Βιωματική δράση του Γ1

Μια πραγματικά ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία έζησαν οι μαθητές/τριες του Γ1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σητείας, μέσα από μια βιωματική δράση αφιερωμένη στην ιστορία, την παράδοση, τη φύση και την ελιά του τόπου μας. Η επίσκεψη ξεκίνησε από το Αρχαιολογικό Μουσείο Σητείας, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν και θαύμασαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα της νεολιθικής εποχής από την επαρχία Σητείας. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε ο περίφημος Κούρος του Παλαικάστρου, καθώς και η μεγάλη ποικιλία των αρχαιολογικών εκθεμάτων, τα πιθάρια και αντικείμενα της καθημερινής ζωής των ανθρώπων της αρχαιότητας. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, παρατήρησαν, συζήτησαν και συνέδεσαν όσα μαθαίνουν στο μάθημα της Ιστορίας με αυθεντικά μνημεία του πολιτισμού μας. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Οικομουσείο Δήμου Σητείας, έναν υπέροχο ανακαινισμένο χώρο μέσα στο πράσινο, γεμάτο φύση, εικόνες και αρώματα της κρητικής γης, όπου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικό με την ελιά και την τοπική παράδοση. Οι μαθητές/τριες περπάτησαν στον ελαιώνα, μίλησαν για τη σημασία της ελιάς στη ζωή και τον πολιτισμό της Κρήτης, έφτιαξαν κότινο – στεφάνια ελιάς –, δημιούργησαν πάστα ελιάς από πράσινες αγουρίδες Καλαμών και ώριμες μαύρες ελιές, ενώ κατασκεύασαν και ιδεογράμματα της ελιάς από τη Γραμμική Β΄ χρησιμοποιώντας πηλό. Στη συνέχεια δοκίμασαν την πάστα ελιάς πάνω σε παξιμάδι μαζί με ντόπιο τυρί παραγωγού και πραγματικά ξετρελάθηκαν! Πολλά παιδιά είπαν χαρακτηριστικά πως «είναι πιο νόστιμη από τα γαριδάκια»! Ακολούθησε γευσιγνωσία ελαιολάδου από τη Χριστίνα Χρυσούλα, γευσιγνώστρια ελαιολάδου, συνοδό βουνού, παραγωγό ελαιολάδου και εθελόντρια του Γεωπάρκου, η οποία μύησε τα παιδιά στον κόσμο του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου και των αρωμάτων του. Η Δήμητρα Φέκα, τεχνολόγος γεωπονίας, βοήθησε τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα την καλλιέργεια της ελιάς και τη σύνδεσή της με το περιβάλλον και την τοπική παραγωγή. Την εκπαιδευτική αυτή δράση συντόνισε ο Βαγγέλης Περάκης, συντονιστής του Γεωπάρκου, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για την ελιά, το φυσικό περιβάλλον και τη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής μας. Τα παιδιά ολοκλήρωσαν τη δράση παίζοντας εκπαιδευτικά επιτραπέζια παιχνίδια σχετικά με την ελιά, μέσα σε ένα κλίμα χαράς, συνεργασίας και δημιουργικότητας. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της τόσο όμορφης και ουσιαστικής εμπειρίας για τα παιδιά μας, καθώς και το ΚΤΕΛ Σητείας για τη δωρεάν και ασφαλή μεταφορά μας στο Οικομουσείο.

04f54f29 4b98 46e2 9837 a5fd307e4aa6 1

Γ1 – 2ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας Μαρία Μαρινάκη  – Μάνος Χατζάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *