Ιούν 202216

Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 14 Ιουνίου 2022, η αποχαιρετιστήρια γιορτή της Έκτης τάξης. Τα παιδιά όλου του σχολείου χόρεψαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, καθώς και μια μοντέρνα χορογραφία υπέρ της ειρήνης. Ακολούθησαν μέσα σε κλίμα συγκίνησης οι αποχαιρετιστήριοι λόγοι του διευθυντή του σχολείου, του δασκάλου της τάξης και της προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων η οποία παρέδωσε στα παιδιά της Έκτης αναμνηστικά λευκώματα. Η γιορτή έκλεισε με όλα τα παιδιά του σχολείου να παραδίδουν δώρα στους συμμαθητές τους που αποχωρούν από το σχολείο, τα οποία είχαν ετοιμάσει στις τάξεις τους.

IMG 1450IMG 1456IMG 1445 IMG 1459

IMG 1457IMG 1451IMG 1438

IMG 1453    IMG 1448   IMG 1458IMG 1443 IMG 1446 IMG 1460IMG 1449

IMG 1447IMG 1441

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΥΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε τάξης του σχολείου μας, τη σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετείχαν στο πρόγραμμα Αυλές Συμπερίληψης, το οποίο εμπνεύστηκε και υλοποιήθηκε πρώτη φορά στη Βαρκελώνη από την αρχιτεκτονική ομάδα EqualSaree, ενώ στην Ελλάδα την ευθύνη υλοποίησης της φέρει η ΑΜΚΕ URBANA. Στόχος του εν λόγω προγράμματος η εξάλειψη διακρίσεων στο διάλειμμα και ο ανασχεδιασμός του προαυλίου από τους/τις μαθητές/τριες μέσα από προτάσεις βελτίωσης του χώρου, με σκοπό την παροχή περισσότερων επιλογών σε όλα τα παιδιά.

Τις δράσεις μας συνόδευαν προκαθορισμένες διαδικτυακές συναντήσεις ανατροφοδότησης μεταξύ των εκπαιδευτικών και της ομάδας URBANA.

Πριν εκκινήσουμε τις δραστηριότητες με τα παιδιά, κληθήκαμε όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουμε ερωτηματολόγια για την ανάδειξη των αντιλήψεων μας για τον προαύλιο χώρο. Εστιάσαμε στα χαρακτηριστικά του, στη χρήση του από τους μαθητές/τριες και τις σχέσεις που δομούνται, τις σχέσεις και τη δυναμική που προωθούν στη σχολική κοινότητα και βέβαια το ρόλο του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος αυτής της δραστηριότητας να αποκτήσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί βαθύτερη επίγνωση των προβλημάτων και των βελτιώσεων που επιδέχεται η σχολική αυλή.

Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με τα παιδιά ζητώντας να καταγράψουν την εμπειρία τους από αυτή, δηλαδή μέσα από εικαστική έκφραση να αποτυπώσουν το χώρο της αυλής στο διάλειμμα και τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα εκεί.

12

Αφού συζητήσαμε και κάθε παιδί μοιράστηκε την ατομική του εμπειρία από την αυλή, μας επισκέφτηκε η ερευνητική ομάδα URBANA για να μιλήσει με τα παιδιά και να τα βοηθήσει με κατάλληλες ομαδικές δραστηριότητες να περάσουν σε μια πιο σφαιρική και συλλογική αντίληψη της κοινωνιολογικής ταυτότητας της αυλής.

3

Η επόμενη δράση μας αφορούσε το άνοιγμα της τάξης μας στη σχολική κοινότητα, όπου και πραγματοποιήθηκε μια έρευνα με όλα τα παιδιά του σχολείου. Συγκεκριμένα, σε μεγάλες κατόψεις της σχολικής μας αυλής που αναρτήθηκαν σε κοινόχρηστο χώρο, οι μαθητές/τριες της Ε τάξης εναλλάξ και σε ρόλο ερευνητών ζήτησαν στα διαλείμματα από τα υπόλοιπα παιδιά να καταθέσουν την προσωπική τους άποψη για το πού παίζουν συνήθως και ποια σημεία της αυλής δεν τους αρέσουν. Η συμμετοχή της σχολικής κοινότητας σε αυτή μας την προσπάθεια ήταν συγκινητική, καθώς ήταν καθολική από τις πρώτες μέρες κιόλας.

4

Τα παιδιά της Ε τάξης στη συνέχεια, έφεραν τις απαντήσεις στην ολομέλεια και δημιούργησαν κατηγορίες περιοχών βελτίωσης του προαύλιου χώρου.

Κατόπιν, πέρασαν σε δεύτερη έρευνα με βασικό ζητούμενο βελτιωτικές αλλαγές στη σχολική μας αυλή, ώστε να αφουγκραστούν τις επιθυμίες όλων των μαθητών/τριών. Και πάλι η συμμετοχή και το ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο, και έτσι η έρευνα μας ολοκληρώθηκαν σε 2 μόλις μέρες με το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού να συμμετέχει με πολλές ιδέες!

5

Τα αποτελέσματα της δεύτερης αυτής έρευνας, έφεραν τα παιδιά στην τάξη και σε μια προσπάθεια να συνθέσουν αυτές τις ιδέες κατασκεύασαν σε δυάδες μικρές μακέτες αλλαγών στην αυλή, καθώς και μια ομαδική κοινή μακέτα με το πώς οραματίζονται το προαύλιο μας, ώστε να είναι πιο δημοκρατικό και να παρέχει ποικιλία επιλογών σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες με σκοπό ο χρόνος στα διαλείμματα να είναι ποιοτικός και ευχάριστος, απαλείφοντας συγκρούσεις και διακρίσεις. Τη μέρα αυτή μας επισκέφτηκε ξανά η ομάδα της URBANA που παρακολούθησαν από κοντά τις κατασκευές των παιδιών και μίλησαν μαζί τους για την εμπειρία τους από το πρόγραμμα.

6 7

Με τη νέα σχολική χρονιά δώσαμε υπόσχεση να παρουσιάσουμε το project  μας στο Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας αλλά και σε εκπρόσωπο της Σχολικής Επιτροπής. Στόχος μας μέσα από αυτή την άσκηση ενεργούς πολιτειότητας η ενδυνάμωση των φωνών των μαθητών/τριών μας, ώστε να ζητήσουμε μια μικρή χρηματοδότηση ή ακόμα και εθελοντική συμμετοχή για να προβούμε σε κάποιες μικρές αλλαγές, που θα φέρουν όμως μια πνοή ανανέωσης της αυλής μας, αλλά και του τρόπου που προαυλιζόμαστε και μοιραζόμαστε έναν από τους πρώτους δημόσιους χώρους, που καλούνται τα παιδιά μας να συμμετέχουν.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο     

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

Ιούν 202215

ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2021-2022 Η Δ΄ ΤΑΞΗ ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΕΜΑΘΕ ΠΟΛΛΑ. ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΙΣ ΦΙΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΒΡΗΚΕ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ. ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΙΔΑ ΚΑΙ ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ.

ΤΑΞΙΔΕΨΤΕ ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΑΡΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ    

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Ιούν 202214

Την Πέμπτη 9 Ιουνίου οι μαθητές της Ε και Δ τάξης του σχολείου μας  παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων το πρόγραμμα «Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός» με εισηγήτρια την κυρία Χαρδαλούπα Ιωάννα, παιδοψυχολόγο του Χαμόγελου του Παιδιού, φορέας που διοργάνωσε την εν λόγω εισήγηση.

Οι μαθητές αφού παρακολούθησαν βίντεο από το Θέατρο Σκιών με σχετική θεματολογία, συζήτησαν, μετέφεραν τις εμπειρίες τους και κατέληξαν σε προτάσεις αντιμετώπισης του φαινομένου.

Ευχαριστούμε θερμά το Χαμόγελο του Παιδιού και την κυρία Χαρδαλούπα για την τόσο ενδιαφέρουσα προσέγγιση του θέματος και την ευαισθητοποίηση των μαθητών  μας. 

P1050589 InkedP1050587 LI InkedIMG 71658248805609f11abb4187821159e9 V LI IMG ec03f90847bc788594974f30d3a685c5 V

 

 

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία» με κατεύθυνση την καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων μιλήσαμε με τα παιδιά της Α τάξης για το Ηλιακό μας Σύστημα.

Μέσα από βίντεο και ψηφιακά μέσα οι μαθητές και οι μαθήτριες μάθανε για τους πλανήτες, εστιάσανε σε πληροφορίες για τον Ήλιο, τη Γη και τη Σελήνη, πειραματίστηκαν, έκαναν κατασκευές και ζωγραφιές, μάθανε με βιωματικό τρόπο για τις κινήσεις της γης, τις εποχές και τις φάσεις της Σελήνης, δημιουργήσανε ένα ψηφιακό βιβλίο με τον μύθο του Φαέθοντα, το γιο του θεού Ήλιου, το οποίο παρατίθεται στο εξής link https://read.bookcreator.com/WXp1xw0xNJQiGhq68vyVufiiYoH2/LNXrOUiWRQKUqxgzi9aD7A και μια μακέτα του ηλιακού συστήματος.

P1050580

Το κλείσιμο του προγράμματος επισφράγισε μια αφίσα γενικής αποτίμησης των δράσεων των παιδιών. Να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα την μητέρα μαθητή της Α τάξης, κυρία Αγγελική Παπαθανασίου, για την γραφιστική επιμέλεια αυτής της αφίσας.

AFISA H GH GYRIZEI

 

 

Προστατεύουμε τον κηπάκο του σχολείου με καρτέλες μηνύματα προς όλους τους συμμαθητές!

IMG 0679 IMG 0678 IMG 0607 IMG 0605

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ    

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ»

Ιούν 20228

Τα παιδιά της Γ΄ τάξης έλαβαν μέρος στην τελική παρουσίαση του προγράμματος ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Δημιούργησαν μια ιστορία με την τεχνική του stop motion animation με τίτλο «Πώς βρέθηκαν όλα αυτά στην τάξη μας;» και την παρουσίασαν με πολύ μεγάλη επιτυχία στο αμφιθέατρο Μιλτιάδης Έβερτ στους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους από τα άλλα σχολεία που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα.  Παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και τις παρουσιάσεις των άλλων παιδιών. Στο τέλος παρέλαβαν τους επαίνους τους για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

IMG 1002 IMG 1006 IMG 1007 IMG 1005 IMG 1004 IMG 1003

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν και περιηγήθηκαν στην έκθεση με τα παραδοτέα των σχολείων. Αφίσες, αναλογικά έργα, ψηφιακά έργα. Είδαν για μια ακόμα φορά και τη δική τους συμμετοχή σε προβολή στην αίθουσα και έγραψαν τις εντυπώσεις τους.

IMG 1008 IMG 1009 IMG 1010 IMG 1011 IMG 1012 IMG 1013 IMG 1014

Ενώ σε άλλο χώρο ζωγράφισαν ομαδικά και διαδραστικά με τη συνοδεία μουσικής.

IMG 1015

Τέλος επισκέφθηκαν επιλεγμένους χώρους του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου και γνώρισαν κάποια από τα μυστικά της ιστορίας του.

 IMG 1016 IMG 1017 IMG 1018 IMG 1019 IMG 1020 IMG 1021
από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ»    

Φωτογραφίες Παρέλασης 25η Μαρτίου

Ιούν 20228

IMG 20220328 142034 processed 3e877ab7 f4a9 4c1b b568 3c564e375914 tmpAdJrA processed ca1e1f15 3ea3 4d4b 9fa9 fc74fd6c7178 ulzyCgaa

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φωτογραφίες Παρέλασης 25η Μαρτίου    

Προστατεύουμε τον κηπάκο του σχολείου με καρτέλες μηνύματα προς όλους τους συμμαθητές!

Μαΐ 202229

IMG 0605 IMG 0607 IMG 0678 IMG 0679

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προστατεύουμε τον κηπάκο του σχολείου με καρτέλες μηνύματα προς όλους τους συμμαθητές!    

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ ΨΥΧΙΚΟΥ

Μαΐ 202216

Τα παιδιά της Γ’ τάξης στα πλαίσια του προγράμματος ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ επισκέφθηκαν την Υπαίθρια Γλυπτοθήκη Ψυχικού. Εκεί παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωρίζω τον Γιώργο Ζογγολόπουλο» από την εξαιρετική κυρία Ελπινίκη Δελαπόρτα, υπεύθυνη του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου.

IMG 20220412 112820 IMG 20220412 111245 IMG 20220412 111214 IMG 20220412 113452 IMG 20220412 110148 IMG 20220412 110504 IMG 20220412 121021

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ ΨΥΧΙΚΟΥ    

Ενδεικτικές δραστηριότητες της Α’ τάξης σχολ.έτ.2021-22 που αφορούν στα δικαιώματα του παιδιού. Οι μαθήτριες και οι μαθητές ήρθαν σε επαφή, γνώρισαν τα δικαιώματά τους, ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από την επιθετικότητα, τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό.

Μαΐ 202216

01 Dentro 02 AfisesTaxis 03 trigono 04 ΚανονΣωμΑσφαλ 05 ΙστορΠουΜαςΑπασχ

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδεικτικές δραστηριότητες της Α’ τάξης σχολ.έτ.2021-22 που αφορούν στα δικαιώματα του παιδιού. Οι μαθήτριες και οι μαθητές ήρθαν σε επαφή, γνώρισαν τα δικαιώματά τους, ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από την επιθετικότητα, τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό.    

ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ

Απρ 20223

Τα παιδιά της Γ΄ τάξης στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ επισκέφθηκαν το Πεδίον του Άρεως, το πάρκο της γειτονιάς τους! Στο πάρκο των Δικαστηρίων, ακριβώς δίπλα στα έργα του Μετρό, συνάντησαν την κυρία Αντωνοπούλου, υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Δήμου Αθηναίων, η οποία τους μίλησε για τη φροντίδα που θα έχουν τα αγάλματα που βρίσκονται στις πλατείες, στις οποίες γίνονται έργα του Μετρό. Στη συνέχεια περπάτησαν μέχρι την Οδό των Ηρώων, όπου γνώρισαν τις προτομές των ηρώων του 1821, μελέτησαν σε ομάδες αυτές που τα ίδια επέλεξαν, συμπλήρωσαν με πολύ ενθουσιασμό φύλλα παρατήρησης και παρουσίασαν τις εργασίες τους στους υπόλοιπους συμμαθητές τους.

 

unnamed 2unnamed 3unnamedunnamed 2 1unnamed 3 1unnamed 4

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΠΑΙΔΙ, Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ    

Πρόγραμμα  «200 χρόνια Νεοελληνικής Τέχνης»

Μαρ 202222

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε τάξης κατά την περίοδο Νοεμβρίου –Δεκεμβρίου 2021 παρακολούθησαν εξ αποστάσεως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  «200 χρόνια Νεοελληνικής Τέχνης», υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, οι μαθητές ξεναγήθηκαν ψηφιακά σε ένα εικονικό μουσείο στο οποίο έχουν τοποθετηθεί έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, που έζησαν και δημιούργησαν τα πρώτα 200 χρόνια  της νεότερης Ελλάδας, με σκοπό μια βαθύτερη κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος της χώρας μας, ιδωμένο μέσα από την τέχνη.

Συγκεκριμένα, χωρισμένο σε τέσσερις θεματικές ενότητες οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε τάξης γνώρισαν την ιστορία της Νεοελληνικής τέχνης, από την Επτανησιακή σχολή και τη Σχολή του Μονάχου ως και τις δεκαετίες ’60-’70.

Κάθε ενότητα, διάρκειας 2 διδακτικών ωρών, χωριζόταν σε δυο μέρη. Το πρώτο μέρος ξεκινούσε με μια προφορική παρουσίαση από την ιστορικό τέχνης Άννα Παντελάκου, με παράλληλη παρουσίαση έργων σε έναν ψηφιακό μουσειακό χώρο. Στο δεύτερο μέρος, ακολουθούσε μια διαδραστική καλλιτεχνική άσκηση με την τάξη και την ιστορικό πάνω στο θέμα που παρουσιάστηκε.

Ακολουθούν έργα των μαθητών και μαθητριών χωρισμένα στις τέσσερις θεματικές.

Θεματική 1: «Τα επτανησιακά πινέλα και το τρένο για Μόναχο» –Το δικό μου πορτρέτο

1.1 1.2 1.3 1.5 1.4

Θεματική 2: «Χρώματα από ένα  νέο αιώνα» (τέλη 19ουαιώνα) – Το δικό μου τοπίο

2.1 2.2 2.3

Θεματική 3: «Αφήνοντας τη φαντασία να καλπάσει» (Μεσοπολεμική τέχνη, εικαστική γενιά του ’30)

3.1 3.2

Θεματική 4:  «Η τέχνη φέρνει το φως» (Μεταπολεμική τέχνη, εικαστική γενιά του ’70)

4.1 4.2

Τα έργα όλων των παιδιών που πήραν μέρος στο πρόγραμμα εκτίθενται στο Παιδικό Ψηφιακό Μουσείο του Ιδρύματος στην ιστοσελίδα  http://www.ggcc.gr/

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα  «200 χρόνια Νεοελληνικής Τέχνης»    
« Παλιότερα άρθρα

Το σήμα του σχολείου φιλοτεχνημένο από τον ζωγράφο Γεώργιο Σταθόπουλο

Νίκος Γκάτσος

Νίκος Γκάτσος

Μια φορά κι έναν καιρό
όπως λεν’ τα παραμύθια
κυνηγούσα τ’ όνειρο
για να μάθω την αλήθεια... (Ν.Γ.)

Kατηγορίες

Σαν σήμερα

17/8/2004: Ο Ηλίας Ηλιάδης κατακτά χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία 81 κιλών του τζούντο, στους Ολυμπιακούς της Αθήνας.



Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση