ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΚΑΙΩΜΑΤΑ
Καινοτόμος Δράση: “Διαδρομές ΙΙ Δράση δικτύωσης εκπαιδευτικών κοινοτήτων/φορέων για την προαγωγή του θετικού κλίματος και την ενίσχυση των θετικών συμπεριφορών και σχέσεων στη σχολική κοινότητα”
Καινοτόμος Δράση: “Διαδρομές ΙΙ Δράση δικτύωσης εκπαιδευτικών κοινοτήτων/φορέων για την προαγωγή του θετικού κλίματος και την ενίσχυση των θετικών συμπεριφορών και σχέσεων στη σχολική κοινότητα” Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βαγιάνου Ιωάννα Διάρκεια υλοποίησης: Οκτώβριος 2024- Μάιος 2025 Η δράση “Διαδρομές II” αποτελεί μια συνεργασία με το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας (ΕΣΧΟΨΥ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με απώτερο σκοπό την πρόληψη δυσλειτουργικών συμπεριφορών μέσα από την ενίσχυση του σχολικού κλίματος και των θετικών συμπεριφορών. Η παρούσα δράση (Διαδρομές ΙΙ) βασίζεται σε ένα γενικότερο μοντέλο που εφαρμόζεται από την επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ για την ψυχική ευεξία στη σχολική κοινότητα, όπου συνδυάζονται οι σύγχρονες θεωρητικές τάσεις, η εμπειρική τεκμηρίωση, αλλά και τα σύγχρονα δεδομένα και προσεγγίσεις. Κατά την διάρκεια της εφαρμογής της δράσης υλοποιήθηκαν εξειδικευμένες εξ αποστάσεως καταρτίσεις που απευθύνονται στους/στις διευθυντές/τριες, εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους των σχολείων που συμμετείχαν στη Δράση. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις αποσκοπούσαν στην ευαισθητοποίηση και την ανταλλαγής απόψεων για προβληματισμό, εμπειρίες και καλές πρακτικές σύμφωνα με το περιεχόμενο κάθε θεματικής ενότητας. Κάθε ενότητα είναι ένα κτίριο(π.χ σχολείο, βιβλιοθήκη) και σταδιακά συνδημιουργήσαμε όλα τα σχολεία πού συμμετείχαν μαζί μια πόλη με τα επιμέρους στοιχεία της σε μια κοινή διαδρομή συζητήσεων προβληματισμών και γνώσεων. Έτσι,μπορείτε στην παρακάτω διαδικτυακή πλατφόρμα να δείτε συνολικά την πόλη που δημιουργήθηκε από όλα τα σχολεία πού συμμετείχαν: https://pathways2city25.sdtapps.online/s/pathways2025/page/welcome Όσον αφορά το σχολείο μας, η ΣΤ’2 τάξη συνδιαμόρφωσε την δική της μικρή πόλη:
Σχολείο : Συνεκτικότητα- Στοχοθεσία https://pathways2city25.sdtapps.online/s/pathways2025/item/2676
Βιβλιοθήκη: Αναγνώριση και κατανόηση συναισθημάτων του εαυτού και των άλλων. https://pathways2city25.sdtapps.online/s/pathways2025/item/2821
Πάρκο: Συνύπαρξη και επίλυση προβλημάτων https://pathways2city25.sdtapps.online/s/pathways2025/item/3203
Σκηνή/ Δημοτικό Θέατρο: Ανασκόπηση- Κλείσιμο προγράμματος https://pathways2city25.sdtapps.online/s/pathways2025/item/3197
Πλατεία: Επιλεγμένα θέματα: https://pathways2city25.sdtapps.online/s/pathways2025/item/3205
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΥΖΩΙΑΣ
Τίτλος Ομίλου: Αθλητικός Ποδοσφαιρικός Όμιλος Ευζωίας
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Γουρούνη Σμαρώ
Διάρκεια Υλοποίησης: Οκτώβριος – Μάιος
Ο Όμιλος υλοποιήθηκε με στόχο την καλλιέργεια κινητικών δεξιοτήτων, την ενίσχυση της ευγενούς άμιλλας και τη σύνδεση του αθλητισμού με την ευρύτερη έννοια της ευζωίας, συμπεριλαμβάνοντας θεματικές όπως η ομαδικότητα, η σωστή διατροφή και η συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε βιωματικές δραστηριότητες, με κεντρικό άξονα το ποδόσφαιρο ως μέσο έκφρασης, συνεργασίας και ενσυναίσθησης.
Το μεγαλύτερο μέρος των μαθημάτων είχε πρακτικό χαρακτήρα, όπως άλλωστε ανέδειξε και η προτίμηση των μαθητών, γεγονός που ενίσχυσε τη διαθεματικότητα και την ενεργητική μάθηση μέσα από το παιχνίδι και την εναλλαγή ρόλων (διαιτητής, προπονητής, παίκτης).
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού υπήρξε καθοδηγητικός και υποστηρικτικός, με έμφαση στη δημιουργία ασφαλούς κλίματος, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και στην ενδυνάμωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη σχέσεων σεβασμού μεταξύ των μαθητών, στην αποδοχή της διαφορετικότητας και στην πρόληψη φαινομένων επιθετικής συμπεριφοράς.
Παρόλο που η αρχική πρόβλεψη περιλάμβανε και χρήση γραπτών φύλλων εργασίας, η μεθοδολογία προσαρμόστηκε δυναμικά στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ομάδας, διατηρώντας όμως σταθερούς τους παιδαγωγικούς στόχους.
Η αξιολόγηση των μαθητών βασίστηκε σε ποιοτικά χαρακτηριστικά (συνεργασία, συνέπεια, προσπάθεια, συμμετοχή), ενώ η συνολική αποτίμηση του προγράμματος ανέδειξε σημαντικά μαθησιακά και κοινωνικοσυναισθηματικά οφέλη.
Η λειτουργία του Ομίλου συνέβαλε ουσιαστικά στην ενεργοποίηση των μαθητών, στην απόκτηση υγιών στάσεων ζωής και στην εμπέδωση αξιών όπως ο σεβασμός, η ισότητα και η αλληλεγγύη.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
ΔΡΑΣΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ Κ. ΚΟΥΜΗ- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΙΟΥ
Η δράση ξεπερνά τη θεωρητική προσέγγιση και προάγει την πραγματική βίωση καταστάσεων. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας προσομοίωσης, της δραματοποίησης και της πολυτροπικής έκφρασης την καθιστούν διαδραστική, ελκυστική και αποτελεσματική.
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ψυχική ανθεκτικότητα, δηλαδή η ικανότητα να αξιοποιούμε τα δυνατά μας στοιχεία και να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες στη ζωή μας, είναι ιδιαίτερα σημαντική στα πλαίσια του σχολείου. Το σχολείο, ως σύστημα, καλείται να καλλιεργήσει δεξιότητες και ικανότητες, αλλά και να αξιοποιήσει το δυναμικό τόσο των παιδιών, όσο και των μελών της σχολικής κοινότητας. Οι σχολικές τάξεις που προωθούν την ψυχική ανθεκτικότητα, λειτουργώντας με οικοσυστημικό τρόπο, δημιουργούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για ατομική και συλλογή πρόοδο και όπως παρατηρείται ελαχιστοποιούνται τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Η καλλιέργεια αυτοεκτίμησης , η αναγνώριση συναισθημάτων, η αποδοχή του εαυτού μου και των άλλων, η θετική σκέψη , η ενσυναίσθηση, η σημασία της διαμεσολάβησης από τους ίδιους τους μαθητές και η ψυχική ανθεκτικότητα απέναντι σε προβλήματα που μας περιβάλλουν είναι οι βασικοί στόχοι του εκπαιδευτικού μας προγράμματος.
Για τον λόγο αυτό διενεργήθηκε έρευνα/ερωτηματολόγιο σε δείγμα 90 μαθητών και μαθητριών του σχολείου με στόχο την ικανότητα αναγνώρισης των συναισθημάτων τους.
https://forms.gle/myauYtgu91hzja4R7
Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν δείχνουν μεγάλη ικανότητα ενσυναίσθησης και διάκρισης των θετικών στάσεων-συναισθημάτων από τα αντίστοιχα αρνητικά.
ΟΜΙΛΟΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ
🎶Όμιλος χορωδίας: «Τραγουδάμε μαζί» 🎶
Μουσική, φωνές και παιδικά χαμόγελα γεμίζουν τις πρόβες μας με μαγεία!
Στον Παιδικό Όμιλο Χορωδίας, τα παιδιά μαθαίνουν να τραγουδούν με αρμονία, να συνεργάζονται και να εκφράζονται μέσα από τη μουσική.
Αναπτύσσουν τη φωνή και την αυτοπεποίθησή τους, ενώ περνούν δημιουργικό και ευχάριστο χρόνο!
Μιας και ολοκληρώσαμε τον κύκλο των μαθημάτων μας για τη φετινή χρονιά, θέλουμε με χαρά να σας παρουσιάσουμε την πορεία μας στον όμιλο χορωδίας.
Αρχικά γνωρίσαμε ο ένας τον άλλο, μιας και προερχόμαστε από διαφορετικές τάξεις, και παρατηρήσαμε πόσο διαφορετικές φωνές έχουμε. Προσπαθήσαμε να μάθουμε να ελέγχουμε τη φωνή μας και να τη χρησιμοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στη συνέχεια μάθαμε τις νότες της μουσικής και τον τρόπο που παρουσιάζονται στο πεντάγραμμο. Διαπιστώσαμε πως μπορούμε έτσι να διαβάζουμε τα τραγούδια που θέλουμε να τραγουδήσουμε.
Επιπλέον ήρθαμε σε επαφή με διαφορετικά είδη χορωδίας, όπως η πολυφωνική χορωδία με ορχηστρικό σύνολο ή η χορωδία δωματίου. Προσπαθήσαμε μάλιστα και εμείς να κάνουμε πολυφωνία σε κάποια τραγούδια.
Η συνεργασία μεταξύ μας δεν ήταν πάντα εύκολη. Μας πήρε καιρό να μάθουμε να ακούμε ο ένας τον άλλο και να συγχρονιζόμαστε, αλλά όσο περνάει ο καιρός γινόμαστε όλο και καλύτεροι.
Επίσης γνωρίσαμε διαφορετικά είδη τραγουδιών, όπως δημοτικά, κλασσικά, εκκλησιαστικά, μιούσικαλ και άλλα. Μάθαμε τραγούδια επετειακά και κάναμε αφιέρωμα στους δύο μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες, τον Μάνο Χατζιδάκη και τον Μίκυ Θεοδωράκη. Ακόμα συμμετείχαμε με τραγούδια στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου, στη δράση με το Ειδικό Σχολείο και στο 6ο Νηπιαγωγείο Χίου (στα πλαίσια του προγράμματος Ομαλής Μετάβασης) και ετοιμαζόμαστε να παρουσιάσουμε τρία ακόμα τραγούδια με τη λήξη του σχολικού έτους.
Διασκεδάσαμε και μάθαμε πολλά. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για του χρόνου.
Καλό καλοκαίρι!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΙΟΥ
«I’m a Child, I Have Rights: Discovering Justice and Respect» ένα έργο eTwinning
Το έργο eTwinning με τίτλο «I’m a Child, I Have Rights: Discovering Justice and Respect» ολοκληρώθηκε. Σκοπός ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών ηλικίας 6–10 ετών σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού, όπως αποτυπώνονται στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Στόχοι του έργου ήταν η καλλιέργεια της κατανόησης της δικαιοσύνης, της ισότητας και του σεβασμού προς τον εαυτό τους και τους άλλους. Οι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων που προάγουν τη συνεργασία και τον σεβασμό για τα δικαιώματα όλων. Επιπλέον, έμαθαν ότι απολαμβάνοντας τα δικαιώματά τους έχουν και ευθύνες απέναντι στους άλλους, περιλαμβανομένου του σεβασμού στους συμμαθητές τους και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Η υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας σχολείων από τρεις χώρες: Τουρκία (3 σχολεία), Ρουμανία (3 σχολεία) και Ελλάδα (2 σχολεία). Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης eTwinning, η οποία προάγει τη συνεργασία μεταξύ σχολείων στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν, μέσω της χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.).
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ΄1 συμμετείχαν σε διαδραστικές και διαθεματικές δραστηριότητες, όπως συζητήσεις, παιχνίδια ρόλων, ανάγνωση βιβλίων και δημιουργία πολυμεσικών έργων, προκειμένου να εξερευνήσουν τα θέματα των δικαιωμάτων του παιδιού με βιωματικό τρόπο.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του έργου: I’m a Child, I Have Rights: Discovering Justice and Respect.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το ψηφιακό παραμύθι που δημιουργήσαμε για το θέμα μας!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!
ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΣΤΑΓΟΝΗΣ: ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΖΩΗΣ
Όταν η φιλαναγνωσία του σχολείου μας συνεργάζεται με την εθελοντική αιμοδοσία του εσπερινού Επαλ Χιου δημιουργούνται πολύ ωραία πράγματα! Συγχαρητήρια στο Εσπερινό Επαλ Χίου για τη βράβευση και ευχαριστούμε που μας εμπιστευτήκατε «Το ταξίδι της Σταγόνας» να το παρουσιάσουμε στην τάξη μας (Β2). Είχαμε την ευκαιρία έτσι και εμείς να ενημερωθούμε και να ευαισθητοποιηθούμε σε θέματα εθελοντικής αιμοδοσίας και να απολαύσουμε το όμορφο παραμυθάκι σας!
- Αρχική
- Ιστορική αναδρομή
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ-ΟΜΙΛΩΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ-ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2024-2025
- ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΟΜΙΛΟΥΣ/ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ/ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
- ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
- Σχολικό έτος 2023-2024: Εκπαιδευτικό Προσωπικό
- Σχολικός κανονισμός
- Στοιχεία επικοινωνίας
- Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σχολικού έτους 2023-2024
- Α1΄ΤΑΞΗ
- ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΑΛΛΙΚΑ
- 3D_DeSI Erasmus 2023-2024
- ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
- ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΔΡΑΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΥΛΙΚΕΙΟ
- ΟΜΙΛΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
- ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2016-2017
- ΕΟΡΤΕΣ – ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΠΕΤΕΙΟΙ 2024-2025
- ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
- STEAM 2017-2018
- ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΠΕΤΕΙΟΙ – ΕΟΡΤΕΣ 2025-2026
- STEAM 2018-2019
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
- Steamed Chain Reaction
- COMENIUS CITIZENSHIP
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ – ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
- ΟΜΙΛΟΣ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ
- ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2024-2025
- ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ / ΓΑΛΛΙΚΑ: ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2024-2025
- ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 2024-2025
- E-Twinning
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ – ΦΕΣΤΙΒΑΛ
- 3D-ReMath
- ΟΜΙΛΟΣ “ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΟΥΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΚΛΩΣΤΗ ΣΤΟ ΧΕΡΙ!”
- Erasmus+”3D4CE”
- Πιλοτικός Γύρος Εκπαίδευσης Μαθητών
- ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΑΓΓΛΙΚΑ
- ΟΜΙΛΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
- Α2΄ ΤΑΞΗ
- Β΄ ΤΑΞΗ
- Γ΄ ΤΑΞΗ
- Δ1΄ ΤΑΞΗ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΔΡΑΣΗ: “ΜΥΘΟΣ Ή ΓΕΓΟΝΟΣ; ΦΑΝΤΑΣΙΑ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;”
- Ε΄ ΤΑΞΗ
- ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
- ΣΤ΄ ΤΑΞΗ
- ΟΜΙΛΟΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ – podcast – ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
- ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 2025-2026









































































































Πρόσφατα σχόλια