Απρ 24 2012

Άρθρα του/της mskandalid

Η μόδα στα κοινωνικά δίκτυα

Το Pinterest επιτρέπει να έχει ο χρήστης σελίδα και να ανεβάζει βίντεο και φωτογραφίες

Με τη διάδοση που έχουν το Facebook και το Twitter, αρκετοί αναλυτές έχουν κατά καιρούς υποστηρίξει ότι κανένα άλλο σάιτ δεν θα μπορούσε πλέον να διαδραματίσει έναν εξίσου πρωταγωνιστικό ρόλο στον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο, μία σχετικά νέα πλατφόρμα social networking έρχεται να διαψεύσει τις προβλέψεις, παρόλο που, για να αποκτήσει κανείς λογαριασμό σε αυτήν, θα πρέπει προς το παρόν είτε να λάβει πρόσκληση από κάποιον που είναι ήδη μέλος είτε να περιμένει έως και μερικές ημέρες μέχρι να γίνει δεκτό το αίτημα που θα στείλει στην ιστοσελίδα.

Ο λόγος για το Pinterest, που επιτρέπει στους χρήστες του να φτιάχνουν προσωπικές σελίδες με θεματικούς πίνακες (boards) και να «καρφιτσώνουν» (pin) σε αυτούς εικόνες ή βίντεο, κυρίως από το Διαδίκτυο.

Το Pinterest είναι ήδη το τρίτο δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο αφού, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας online μάρκετινγκ Experian Marketing Services, στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο το σάιτ δέχθηκε 104 εκατομμύρια επισκέψεις, μένοντας πίσω μόνο από το Facebook και το Twitter, τα οποία είχαν αντίστοιχα 7 δισεκατομμύρια και 184 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες. Κάτι που σημαίνει ότι ήδη ξεπερνά ιστοσελίδες–μεγαθήρια, σαν τις LinkedIn, Google+, MySpace και Tumblr.

Ο τρόπος που λειτουργεί το Pinterest είναι απλός. Μόλις εγγραφεί, ο χρήστης θα δημιουργήσει προφίλ και πίνακες, χωρίς κανέναν περιορισμό στον αριθμό και στο θέμα που θα έχει κάθε πίνακας. Ετσι, κάθε φορά που σερφάροντας βρίσκει online ενδιαφέρουσες εικόνες ή βίντεο, μέσω ενός κουμπιού που θα εγκαταστήσει στον φυλλομετρητή του, θα μπορεί να τις ανεβάσει στη σελίδα του, γράφοντας μία μικρή λεζάντα και διαλέγοντας σε ποιον πίνακα θα δημοσιευτούν – το υλικό μπορεί επίσης να αναρτηθεί απευθείας και στο Facebook ή το Twitter.

Τα μέλη του Pinterest μοιράζονται το υλικό που ανεβάζουν, αφού κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να βλέπει τις φωτογραφίες των υπολοίπων, να ανατρέχει στις ιστοσελίδες από τις οποίες προέρχονται, να προσθέτει σχόλια ή να τις «ξανακαρφιτσώνει» (repin) στους πίνακές του. Επίσης, μπορεί να «ακολουθεί» οποιοδήποτε μέλος ή θεματικό κατάλογο τον ενδιαφέρει, στα πρότυπα του Twitter, ώστε να ενημερώνεται για τυχόν νέες αναρτήσεις.

Το μυστικό της επιτυχίας του σάιτ κρύβεται στο ότι, γύρω από τους πίνακες και τα θέματά τους, έχουν δημιουργηθεί αμέτρητες κοινότητες από ανθρώπους που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα, όπως «ονειρεμένοι τουριστικοί προορισμοί», «συνταγές που αξίζει να δοκιμάσει κανείς» ή «αγαπημένα βιβλία» – «ανακαλύπτοντας με αυτό τον τρόπο πράγματα που μέχρι εκείνη τη στιγμή αγνοούσαν πως υπάρχουν», όπως δήλωσε ο συνιδρυτής της ιστοσελίδας, Ben Silbermann, πρόσφατα σε συνέδριο.

Επιπλέον, είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση, επιτρέπει στα μέλη του να «ανεβάζουν» εικόνες χωρίς καν να χρειάζεται να μπουν στην πλατφόρμα, και έχει όμορφη σχεδίαση. Βέβαια, όλα αυτά τα πλεονεκτήματα δεν βρήκαν σημαντική απήχηση από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε το σάιτ, τον Μάρτιο του 2010.

Ωστόσο, από τον Μάρτιο του 2011 έως και τον Φεβρουάριο του 2012, το Pinterest κυριολεκτικά απογειώθηκε, με τον μηνιαίο αριθμό μοναδικών επισκεπτών να αυξάνεται σε αυτό το χρονικό διάστημα κατά 2.702%. Με αποτέλεσμα, σήμερα να θεωρείται ένα από τα πιο γρήγορα αναπτυσσόμενα σάιτ στην ιστορία του Ιντερνετ, διαθέτοντας ήδη 10,4 εκατομμύρια μέλη, κυρίως από τις ΗΠΑ.

Ενας αριθμός που αναμένεται να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο, κατ’ αρχάς όταν θα γίνει πιο εύκολη η εγγραφή στην πλατφόρμα και το σάιτ θα μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες, αφού σήμερα διατίθεται μόνο στα αγγλικά. Αλλωστε, στο ίδιο συνέδριο ο Silbermann ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στα σκαριά μία εφαρμογή για τα iPad, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ενός tablet PC να ανεβάζουν απευθείας τις φωτογραφίες που απαθανατίζουν, όπως μπορούν να κάνουν σήμερα οι κάτοχοι iPhone. Επίσης, δήλωσε ότι θα αλλάξει η σχεδίαση των προφίλ, ώστε οι χρήστες να βρίσκουν πιο εύκολα όσους έχουν κοινά ενδιαφέροντα.

Τα δικαιώματα

Η δημοφιλία του Pinterest έφερε στο προσκήνιο και ενστάσεις από υπευθύνους αρκετών ιστοσελίδων, οι οποίοι υποστηρίζουν πως το κοινωνικό δίκτυο ενθαρρύνει τους χρήστες του να διακινούν οτιδήποτε «αλιεύουν» στο Ιντερνετ, ακόμη και υλικό που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, χωρίς προηγουμένως να ζητήσουν την άδεια του δημιουργού του. Ακόμη χειρότερα, μέχρι πρόσφατα οι όροι χρήσης προέβλεπαν ότι το δίκτυο μπορεί να εκμεταλλευτεί εμπορικά όλο αυτό το υλικό όπως και ότι, σε περίπτωση μήνυσης για την παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, η ευθύνη θα βαρύνει τον χρήστη που ανέβασε το συγκεκριμένο περιεχόμενο.

Πάντως, οι υπεύθυνοι του σάιτ φρόντισαν από τις 6 Απριλίου να αλλάξουν τους όρους χρήσης, αναφέροντας ότι δεν θα αξιοποιήσουν οικονομικά τις αναρτημένες εικόνες ή βίντεο και πως οποιοσδήποτε δημιουργός μπορεί να ζητήσει να αφαιρεθεί το υλικό του από την πλατφόρμα.

Αυτό σημαίνει πως, όταν το Pinterest μπει σε φάση κανονικής λειτουργίας, η βασική πηγή εσόδων του θα είναι οι διαφημίσεις που θα φιλοξενούνται στις σελίδες. Εσοδα τα οποία μάλλον θα είναι αρκετά μεγάλα, αφού ήδη μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες θεμάτων είναι η αγορά καταναλωτικών προϊόντων και δώρων.

Με αποτέλεσμα στις ΗΠΑ ήδη οι χρήστες που καταλήγουν στα online εμπορικά καταστήματα μέσω του Pinterest να είναι περισσότεροι από αυτούς που δρομολογούνται στα ίδια καταστήματα από το Twitter, το Google+, το LinkedIn και το YouTube.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση