18 Δεκεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
0 σχόλια
21 Δεκεμβρίου 2025
από ΤΣΑΚΝΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
0 σχόλια
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS
Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS, στο πλαίσιο δράσεων που ενισχύουν τη βιωματική μάθηση και τη σύνδεση της σχολικής γνώσης με την επιστήμη και την τεχνολογία.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές περιηγήθηκαν στις εκθέσεις του Κέντρου, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά σημαντικές εφαρμογές της επιστήμης και της τεχνολογίας, να παρατηρήσουν διαδραστικά εκθέματα και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό.
Στη συνέχεια, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «TECHNO – ΜΑΧΙΕΣ», ένα πρωτότυπο τηλεπαιχνίδι γνώσεων που μετατρέπεται σε χρονομηχανή και ταξιδεύει τα παιδιά στον συναρπαστικό κόσμο της τεχνολογίας. Μέσα από διαδραστικά ψηφιακά εργαλεία, οι μαθητές συμμετείχαν ζωντανά σε ένα κουίζ με έξυπνα και προκλητικά ερωτήματα. Βίντεο, ήχοι, τρισδιάστατα αντικείμενα, πειράματα και επιδείξεις ζωντάνεψαν την πληροφορία, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον και την προσοχή τους.
Μέσα από μια ευχάριστη και παιδαγωγικά στοχευμένη εμπειρία, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς η τεχνολογία έχει αλλάξει την καθημερινότητά μας: από τις μετακινήσεις και τις τηλεπικοινωνίες έως τους υπολογιστές και την τεχνητή νοημοσύνη. Η δράση αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας και της αγάπης για τη μάθηση.
Το σχολείο μας συνεχίζει να στηρίζει και να προωθεί εκπαιδευτικές επισκέψεις που εμπνέουν τους μαθητές και ενισχύουν τη γνώση μέσα από την εμπειρία.
18 Δεκεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
0 σχόλια
Ευχαριστήριο του 2ου Γυμνασίου Φλώρινας προς το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Φλώρινας ευχαριστούμε θερμά τον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας κ. Μαρκόπουλο Ανδρέα για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα μας για ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. κ. Ρούφου Χριστίνα, Φιλόλογο Ειδικής Αγωγής, τον κ. Γαλαρινιώτη Νίκο, Ειδικό Παιδαγωγό και την κ. Στάσιου Λιβανία, Μαθηματικό Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι μας παρουσίασαν εμπεριστατωμένα τα θέματα: «Μαθητές στο φάσμα του αυτισμού» και «Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης σε μαθητές με ή χωρίς εκπαιδευτικές ανάγκες».
18 Δεκεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
0 σχόλια
ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: « ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Την Παρασκευή 12/12/2025 οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής του 2ου Γυμνασίου Φλώρινας, Σκενδέρη Ελένη ΠΕ02 και Σταθοπούλου Κωνσταντίνα ΠΕ02, σε συνεργασία με τη ψυχολόγο του σχολείου Σταυρούλα Λιάρου και την κοινωνική λειτουργό Αικατερίνη Τσιούλη, πραγματοποίησαν από κοινού βιωματική δράση με τους/τις μαθητές/τριες του Β2 τμήματος με τίτλο: «Ενσυναίσθηση και έκφραση συναισθημάτων», με στόχο την ανάπτυξη της συναισθηματικής κατανόησης και της επικοινωνίας των μαθητών.
Ως αφόρμηση προβλήθηκε στους μαθητές ένα σύντομο και σχετικό με το θέμα video. Ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση από την ολομέλεια της τάξης, κατά την οποία οι μαθητές κλήθηκαν να εκφράσουν σκέψεις, εμπειρίες και συναισθήματα που τους προκάλεσε το οπτικοακουστικό υλικό.
Στη συνέχεια, οι μαθητές έδωσαν τεκμηριωμένες απαντήσεις σε τέσσερα ερωτήματα που τους τέθηκαν, τα οποία αφορούσαν την έκφραση και τη διαχείριση των συναισθημάτων. Κάθε μαθητής απάντησε ατομικά και ανώνυμα στις ερωτήσεις σε ένα μικρό χαρτί. Αφού ολοκλήρωσαν τις απαντήσεις τους, τσαλάκωσαν το χαρτί τους και το πέταξαν στον αέρα, δημιουργώντας μία «μπάλα» συναισθημάτων. Έπειτα, κάθε παιδί πήρε από το πάτωμα ένα τσαλακωμένο χαρτί κάποιου συμμαθητή του και διάβασε το περιεχόμενό του χωρίς να γνωρίζει σε ποιον ανήκε.
Η διαδικασία αυτή λειτούργησε ως αφετηρία για μια δεύτερη, βαθύτερη συζήτηση. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με συναισθήματα και σκέψεις άλλων και αναγνώρισαν κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς. Η δράση ολοκληρώθηκε με την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη σημασία της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και του σεβασμού προς τα συναισθήματα των άλλων.
15 Δεκεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
0 σχόλια
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
15 Δεκεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
0 σχόλια
ΦΟΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 102791/2024
11 Δεκεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZAAR
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BAZAAR
6 Δεκεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας στο 2ο Γυμνάσιο Φλώρινας
Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας στο 2ο Γυμνάσιο Φλώρινας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας, υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας δράσεις ευαισθητοποίησης και συνεκπαίδευσης.
Με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού κ. Γκάτση Αικατερίνης αρχικά πραγματοποιήθηκε κοινή δράση των μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου του συστεγαζόμενου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. και των μαθητών/τριών του τμήματος Β2 του σχολείου μας στην αίθουσα Τεχνολογίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο σχολείων συνεργάστηκαν, λειτουργώντας ομαδοσυνεργατικά, σε μια οικολογική κατασκευή με ανακυκλώσιμα υλικά (πριονίδι από βιομηχανία ξύλου, καλσόν, σπόρους από γκαζόν, πιατάκια γλάστρας, λαστιχάκια και νερό). Με την καθοδήγηση της κ. Γκάτση Κ. και την εποπτεία των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής κ. Μπλέτα Ελένης και κ. Ιορδανίδου Αναστασίας τα παιδιά διασκέδασαν, δημιουργώντας φατσούλες από γκαζόν. Στόχος της δράσης ήταν η γνωριμία μεταξύ των μαθητών/τριών, καθώς και η ευαισθητοποίηση τους στη διαφορετικότητα και την αποδοχή της.
Επόμενη δράση ήταν η προβολή του βίντεο “We are the Superhumans”, σε τμήματα της Α΄ τάξης, μέσα από το οποίο οι μαθητές/τριες είδαν ότι κάθε άνθρωπος έχει δυνατότητες και μπορεί να πετύχει πολλά, ανεξάρτητα από το αν έχει κάποια μορφή αναπηρίας. Ακολούθησε μια σύντομη παρουσίαση σχετικά με το τι σημαίνει αναπηρία, ποιες μορφές συναντάμε στην καθημερινότητα και πως είναι σωστό να συμπεριφερόμαστε με σεβασμό στους συνανθρώπους μας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσα δικαιώματα, τις ίδιες ανάγκες και μπορούν να διεκδικούν τις ίδιες ευκαιρίες, όταν το περιβάλλον είναι πραγματικά προσβάσιμο και συμπεριληπτικό.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες διάβασαν γράμματα από την οπτική παιδιών με διαφορετικές μορφές αναπηρίας – κινητική, νοητική, δυσκολίες ακοής και όρασης. Τα γράμματα περιέγραφαν τις δυνατότητες, τις δυσκολίες και τα συναισθήματα που μπορεί να βιώνει ένα παιδί με αναπηρία. Οι μαθητές/τριες τα διάβασαν με μεγάλη προσοχή και έγραψαν τις δικές τους απαντήσεις, αποστέλλοντας με αυτόν τον τρόπο μηνύματα αλληλοσεβασμού, κατανόησης και ενσυναίσθησης.
Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ιδιαίτερα θετική και η δράση πέτυχε τον στόχο της: να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες την αναπηρία μέσα από έναν ανθρώπινο και άμεσο τρόπο, να κατανοήσουν ότι ο σεβασμός και η συμπερίληψη ξεκινούν από τις μικρές πράξεις της καθημερινότητας.
Τη δράση συντόνισε η Ε.Δ.Υ. του σχολείου και πιο συγκεκριμένα η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής Αναστασία Ιορδανίδου, η ψυχολόγος Σταυρούλα Λιάρου και η κοινωνική λειτουργός Αικατερίνη Δήμητρα Τσιούλη.
Ευχαριστούμε θερμά το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Φλώρινας που ανταποκρίθηκε και τη φετινή σχολική χρονιά στο κάλεσμα μας.
6 Δεκεμβρίου 2025
από ΤΣΑΚΝΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Β’ Γυμνασίου στο Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μελίτης
Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Β’ Γυμνασίου στο Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μελίτης
Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης του Γυμνασίου μας συμμετείχαν στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μελίτης με τίτλο: «Από τον ωκεανό της Τηθύος στα λιγνιτικά πεδία της Φλώρινας: Γεωλογικές μεταμορφώσεις της γης μας».
Το γνωστικό μέρος του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη Φλώρινας. Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες που αφορούν τη γεωλογική ιστορία της περιοχής, όπως η ιζηματογένεση, η Πελαγονία και οι γεωλογικές διεργασίες που διαμόρφωσαν το τοπίο. Ο υπεύθυνος του Κ.Ε.ΠΕ.Α. παρουσίασε με σαφήνεια τη γεωλογική εξέλιξη της Ευρώπης, της Ελλάδας και ειδικότερα της Δυτικής Μακεδονίας, αναλύοντας τον ρόλο της λεκάνης της Πελαγονίας, την ύπαρξη της θάλασσας της Τηθύος και τη σύνδεσή τους με τα παλαιά γεωλογικά πετρώματα της περιοχής μας.
Στη συνέχεια, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα απολιθώματα και τον τρόπο δημιουργίας των κοιτασμάτων λιγνίτη. Είχαν ακόμη την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά δείγματα λιγνίτη, κατανοώντας τη σημασία και τη διαδικασία σχηματισμού του.
Ακολούθησε επιτόπια επίσκεψη στην περιοχή των ορυχείων της Αχλάδας, όπου οι μαθητές παρατήρησαν τους χώρους εξόρυξης λιγνίτη. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η εμφανής στρωμάτωση των κοιτασμάτων και του εδάφους, στοιχεία που μαρτυρούν την πλούσια γεωλογική ιστορία του τόπου.
Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μελίτης κο Μάνο Λεωνίδα, κα Τσώνη Άννα, και κο Μπάλκο Νικόλαο, για την άψογη οργάνωση, την επιστημονική καθοδήγηση και τη ζεστή φιλοξενία τους. Η συμβολή τους αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα ώστε οι μαθητές μας να γνωρίσουν από κοντά τη γεωλογική ιστορία του τόπου και να αποκτήσουν ουσιαστικές εμπειρίες μάθησης.
Υπεύθυνες του προγράμματος
Τσακνάκη Δέσποινα
Παπαδοπούλου Κατερίνα
Ιορδανίδου Αναστασία
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Πατήστε ΕΔΩ
21 Νοεμβρίου 2025
από 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΝΕΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ από ΤΡΙΤΗ 25/11/25













































