Eσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Σκοπός του σχολείου είναι η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των
πνευματικών, σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών καθώς
επίσης και η δημιουργία ισορροπημένων και ολοκληρωμένων
προσωπικοτήτων.
Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν,
σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν
χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής.
Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου
είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη κανόνων. Στο κείμενο που
ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
σχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες
σύμφωνα με το ΦΕΚ 491/τ.Β/9-2-2021.
«Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε
το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να
πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του
σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου
αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή,
στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η
θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την
απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση
κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της
προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής
ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής
κοινότητας, κ.ά.». (ΦΕΚ 491/τ.Β/9-2-2021)
Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Σχολείου δεν αντιφάσκει ούτε
υποκαθιστά την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου, αλλά
είναι πλήρων εναρμονισμένος με αυτήν και με αυτή στοιχίζεται σε όσα
θέματα δεν περιλαμβάνει ρητά στη θεματολογία του.

ΑΦΙΞΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
H άφιξη των μαθητών το πρωί ολοκληρώνεται έως τις 8:15 που χτυπά το
κουδούνι.
Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Οι
ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, δεν
εισέρχονται στο χώρο του σχολείου.

ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των
μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη
διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη
συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και, φυσικά, αφού έχει ενημερωθεί , γι’ αυτό ο
δάσκαλος την τάξης και η Διευθύντρια. Όταν ο κηδεμόνας παραλαμβάνει το
μαθητή υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση με την ημερομηνία και την ώρα που
τον παρέλαβε .
Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους ή
τους παραλαμβάνει λεωφορείο, δε φεύγουν ποτέ απ’ το σχολείο πριν την
άφιξη του συνοδού ή των μέσων μεταφοράς τους.
Οι εφημερεύοντες που διδάσκουν την τελευταία ώρα αποχωρούν από την
τάξη αφού έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές από αυτή.
Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους από
το σχολείο, τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να
προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση
δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που σχολούν.
Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας
βαραίνει αποκλειστικά το γονέα/κηδεμόνα. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το σχολικό ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

ΠΡΟΣΕΥΧΗ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ
Όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή
με σεβασμό.
Ετερόδοξοι μαθητές ή εκπαιδευτικοί έχουν το δικαίωμα να μη μετέχουν σ’
αυτήν, οφείλουν, όμως, να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή
διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.
Εκκλησιασμός των μαθητών μπορεί να γίνεται έως μία φορά το μήνα
συνοδεία των εκπαιδευτικών του κάθε τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη τις
καιρικές συνθήκες και σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συλλόγου
Διδασκόντων.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
«Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο
έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των
υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση
δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι
ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε
καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες
και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές
αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις
κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους». ΦΕΚ 491/τ.Β/9-2- 2021 παρ. 4). Οι σχολικές εορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου (π.χ. λήξη σχολικού έτους) καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της
σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγμάτωση του
σχολικού έργου γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν απ’ αυτές μόνο αν έχουν
πολύ σοβαρό λόγο και αφού προηγηθεί ενημέρωση του υπεύθυνου
εκπαιδευτικού του τμήματος.
Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά τους
είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.
Σε περιπτώσεις διδακτικής επίσκεψης τηρείται γενικά το ημερήσιο
σχολικό διδακτικό ωράριο ενώ θα υπάρχει ενημέρωση εκ των προτέρων για
κάθε περίπτωση αλλαγής του προς γονείς και μαθητές.
Στις σχολικές εορτές το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και οι
γονείς ενημερώνονται εκ των προτέρων για το πρόγραμμα της εορτής (στις
Εθνικές εορτές π.χ. ορίζεται η ώρα έναρξης και η διάρκεια της εορτής. Το
Ολοήμερο δε λειτουργεί). Η συμμετοχή των μαθητών σε καινοτόμα προγράμματα προϋποθέτει την
έγγραφη συγκατάθεση του γονέα/κηδεμόνα.

ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Οι μαθητές θα πρέπει να μην απουσιάζουν από το σχολείο χωρίς σοβαρό
λόγο. Η ελλιπής φοίτηση οδηγεί σε φτωχά μαθησιακά αποτελέσματα και
μπορεί να οδηγήσει σε επανάληψη της ίδιας τάξης.
«Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες
του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από
τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον
συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα».
(ΦΕΚ 491/τ.Β/9-2-2021 παρ. 2)
Οι μαθητές επιβάλλεται να παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να
χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική,
ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται
κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και τιμωρείται αυστηρά. Για οποιοδήποτε
πρόβλημα αντιμετωπίζουν οφείλουν να απευθύνονται στους εφημερεύοντες
δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η συμπεριφορά των μαθητών θα πρέπει
να είναι ευγενική και κόσμια προς τους δασκάλους και συμμαθητές.
Δεν θα πρέπει να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους
σωματικούς (π.χ. για το ύψος τους ή το βάρος τους), εθνικούς (π.χ. για την
καταγωγή τους από άλλη χώρα), θρησκευτικούς ( π.χ. τους
μουσουλμάνους) ή φυλετικούς (π.χ. χρώμα δέρματος, μαλλιών).
Δε θα πρέπει να διαδίδουν φήμες ούτε να αποκλείου συμμαθητές τους από
ομαδικές δράσεις του σχολείου παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο
ή να τους ειρωνεύονται και να τους ασκούν κακόβουλη κριτική.
Δε θα πρέπει να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά πραγμάτων συμμαθητών
τους που δεν τους ανήκουν.
Θα πρέπει να βοηθούν τους μαθητές των μικρών τάξεων στα προβλήματα
που τυχόν αντιμετωπίζουν (π.χ. να τους δίνουν χώρο για παιχνίδι ή αν έχουν
τραυματιστεί ) και τους νέους μαθητές του σχολείου δείχνοντάς τους ότι
είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.
Θα πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και
να προστατεύουν ενεργητικά όσους δέχονται πειράγματα ή άλλου είδους βία
καταγγέλλοντας στους δασκάλους αυτούς τους μαθητές που
συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο.
Θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν καθαρά τα σχολικά τους βιβλία και
τετράδια και να έχουν τα απαραίτητα για το καθημερινό πρόγραμμά τους
φροντίζοντας να μην τα ξεχνούν. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών ή τσίχλας την ώρα
του μαθήματος. Δεν επιτρέπεται να σηκώνονται από τις θέσεις τους χωρίς άδεια ή να
συνομιλούν δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Οι μαθητές φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια τους στους κάδους και
όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους ώστε οι τάξεις και το σχολείο
να είναι καθαρά.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο
προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους
διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας μένουν στις αίθουσες μαζί με τους
εκπαιδευτικούς τους.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή τις ώρες που παραμένουν στο
Ολοήμερο τμήμα δεν επιτρέπεται να εισέρχονται σε άλλες αίθουσες ή
βοηθητικούς χώρους του σχολείου (π.χ. αποθήκες) ούτε να γράφουν ή να
ζωγραφίζουν άσκοπα στους πίνακες.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δε σηκώνονται ούτε
αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, συγκεντρώνονται σε
συγκεκριμένο χώρο παρατάσσονται σε γραμμές και συνοδευόμενοι απ’ τους
δασκάλους τους κατευθύνονται προς τις αίθουσες διδασκαλίας για να
συνεχίσουν το μάθημά τους χωρίς να περιφέρονται και να φωνάζουν.
Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση
όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις
εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή εκτός από τη δυσκολία και
το κόστος αποκατάστασης υποβαθμίζει το χώρο που ζουν και λειτουργούν
καθημερινά.
Χρησιμοποιούν μόνο τουαλέτες των μαθητών σύμφωνα με το φύλο τους
και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά στους κάδους,
τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείσιμο της βρύσης). Δεν εισέρχονται σε
τουαλέτες άλλου φύλου ούτε σε αυτές των εκπαιδευτικών για κανένα λόγο.
Οι μαθητές δε γράφουν ούτε χαράζουν τους τοίχους και τα θρανία του
σχολείου.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια ούτε
αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο σε έντυπη ή ψηφιακή
μορφή υλικό με πολιτικό, αναρχικό, προκλητικό ή ανήθικο περιεχόμενο.
Η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής
εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στο χώρο τους σχολείου ούτε στις
εκπαιδευτικές εκδρομές.
Ενημερώνουν άμεσα το δάσκαλο τους αν ενοχληθούν από κάποιον
ανήλικο ή ενήλικα εντός του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται να πλησιάζουν τα
κάγκελα και να συνομιλούν με εξωσχολικούς ή να παίρνουν απ’ αυτούς
οτιδήποτε.
Το κάπνισμα, το αλκοόλ ή άλλες ουσίες απαγορεύονται στο σχολείο.
Δεν επιτρέπεται η κατάληψη χώρων του σχολείου.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ- ΚΥΡΩΣΕΙΣ
«Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα
με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική
αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή,
χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.
Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο
Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης
με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της
σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον
Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η
καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και
πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του
σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού». (ΦΕΚ
491/τ.Β/9-2-2021 παρ. 2)
Είναι αυτονόητο ότι οι ποινές ως εξωτερικό κίνητρο έχουν φτωχά
αποτελέσματα στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών και, ως εκ
τούτου, για την Παιδαγωγική δεν προκρίνονται παρά ως η έσχατη επιλογή
των εκπαιδευτικών. Εντούτοις οι μαθητές πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι
κάθε πράξη έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της, ώστε
να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν
υπεύθυνοι πολίτες.
Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο τα μέτρα που μπορεί να επιβληθούν είναι
κατά σειρά προτεραιότητας τα παρακάτω:
1. Παρατήρηση
2. Επίπληξη
3. Παραπομπή στη Διευθύντρια
4. Ενημέρωση γονέων
5. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων
6. Ενημέρωση Συμβούλου Εκπαίδευσης
7. Αλλαγή τμήματος
8. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών των περιπτώσεων 1,2 και 3
είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, της περίπτωσης 4 η Διευθύντρια με τον
εκπαιδευτικό της τάξης, των 5,6 και 7 η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων και της 8 ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το
Σύμβουλο Εκπαίδευσης με τη συναίνεση του γονέα.
Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
«H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα
της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας,
παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του
θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή
της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία
του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.». (ΦΕΚ 491/τ.Β/9-2-2021 παρ. 3)
Η αντιμετώπιση του Σχολείου απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό
οργανώνεται σε τρεις φάσεις:
 Σε επίπεδο ενημέρωσης και προώθησης θετικού κλίματος στη
σχολική μονάδα (πρωτογενής πρόληψη).
 Σε επίπεδο παρέμβασης σε ομάδες ή άτομα που υπάρχει η υπόνοια
ότι μπορεί να εμπλακούν σε περιστατικά εκφοβισμού είτε ως θύτες
είτε ως θύματα (δευτερογενής πρόληψη).
 Σε επίπεδο παρέμβασης σε συγκεκριμένους μαθητές που
συμμετείχαν σε τέτοια περιστατικά.
Ορίζεται υπεύθυνος Σχολικού Εκφοβισμού ο οποίος ερευνά το περιστατικό
ή την υπόνοια για περίπτωση σχολικού εκφοβισμού και κατόπιν
συνεννόησης με τη Διευθύντρια αποφασίζεται η ενημέρωση των
γονέων/κηδεμόνων και τα παιδαγωγικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
«Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια
του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων,
των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που
δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη
μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο
γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο». (ΦΕΚ
491/τ.Β/9-2-2021 παρ. 5). Οι γονείς και οι κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους
εκπαιδευτικούς με τη δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα, ευπρέπεια και σεβασμό
που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
Οι γονείς και οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά
(τουλάχιστον μια φορά το μήνα) για την πρόοδο και συμπεριφορά του
παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα
τακτικής συνάντησης .
Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο στο τέλος κάθε τριμήνου,
κατόπιν πρόσκλησής τους για τη παραλαβή της βαθμολογίας και για
ενημέρωση.
Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αποστέλλονται από το
σχολείο με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ενημερώνονται για θέματα
λειτουργίας του σχολείου.
Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη
διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του
μαθητή.
Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να
τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου.
Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, οφείλει να το συζητήσει πρώτα με
τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και
στη συνέχεια –αν δεν επιλυθεί- με την Διευθύντρια.
Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται
στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους
εκπαιδευτικούς.
Σε περίπτωση που κάποιος απ’ τους γονείς του μαθητή δεν έχει την
κηδεμονία του οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο. Επίσης σε
περίπτωση που οι γονείς είναι διαζευγμένοι ο γονιός που έχει την επιμέλεια
του παιδιού οφείλει να ενημερώσει το σχολείο και να προσκομίσει τη
σχετική δικαστική απόφαση.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή
επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο.
Το τηλέφωνο του σχολείου (2105555652) και το email mail@2dim-
mandr.att.sch.gr είναι στη διάθεσή των γονέων για οποιαδήποτε
ενημέρωση.
Καλό είναι να αποφεύγονται οι άσκοπες απουσίες των μαθητών γιατί
δημιουργούνται δυσαναπλήρωτα κενά στη διαδικασία της μάθησης. Σε
περίπτωση απουσίας πέρα της μίας ημέρας οφείλουν να προσκομίσουν
γνωμάτευση από ιατρό ή υπεύθυνη δήλωση απ’ τον κηδεμόνα που να
δικαιολογεί την απουσία του μαθητή.
Οι Γονείς/Κηδεμόνες οφείλουν να ελέγξουν ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα
τα τηλέφωνά τους και τις διευθύνσεις τους και αυτά είναι σωστά. Κατά
τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου οι Γονείς/Κηδεμόνες οφείλουν να
ελέγχουν το τηλέφωνό τους για να ενημερωθούν εγκαίρως εάν έχει γίνει προσπάθεια τηλεφωνικής κλήσης που αυτό θα σημαίνει ότι υπάρχει
πρόβλημα με το παιδί στο σχολείο.
Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των
συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
«Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της
αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την
ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών,
εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ.
διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να
καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της
περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του
και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια την αντίληψη της
απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας». (ΦΕΚ 491/τ.Β/9-2-2021 παρ. 6)

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη σε καθορισμένες ώρες και
ημέρες της εβδομάδας.
Κάθε μαθητής μπορεί να δανειστεί βιβλία για όσες ημέρες ορίζουν οι
υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της βιβλιοθήκης.
Τα βιβλία πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση, σε αντίθετη
περίπτωση οι μαθητές οφείλουν να τα αντικαταστήσουν με άλλα καινούρια.

ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ – ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ –
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ.
«Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται
στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές
αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς
και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο
τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί
προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω
στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και
το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό,
αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον
Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη
Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής
επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα
μέλη της σχολικής κοινότητας». (ΦΕΚ 491/τ.Β/9-2-2021 παρ.6).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για το σχολικό έτος 2023- 24.

Μάνδρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023

Η Διευθύντρια

Ρεντούμη Παναγιώτα

 

img550