Με μεγάλη χαρά θα θέλαμε να συγχαρούμε τον μαθητή της Ε’ Τάξης του σχολείου μας,

Αλέξανδρο Στάικο, 

για την συμμετοχή του και την διάκρισή του  στο μαθηματικό διαγωνισμό “ΠΥΘΑΓΟΡΑ”.

Η επιτυχία αυτή αποδεικνύει πως όταν τα παιδιά έχουν τη στήριξη και την ενθάρρυνση που χρειάζονται, μπορούν να κατακτήσουν κορυφές!

Προτρέπουμε όλα τα παιδιά να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους και να συμμετάσχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς. Είναι μια μοναδική εμπειρία που καλλιεργεί τη σκέψη, την αυτοπεποίθηση και την αγάπη για τη γνώση.

AST 1 AST 2

Την Παρασκευή 23 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη σχολική εκπαιδευτική εκδρομή στη Λευκάδα.

Η εκδρομή ξεκίνησε με επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο του νησιού το οποίο φιλοξενεί εκθέματα που χρονολογούνται από την Παλαιολιθική Εποχή έως και τη Ρωμαϊκή περίοδο.

Στην συνέχεια επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία και απολαύσαμε την διαδρομή από την πόλη της Λευκάδας μέχρι το κοσμοπολίτικο Νυδρί, που σαλπάραμε με το ιδιωτικό σκάφος μας για μια βόλτα στα Πριγκηπονήσια. Τα Πριγκηπονήσια είναι ένα σύμπλεγμα μικρών νησιών που τα συναντάμε στον κόλπο της Λευκάδας.

Η εκδρομή μας συνεχίστηκε με προσκύνημα στη Μονή της Παναγίας Φανερωμένης. Ξεναγήθηκαν στο χώρο της Μονής και στο Εκκλησιαστικό Μουσείο που φιλοξενεί σημαντικά εκκλησιαστικά κειμήλια, παλαιές εικόνες και αντικείμενα της Ορθόδοξης παράδοσης.

Τέλος επιστρέψαμε στην πόλη της Λευκάδας, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν και να γνωρίσουν την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της.

Η εκδρομή είχε εκπαιδευτικό και πνευματικό χαρακτήρα και προσέφερε στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν την πολιτιστική και θρησκευτική κληρονομιά της Λευκάδας

.ekdr 1 ekdr 2 ekdr 3

Στη σύγχρονη κοινωνία, η ανάγκη για ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες καθίσταται επιτακτική. Ο σπόρος της υπευθυνότητας, της κοινωνικής συμμετοχής και του δημοκρατικού ήθους, όμως, δεν μπορεί να φυτευτεί στην ενηλικίωση. Αντιθέτως, πρέπει να καλλιεργηθεί από τα πρώτα στάδια της εκπαιδευτικής πορείας του ανθρώπου. Το δημοτικό σχολείο, ως θεμέλιο της αγωγής και της κοινωνικοποίησης, αποτελεί τον ιδανικό χώρο για την ανάπτυξη δράσεων ενεργού πολίτη, προσφέροντας στους μαθητές πολύτιμα εφόδια για το παρόν και το μέλλον.

Στο σχολείο μας την τρέχουσα σχολική χρονιά υλοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις με έμφαση στις δράσεις υπέρ ευπαθών κοινωνικών ομάδων, την ανακύκλωση, την μηδενική φτώχεια – πείνα, την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, την καλή υγεία και ευημερία, τις βιώσιμες πόλεις και δράσεις για το κλίμα.

Οι μαθητές των Α, Β και Δ τάξεων μίλησαν για την αξία της σωστής διατροφής και άσκησης και προετοίμασαν το δικό τους υγιεινό πρωϊνό. Οι μαθητές της Γ τάξης ασχολήθηκαν με την αξία της ανακύκλωσης ενώ οι μαθητές των Ε και ΣΤ τάξεων ανέλυσαν τρόπους συμπερίληψης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και αποδοχής της διαφορετικότητας.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από τις πραγματοποιθείσες δράσεις:

A B Taxh A B Taxh 2 G Taxh D Taxh E TAXH PYR 1 PYR 2 ST Taxh

Μια σημαντική εκπαιδευτική δράση με θέμα τη Συμπερίληψη πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Παναιτωλίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό,σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου “Μαρία Δημάδη”.

Η δράση περιλάμβανε δραματοποίηση παραμυθιού,εικαστικές δημιουργίες και μουσικοκινητικές δραστηριότητες, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Κεντρικός άξονας της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση της δραματοποιημένης εκδοχής του βιβλίου «Σκοτεινούπολη» της Canby Kelly από τους μαθητές της Δ’ και Γ’ τάξης το οποίο συντόνισε η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης του σχολείου κ. Κορώζη Αλεξάνδρα σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης κ.Σκαρναβή Αγγελική. Το έργο ανέδειξε με ευαισθησία και φαντασία θέματα αποκλεισμού και αποδοχής.
Στην ιστορία ,ο δήμαρχος της Σκοτεινούπολης απαγορεύει στους κατοίκους να επικοινωνούν με τις γειτονικές πόλεις χτίζοντας ενα πελώριο τείχος με το σύνθημα “Καθετί διαφορετικό είναι επικίνδυνο”. Ώσπου μια μέρα ένας κάτοικος της δικής του πόλης αποφασίζει να ανοίξει παράθυρα στο τείχος ώστε όλοι να έρθουν σε επαφή με το άγνωστο,το ασυνήθιστο και το διαφορετικό. Αυτή η αστεία αλληλεπίδραση με τις παράξενες λέξεις,τον ρυθμό της μουσικης, τα άρωματα,τα χρώματα και τους νέους τρόπους μάθησης είναι που ενωνει τελικα τους ανθρώπους μολονότι ο δήμαρχος διαφωνεί έντονα!
Το θεατρικό προσέφερε στα παιδιά αφορμές για σκέψη, έκφραση και διάλογο γύρω από την αξία της διαφορετικότητας.
Η συμμετοχή των μαθητών υπήρξε καθολική και ενθουσιώδης. Τα παιδιά συνεργάστηκαν, δημιούργησαν και παρουσίασαν με χαρά τη δουλειά τους, προσφέροντας ένα όμορφο και ουσιαστικό μήνυμα συμπερίληψης.
Μετά την ολοκλήρωση της παράστασης ακολούθησαν μουσικοκινητικές και εικαστικές δραστηριότητες, τις οποίες συντόνισαν η ψυχολόγος και μέλος της ΕΔΥ του σχολείου κ.Μπουλούκη Νίκη, η Κοινωνική Λειτουργός και μέλος της ΕΔΥ κ.Αντωνιάδη Αθηνά και οι εκπαιδευτικοί του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ενισχύοντας περαιτέρω τη δημιουργική συνεργασία και την αλληλεπίδραση των μαθητών.
Πρόκειται για μια εμπειρία που ενίσχυσε την αλληλεπίδραση μεταξύ των σχολικών κοινοτήτων και προώθησε τις αξίες του σεβασμού, της ενσυναίσθησης και της αποδοχής.

b1 b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 b9 b10 b11 b12 b13 b14 b15 b16 b17 b20 b22b19b21b18

Το 1821 είναι για μας ανεκτίμητο εθνικό κεφάλαιο. Είναι η ίδια η προσωποποίηση της Δόξας. Είναι η ανάσταση, είναι η ίδια η ζωή μας. Ότι είμαστε σήμερα σαν κράτος, σαν έθνος, σαν λαός το χρωστάμε στο ανεπανάληπτο ΄21.

Η 25η Μαρτίου οφείλει να είναι ξεχωριστή.

Για αυτό οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους, κ. Πολίτη Κωνσταντίνας και κ. Παπούτση Βασιλικής, οργάνωσαν και παρουσίασαν την φετινή σχολική γιορτή.

Πιο συγκεκριμένα παρουσίασαν αποσπάσματα από το θεατρικό έργο με τίτλο «Το μεγάλο μας τσίρκο», σχετικά με το ΄21. Το όραμα των δημιουργών ήταν το έργο να μοιάζει με λαϊκό πανηγύρι, να κλείνει μέσα του πολλή ρωμιοσύνη και μέσα από την σάτιρα, τον αυτοσαρκασμό, το γέλιο και το δάκρυ, να μιλάει για τους καημούς και τα όνειρα της φυλής μας, για προδομένους αγώνες, για προδομένες ελπίδες και πάνω από όλα για την ομορφιά του ελληνικού λαού που δεν παύει ποτέ να αγωνίζεται.

Η επιλογή και παρουσίαση του έργου έγινε με βάση την επιθυμία που είχε εκφράσει ο εκλιπών αγαπημένος συνάδελφος και φίλος Φώτης Ξευγένης, να ανεβάσει την συγκεκριμένη παράσταση, τον οποίο θα θέλαμε να τιμήσουμε με αυτόν τον τρόπο για την πολύχρονη προσφορά του στο σχολείο μας και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

eo1 eo2 eo3 eo4 eo5

Το σχολείο μας την Τρίτη 18 Μαρτίου επισκέφθηκε το Πανεπιστήμιο Πατρών συμμετέχοντας στη δράση «Ημέρες γνωριμίας των Σχολείων της Περιφέρειας με το Πανεπιστήμιο Πατρών» με τίτλο: «Τα Σχολεία πηγαίνουν Πανεπιστήμιο».

Πρωταρχικός μας στόχος ήταν  να δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές μας  να γνωρίσουν από κοντά το Πανεπιστήμιο και να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον τους για τη διεύρυνση των γνώσεών τους και την ευαισθητοποίησή τους στο χώρο της έρευνας.

Στα πλαίσια υλοποίησης της δράσης οι μαθητές των Α, Β΄, Γ΄ και Δ΄ Τάξεων επισκέφθηκαν το τμήμα Θεατρικών Σπουδών, στο οποίο παρακολούθησαν βιωματικές δράσεις με θέμα «Το ελληνικό θέατρο σκιών». Η πρόεδρος του τμήματος, κ. Παπαγεωργίου Ιωάννα, καλωσόρισε του μαθητές μας και παρουσίασε την ιστορία του Καραγκιόζη, με αναφορές στην πορεία του ελληνικού θεάτρου σκιών. Στην συνέχεια είχαν την ευκαιρία, με την βοήθεια του καραγκιοζοπαίχτη κ. Μακρή,  να γνωρίσουν από κοντά τις φιγούρες του ελληνικού θεάτρου σκιών και να αξιοποιήσουν το μπερντέ, τα σκηνικά και τις φιγούρες του τμήματος Θεατρικών Σπουδών.

Οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων επισκέφθηκαν το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών και συγκεκριμένα τα εργαστήρια Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων και Συστημάτων, τα εργαστήρια Αυτοματισμού και Ρομποτικής και τα εργαστήρια Υψηλών Τάσεων. Οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία αρχικά να πειραματιστούν με την  δημιουργία απλών κυκλωμάτων και την χρήση πλακετών και εργαλείων όπως είναι οι ψηφιακοί παλμογράφοι και ψηφιακά πολύμετρα. Στην συνέχεια μελέτησαν την περίπτωση μιας πρότυπου ευφυούς μονάδας εκτροφής ζώων και πως μπορεί να προγραμματιστεί μέσω πλακετών τύπου micro:bit. Ακολούθησε επίδειξη χρήσης τρισδιάστατου εκτυπωτή από το μέλος ΕΔΙΠ κ. Δημήτρη Τσιπιανίτη, και πως τα παραγόμενα προϊόντα χρησιμοποιούνται στις καθημερινές εργασίες του πανεπιστημίου. Στο εργαστήρια Αυτοματισμού και Ρομποτικής πραγματοποιήθηκε αναφορά στα συστήματα ρομποτικής και σε ρομποτικούς βραχίονες που αναπτύσσονται ως πρότυπα που εκ των υστέρων θα χρησιμοποιηθούν σε πραγματικές εφαρμογές, ενώ ταυτόχρονα οι διδακτορικοί φοιτητές παρουσίασαν στους μαθητές το ρομπότ «σκύλο» του τμήματος. Στο εργαστήριο Υψηλών Τάσεων η καθηγήτρια κ. Ελευθερία Πυργιώτη παρουσίασε ηλεκτρικά ατμοσφαιρικά φαινόμενα – κεραυνοί  και συζητήθηκαν μέτρα προστασίας από κεραυνούς.

Τέλος οι μαθητές περιηγήθηκαν στα αμφιθέατρα της πολυτεχνικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών.

P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8

Θα θέλαμε να συγχαρούμε τους:

  • Κακούρη Δημοσθένη (μαθητή της Β’ Δημοτικού) και τον
  • Τσόμπο Δημήτριο – Στυλιανό (μαθητή της Δ’ Δημοτικού)

για την συμμετοχή τους και την διάκρισή τους στο μαθηματικό διαγωνισμό “Super Contest”.

S1S2

Το Make-A-Wish αποτελεί οργανισμό με κύρια αποστολή την εκπλήρωση ευχών παιδιών που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες. Ανάμεσα στις πολλές δράσεις του, κάθε χρόνο προσκαλεί τους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης να αντλήσουν έμπνευση από τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού και να συμμετέχουν σε ένα δημιουργικό διαγωνισμό φιλοτεχνώντας ένα έργο συλλογικά.

Το σχολείο μας φέτος συμμετέχει στον εν λόγω διαγωνισμό, γεμίζοντας το «Αστέρι της Ευχής» με τα καλλιτεχνικά κινήματα που αποτέλεσαν σταθμό στην ιστορία της τέχνης. Υπεύθυνη για την εν λόγω δράση ήταν η εκπαιδευτικός των εικαστικών του σχολείου μας κ. Ρόζα Πλαστήρα.

Δεδομένου ότι κάθε σχολείο είχε το δικαίωμα να δηλώσει μία συλλογική συμμετοχή ανά δύο τάξεις, το έργο φιλοτεχνήθηκε αποκλειστικά από την Ε’ και Στ’ τάξη. Ειδικότερα -μιας και η συμμετοχή ήταν προαιρετική-,  το «Αστέρι της Ευχής» επιμελήθηκαν οι μαθήτριες Γερνά Ελένη, Κατσέλου Ευσταθία, Νάζο Ελισάβετ και Παπαρίζου Άννα από τη Στ’ τάξη καθώς και οι Γερνά Ελπίδα, Κακούρη Ιωάννα, Κουτσοκέρα Κωνσταντίνα, Λάμπου Ειρήνη, Σαρδέλη Κωνσταντίνα, Στραβομύτη Σπυριδούλα, Στριμμένου Πανωραία και Χαντζάρα Μαγδαληνή από την Ε’ τάξη.

Συγχαίρουμε τις παραπάνω μαθήτριες για την προσπάθειά τους και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!

2o Dhmotiko Scholeio Panaitolioy Asteri thς Eychhς