ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “STEAM και η ΓΗ γυρίζει..”

STEAM Και η Γη γυρίζει!

Θεματικός κύκλος «Δημιουργώ- καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία». Υποενότητα: Stem, εκπαιδευτική ρομποτική.

Λίγα λόγια για την μεθοδολογία Steam

Η μεθοδολογία εμπλέκει 5 μαθησιακούς τομείς- πεδία (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες και μαθηματικά). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το πλανητικό σύστημα όπου ανήκει η γη.

Η εποικοδομητική προσέγγιση περιλαμβάνει 5 στάδια διδασκαλίας: το στάδιο του προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης των ιδεών των μαθητών, της εφαρμογής των νέων ιδεών και της ανασκόπησης, ενώ βασίζεται στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες του Vygotsky.

Εργαστήριο 1ο: Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

Δημιουργήσαμε ζευγάρια με κάρτες όπου απεικονίζονται οι πλανήτες, τις σκορπίσαμε σε όλη την τάξη και παίξαμε διασκεδαστικά παιχνίδια ώστε να ευνοήσουμε το στάδιο της απελευθέρωσης της ομάδας.

274519187 282994963948711 1964487978156044418 n7d01be4b fdc7 45ea a6da 0450f292b6de 

Έπειτα ανιχνεύσαμε τί θέλουν να μάθουν τα παιδιά με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και καταγράψαμε σε αραχνόγραμμα.

Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε το προτεινόμενο απο το ΙΕΠ εκπαιδευτικό βίντεο για το πλανητικό μας σύστημα: https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE

Εργαστήριο 2ο: Ας δούμε τους πλανήτες απο κοντά…Υπάρχει ζωή εκεί έξω;

Τα παιδιά ρώτησαν για όσα θέλουν να μάθουν. Οι ερωτήσεις έγιναν στόχοι και οργανώθηκαν σε σημειώσεις για τα παιδιά

Ήρθε η ώρα να δούμε τους πλανήτες απο κοντά… με την εφαρμογή της Nasa!

https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/ 

Και διαπιστώσαμε το μέγεθος του πλανήτη μας σε σχέση με το σύστημα στο οποίο ανήκουμε!

272416755 624522372174393 3955710213340222992 n

Φουσκώσαμε μπαλόνια και μοιράσαμε χρωματιστούς πλανήτες στα παιδιά και ένα μεγάλο πορτοκαλί που αναπαριστά τον ήλιο.

Χορέψαμε. Η γιορτή των αστεριών- Τεμπέλης Δράκος- Σοφία Παπάζογλου.

Με το Picou Picou μάθαμε για το διάστημα..

Παρακολουθήσαμε το συγκεκριμένο βίντεο της NASA https://youtu.be/aTd2f59TSVo  και σκεφτήκαμε να φτιάξουμε έναν δικό μας πύραυλο με απλά υλικά. 

fcae7ef3 1b26 48af a180 a6d3490a80dc445745322 7951604618231152 1065800194916272251 n

213147dc 76be 4570 8eb3 e87605ec38e8

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους πλανήτες..

443715532 7903895869668694 6872297860821494183 n443719416 7903896276335320 9010702528743403177 n

Φτιάξαμε και το δικό μας ηλιακό σύστημα με πλαστελίνη!!

445756882 7955082271216720 2111447689621405818 n 1445782901 7955081524550128 3896686184056694746 n 1445787652 7955081821216765 3517460967239070201 n

Εργαστήριο 3ο Ο ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα:

  • Να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του
  • Να συνδέσουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία
  • Εξοικείωση με τις Ψηφιακές Τεχνολογίες, δημιουργία και διαμοιρασμό ψηφιακού υλικού
  • Να προσεγγίσουν έννοιες κωδικοποίησης και μαθηματικών
  • Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό

Είδαμε με τα παιδιά τον Μύθο του Φαέθοντα και Τον Δαίδαλο με τον Ικαρο!

 

447732179 7973759582682322 2896455287086493670 n

 

Φτιάχνουμε παζλ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=138515a61767

Κατασκευάζουμε τον δικό μας ήλιο και τον ήλιο της τάξης μας που οι ακτίνες του έχουν τα ονόματα μας..

443835497 7936948069696807 3099492939869710322 n444237212 7936948379696776 7361881311990671130 n

Καθένα από τα παιδιά είναι ένας ήλιος φωτεινός για την ζωή του και για την οικογενειά του!!

Διαβάσαμε και το ποιήμα του Γ. Δροσύνη και το ζωγραφίσαμε

Ο ΒΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΗΛΙΟΣ

Ο Αέρας θύμωσε,
με τον Ήλιο μάλωσε.
Ο Αέρας έλεγε:
– Είμαι δυνατότερος!
Και ο Ήλιος έλεγε:
– Σε περνώ στη δύναμη!

Ένας γέρος γεωργὸς
με τη μαύρη κάπα του
στο χωράφι πήγαινε.

Ο Αέρας λάλησε:
– Όποιος έχει δύναμη
παίρνει από τον γέροντα
τη χονδρή την κάπα του!

Φύσησε, ξεφύσησεν,
έσκασε στο φύσημα,
άδικος ο κόπος του.

Κρύωσεν ο γέροντας
και διπλά τυλίχθηκε
στη χονδρή την κάπα του.

Μα κι ο Ήλιος λάλησε:
– Όποιος έχει δύναμη
παίρνει απ’ο το γέροντα
τη χονδρή την κάπα του!

Έφεξεν ολόλαμπρος,
καλοσύνη σκόρπισε,
κι έβγαλεν ο γέροντας
τη χονδρή την κάπα του.

Πάλι ξαναλάλησε:
– Άκουσε και μάθε το,
σε περνώ στη δύναμη,
γιατί πας με το κακό
κι εγώ πάω με το καλό!

447568377 7973757436015870 8625836186802449630 n

Ο ήλιος όμως ενέχει και κάποιους κινδύνους. Η σχ. νοσηλεύτρια μας μας διαβάζει το παραμύθι ΟΙ ΔΕΡΜΑΤΟΥΛΗΔΕΣ ΣΤΟ ΤΑΨΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ, και μας δίνει χρήσιμες συμβουλές. “Πάντα φοράμε καπέλο, γυαλιά ηλίου, αντηλιακό, πίνουμε πολύ νερό και δε καθόμαστε στον ήλιο 12 με 15”.

doc08827820240612104111 αρχείο λήψης

445228298 7951604048231209 5615010035223491480 n

Εργαστήρι 4ο Ήλιε, Γη, Σελήνη, μέρα ή νύχτα;

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

  • Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης
  • Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας
  • Να οπτικοποιήσουν την ημέρα τους
  • Να κατανοήσουν την πορεία του Ήλιου και τις σκιές στα αντικείμενα
  • Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία

Τα παιδιά δραματοποιούν τον ήλιο με τις ακτίνες του και τη γη που γυρίζει γύρω από αυτόν. Με τη βοήθεια ενός φακού δείχνουν το φως του ήλιου και βλέπουν πως γίνεται η νύχτα στις χώρες που δεν βλέπουν τον ήλιο.

444168776 7941298805928400 7128113784241591607 n445220733 7941299425928338 6572363532462275304 n445209245 7941299109261703 4982260244441785239 n445221762 7941299639261650 4350306213331509142 n

Μιλήσαμε για τις σκιές που δημιουργεί ο ήλιος μας!

Αναρτήσαμε την εξής αφίσα, βρήκαμε τα ζώα που αγαπήσαμε και μελετήσαμε τον τρόπο που τοποθετούμε τα δάχτυλα για να προκύψει η αντίστοιχη σκιά

273757672 1056680844880916 6999443400813369967 n

Πήραμε τα αγαπημένα μας ζωάκια και βγήκαμε στην αυλή να δούμε την σκιά τους και να κάνουμε το περίγραμμα τους.

444225638 7946134882111459 9143577463674206311 n445169813 7946135182111429 583718777318816543 n445186491 7946135468778067 1496084605967793859 n

ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

διαβάζουμε το παραμύθι Ο ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ

unnamed file

και το ζωγραφίζουμε

447246233 7973758049349142 5709313277434376002 n

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ..

445724611 7951604368231177 5188025381366281787 n445772146 7951604894897791 4262175933849291975 n445220521 7951605121564435 7817396234840936027 n

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΜΕ

447414139 7973757792682501 7834233871400346764 n 1447724466 7973758322682448 2768897413431966720 n

447744249 7973759136015700 4122418820855036863 n 1445222032 7924321350959479 4132640243126143202 n

ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ. Με την μελισσούλα beebot πηγαίνουμε στους πλανήτες!

447041061 7968777196513894 1190560398135404154 n447235929 7968777403180540 2931903234901926397 n

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση