της γλώσσας ως μέσο διαμόρφωσης της ευρωπαϊκής ταυτότητας. 

EL V Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης POS
Η κινητικότητα αυτή χρηματοδοτήθηκε σχεδόν αποκλειστικά από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην οικονομική υποστήριξη  της Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας χάρη στην οποία εξασφαλίστηκε η ποιοτική διαβίωση των συμμετεχόντων και για το λόγο αυτό εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες. 

Σημείωση: Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου επιθυμεί να εκφράσει τις ευχαριστίες του στους φορείς που υποστηρίζουν τα προγράμματα Erasmus+, όπως το ΙΚΥ, την ΠΔΕΔΕ και την Προωθήτρια Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έλενα Σαρλή, τη ΔΔΕ Αχαΐας, για την στήριξή τους. Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά οφείλει στο σχολείο υποδοχής Institut de Maçanet de la Selva,  που κατάφερε να εξασφαλίσει πολύτιμες εμπειρίες σε όλους τους συμμετέχοντες με την άρτια διοργάνωση της εβδομάδας εργασιών. 

Το πρόγραμμα της εβδομάδας πιο αναλυτικά διαμορφώθηκε ως εξής:

Τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, 13 άτομα από το 2ο ΓΕΛ Αιγίου ταξίδεψαν, μέσω του αεροδρομίου της Βαρκελώνης, στην πόλη Maçanet de la Selva, όπου τους υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό οι μαθητές, γονείς και καθηγητές του σχολείου υποδοχής.

Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024, η Ελληνική ομάδα αποστολής ξεναγήθηκε στο σχολείο Institut de Maçanet de la Selva και ακολούθησαν δραστηριότητες γνωριμίας και εισαγωγής. Οι Έλληνες μαθητές χάρισαν τα T-Shirts που είχαν δημιουργήσει στο πλαίσιο του προγράμματος γνωριμίας των μαθητών των δύο σχολείων με τίτλο ‘Getting2KnowUsBetter’ με το λογότυπο που σχεδιάστηκε από διάφορους μαθητές και προκρίθηκε με δημοκρατικές διαδικασίες, τα οποία φορούσαν κατά τη διάρκεια των εργασιών της εβδομάδας. 

Καθώς η συγκεκριμένη μέρα, 23η Απριλίου, είναι για τους Καταλανούς ημέρα του φεστιβάλ Sant Jordi, υλοποιήθηκαν προπαρασκευαστικές δραστηριότητες γνωριμίας με το έθιμο και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε όλες τις πόλεις της Καταλονίας (Βαρκελώνη, Χιρόνα, Maçanet, κ.ά.), καθώς και συγκριτική αντιπαραβολή με τα έθιμα της γιορτής του Αγίου Γεωργίου στην Ελλάδα. πριν μετακινηθούν όλοι οι μαθητές στο κέντρο της πόλης για να πάρουν μέρος στο φεστιβάλ.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στη Δημοτική βιβλιοθήκη της πόλης για ξενάγηση, ενημέρωση για τις δυνατότητες που δίνει η βιβλιοθήκη στους πολίτες αλλά και για ομαδική εργασία των μαθητών για την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας βιωσιμότητας.

Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024, οι μαθητές εντάχθηκαν σε ειδικά διαμορφωμένο σχολικό πρόγραμμα, ‘δουλεύοντας’ συνεργατικά σε μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες είχαν σχεδιαστεί από κοινού από τους υπεύθυνους καθηγητές των δύο σχολείων, κατά την προπαρασκευαστική επίσκεψη της συντονίστριας του προγράμματος, Μελισή Παρασκευής, ΠΕ06, στην Ισπανία περίπου ένα μήνα πριν, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+.

Την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, όλη η τάξη που φιλοξενούσε την Ελληνική αποστολή, με συνοδούς καθηγητές, πραγματοποίησε σχολική εκδρομή σε δύο σημεία ενδιαφέροντος. Ο 1ος προορισμός ήταν ο αρχαιολογικός χώρος Empúries, όπου “Ελληνες από τη Φώκαια, αφού ίδρυσαν πρώτα τη Μασσαλία γύρω στο 600 π.Χ., ήρθαν στην Ιβηρική χερσόνησο και έχτισαν τη Νέα Πόλη ή Neàpolis” (Πηγή: Καθημερινή, 15.04.2024, Αλεξάνδρα Σκαράκη). Ο 2ος προορισμός της εκδρομής ήταν το Θέατρο-Μουσείο του  Καταλανού καλλιτέχνη  Salvador Dali, ένα μουσείο αποκλειστικά για τα έργα του, στην πόλη Figueres, όπου γεννήθηκε.

Την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024, ήταν η μέρα παρουσίασης των αποτελεσμάτων της εβδομάδας και η λήξη των εργασιών στο σχολείο. Η μέρα ξεκίνησε με μια σύγχρονη διαδικτυακή σύνδεση με μαθητές από το σχολείο μας στο Αίγιο όπου, ως ανταποκριτές ειδησεογραφικού πρακτορείου, έδωσαν το ρεπορτάζ τους για το οικολογικό αποτύπωμα των Αιγιαλέων, μετά από έρευνα που υλοποιήθηκε από τους μαθητές του 2ου ΓΕΛ Αιγίου στην περιοχή. Ακολούθησε αντιπαραβολική συζήτηση, με βάση τα ευρήματα της έρευνας στις δύο πόλεις, την Ελληνική και την Καταλανική και παρουσιάστηκαν οι ψηφιακές αφίσες και παρουσιάσεις που δημιούργησαν οι μικτές μαθητικές ομάδες, μέσα στην εβδομάδα εργασιών. Παρουσιάστηκαν επίσης τα βίντεο Chroma, όπου οι Έλληνες μαθητές παρουσίασαν στοιχεία της κουλτούρας τους με ευφάνταστο περιεχόμενο. Τέλος, οι συμμετέχοντες μαθητές ‘αξιολόγησαν’ τις γνώσεις τους στις γλώσσες Αγγλικά, Ισπανικά, Καταλανικά και Ελληνικά μέσω μεθόδων παιγνιοποιημένης μάθησης (Kahoot), όπου αποδείχτηκε ότι η γλωσσομάθεια τους ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Ακολούθησαν οι καθιερωμένες ενέργειες λήξης των εργασιών της κινητικότητας. Η αποστολή του 2ου ΓΕΛ Αιγίου χάρισε στη διευθύντρια του σχολείου υποδοχής, Alícia Fernández Arbonés, ένα αντίγραφο αρχαιοελληνικού αμφορέα που βρίσκεται στο Μουσείο του Βατικανού, δημιουργία του Αιγιώτη καλλιτέχνη Νικόλαου Λυριτζή.

Ακολούθησε τελετή απονομής διπλωμάτων και ανταλλαγής δώρων, η οποία υλοποιήθηκε στον κοντινό λόφο Castell de Torcafelló, με υπέροχη θέα. Οι μαθητές φανερά συγκινημένοι, αγκαλιάστηκαν, φωτογραφήθηκαν, τραγούδησαν και αντάλλαξαν ευχές και υποσχέσεις μελλοντικής συνάντησης.

Κάθε μέρα οι εργασίες άρχιζαν στις 08:00 το πρωί και ολοκληρώνονταν στις 14:30 το μεσημέρι ενώ το απόγευμα οι οικογένειες φιλοξενίας προσέφεραν στους φιλοξενούμενους μαθητές εκδρομές και επισκέψεις σε μέρη ενδιαφέροντος στην περιοχή, όπως στις ακτές της Costa Brava, στην πόλη της Χιρόνας, κ.ά.  Το τελευταίο βράδυ μάλιστα διοργάνωσαν barbecue δείπνο σε όλους τους μαθητές με τις οικογένειες τους, επισφραγίζοντας τη φιλοξενία με μια γιορτινή ατμόσφαιρα.

Το Σάββατο 27 Απριλίου 2024, μαθητές και συνοδοί και από τα δύο σχολεία επισκέφθηκαν τη Βαρκελώνη, σε μια ολοήμερη εκδρομή. Είχε επιλεχθεί μια 3ωρη ξενάγηση με ποδήλατα στα σημεία ενδιαφέροντος, όπως στη Sagrada Familia και στην παραλία της Barcelonetta, εστιάζοντας στα στοιχεία βιώσιμης πόλης που έχουν φέρει τη Βαρκελώνη ψηλά στη λίστα των ‘Sustainable Cities’.  

Στη συνέχεια, οι μαθητές περπάτησαν στην περίφημη Las Ramblas, για να προμηθευτούν τα απαραίτητα αναμνηστικά ‘memorabilia’, θαυμάζοντας παράλληλα την εκπληκτική αρχιτεκτονική του Gaudi που χαρακτηρίζει την πόλη της Βαρκελώνης.

Την Κυριακή 28 Απριλίου 2024, η Ελληνική ομάδα αποστολής μεταφέρθηκε στο αεροδρόμιο El Prat της Βαρκελώνης για το ταξίδι της επιστροφής. Οι μαθητές επέστρεψαν πιο πλούσιοι απ’ ότι έφυγαν και με περισσότερα ‘εφόδια’ στις αποσκευές τους, τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά, όπως προέκυψε και από τις διαδικασίες αξιολόγησης που ακολούθησαν αμέσως μετά. 

 

ERASMUS DAYS PODCASTS 2023
podcasts
Την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2023 η καθηγήτρια του σχολείου μας Μελισή Παρασκευή, έδωσε διαδικτυακή ραδιοφωνική συνέντευξη και μοιράστηκε την εμπειρία της από το πρόγραμμα Erasmus+ στα διαφορετικά σχολεία που έχει βρεθεί καθώς και τα βήματα που ακολούθησε μαζί με τους συναδέλφους της προκειμένου να καταφέρουν την συμμετοχή τους στο Erasmus+.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την διαδικτυακή συνέντευξη.

 

ΚΑ122 Erasmus+  

Βραχυπρόθεσμο Σχέδιο για την Κινητικότητα Μαθητών & Προσωπικού: “Προς το σχολείο του 21ου αιώνα”

          DEADLINE FOR SUBMISSIONS: 22.12.2023        23:59

                Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου ως νεοεισερχόμενος οργανισμός στα προγράμματα Erasmus +, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι το Σχέδιο Δράσης με κωδικό 2023-1-EL01-KA122-SCH-000137418 και τίτλο: “Προς το σχολείο του 21ου αιώνα”, το οποίο υπέβαλε ο οργανισμός μας, αξιολογήθηκε και κατατάχθηκε στον πίνακα των εγκεκριμένων αιτήσεων-προτάσεων, για επιχορήγηση στο πλαίσιο της δράσης ΚΑ122 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων στον τομέα «Σχολικής Εκπαίδευσης», στο πλαίσιο της Πρόσκλησης Υποβολής Αιτήσεων Erasmus+ 2023.

Αφού ο Σύλλογος Διδασκόντων αποδέχτηκε ομόφωνα την επιχορήγηση για το σχέδιο με την πράξη 13η/08.09.2023, το σχολείο μας θα προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης με το ΙΚΥ.

Το σχέδιο δράσης έχει διάρκεια 18 μήνες, από 01.09.2023 έως 28.02.2025 και συμπεριλαμβάνει δύο δραστηριότητες κινητικότητας:

  1. Τη συμμετοχή 10 μαθητών σε Ομαδική Κινητικότητα μαθητών του σχολείου μας, διάρκειας 5 ημερών, σε σχολείο υποδοχής στην Ισπανία (με το οποίο έχουμε ήδη αρχίσει τη συνεργασία) με ισότιμο τρόπο και χωρίς αποκλεισμούς βάσει των αρχών της ένταξης και της πολυμορφίας, επιλέγοντας συμμετέχοντες κάθε κοινωνικού στρώματος προκειμένου να αναπτύξουν τον Ψηφιακό Γραμματισμό, να εμπλακούν σε περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές και να καλλιεργήσουν κοινωνικές και διαπολιτισμικές ικανότητες ως ενεργοί πολίτες. Για την καλύτερη οργάνωση της κινητικότητας θα προηγηθεί Προπαρασκευαστική Επίσκεψη εκπαιδευτικού του σχολείου μας.
  2. Τη συμμετοχή 5 εκπαιδευτικών σε επιλεγμένα Προγράμματα Σπουδών και Κατάρτισης, που βασίζονται σε προκαθορισμένο πρόγραμμα μάθησης και μαθησιακά αποτελέσματα σε Ευρωπαϊκές χώρες, για συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς/ειδικότητες του σχολείου μας, με σκοπό την ενδυνάμωσή τους και κατ’ επέκταση, ενδυνάμωση του σχολείου, σε νέες / καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους, σε ψηφιακές δεξιότητες και στη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκές συνεργασίες και προγράμματα, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σχολείου του 21ου αιώνα.

 

Με βάση το σχεδιασμό, οι μαθητές θα είναι σε θέση: 

  • να γνωρίσουν βιωματικά ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα, 
  • να κάνουν συγκρίσεις, να εξασκήσουν την κριτική τους ικανότητα 
  • να συνειδητοποιήσουν ότι η μαθησιακή κινητικότητα αποτελεί ρεαλιστική δυνατότητα για κάθε μαθητή στη σχολική εκπαίδευση, 
  • να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους, 
  • να αποκτήσουν Ευρωπαϊκή ταυτότητα 
  • να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους στην Αγγλική γλώσσα και στην γλωσσική πολυμορφία, 
  • να αρχίσουν να αντιλαμβάνονται την Αγγλική γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας και όχι ως εμπόδιο/φραγμό 
  • να καλλιεργήσουν ψηφιακές δεξιότητες μέσα από το πρίσμα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας 
  • να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν, να επιλύσουν προβλήματα, να εξασκήσουν την ευελιξία τους και τη συμμετοχικότητα 
  • να βιώσουν μια άλλη κουλτούρα, να καμφθούν στερεότυπα και προκαταλήψεις, να εξαλειφθεί η ‘ξενοφοβία’

Απώτεροι στόχοι του Σχεδίου είναι η δημιουργία σταθερών συμπράξεων μεταξύ των εμπλεκομένων σχολείων και η μείωση των φραγμών για τη συμμετοχή μαθητών/τριών στα προγράμματα κινητικότητας.

DEADLINE FOR SUBMISSIONS: 22.12.2023        23:59

EL V Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης POS 1

 

αρχείο λήψης

Σκακιστική άσκηση

Σαν σήμερα

13/12/1943: Οι ναζί κατακτητές καταστρέφουν τα Καλάβρυτα κι εκτελούν και τους 1.101 άνδρες κατοίκους του.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς