Συνεργασία με τα Γυμνάσια: 5ο Κοζάνης, Λευκοπηγής Κοζάνης και με το Ε.Κ.Φ.Ε. Κοζάνης
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ «Διώξεις λαών»: Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων, Η Γενοκτονία των Ποντίων και των Ελλήνων της Μ. Ασίας, Η Διχοτόμηση της Κύπρου
Συμμετέχουν από το 2ο Γυμνάσιο Κοζάνης:
- Υπεύθυνη για τις εργασίες των παιδιών του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης: Δρ Βόντσα Βασιλική, Φιλόλογος
- Μαθητές των Τμημάτων Α1, Α2, Α3, Α4, Β1, Β2 του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης
Στόχοι προγράμματος Etwinning
- Διασχολική επικοινωνία και συνεργασία με συστεγαζόμενα, γειτονικά σχολεία και με εκπαιδευτικούς φορείς
- Γνώσεις γύρω από ιστορικά φαινόμενα διώξεων ομάδων και λαών, ρατσιστικές αντιλήψεις, πολέμους, γενοκτονίες
- Κριτική στάση και καταδίκη αντιλήψεων και ιδεολογιών που αιματοκύλισαν την ανθρωπότητα
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε δυο άξονες
- Οι μαθητές της Α’ τάξης εργάστηκαν πάνω στα ιστορικά γεγονότα της Γενοκτονίας του Ποντιακού και Μικρασιατικού Ελληνισμού. Η εργασία συνδέθηκε με το μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα με τα Κεφάλαια του 1ου και 2ου Ελληνικού Αποικισμού. Αφού αναλύθηκαν τα στοιχεία και τα δεδομένα των αρχαίων ελληνικών αποικιών στη Μ. Ασία και τον Πόντο, έγινε εκτενής αναφορά στη Μικρασιατική Καταστροφή του 20ου αιώνα και τα γεγονότα της Γενοκτονίας. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους μαθητές που είχαν προσφυγική καταγωγή να αποτυπώσουν τις ιστορικές πτυχές που γνώριζαν από τις περιπέτειες της οικογένειάς τους. Συγκεντρώθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον και πλούσιο υλικό από μαρτυρίες και διηγήσεις διωχθέντων Ελλήνων από τους Τούρκους κατά τη Μικρασιατική καταστροφή και εφεξής την ανταλλαγή πληθυσμών.
- Οι μαθητές της Β’ Τάξης εργάστηκαν πάνω στα γεγονότα του Ολοκαυτώματος των Εβραίων κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εργασία συνδέθηκε με το μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και συγκεκριμένα με το Απόσπασμα “Από το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ”, που ανθολογείται στο σχολικό εγχειρίδιο. Μετά την ανάλυση του λογοτεχνικού κειμένου δόθηκε στους μαθητές εκτενής βιβλιογραφία για το Ολοκαύτωμα αλλά και τις Εβραϊκές κοινότητες της περιοχής μας. Στόχος μας ήταν να συνδεθεί η ιστορική ανάλυση με τόπους κοντινούς και με ανθρώπους οικείους, ώστε να γίνει κατανοητό ότι αυτά που συνέβησαν ήταν συγκεκριμένα και μας αφορούν άμεσα. Έτσι οι μαθητές ερεύνησαν όχι μόνο το Ολοκαύτωμα ως μέγιστο ζήτημα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αλλά και την Ιστορία και τη μοίρα των ανθρώπων των εβραϊκών κοινοτήτων της Φλώρινας και της Καστοριάς. Τέλος οι μαθητές παρουσίασαν το υλικό που συγκέντρωσαν σε ειδική συνάντηση που είχε ως θέμα το Εβραϊκό Ολοκαύτωμα και την Ημέρα Μνήμης τον Ιανουάριο.
Το υλικό αυτό αναρτάται στο δικτυακό τόπο του etwinning.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.