Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος με θέμα: «Η πολιτιστική ζωή των Επτανήσων και οι επιρροές της», το σχολείο μας, 2ο Γυμνάσιο Φλώρινας, σε σύμπραξη το Γυμνάσιο Κλεινών, πραγματοποίησε τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Κέρκυρα, από το Σάββατο 13/04/2024 έως την Τρίτη 16/04/2024. Το πρόγραμμα συντονίζει η κα Άννα Τσουλφίδου με συμμετέχοντες καθηγητές τον κ. Λάζαρο Βαλκάνη και την κα Θωμαΐς Χάρη. Στην εκδρομή συμμετείχαν είκοσι επτά (27) μαθητές που υλοποιούν το πρόγραμμα, από τη Β Τάξη του σχολείου μας και δεκατρείς(13) μαθητές από το Γυμνάσιο Κλεινών , σύνολο σαράντα (40) μαθητές/τριες. Συνοδοί καθηγητές ήταν η κ. Άννα Τσουλφίδου η οποία ήταν και αρχηγός, ο κ.Λάζαρος Βαλκάνης και ο κ. Αθανάσιος Κυρκόπουλος που αναπλήρωσε την κα Θωμαΐς Χάρη η οποία λόγω κωλύματος δεν μπόρεσε να συνοδεύσει. Από το Γυμνάσιο Κλεινών ήταν δύο(2) συνοδοί.
Στόχος ήταν να γνωρίσουν την περιοχή, την Ιστορία της ,την πολιτιστική ζωή της και τις επιρροές που δέχτηκαν τα Επτάνησα και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα πολιτισμού και παιδείας. Στην Κέρκυρα σύμφωνα με το πρόγραμμα, το οποίο και τηρήθηκε, επισκέφτηκαν την περιοχή Κανόνι, την Παναγία των Βλαχερνών που βρίσκεται εκεί, το Μον Ρεπό όπου τους έγινε λεπτομερής ξενάγηση , το Μουσείο Καποδίστρια- το μοναδικό στην Ελλάδα Μουσείο για τον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδας- όπου τους έγινε επίσης εξαιρετική ξενάγηση, το εργαστήριο κεραμικής τέχνης Tsami με εντυπωσιακά έργα, όπου παρακολούθησαν επίδειξη δημιουργίας κεραμικών έργων. Επισκέφτηκαν το παλαιό Φρούριο, τον ναό του Αγίου Γεωργίου που βρίσκεται εκεί, το τμήμα Μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου,(όπου ο καθηγητής Χαράλαμπος Βασιλειάδης τους ξενάγησε στους χώρους του και έπαιξε μαζί με μαθήτριά του κάποια μουσικά κομμάτια στο πιάνο). Εντυπωσιάστηκαν με την περιήγηση στην παλιά πόλη ( τα Καντούνια, τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος, το Λιστόν,) την πλατεία Σπιανάδα, το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης που στεγάζεται στα ανάκτορα Μιχαήλ και Γεωργίου και την ξενάγηση στο Caca Parlante. Δεν έγινε ξενάγηση στο Αχίλλειο γιατί γίνονταν εργασίες συντήρησης στον εσωτερικό χώρο. Ωστόσο πέρασαν με το λεωφορείο και είδαν το οίκημα, τον αύλειο χώρο του και την τοποθεσία. Συνδύασαν επίσης και «το τερπνόν μετά του ωφελίμου» : ένα βράδυ ψυχαγωγήθηκαν και διασκέδασαν σε ταβέρνα με ζωντανή ποιοτική μουσική.
Η συμπεριφορά τους των μαθητών-τριών ήταν υποδειγματική και κατά τη διάρκεια των περιηγήσεων και στις ξεναγήσεις τις οποίες παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Εντυπωσιάστηκαν με το νησί , την πολιτιστική του ζωή και επέστρεψαν ενθουσιασμένοι-ες στη Φλώρινα. Θεωρούμε λοιπόν ότι ο βασικός στόχος επετεύχθη, καθώς οι μαθητές γνώρισαν από κοντά το νησί, θαύμασαν τις ομορφιές του, εντυπωσιάστηκαν με την πολιτιστική του ζωή που αντανακλά και την ευρύτερη περιοχή των Ιονίων νήσων -μια και τα Επτάνησα δε γνώρισαν Τουρκοκρατία – και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα πολιτισμού και παιδείας.
Η παιδαγωγική ομάδα
Άννα Τσουλφίδου,
Λάζαρος Βαλκάνης,
Αθανάσιος Κυρκόπουλος