Multitasking

Η φιλόλογος του σχολείου μας κ. Ηλιοπούλου Βασ. προτείνει για προβληματισμό το παρακάτω κείμενο:

 Οι σύγχρονοι έφηβοι έχουν ήδη ονομαστεί “γενιά Μ”/ multitasking generation, από τη ζογκλερική τους ικανότητα να χειρίζονται πολλές συσκευές και πληροφορίες ταυτόχρονα.Στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ευρώπη, η “γενιά Μ” έχει γίνει αντικείμενο δεκάδων άρθρων, που συνδέουν το multitasking με μαθησιακές δυσκολίες, εξασθένηση της πρόσφατης μνήμης, αδυναμία συγκέντρωσης, ακόμη και με ψυχιατρικές διαταραχές όπως η διάσπαση της προσοχής. Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής -Υπερκινητικότητα, γνωστή ως ΔΕΠ-Υ ή ADHD (AttentionDeficitHyperactivityDisorder) είναι μια αμφιλεγόμενη ψυχιατρική διαταραχή που έχει διχάσει τον ιατρικό κόσμο.Ερευνες για τις επιπτώσεις του multitasking στη παιδεία επισημαίνουν ότι τα παιδιά που μελετούν τα μαθήματα τους, ενώ ταυτόχρονα ακούνε μουσική, τσεκάρουν το internet ή έχουν ανοιχτή την τηλεόραση, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα θυμούνται σχεδόν τίποτα την επόμενη μέρα.Ποιά, όμως η σχέση την Ελληνόπουλων με το multitasking; Ο νευρολόγος ψυχίατρος δρ. Δημήτρης Κουντούρης δέχεται καθημερινά εφήβους και νέους που παραπονιούνται – οι ίδιοι ή οι γονείς τους- για αδυναμία συγκέντρωσης, σύγχυση και συναισθηματικές διαταραχές. Η υπερκινητικότητα και η μειωμένη προσοχή του παιδιού δεν είναι παρά αυτή η ανισορροπία στο ισοζύγιο των ερεθισμάτων που δεχόμαστε και εκείνων που μπορούμε να διαχειριστούμε.Σύμφωνα με τον δρα Κουντούρη, το πληροφοριακό σόκ της εποχής μας έχει αρνητικές συνέπειες – ειδικά στα παιδιά. “Ακόμη και το πιό έξυπνο παιδί δεν μπορεί να διαχειριστεί παρά έναν ορισμένο όγκο πληροφοριών. Δεν είναι μόνο θέμα ευφυϊας, αλλά και εμπειρίας. Γι’ αυτό είναι καταλυτικός ο ρόλος του γονέα και του εκπαιδευτικού. Οπως μαθαίνουμε στο παιδί σωστή υγιεινή και κανόνες διατροφής, πρέπει να το μαθαίνουμε πως να φιλτράρει την πληροφορία. Σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή υγιεινή του ύπνου.  Ενα παιδί χρειάζεται τουλάχιστον 4 ώρες βαθέος ύπνου οπωσδήποτε από τις 11 ως τις 3 τη νύχτα. Το δεύτερο σημαντικό είναι η ορθολογική διαχείριση της διδακτέας ύλης. Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά που μαθαίνουν δεύτερη και τρίτη γλώσσα σπαταλούν επί πλέον ενέργεια. Εννοείται ότι ποτέ δεν διαβάζουμε με το computer ή τη μουσική ανοικτή – κάνουμε αυστηρά ένα πράγμα κάθε φορά-. Οι πολλές ώρες στο internet, ειδικά τη νύχτα, καταπονούν επί πλέον τον εγκέφαλο και αποδυναμώνουν τη μνήμη.”Πηγή: Αφροδίτη Πολίτη (politi@enet.gr)

Αφήστε μια απάντηση