“Αρκετά παιδιά αποφοιτούν από το σχολείο δίχως να έχουν διεξαγάγει ποτέ ένα πείραμα και χωρίς να έχουν δει πως συμβαίνει κάτι τέτοιο-και στις περισσότερες των περιπτώσεων χωρίς να έχουν εισαχθεί στη λογική του ανάλογου τρόπου σκέψης. Δεν προκαλεί έκπληξη ότι πέφτουν θύματα αιρέσεων του παραλόγου.” Simon Blackburn
Η διεξαγωγή του πειράματος σε συνδυασμό πάντα με μια διδακτική μεθοδολογία αποτελεί την απαρχή της επιτυχίας της διδασκαλίας ενός αντικειμένου.
Η χαρά του παιδιού στο να κάνει ένα πείραμα με τα χέρια του, δεν μπορεί να αντικατασταθεί σίγουρα με καμιά θεωρία όσο καλά και αν είναι γλωσσικά διατυπωμένη
Είναι πράγματι πολύ σπουδαίο να ανακαλύπτεις μόνος σου!!
Σύμφωνα με τις θεωρίες για τη διδασκαλία και τη μάθηση το φαινόμενο που παρουσιάζεται με το πείραμα:
- Βοηθάει τους μαθητές διότι τους προκαλεί το ενδιαφέρον, ώστε να περάσουν από την απλή θέαση στη συστηματική παρατήρηση.
- Προκαλεί προβληματισμό και προάγει τη μάθηση.
- Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάδειξη των ιδεών των μαθητών σε συγκεκριμένα θέματα.
- Μπορεί να κλονίσει τις πρώιμες και βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις των παιδιών για τα διάφορα φυσικά φαινόμενα.
- Μπορεί να ελέγξει την ορθότητα των απόψεων που έχουν διατυπωθεί.
Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους το σχολείο μας αποφάσισε να καθορίσει την 1η εβδομάδα του Δεκεμβρίου, ως εβδομάδα πειραμάτων, κατά την οποία οι μαθητές/τριες του σχολείου θα εκτελέσουν πειράματα ανά τάξη τα οποία στην συνέχεια θα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους.