Δράση “Σχεδιάζω Ηλιακό Ρολόι στο Σχολείο μου”
Το σχολείο μας πήρε μέρος στην Δράση “Σχεδιάζω Ηλιακό Ρολόι στο Σχολείο μου”, η οποία συντονίζεται από την ομάδα “εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση”, με σκοπό να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς να σχεδιάσουν ηλιακό ρολόι στο σχολείο τους με τη μέθοδο STEM και να το αξιοποιήσουν Παιδαγωγικά.
Το ηλιακό ρολόι είναι το αρχαιότερο όργανο μέτρησης του χρόνου που εφηύρε ο άνθρωπος. Η εφεύρεσή τους και η αρχική τους χρήση χάνεται στα βάθη των αιώνων. Η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει πλήθος αρχαίων ηλιακών ρολογιών σε όλη την λεκάνη της Μεσογείου.
Η βασική αρχή λειτουργίας των ηλιακών ρολογιών είναι η παρατήρηση της κίνησης της σκιάς ενός αντικειμένου (γνώμονας) κατά την ημερήσια φαινόμενη κίνηση του ήλιου. Σε όλα τα ηλιακά ρολόγια αναγνωρίζουμε τον γνώμονα, το αντικείμενο που ρίχνει την σκιά του, και το διάγραμμα των ωρών όπου έχουν σχεδιαστεί οι ώρες στην κατάλληλη θέση.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας οι μαθητές των τμημάτων Α2 και Α3 αφού ενημερώθηκαν για την αρχή λειτουργίας του ηλιακού ρολογιού κατασκεύασαν χάρτινα ηλιακά ρολόγια και τα διακόσμησαν.
Στη συνέχεια τα δοκιμάσαμε στην αυλή του σχολείου.
Βγάλαμε το χάρτινο ηλιακό ρολόι στον Ήλιο και το προσανατολίσαμε έτσι ώστε η ώρα 12:00 να δείχνει προς το Μαγνητικό Βορρά. Μετρούμε την ώρα από τη σκιά του γνώμονα και για να συμφωνεί αυτό που θα βρούμε με την ώρα που δείχνει το ρολόι μας κάνουμε μία διόρθωση προσθέτοντας περίπου 30 λεπτά (για την ώρα Ελλάδος). Αν είναι σε ισχύ η θερινή ώρα προσθέτουμε ακόμη 1 ώρα,
Υπεύθυνη της Δράσης:
η εκπαιδευτικός Τσακνάκη Δέσποινα ΠΕ04.05
Δείτε τον χάρτη των σχολείων που πήραν μέρος στη Δράση: