Προγραμματίζουμε, συμμετέχουμε και δρούμε

IMG 20211207 110737

Ο ετήσιος σχεδιασμός και προγραμματισμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων – δράσεων και σχολικών δραστηριοτήτων έγινε με σκοπό την εμπλοκή των εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών σε εκπαιδευτικές δράσεις κοινωνικού, περιβαλλοντικού, πολιτιστικού, πολιτισμικού ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψη το προφίλ του έμψυχου δυναμικού του σχολείου και των τμημάτων ξεχωριστά, καθώς και τις ανάγκες και επιθυμίες των μαθητών και μαθητριών. Στόχοι των δράσεων αυτών είναι η δημιουργία οικολογικής συνείδησης, η πρόληψη και η προστασία της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς και του περιβάλλοντος, καθώς και η επίγνωση των επιπτώσεων των ανθρώπινων ενεργειών – παρεμβάσεων. Μέσω των δράσεων αυτών στοχοθετείται επίσης η ανάπτυξη κοινωνικής ευθύνης, η ενσυναίσθηση και ευαισθησία, η προσαρμοστικότητα, η υπευθυνότητα και η πολιτειότητα των μαθητών απέναντι στη διαφορετικότητα καθώς και η ενεργή συμμετοχή στα κοινά.

Στις εκπαιδευτικές επισκέψεις ακολουθήσαμε τρία βήματα: 1ο βήμα προετοιμασία στην τάξη, 2ο βήμα: σχεδιασμένες δράσεις στο πεδίο και 3ο βήμα: Ανατροφοδότηση στην τάξη, μετά την επίσκεψη.

Οι δράσεις οι οποίες υλοποιήθηκαν από όλες τις τάξεις του Σχολείου μας είχαν πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, γιατί οι μαθητές πήραν πολλά εφόδια πραγματοποιώντας αυτές τις δράσεις. Το θετικό σημείο είναι ότι όλα τα παιδιά, άλλα περισσότερο κι άλλα λιγότερο, έδειξαν ενδιαφέρον για τις δράσεις και αποκόμισαν την ομαδικότητα και τη  συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας

Α ΤΑΞΗ

Επίσκεψη στο Μουσείο της Πόλης ( Η ιστορία του τόπου μας – Λαογραφία), Μουσείο Τσαλαπάτα (Έκθεση Playmobil για τον εορτασμό των 100 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης),  Μουσείο Τσαλαπάτα ( Τα τρία γουρουνάκια) & Συγγραφείς στο σχολείο μας ( Ημέρα του Παιδικού Βιβλίου) Παρουσίαση του βιβλίου “Χαϊκού με την Αλφα-Βήτα” από τον συγγραφέα κ. Τσιμπλούλη Γεράσιμο. Μέσα από το παιχνίδι με τα γράμματα, έφτιαξαν τη δική τους ιστορία, με πολύ κέφι και φαντασία. (Σκρέτα Μαρία, υπεύθυνη τάξης)

Β ΤΑΞΗ
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο κομμάτι του “Εθελοντισμού” είχαμε μιλήσει και εστιάσει στο πόσο θετικό είναι να βοηθάμε εθελοντικά. Επίσης, επισημάναμε τα θετικά αποτελέσματα που έχει ο εθελοντισμός στο περιβάλλον. Δώσαμε μεγάλη σημασία στα πλεονεκτήματα που έχει η αναδάσωση, καθώς και η προστασία των φυτών και ζώων που υπάρχει κίνδυνος εξαφάνισης. Στα πλαίσια αυτά παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα στο Μουσείο “Τσαλαπάτα” με τίτλο “Φυτά και Ζώα … αλλιώς”. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το πρόγραμμα, γιατί ανακάλυψαν ζώα και φυτά που ζουν σε λίμνες με καθαρό νερό. Η υπεύθυνη του προγράμματος τους έδειξε τον τρόπο που θα μπορούσαν όλα αυτά τα ζώα και τα φυτά  να τα αποτυπώσουν στο χαρτί μόνο με τα αποτυπώματα των χεριών τους. Έτσι τα παιδιά έφτιαξαν φλαμίγκο, κουκουβάγιες, το βυθό της λίμνης μόνο με αποτυπώματα. Γυρίζοντας στο σχολείο είδα το πόσο ενθουσιασμένα και ικανοποιημένα ήταν που κρατούσαν τα δικά τους “έργα τέχνης” στα χέρια τους. (Χολέβα Αλεξάνδρα, υπεύθυνη τάξης)
Γ ΤΑΞΗ
Κάθε πόλη … μια ιστορία! Η πόλη μας στο πέρασμα του χρόνου, μέσα από την αναμενόμενη οικοδομική ανάπτυξη, κατάφερε να διατηρήσει και να συντηρήσει κτίρια νεοκλασσικά διαχρονικής ομορφιάς, αγάλματα,  μνημεία, και καλλιτεχνικά γλυπτά, που κοσμούν το χώρο της παραλίας της, κρατούν ζωντανή τη μνήμη του παρελθόντος και της πολιτισμικής της κληρονομιάς. Οι προτομές σπουδαίων μορφών από τη λογοτεχνία, ιστορία, πολιτική και τα μοντέρνα γλυπτά που αναπαριστούν το Αργοναυτικό ταξίδι σε συνδυασμό με την αύρα της θάλασσας, αποτέλεσαν έμπνευση για να “παίξουν θεατρικά” και να γίνουν οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας “οι μικροί σύγχρονοί γλύπτες”, φτιάχνοντας με απλά σχολικά υλικά ,αναπαραστάσεις της Αργοναυτικής εκστρατείας που γνώρισαν φέτος μέσα από τη διδασκαλία της. Βίωσαν σαν μικροί  “Ιάσονες”, όσα διδάχτηκαν με χαρά και ικανοποίηση!!! (Παλαιολόγου Κωνσταντία, υπεύθυνη τάξης)
Δ ΤΑΞΗ
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτικές επισκέψεις και υλοποιήσαμε δράσεις με τους μαθητές της Δ΄ τάξης, στο Μουσείο της Πόλης, στον Μουσείο Τσαλαπάτα, στο Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού Κάρλας. Επισκεφτήκαμε και καταγράψαμε την πανίδα και χλωρίδα στο αστικό περιβάλλον της συνοικίας μας, επισκεφτήκαμε τα “Ηλιοτρόπια”, συμμετείχαμε σε δράσεις αγάπης και αλληλεγγύης ( Φλόγα, γνωριμία με το Δ/Σ Σίκινου). Έτσι, οι μαθητές κατάφεραν να προσεγγίσουν τα διάφορα προβλήματα με συστηματικό τρόπο, επέδειξαν υπευθυνότητα, ανέπτυξαν κοινωνικές σχέσεις και καλλιέργησαν την πολιτειότητά τους, εκτίμησαν την ομαδική εργασία, ενώ ταυτόχρονα απέκτησαν αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες. (Καρατζιοβάλη Γεωργία, υπεύθυνη τάξης)
Ε ΤΑΞΗ
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο τέλος του προγράμματος           “Εθελοντισμός, το συν στη ζωή μας…”, τα παιδιά της Ε τάξης ασχολήθηκαν ομαδικά με την κατασκευή του “δέντρου του Εθελοντισμού”. Συνολικά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωσή του, διότι η συγκεκριμένη κατασκευή προϋποθέτει τον συνδυασμό δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως, δημιουργικότητα, μάθηση μέσω τέχνης, συνεργασίας και επικοινωνίας, αλλά και δεξιότητες του νου, όπως ανάπτυξη φαντασίας και οργανωτικής ικανότητας. Τέλος, εμπλουτίσανε περισσότερο τη γνώση τους στην αγγλική γλώσσα, γράφοντας τις λέξεις στο δέντρο και στα αγγλικά. (Γουδετσίδης Ιωάννης, υπεύθυνος τάξης)
ΣΤ ΤΑΞΗ
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο πρώτο εργαστήριο, τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης ασχολήθηκαν με το θέμα της τοπικής πολιτισμικής κληρονομιάς “Ο Μουτζούρης, το τρενάκι του Πηλίου”. Επισκέφτηκαν τον σταθμό του ΟΣΕ Βόλου όπου στεγάζονται παλιές ατμομηχανές και, μαζί με πληροφορίες που βρήκαν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ,ενημερώθηκαν για την ιστορία του σιδηροδρόμου και του θρυλικού “Μουτζούρη”. Ζωγράφισαν το τρενάκι του Πηλίου και τη διαδρομή του πάνω από πετρόκτιστα γεφύρια. Έφταιξαν πάζλ και σταυρόλεξα, τα αντάλλαξαν μεταξύ τους και τα έλυσαν. Επισκέφτηκαν τους σταθμούς Λεχωνίων και Μηλεών, ανέβηκαν στο τρενάκι και “πέρασαν” πάνω από τις μοναδικού κάλλους γέφυρες του Ντε Κίρικο απολαμβάνοντας το καταπράσινο τοπίο του Πηλίου. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το όλο θέμα, καλλιεργώντας παράλληλα δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η χρήση των νέων τεχνολογιών και πάνω απ’ όλα τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας… (Καραγκιόζης Αστέριος, υπεύθυνος τάξης)
Μπορείτε να κάνετε κλικ για να δείτε τις απαντήσεις των παιδιών