Αρχική » Ε΄

Kατηγορίες

European Radio Logo
Ιούνιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Σκακιστική άσκηση

Ε΄

Η Επέτειος του “ΟΧΙ”_ Εορταστικές εκδηλώσεις

27-10-2023

22211 1

Οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης με την καθοδήγηση των δασκάλων τους Γιαννοπούλου Τασίας και Αντωνόπουλου Θεοδόση, καθώς και της εκπαιδευτικού της Μουσικής Δαρδιώτη Ελπίδας στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων  για την επέτειο της «28ης Οκτωβρίου 1940» παρουσίασαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας το χρονικό του Έπους, πλαισιωμένο  από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, βίντεο της εποχής, μαρτυρίες, ιστορικές πηγές και ποιήματα.

11 3

12

 

 

10

1 12

34

 

Παράλληλα παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο αναφορά και μνήμη στις ηρωίδες μάνες, τις γυναίκες της Πίνδου που στάθηκαν  Όρθιες στον ηρωικό αγώνα του Έθνους στα κακοτράχαλα βουνά της Πίνδου σύμφωνα με τον ποιητή μας Νικηφόρο Βρετάκο  στο ποίημα  « Μάνα και γιος»

Κι οι μάνες τα κοφτά γκρεμνά σαν Παναγιές τ’ ανέβαιναν.

Με την ευκή στον ώμο τους κατά το γιο παγαίναν

και τις αεροτραμπάλιζε ο άνεμος φορτωμένες

κι έλυνε τα τσεμπέρια τους κι έπαιρνε τα μαλλιά τους

κι έδερνε τα φουστάνια τους και τις σπαθοκοπούσε,

μ’ αυτές αντροπατάγανε, ψηλά, πέτρα την πέτρα,

κι ανηφορίζαν στη γραμμή, όσο που μες στα σύννεφα

χάνονταν ορθομέτωπες η μια πίσω απ’ την άλλη. (1940)

678

Η όλη εκδήλωση έδωσε το μήνυμα πανανθρώπινων αξιών, της  αντίστασης  των ελεύθερων Ελλήνων ενάντια στις δυνάμεις του Άξονα, της ελευθερίας λόγου, σκέψης και ύπαρξης που οφείλουμε να διατηρήσουμε αναλλοίωτες απέναντι στις καθημερινές προκλήσεις.

9

 

 

6 27 2

Στα πλαίσια του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους  υλοποιήθηκε ένα βιωματικό εργαστήρι στην τάξη με τις εκπαιδευτικούς κ. Μαρία Μπίρμπα και κ. Ζέτα Αδαμοπούλου με  θέμα «Φτιάξε το δικό σου παραμύθι». Οι μαθητές/τριες  δούλεψαν ομαδικά και συνεργατικά  και καλλιέργησαν τον αφηγηματικό τους λόγο μέσα από τη συγγραφή  μιας μυθοπλασίας. Συγκεκριμένα, τα παιδιά έγραψαν  τέσσερα βασικά στοιχεία του αφηγηματικού κειμένου, τον ήρωα-πρωταγωνιστή, τον ανταγωνιστή του, τον τόπο  που γίνονται τα γεγονότα και το εμπόδιο  του μύθου. Έπειτα  ανακατεύτηκαν τα στοιχεία αυτά και σε κάθε ομάδα μοιράστηκαν τυχαία τα τέσσερα βασικά στοιχεία.   Τα παιδιά ξεδίπλωσαν τη φαντασία και την ευρηματικότητά τους πλέκοντας ευρηματικά τους τέσσερις άξονες του διηγήματος   και έφτιαξαν μέσα σε λιγοστό χρόνο 10 λεπτών τις δικές τους πρωτότυπες ιστορίας.

1 32 23 24 15 2

Παράλληλα πειραματίστηκαν φτιάχνοντας τον δικό τους μουσικό ήχο χωρίς μουσικά όργανα  αλλά  χρησιμοποιώντας το σώμα και τα χέρια τους

Μουσική του σώματος

 

“Η δική μας αγκαλιά χωράει όλους” Ημέρα ατόμων με αναπηρία

3

Τα παιδιά  με τη βοήθεια των δασκάλων τους παρακολούθησαν  το παραπάνω video καθώς και τα video:

Τι είναι αυτισμός    

ταινία μικρού μήκους, βλέπω-νιώθω-ακούω

The Butterfly Circus

Συνειδητοποίησαν ότι υπάρχουν δίπλα τους άτομα με αναπηρία που καταλαβαίνουν τον κόσμο λίγο διαφορετικά από εμάς!

Προβληματίστηκαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.
Έχουν όμως τη δυνατότητα να κάνουν πράγματα όπως εμείς ίσως μπορεί και καλύτερα.  Προσπαθούμε να τους καταλάβουμε, να σταθούμε δίπλα τους και να τους στηρίζουμε

Παράλληλα ασχολήθηκαν με βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδι ρόλων  στην προσπάθειά τους να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρία και να σκεφτούν με άλλη ματιά. Ασχολήθηκαν με επικοινωνιακές δραστηριότητες προσπαθώντας να περιγράψουν ή να αφηγηθούν μια κατάσταση με το σώμα τους , να διαβάσουν μια πρόταση με μπερδεμένες λέξεις/γράμματα ή να διαβάσουν θολωμένα γράμματα, να γράψουν το όνομά τους με τη γραφή  Braille, να ζωγραφίσουν με το στόμα , να εργαστούν μόνον με το ένα χέρι και να περπατήσουν σε σχολικούς χώρους με δεμένα μάτια.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες ασχολήθηκαν με τις παρακάτω βιωματικές δραστηριότητες:

  1. Αυτισμός / Δυσκολίες στην επικοινωνία

Δραστηριότητα:

Περίγραψε στον απέναντι σου, την πρόταση χωρίς να μιλήσεις και να γράψεις: Όταν βρέχει αναστατώνομαι.

Προσπάθησε να επικοινωνήσεις με τους συμμαθητές σου χρησιμοποιώντας τις κινήσεις του σώματος ή μόνον τα χείλη σου χωρίς να ακούγεται ήχος.

  1. Νοητική αναπηρία

Δραστηριότητα:

Κάνε ένα τεστ στα Γερμανικά.

  1. Μαθησιακές δυσκολίες

Δραστηριότητα:

Διάβασε την πρόταση

Η τεμήαρ μεύιριεγεα πολοκουτό τσο φρόνου.

  1. Ακουστική αναπηρία

Δραστηριότητα :

Γράψε με το ελληνικό δακτυλικό αλφάβητο και το όνομά σου.

  1. Οπτική αναπηρία

Δραστηριότητα :

Ζωγράφισε με δεμένα τα μάτια, κινήσου στους σχολικούς χώρους με κλειστά μάτια έχοντας ως οδηγό κάποιον συμμαθητή σου που σου δίνει οδηγίες

Προσπάθησε να διαβάσεις χρησιμοποιώντας θολωμένα γυαλιά

  1. Κινητική αναπηρία

Δραστηριότητα:

Ζωγράφισε με το στόμα

Προσπάθησε να κάνεις εργασίες χρησιμοποιώντας το ένα χέρι

 

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης ” Ντίλις ο μεγαλοπρεπής”

Τα παιδιά των Γ ΄ και Ε ΄ τάξεων επισκέφτηκαν  το «Σινέ Άστρο» στα Λεχαινά και παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση « Ντίλις ο Μεγαλοπρεπής», που ανέβασε το θεατρικό εργαστήρι «Μηχανουργείο» Πατρών.

4

111112

Στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων για την επέτειο της            222 1            οι μαθητές της Ε΄ τάξης με την καθοδήγηση των δασκάλων τους Νικολούτσου Χρήστου,Ε΄ 1 , Αλμπάνη Δήμητρας,Ε΄ 2,  Θεοδωρακόπουλου Θεόδωρου, παράλληλης στήριξης, Σαπλαούρα Θεοδοσίας, Μουσικής και Αντωνοπούλου Φωτεινής, Φυσικής Αγωγής, παρουσίασαν την Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2022 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου  μια  θεατρική παράσταση εμπλουτισμένη με δυο θεατρικά δρώμενα που αναφέρονταν στις γυναίκες της Πίνδου, τις ηρωίδες μάνες που κράτησαν όρθιους τους Έλληνες φαντάρους στην ελληνοαλβανική μεθόριο κατά τη διάρκεια  του Ελληνοιταλικού πολέμου και ενός θεατρικού αναφορικά με την περίοδο της κατοχής και την αντίσταση των ελεύθερων Ελλήνων, ενάντια στις δυνάμεις του «Άξονα».

2 31 3

3 34 35 36 2

Η όλη εκδήλωση ανέδειξε την διαχρονική αξία της ελευθερίας και της Ειρήνης ως πανανθρώπινες αξίες που οφείλουμε να τις προασπίσουμε και να τις διατηρήσουμε αναλλοίωτες απέναντι στις προκλήσεις της ραγδαίας μεταλλασσόμενης εποχής μας. Η εκδήλωση εμπλουτίστηκε με επετειακά και σύγχρονα τραγούδια και ενός μουσικοχορευτικού συνόλου, συνδυασμός μοντέρνου και παραδοσιακού χορού αφιερωμένο στις ηρωίδες μάνες της Πίνδου.

 

7 38 39 310 211 212 213 314 315 116 117 21819 121 222 123 125 127 128 129 1303132333433 131 1353637384041424445

 

 

 

 

 

 

 

11 Απριλίου 2022 – Πλησιάζοντας το Πάσχα!

Αυτές τις μέρες οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης, αναλαμβάνοντας και πάλι ρόλο μικρού/ής ρεπόρτερ, αναζήτησαν και κατέγραψαν έθιμα του Πάσχα, ανά την Ελλάδα. Εργαζόμενοι πότε ατομικά και πότε ομαδικά αναζήτησαν σε πηγές του διαδικτύου πληροφορίες, εικόνες ή ακόμη και βίντεο για τα έθιμα που πραγμτοποιούνται κάθε χρόνο σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας τις άγιες μέρες τη Μεγάλης Εβδομάδας και τις μέρες της Αναστάσεως. Τις πληροφορίες που έβρισκαν και επεξεργάζονταν οι μαθητές/τριες, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους κ. Χρύσα Φραντζή και κ. Διονύση Μοσχόπουλου και την εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης κ. Ζέγλη Ελένη, τις συγκέντρωναν σε μια διαδραστική αφίσα με τον χάρτη της Ελλάδας, όπως φαίνεται και παρακάτω στην εικόνα.

1

Πατώντας επάνω στην εικόνα μπορείτε να περιηγηθείτε στη διαδραστική αφίσα, που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες!

 

21 Μαρτίου 2022 – Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down

Τη σημερινή μέρα αφιερώθηκε χρόνος για την ευαισθητοποίηση των μαθητών για άτομα που έχουν Σύνδρομο Down. Αρχικά, συζητήθηκε με τους μαθητές αν έχουν ακούσει ξανά κάτι για το Σύνδρομο Down. Όλοι οι μαθητές παραδέχτηκαν πως στο παρελθόν δεν είχαν ξανακούσει κάτι για αυτό. Εν συνεχεία προβλήθηκε το παρακάτω βίντεο, το οποίο η συνάδελφος κ. Ζέγλη Ελένη επεξεργάστηκε και πρόσθεσε ελληνικούς υπότιτλους για να είναι περισσότερο κατανοητό από τους μαθητές.

είναι σύνδρομο down

Ακολούθως οι μαθητές μαζί με την εκπαιδευτικό τους κ. Χρύσα Φραντζή διάβασαν μία συνέντευξη του Πάμπλο Πινέδα, του πρώτου ακαδημαϊκού με Σύνδρομο Down και απάντησαν σε διάφορα ερωτήματα, αναφορικά με την πρόσβαση των ατόμων με Σύνδρομο Down στην εκπαίδευση.

25 Φεβρουαρίου 2022 – “Ημερολόγιο Ειρήνης”

Ύστερα από αρκετά μήνες εργασίας με στόχο την καλλιέργεια της γλωσσικής επίγνωσης στους μαθητές της Ε’ τάξης, δημιουργήθηκε το “Ημερολόγιο της Ειρήνης”. Η εργασία αυτή ξεκίνησε πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά μετά την είδηση του πολέμου οι μαθητές της Ε’ τάξης αποφάσισαν να συμπεριλάβουν στο ημερολόγιό τους και αυτή τη χώρα. Συντονίστριες/ες της προσπάθειας των μαθητών υπήρξαν οι εκπαιδευτικοί της Ε’ τάξης Φραντζή Χρυσή και Μοσχόπουλος Διονύσιος και η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης Ζέγλη Ελένη. Μπορείτε να απολαύσετε τη δουλειά των μαθητών πατώντας στην παρακάτω εικόνα:

.jpg

 

6 Δεκεμβρίου 2021 – Επίσκεψη συγγραφέα Αλίκης Τσιφτσοπούλου

Σήμερα το σχολείο μας επισκέφτηκε η κυρία Αλίκη Τσιφτσοπούλου, εικαστικός και συγγραφέας του παραμυθιού “Ο Φοίβος το κολλητάκι μου”. Οι μαθητές της Ε’ τάξης πήραν συνέντευξη από την κυρία Αλίκη, αναφορικά με το παραμύθι που τόσο τους τράβηξε το ενδιαφέρον τις προηγούμενες μέρες. Κατέθεσαν τις ερωτήσεις τους, “Πώς σκεφτήκατε να γράψετε ένα παραμύθι για το σύνδρομο Άσπεργκερ”, “Πώς γεννήθηκε η ιδέα του παραμυθιού;” “Πότε γράψατε αυτό το παραμύθι;” “Έχετε σκεφτεί να γράψετε κι άλλο παραμύθι με παρόμοιο θέμα;” και πολλές άλλες, οι οποίες απαντήθηκαν με ιδιαίτερη χαρά από τη συγγραφέα.

1 2 3

Όλοι μαζί στο τέλος συμφώνησαν να δημιουργήσουν μία μεγάλη αφίσα για τον φίλο τους τον Φοίβο, το μικρό δελφινάκι!

3 Δεκεμβρίου 2021 – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Σήμερα, οι μαθητές της Ε’ τάξης αρχικά παρακολούθησαν το βίντεο «Γεννημένη χωρίς άκρα και καταφέρνω τα πάντα». στη συνέχεια συζήτησαν και οδηγήθηκαν, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, στην αναγνώριση των ανθρώπινων δυνατοτήτων, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες. Εν συνεχεία, παρακολούθησαν ένα ακόμη βίντεο «καθημερινές δυσκολίες ενός ΑΜΕΑ» για να γνωρίσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητική αναπηρία στην καθημερινότητά τους.

.jpg  2

Αποτέλεσμα της παρακολούθησης του συγκεκριμένου βίντεο είναι ανάληψη εργασιών καταγραφής των ελλείψεων προσβασιμότητας που σημειώνονται στον χώρο του σχολείου μας, αλλά και στη διαδρομή κεντρικών δρόμων της πόλης μας.

Αξιοποιώντας κάποια φύλλα εργασίας από το ιστολόγιο “τάξη μαγική”, οι μαθητές μελέτησαν τον κώδικα Braille και σε ένα φύλλο εργασίας κατέγραψαν το όνομά τους και το αγαπημένο τους χρώμα με τον κώδικα Braille, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

263525694 1709257189268834 5698852641534051195 n

Εξασκήθηκαν επίσης, στο Νοηματικό Αλφάβητο και παρουσίασαν το όνομά τους, όπως φαίνεται παρακάτω.

                            .jpg 3  2

4

Τέλος, οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους ανάγνωσαν και μελέτησαν σε βάθος το παραμύθι “Ο Φοίβος το κολλητάκι μου” με θέμα ένα μικρό δελφινάκι με σύνδρομο Asperger. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές εξέφρασαν πολλές απορίες αναφορικά με το σύνδρομο Asperger. Το γεγονός αυτό έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να ενθαρρύνουν τους μαθητές να δράσουν ως μικροί ρεπόρτερς. Οι μαθητές ανέλαβαν να διερευνήσουν και να καταγράψουν στοιχεία για το σύνδρομο Asperger, αλλά και για διάσημους ανθρώπους με σύνδρομο Asperger. Τα αποτελέσματα της έρευνας των μικρών ρεπορτερς αναμένονται σε νέα ανακοίνωση!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς