ΣΕΙΣΜΟΙ &ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ
Φέτος, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ τάξης στον κύκλο «Φροντίζω το περιβάλλον», ασχολήθηκαν με τα φαινόμενα των σεισμών και των ηφαιστείων.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο εργαστήριο, ως αφόρμηση πάνω στη θεματική μας, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τις φυσικές καταστροφές και τις συνέπειες τους, συζητήσαμε και λύσαμε απορίες γύρω από την έννοια των φυσικών κινδύνων και τα παιδιά δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες με αποτύπωση των φυσικών καταστροφών, τα αίτια, τις συνέπειες και τους τρόπους αντιμετώπισης τους.
Στο δεύτερο πλέον εργαστήριο, επικεντρωθήκαμε στο φαινόμενο των σεισμών. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο με το εσωτερικό της γης, τις κινήσεις των λιθοσφαιρικών πλακών και τις φυσικές συνέπειες αυτών. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ομάδες αποτύπωσαν εικαστικά με πλαστελίνη το εσωτερικό του πλανήτη μας.
Στο τρίτο εργαστήριο, επαναφέραμε μέσα από συζήτηση, το μύθο για τον Εγκέλαδο από την ελληνική μυθολογία όπως αποτυπώνεται στο βιβλίο ιστορίας της Γ τάξης. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο μύθους από όλο των κόσμο γύρω από το φαινόμενο του σεισμού, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια αντιστοίχισης και τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν σε ομάδες τον Εγκέλαδο όπως τον φαντάζονται.
Στο τέταρτο εργαστήριο, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο του ΟΑΣΠ για μέτρα προστασίας από το σεισμό, μελετήσαμε σχετικές αφίσες και τα παιδιά δημιούργησαν σε ομάδες οδηγίες και αφίσες για προστασία πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό. Επιπλέον, ετοίμασαν και αφίσα σύντομων οδηγιών για ανάρτηση σε κοινόχρηστους χώρους του σχολείου μας.
Στο πέμπτο εργαστήριο, τα παιδιά επισκέφτηκαν όλες τις τάξεις της σχολικής μας μονάδας, μετά από συννενόηση με τους διδάσκοντες, για να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν όλους τους μαθητές μέσα από σύντομες παρουσιάσεις για τα οφέλη της πρόληψης αλλά και τις ψύχραιμης και ορθής αντιμετώπισης του φαινομένου του σεισμού, εφόσον ζούμε σε μια σεισμογενή χώρα. Τέλος, άφησαν σε κάθε τάξη την αφίσα των σύντομων οδηγιών που έφτιαξαν στο προηγούμενο εργαστήριο.
Στο έκτο εργαστήριο, είδαμε εικόνες του ηφαιστειακού χάρτη της Ελλάδας, παρακολουθήσαμε βίντεο για τη δημιουργία και έκρηξη ηφαιστείων, ξεναγηθήκαμε εικονικά στο ηφαίστειο της Νισύρου και τα παιδιά δημιούργησαν και πάλι σε ομάδες με ανακυκλώσιμα υλικά και πηλό τα δικά τους ηφαίστεια.
Στο τελευταίο μας εργαστήριο, τα παιδιά εκτέλεσαν πειράματα ηφαιστειακής έκρηξης με χρωματισμένη σόδα και ξύδι στα ηφαίστεια που δημιούργησαν στο προηγούμενο εργαστήρι και κλείσαμε με συζήτηση ανατροφοδότησης και συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που απέκτησαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια των συναφών δραστηριοτήτων.