ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, Δεξιότητες για τη Ζωή, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη επιλέξαμε το θέμα “H Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”

Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου. Είναι εγκεκριμένο και προτείνεται από το Ι.Ε.Π. (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) του Υπουργείου Παιδείας.

Οι στόχοι του προγράμματος προσδιορίζονται βάσει των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εξής κατηγορίες: Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής, Δεξιότητες του Νου και Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης. Στα προτεινόμενα εργαστήρια δίνεται κυρίως έμφαση στην ανάπτυξη Δεξιοτήτων Μάθησης και πιο συγκεκριμένα Δεξιοτήτων Επικοινωνίας Κριτικής σκέψης και Συνεργασίας στην Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Κοινωνικής Ζωής: Κοινωνικές Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα και Πρωτοβουλία και στις Δεξιότητες του Νου Στρατηγική Σκέψη Επίλυση Προβλημάτων Μελέτη Περιπτώσεων και Κατασκευές.

Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση της έννοιας της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε πολλά παιχνίδια σε ζευγάρια, μικρές ομάδες, αλλά και στην ολομέλεια με σκοπό να εξοικειωθούν με τον «άλλο», να αλληλοεπιδράσουν, να επικοινωνήσουν, να βρουν λύσεις σε τυχόν διαφωνίες και συγκρούσεις προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

Στις ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αξιοποιήθηκαν παιχνίδια σε ζευγάρια και σε ομάδες, τεχνικές θεάτρου, ταινίες μικρού μήκους, δραματοποίηση, τραγούδια, κατασκευές ομαδικής αφίσας, πίνακες ζωγραφικής και θεατρικό παιχνίδι.  Ακολούθησαν συζήτηση,  φύλλα εργασίας με στόχο να συσχετιστεί το περιεχόμενο των δράσεων- δραστηριοτήτων με το περιεχόμενο του θέματος των εργαστηρίων ώστε να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα, η κριτική σκέψη, να ενεργοποιηθεί η σκέψη και το συναίσθημα.

Συγκρότηση ομάδας

434416908 7724973354227614 3754641601891929363 n434475586 7724973057560977 979167287676832562 n

434030107 7724974264227523 6664508945600587944 n

Βρίσκω κάτι θετικό που μου αρέσει στον εαυτό μου.

434049309 7724971414227808 2626496402721956602 n435716491 7724971204227829 3009990412367569336 n434505456 7724971650894451 8829068002895644411 n

Χαρίζω μια ζωγτραφιά στο ζευγαράκι μου!

433855893 7660624443995839 8217573987432928364 n433880147 7660624677329149 5338114344439523879 n

433956807 7660624087329208 7552415798525753151 n

Συμβόλαιο ομάδας

399327472 7213053468752941 833644310173379031 n

Ανίχνευση αρχικών ιδεών (Συνεργασία)

434416807 7720721331319483 812405374931181312 n434488814 7720720977986185 3260516752115881613 n

434541304 7724972807561002 3691534057627495113 n

Ικανότητες επικοιινωνίας.

Οι εξωγήινοι ήρθαν στη γη, τους κάνουμε φίλους μας και τους παρουσιάουμε στην ομάδα!

421936787 7724974044227545 5304550615729651025 n434471350 7724973680894248 2495272164835447079 n

Διαβάζουμε το παραμύθι “Η σκάλα της αγάπης” της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη και το ζωγραφίσαμε!

s3

434471729 7724972430894373 8913797057603474722 n