Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, ημέρα λευκού μπαστουνιού, τα παιδιά της Β τάξης με τη δασκάλα τους, κα Ρόθου Σταυρούλα, προσπάθησαν να συναισθανθούν και να καταλάβουν τις δυσκολίες των ατόμων με πρόβλημα όρασης παίρνοντας τον ρόλο του οδηγού-συνοδού τους ή κρατώντας το λευκό μπαστούνι. Πολλά παιδιά ήδη γνώριζαν και για την υποχρέωση που έχουν οι οδηγοί των ΜΜΜ να δέχονται τον σκύλο συνοδό!



Πρόκειται για μια δράση ενεργού πολίτη του προγράμματος “Συμμετέχω στην οικογένεια, τάξη, κοινωνία” στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων της θεματικής Εθελοντισμός- Διαμεσολάβηση. Είδαμε, μάθαμε πολλά και συζητήσαμε μέσα από εικόνες έντυπης και ηλεκτρονικής εφημερίδας, σχετικών βίντεο από το διαδίκτυο και προσωπικών τους βιωμάτων, μιας και στην πόλη μας υπάρχουν ειδικές διαγραμμίσεις στα πεζοδρόμια.

Κατάλαβαν, επίσης, πως η ιδιαιτερότητα των ατόμων με πρόβλημα όρασης δεν σημαίνει πως η ζωή τους μένει στάσιμη ή στην αφάνεια, όταν διάβασαν για το παράδειγμα του παραολυμπιονίκη για δεύτερη συνεχόμενη φορά , κου Νάσου Γκαβέλα και του τυφλού φοιτητή, Αργύρη Κουμτζή, που διαπρέπει στην αστροφυσική!

Ακολούθησαν δραματοποιήσεις. Έτσι αντιλήφθηκαν την αναγκαιότητα προσοχής μας, της σημασίας της θέσης στάθμευσης των οχημάτων μας και της ανάγκης μη δημιουργίας πιθανών εμποδίων στο δρόμο των ατόμων με πρόβλημα όρασης που αποτελεί Γολγοθά στην καθημερινότητά τους.
Τέλος, είδαμε σε γραφή Braille παραμύθια, όπως της Παναγιώτας Ζέλου το “Σταφύλι μαύρο και μικρό “, συσκευασίες φαρμάκων και καταλόγους εστιατορίων.
Περιμένουμε πώς και πώς στην επικείμενη επίσκεψη μας να αγγίξουμε από κοντά έναν τέτοιον κατάλογο, που πρόσφατα τυπώθηκε στην βιβλιοθήκη της πόλης μας, που από πέρσι διαθέτει εκτυπωτή συστήματος Braille!