Για να δουλέψουμε το θέμα του ρατσισμού, αποφασίσαμε να το προσεγγίσουμε μέσα από την ιστορία και από άλλα παραδείγματα της καθημερινότητας, για να μπορέσουν τα παιδιά να δουν και να καταλάβουν καλύτερα την έκταση και τις συνέπειες του φαινομένου.
Κάθε τμήμα είχε αναλάβει κι από μια ενότητα.
Τα παιδιά του Στ’ 1 ανέλαβαν το θεωρητικό κομμάτι για να μας μάθουν τον ορισμό και τα είδη του ρατσισμού, καθώς επίσης και τα αίτια και τις συνέπειες.
Στο Στ’ 2 τα παιδιά έκαναν ένα ταξίδι στην ιστορία και μέσα από 4 μεγάλες περιόδους (Αποικίες- Δουλεία- Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος- Άπαρτχαϊντ) και είδαν τις καταστροφικές συνέπειες του ρατσισμού.
Στο Ε’1 τα παιδιά έφτιαξαν το κολάζ με δικές τους ζωγραφιές και απεικόνισαν την προσωπική τους αντίληψη για το ρατσισμό και τα είδη του και έφτιαξαν την αφίσα με φωτογραφίες που βρήκαν.
Τέλος, το Ε’2 είχε αναλάβει μια ξεχωριστή ενότητα με πολύ ενδιαφέρον, γιατί μας έδειξαν τι μπορούμε να μάθουμε από το διαφορετικό, μελετώντας και παρουσιάζοντας τα ήθη, τα έθιμα και την καθημερινότητα λαών από τις πέντε ηπείρους και μια ομάδα μαθητών ανέλαβε να πάρει συνέντευξη από συμμαθητές τους που κατάγονται από άλλη χώρα, για να μας εφοδιάσουν με προσωπικές εμπειρίες των παραδόσεών τους!
Τα κολάζ που έφτιαξαν τα παιδιά αναρτήθηκαν στην αυλή του σχολείου, για να μπορέσουν όλοι να δουν τη δουλειά του και να μάθουν μέσα από το έργο τους για το φλέγον -για τις μέρες μας- ζήτημα του ρατσιμού και της διαφορετικότητας.
Οι δύο τάξεις της Β’ Δημοτικού και ένα τμήμα της Γ’, τραγούδησαν το σχετικό άσμα “Αν όλα τα παιδιά της γης” κι έτσι η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ευχάριστη συμμετοχή και των μικρότερων παιδιών!!