Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2021

γράφει η Σοφία Μήσια, καθηγήτρια Πληροφορικής

Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος το σχολείο μας, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής, συμμετείχε στην ευρωπαϊκή δράση CodeWeek – Εβδομάδα Κώδικα, πάντα με σκοπό η δράση αυτή να αποτελέσει αφορμή για εισαγωγή των παιδιών στην αλγοριθμική σκέψη, στην ανάλυση προβλήματος και σε βασικές έννοιες προγραμματισμού.

 

Η συμμετοχή των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων στην Εβδομάδα Κώδικα!

Στα πλαίσια αυτά τα παιδιά της Α’ τάξης χρησιμοποίησαν τη διασκεδαστική διαδικτυακή εφαρμογή https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/6 για να δημιουργήσουν το σωστό κάθε φορά κώδικα που θα οδηγούσε στον επιθυμητό

λήψης 21στόχο και μπόρεσαν έτσι να αντιληφθούν έννοιες, όπως σειρά βημάτων, εντολές, στόχος, κώδικας.

Για τους μαθητές και τις μαθήτριες των Β’ και Γ’ τάξεων ο στόχος ήταν διαφορετικός. Αντικείμενο μελέτης αποτέλεσε η έννοια του pixel – εικονοστοιχείου και πώς τη διαχειρίζεται η οθόνη για να απεικονίζει την επιθυμητή κάθε φορά εικόνα.

Τα παιδιά αρχικά δημιούργησαν μια ελληνική σημαία αποτελούμενη από pixels, με βάση την κωδικοποίηση που τους δόθηκε για τον επιθυμητό συνδυασμό χρωμάτων και εικονοστοιχείων κάθε γραμμής ώστε να προκύψει η εικόνα στόχος.

λήψης 6Στη συνέχεια η διαδικασία αντιστράφηκε, τα παιδιά σχεδίασαν τις δικές τους εικόνες, έγραψαν μόνα τους την κωδικοποίηση που αντιστοιχεί και αντάλλαξαν μεταξύ τους τα αποτελέσματα αυτά. Τα αποτελέσματα μας ενθουσίασαν πραγματικά!!

 

Η συμμετοχή των Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων στην Εβδομάδα Κώδικα!

Στις τάξεις αυτές και χωρίς να ξεφύγουμε από το βασικό σκοπό της δράσης που είναι ο πληροφορικός γραμματισμός, θέσαμε ένα στόχο ακόμη. Αυτός ήταν να ευαισθητοποιηθούμε και ευαισθητοποιήσουμε για το θέμα του περιορισμού χρήσης των πλαστικών συσκευασιών μιας χρήσης και πώς μπορούμε κι εμείς να συνδράμουμε μέσα από αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά των Δ’ και Ε’ τάξεων χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα των Λογιστικών Φύλλων για να δημιουργήσουν από “pixels” τη λέξη “CODE”. Στη συνέχεια, εφαρμόζοντας την ίδια κωδικοποίηση δημιούργησαν σε 

λήψης 1

χαρτόνι τη λέξη αυτή, γεμίζοντας τα pixels  με πλαστικά καπάκια, για να περάσουμε έτσι το μήνυμα της ανακύκλωσης, της επαναχρησιμοποίησης και όχι της αλόγιστης χρήσης. Για τα παιδιά της Δ’ τάξης η δράση αυτή συνδυάστηκε και με το μάθημα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, όπου η ενότητα τους έχει όνομα “Περπατώ-περπατώ εις το δάσος” και έχει κι αυτή περιβαλλοντικό προσανατολισμό.

Παρόμοια δραστηριότητα εφαρμόστηκε και στη Στ’ τάξη, με τη διαφορά ότι η εικόνα που προέκυψε είναι το μήνυμα: “STOP SUP (Single-Use Plastic)”.

λήψης 13

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *