ΑΓΙΑΣΜΟΣ – ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΑΓΙΑΣΜΟΣ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Αιδεσιμότατε, Αγαπητοί μας γονείς, αγαπητοί μας μαθητές

Με την ευλογία του Θεού ξεκινάμε την φετινή σχολική χρονιά. Εγώ και όλοι οι συνάδελφοι σας καλωσορίζουμε στο σχολείο και ευχόμαστε να έχουμε καλή σχολική χρονιά με πρόοδο για τους μαθητές μας, μα  πάνω από όλα υγεία. Ιδιαιτέρως καλωσορίζουμε τους μικρούς μαθητές και τους γονείς της πρώτης τάξης που ξεκινούν φέτος τη φοίτηση σε μια σημαντική βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης, την Πρωτοβάθμια.

Με την ουσιαστική συνεργασία  γονέων και εκπαιδευτικών, θα διασφαλίσουμε δεδομένο των συνθηκών φέτος όσο το δυνατόν καλύτερα την υγεία και την πρόοδο των μαθητών μας.

Οι  σχολικές μονάδες όλης της χώρα ξεκινούν την λειτουργία τους  με ολόκληρο το μαθητικό δυναμικό και είναι κάτι που το έχουν ανάγκη τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Φυσικά και αν χρειαστεί στο μέλλον θα είμαστε έτοιμοι για εξ αποστάσεως διδασκαλία και συμμόρφωση σε νέους κανόνες. Όμως τώρα οφείλουμε να εξασφαλίσουμε την προστασία της υγείας των μαθητών μας, όλοι οι εμπλεκόμενοι στη σχολική κοινότητα και να ακολουθήσουμε τις οδηγίες των ειδικών χωρίς να επηρεαζόμαστε από προσωπικές μας εκτιμήσεις, ανασφάλειες, αμφιβολίες που δεν τεκμηριώνονται επιστημονικά.

Αγαπητοί γονείς, η δική σας στήριξη και συνεργασία είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά απαραίτητη. Εσείς οι γονείς και εμείς οι εκπαιδευτικοί, θα προσπαθήσουμε να καθοδηγήσουμε  τους μαθητές μας σε μια «κουλτούρα» καθημερινής προστασίας, με το πλύσιμο χεριών, τις αποστάσεις, τη χρήση μάσκας και εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ. Η υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας στο σχολικό χώρο, είναι πράγματι δύσκολο εγχείρημα, αλλά αυτή τη χρονική περίοδο, κρίνεται υγειονομικά απαραίτητο. Θέλω να ξέρετε ότι και για εμάς θα είναι δύσκολο όμως να είστε σίγουροι ότι θα διαχειριστούμε την κατάσταση με τον παιδαγωγικά καλύτερο τρόπο για την ψυχολογική και αντικειμενική προστασία των μαθητών μας.

Οι γονείς θα αφήνουν τα παιδιά στην είσοδο, στο σχολείο μέσα δεν επιτρέπεται  η είσοδος εκτός και αν υπάρχει σοβαρός λόγος και όχι χωρίς μάσκα, η επικοινωνία θα γίνεται κυρίως τηλεφωνικά. Παρακαλώ επίσης να γράψετε mail που χρησιμοποιείτε δικά σας και τηλέφωνα ώστε να μπορούμε να επικοινωνούμε.

Τα παιδιά δεν θα φέρνουν παιχνίδια από το σπίτι, μπάλες κλπ. και θα χρησιμοποιούν μόνο τα δικά τους πράγματα αυστηρά. Το σχολείο έχει καθαριστεί λεπτομερώς, έχουν πλυθεί οι κουρτίνες από κάθε εκπαιδευτικό της τάξης, και από φέτος έχουμε μόνιμη καθαρίστρια την κ. Ελένη Σάρα η οποία θα φροντίζει την καθαριότητα και κατά την διάρκεια του σχολείου. Την καλωσορίζουμε ευχόμαστε δύναμη και προκοπή και ευχόμαστε και στην προηγούμενη Μαρία Κοτορένη που συνταξιοδοτήθηκε καλή ξεκούραση πλέον.

Το  σχολείο όπως γνωρίζετε δεν έχει κυλικείο, οπότε φροντίζετε για το κολατσιό των παιδιών, υγιεινό και θρεπτικό. Απευθύνομαι και προς όλους τους γονείς για θρεπτικό κολατσιό και να γίνει συνήθεια στα παιδιά να τρέφονται σωστά για να έχουν ενέργεια και αντοχή.

Οι εκπαιδευτικοί την πρώτη εβδομάδα θα αφιερώσουν χρόνο για επαναλήψεις και οδηγίες υγιεινής προστασίας.


Σας εύχομαι ολόψυχα υγεία και Καλή Σχολική Χρονιά!

 

Σε ότι αφορά την λειτουργία του σχολείου:

ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΑΞΕΩΝ

Σύμφωνα με την 1η Πράξη της φετινής χρονιά οι τάξεις κατανέμονται στους εξής εκπαιδευτικούς

Α, Κομπάνη ελένη

Β, Ριζοπούλου Βασιλική,

Γ’ Τζουτζίδου Σοφία

Δ’ Κανδύλας Θανάσης

Ε’ Κρούμτσης Χρήστος

Στ’ Μπαμπάκου Ελένη

Η κ. Κομπάνη Δέσποινα θα αναλάβει το ολοήμερο και θα συμπληρώνει στο πρωινό. Το σχολείο στελεχώνεται από εκπαιδευτικό του Τ.Ε. κ. Μιχαλίτση Λευτέρη, και δύο εκπαιδευτικούς Ειδική Αγωγής τις κ. Σπύρου Γεωργία και Μουτσάκη Σοφία. Στα μαθήματα  ειδικοτήτων, Γυμναστική με την κ. Καραμάνου Πόλυ και Αγγλικά με την κ. Μάνθου Τζούλη. Β΄ξένη γλώσσα Γερμανικά, κ. Ζδάνη Ζαφείρα, Εικαστικά με την κ. Κωστακάκη Κατερίνα, Θεατρική αγωγή η κ. Ελευθερία Μέλα, Μουσική η κ. Παπακωνσταντίνου Ίρις και Πληροφορική ο κ. Φωλίνας ΝΙκόλαος

 

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η λοίμωξη COVID-19 (Corona Virus Disease 2019) οφείλεται στον ιό SARS-CoV-2 (Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2) ο οποίος μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω αναπνευστικών σταγονιδίων που αποβάλλονται μέσω της ομιλίας και ιδιαίτερα μέσω βήχα ή πταρμού, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις του αναπνευστικού συστήματος (δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών όταν αυτά έρχονται σε επαφή με το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια, ή με επιμολυσμένες επιφάνειες). Ο μέσος χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, είναι 5-6 ημέρες, ενώ κυμαίνεται από 2 έως 14 ημέρες.

Λιγότερο από 5% των καταγεγραμμένων κρουσμάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αφορά παιδιά, ενώ διεθνώς το ποσοστό των προσβεβλημένων παιδιών κυμαίνεται από 1-7%, σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Η λοίμωξη COVID-19 στα παιδιά συνήθως εκδηλώνεται με ηπιότερα συμπτώματα ή είναι ασυμπτωματική και εμφανίζει σημαντικά μικρότερη θνητότητα. Ειδικότερα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση η θνητότητα σε ηλικίες κάτω των 19 ετών υπολογίζεται σε ποσοστό 0,03%.

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι πυρετός και βήχας. Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

  • Δυσκολία στην αναπνοή
  • Μυαλγίες
  • Ρίγος
  • Πονοκέφαλος
  • Δυσκαταποσία
  • Ρινική καταρροή/συμφόρηση
  • Ναυτία / έμετος
  • Κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις

 

ΜΑΣΚΑ

Δεδομένου ότι ο ιός μεταδίδεται μέσω σταγονιδίων που παράγονται από άτομο που έχει μολυνθεί είτε εμφανίζει συμπτώματα είτε όχι, η χρήση της μάσκας προστατεύει το άτομο που τη φορά αλλά ακόμη περισσότερο τους άλλους. Η ευρεία χρήση της μάσκας συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό της μετάδοσης της λοίμωξης και κατά συνέπεια στη διατήρηση της κοινωνικής δραστηριότητας και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η σωστή χρήση μάσκας έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλής και μπορεί να προστατεύσει αποτελεσματικά από τη μετάδοση της λοίμωξης. Για τους λόγους αυτούς πολλοί διεθνείς οργανισμοί συστήνουν την καθολική χρήση μάσκας στην κοινότητα αλλά και στο σχολείο. Με την καθολική χρήση της μάσκας στο σχολείο προστατεύονται όχι μόνο τα ίδια τα παιδιά αλλά και οι ενήλικοι της οικογένειας και ιδιαίτερα τα άτομα αυξημένου κινδύνου, όπως οι ηλικιωμένοι και άτομα με υποκείμενα χρόνια νοσήματα.

Γιατί οι άνθρωποι φορούν μάσκες αυτήν την περίοδο;

  • Γιατί ο νέος κορωνοϊός ή αλλιώς SARS-CoV-2 μπορεί να προκαλέσει λοίμωξη του αναπνευστικού και άλλες εκδηλώσεις της νόσου COVID-19.
  • Γιατί η λοίμωξη αυτή μπορεί να μην προκαλέσει συμπτώματα ή τα συμπτώματα να είναι πολύ ήπια. Μερικοί όμως άνθρωποι, όπως αυτοί που έχουν αυξημένο κίνδυνο (π.χ. μεγάλης ηλικίας), μπορεί να νοσήσουν πολύ σοβαρά, να χρειαστούν μακρόχρονη νοσηλεία στο νοσοκομείο ή να κινδυνεύσει και η ζωή τους.
  • Γιατί, παρά το γεγονός ότι οι ομάδες ατόμων που νοσούν σοβαρά είναι συνήθως άτομα που έχουν και άλλα προβλήματα υγείας ή είναι μεγάλης ηλικίας, καμιά φορά μπορεί να νοσήσουν σοβαρά ακόμη και νεαρά σε ηλικία άτομα ή παιδιά που δεν έχουν πρόβλημα υγείας
  • Γιατί ακόμη και άτομα που δεν έχουν συμπτώματα μπορούν να μεταδώσουν τον ιό μέσω των σταγονιδίων που εκπέμπονται όταν μιλούν, τραγουδούν και ιδιαίτερα όταν φτερνίζονται ή βήχουν.
  • Γιατί η μετάδοση του ιού είναι πολύ εύκολη όταν η απόστασή μας είναι μικρότερη από ενάμιση μέτρο.

 

Γιατί η μάσκα είναι ένα δυνατό όπλο για να περιορίσουμε τη διασπορά του νέου κορωνοϊού;

  • Γιατί περιορίζει την έκθεση μας στα σταγονίδια των άλλων που «φιλοξενούν» τον ιό στο φάρυγγα τους και έτσι μπορεί να μας προφυλάξει από το να κολλήσουμε κι εμείς τον ιό.
  • Γιατί προστατεύει τους γύρω μας από τον ιό που πιθανόν έχουμε εμείς στο φάρυγγα μας, ακόμη και χωρίς να έχουμε συμπτώματα.
  • Γιατί η χρήση μάσκας από όλους μας θα αποτρέψει νέο μεγάλο κύμα πανδημίας και την ανάγκη για τη λήψη αυστηρών περιοριστικών μέτρων στην περιοχή όπου ζούμε.
  • Γιατί η μάσκα, η διατήρηση απόστασης από τους άλλους και η υγιεινή των χεριών είναι το χρυσό τρίπτυχο για να συνεχίσουμε ήρεμα τη ζωή μας.
  • Παιδιά για τα οποία θα πρέπει να εξετάζεται το ενδεχόμενο χρήσης χειρουργικής μάσκας
  • Η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης θα πρέπει να συζητηθεί με τον θεράποντα ιατρό για παιδιά με υποκείμενα νοσήματα όπως φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:
  • Παιδιά με προηγούμενο ιστορικό σοβαρής ανοσοκαταστολής (χημειοθεραπεία, μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων ή συμπαγούς οργάνου)
  • Παιδιά με ινοκυστική νόσο
  • Παιδιά που λαμβάνουν βιολογικούς παράγοντες, όπως είναι τα παιδιά με ρευματολογικά νοσήματα ή φλεγμονώδη νόσο του εντέρου
  • Παιδιά με μεσογειακή αναιμία
  • Παιδιά με σακχαρώδη διαβήτη
  • Παιδιά για τα οποία συστήνεται η ΜΗ χρήση μάσκας
  • Παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς
  • Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους
  • Υγιή παιδιά που αντιδρούν στη χρήση μάσκας
  • Τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η πανδημία ανατρέποντας την καθημερινότητα όλων μας, εύλογα δημιουργεί αναστάτωση και ανασφάλεια στα παιδιά.
  • Παιδιά τα οποία έχουν πολλές απορίες ή παρουσιάζουν αντίδραση στη χρήση μάσκας δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι εμφανίζουν αγχώδη διαταραχή ή φοβία. Αντίθετα, ενδέχεται τα παιδιά αυτά να έχουν ανάγκη για περισσότερη πληροφορία.
  • Τονίζεται ότι τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί, πριν μιλήσουν στα παιδιά θα πρέπει πρώτα οι ίδιοι να έχουν ενημερωθεί και πειστεί για την αναγκαιότητα και ασφάλεια της χρήσης της μάσκας. Ιδιαίτερη σημασία έχει το παιδί να μη λαμβάνει αντικρουόμενα μηνύματα από τους ενήλικες του περιβάλλοντος. Η πληροφορία θα πρέπει να προσφέρεται με τρόπο κατάλληλο ανάλογα με το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού.
  • Η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος (www.hscap.gr) έχει ετοιμάσει οδηγίες για γονείς και εκπαιδευτικούς αναφορικά με την αντιμετώπιση φόβου και άγχους των παιδιών για τη νόσο COVID-19.
  • Τέλος, προτείνεται, σε ειδικές περιπτώσεις παιδιών που μπορεί να εμφανίζουν φοβία, αγχώδεις διαταραχές ή ανασφάλεια, σχετικά με τη χρήση μάσκας ή και τη νόσο COVID-19, η εξατομικευμένη προσέγγιση με τη συνδρομή τόσο των αρμόδιων εκπαιδευτικών όσο και ειδικών επιστημόνων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.

 

Καταστάσεις κατά τις οποίες η χειλεοανάγνωση είναι σημαντική

Σε περιπτώσεις που η χειλεοανάγνωση είναι σημαντική για την επικοινωνία ή/και την εκπαίδευση των παιδιών (π.χ. λογοθεραπεία, κωφά παιδιά κλπ.), αντί για συνήθη μάσκα, μπορεί τα παιδιά ή/και οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιούν διαφανή ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος.

 

Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

  • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού
  • Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας
  • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής
  • Εξοπλισμός ατομικής προστασίας για το προσωπικό (μάσκα, γάντια, ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου, σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών/αναπνευστικών εκκρίσεων)
  • Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας (Παράρτημα ΙΙΙ)
  • Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον το παιδί εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ
  • Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση και κατ’ οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του (

Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι θετικό

  • Ενημερώνεται άμεσα ο διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας και ο ΕΟΔΥ
  • Ο ΕΟΔΥ ή άλλη αρμόδια υπηρεσία σε περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο επικοινωνεί με τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας για να γίνει η επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος (προσωπικού και παιδιών κλπ.),
  • Ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων που κινήθηκε το κρούσμα (για οδηγίες, βλ. Παράρτημα)
  • Το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του
  • Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ομάδας/τμήματος θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέψουν μετά από 14 ημέρες. Για τα απαραίτητα μέτρα στην περίπτωση εκπαιδευτικού με θετικό τεστ ο οποίος/η οποία έχει έρθει σε επαφή με περισσότερα άτομα ή τμήματα, θα πρέπει να γίνεται ειδική κάθε φορά εκτίμηση κινδύνου.
  • Επιπρόσθετα, η απομάκρυνση παιδιών/ προσωπικού άλλων τμημάτων ή και ολόκληρου του σχολείου θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την εκτίμηση κινδύνου που θα προκύπτει κατά την ιχνηλάτηση των επαφών.

Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορωνοϊό είναι αρνητικό

  • Το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

 

Παιδιά για τα οποία δίνεται η γενική σύσταση μακροχρόνιας αποχής από το σχολείο και χρήσης τηλε-εκπαίδευσης λόγω σοβαρού υποκείμενου νοσήματος

Τα δεδομένα από τη βιβλιογραφία σχετικά με τον κίνδυνο που διατρέχουν παιδιά με υποκείμενα νοσήματα από τη λοίμωξη με SARS-CoV-2 είναι περιορισμένα καθώς πρόκειται για ένα νέο ιό. Οι παρακάτω πίνακες ενδέχεται να τροποποιηθούν στο μέλλον καθώς αυξάνονται οι γνώσεις μας σχετικά με τη λοίμωξη από SARS-CoV-2 και ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση για μακροχρόνια αποχή από το σχολείο πρέπει να λαμβάνεται εξατομικευμένα με προσεκτική στάθμιση της κατάστασης υγείας κάθε παιδιού από τον θεράποντα ιατρό σε συνεργασία με την οικογένεια.

  1. Παιδιά που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της.
  2. Παιδιά μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες.
  3. Παιδιά μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες.
  4. Παιδιά με δρεπανοκυτταρική αναιμία.
  5. Παιδιά με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIVκαι CD4<500)
  6. Παιδιά υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)
  7. Παιδιά με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια
  8. Παιδιά με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια
  9. Παιδιά με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
  10. Παιδιά με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα

ΛΗΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Με παράταση της Σχολικής χρονιάς φτάσαμε στο τέλος  για φέτος, μια ιδιαίτερη χρονιά με πρωτόγνωρες καταστάσεις! 
Η κοινωνία μας βίωσε την  αρρώστια, την απώλεια, τον φόβο. 
Με υπομονή και δύναμη, διατηρήσαμε την ελπίδα μας, συσπειρωθηκαν οι οικογένειες, αυξήθηκε το αίσθημα της προστασίας και της προσφοράς!
Αποφοίτησαν όλοι οι μαθητές μας γεροί και χαρούμενοι! Ευχόμαστε τους τελειόφοιτους να έχουν καλή πρόοδο και επιτυχίες στην ζωή τους!
Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων για την στήριξή τους!
 
Εκ μέρους όλου του Διδακτικού Προσωπικού 
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 
 
Η Δ/ντρια του Σχολείου 
 
Δρ. Δώρα Τελλίδου – Τζηκαλάγια   

Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟIΟΥ COVID-19 TON MARTIO TOY 2020

  • 10-03-20 Απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών : Θέτοντας σε προτεραιότητα τη δημόσια υγεία, δρώντας προληπτικά και με υπευθυνότητα και κατόπιν εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, αποφασίσαμε την προσωρινή απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, των πανεπιστημίων και πάσης φύσεως λοιπών εκπαιδευτικών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, σε όλη τη χώρα για το χρονικό διάστημα από 11.3.2020 έως και 24.3.2020. Με σχεδιασμό και εγρήγορση, προστατεύουμε τα παιδιά μας, τους εκπαιδευτικούς μας, τις οικογένειες, όλους τους πολίτες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα το διδακτικό έτος.
 
  • 21-03-20 Παράταση απαγόρευσης : Με το ΦΕΚ 956/τ.Β’/21-03-2020, αποφασίζεται η παράταση της απαγόρευσης λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών, καθώς και η αναστολή όλων των εκπαιδευτικών εκδρομών εσωτερικού και εξωτερικού, έως και τις 10 Απριλίου 2020, για προληπτικούς λόγους, κατόπιν εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19.
 
  • 10-04-20 Παράταση απαγόρευσης : Με ΚΥΑ που αναμένεται να δημοσιευθεί σήμερα, αποφασίζεται η παράταση της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών, όπως αυτή ρυθμιζόταν στην προηγούμενη ΚΥΑ, έως και τις 10 Μαΐου 2020, για προληπτικούς λόγους, κατόπιν εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19.
 
Οι σχολικές Μονάδες Α/θμιας Εκπαίδευσης άνοιξαν στις 28 Μαΐου 2020 και έκλεισαν για καλοκαίρι στις 30 Ιουνίου 2020
 
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ 

ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ – PROJECT

Με αφορμή τα περιβαλλοντικά θέματα ξεκινήσαμε ένα σχέδιο εργασίας για το Πλαστικό στην ζωή μας και στον πλανήτη!
Με τους μαθητές της ΣΤ’ συζητήσαμε και είδαμε ντοκιμαντέρ που επιβεβαιώνουν τις περιβαλλοντικές καταστροφές αλλά και τον κίνδυνο από τα πλαστικά.
Σε ομάδες εργασίας, τα παιδιά  έγραψαν συνθήματα και μηνύματα για το πλαστικό!
Συνεργαστήκαμε και με μαθητές του Γυμνασίου, οι οποίοι μας παρουσίασαν τις απόψεις τους για το πλαστικό!
Δυστυχώς δεν προλάβαμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα λόγω των συνθηκών της πανδημίας. Ελπίζουμε να ασχοληθούμε την Άνοιξη!

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΣΙΚΝΟΠΈΜΠΤΗ 2020!!

Μια γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης, την διατηρούμε και στο Σχολείο κάθε χρόνο. Αφιερώσαμε λίγη ώρα για φαγοπότι κ χορό!
Η πρόεδρος και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του Σχολείου μας πρόσφεραν νόστιμα ψητά κ χυμούς.
Τα παιδιά το απόλαυσαν, ενώ διασκέδασαν με δημοτικούς χορούς, χάρη στην γυμνάστριά μας, και με disco..!!
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Σύλλογό μας που φροντίζουν πάντα την οργάνωση γιορτινών εκδηλώσεων
στο Σχολείο μας και συμμετέχουν με κέφι και χαρά!!
Εκ μέρους των μαθητών & των Διδασκόντων
Η Δ/ντρια του Σχολείου
Δώρα Τελλιδου – Τζηκαλάγια

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ- ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Ευχαριστούμε θερμά τον Διοικητή Τροχαίας Καστοριάς κ. Στ. Τσαταλπά για το πρόγραμμα, τον Υπαρχιφύλακα κ. Ακύλα Μιχαήλ
και τον Ανθυπαστυνόμο κ. Νεδέλκο Κωνσταντίνο για την παρουσία τους στο Σχολείο και για την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, οι μαθητές κ
η Διευθύντρια του Σχολείου
Δώρα Τελλίδου -Τζηκαλάγια

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ 2020! – ΓΙΟΡΤΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

Με την ευκαιρία της Σχολικής Γιορτής των Τριών Ιεραρχών κόψαμε την πρωτοχρονιάτικη πίτα οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου, 

με τους μαθητές και με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, με την ευλογία της εκκλησίας παρουσία του ιερέα της Ενορίας μας!  

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Οι μαθητές του Σχολείου μας πήραν μέρος στον 7ο διαγωνισμό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Πρωταγωνιστής του διαγωνισμού για τη φετινή χρονιά είναι ένας χάλκινος καθρέφτης από την Κύπρο που χρονολογείται από το 1200-1050 π.Χ. και βρίσκεται στον 3ο όροφο του Μουσείου.

Έτσι, με αφορμή τον καθρέφτη καλούμε τα παιδιά να συστηθούν στον κόσμο, όπως εκείνα βλέπουν τον εαυτό τους, όπως ονειρεύονται να τον δούνε. Διαλέγουν τα χρώματα και υλικά και ζωγραφίζουν μέσα στον καθρέφτη το πορτραίτο τους ή την ιστορία τους ή τις σκέψεις τους.

Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή των μαθητών μας και στην πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού καλλιτεχνικών του Σχολείου μας κ. Χριστίνα Παπαδημητρίου. Περιμένουμε με αγωνία τα αποτελέσματα!!

Η Δ/ντρια του Σχολείου

Δώρα Τελλίδου – Τζηκαλάγια