7ο εργαστήριο

 Δραστηριότητα 1η : «Τι γίνεται μετά;»(1η διδακτική ώρα)

Επιδιώκεται η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών και τελικών ιδεών των παιδιών.

Ζωγραφίζουμε ότι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη «συνεργασία» μετά από την ολοκλήρωση του θεματικού κύκλου με θέμα η συνεργασία στο Νηπιαγωγείο.

Επιδιώκεται η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών ιδεών των παιδιών.

Δραστηριότητα 2η : «Φτιάξτε σε ομάδες το παραμύθι»(2η διδακτική ώρα)

Πρόκειται για δραστηριότητα όπου οι 4 ομάδες φτιάχνουν το δικό τους παραμύθι που θα παρουσιάσουν στη χριστουγεννιάτικη γιορτή.

1η ομάδα καλεσμένοι 2η ομάδα στρατιωτάκια -δώρα 3η ομάδα ποντίκια 4η ομάδα χιονονιφάδες -δώρα.

Από το παραμύθι “Ο Καρυοθραύστης και ο Βασιλιάς των Ποντικών” τα παιδιά εμπνέονται από  την παραμυθένια ιστορία της Κλάρα, μιας νεαρής κοπέλας που βυθίζεται σε έναν κόσμο γεμάτο θαύματα, χορούς και μυστήρια. Το ταξίδι μας ξεκίνησε με όχημα το κλασικό βιβλίο του Ε. Τ. Α. Χόφμαν «Ο Καρυοθραύστης» και συνοδοιπόρους την Κλάρα, έναν ξύλινο στρατιώτη, έναν ποντικό βασιλιά, ποντικούς και νεράιδες σε παλάτια από ζαχαρωτά. Διαβάσουμε οι εκπαιδευτικοί την ιστορία και κατόπιν εμπλέξαμε την θεατρική ομάδα της πόλης μας καθώς και τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ώστε να επιλέξουμε όλοι μαζί τις αγαπημένες μας σκηνές.

Σκοπός μας ήταν  να συνεργαστούμε και να δραματοποιήσουμε τις εικόνες που μας εντυπωσίασαν περισσότερο.

Τις συνοδεύσαμε  με τη μουσική που έγραψε ο γνωστός συνθέτης  Tchaikovsky, και  ο ενθουσιασμός των μικρών μας έγινε ακόμη μεγαλύτερος.

Μια σκηνή που δραματοποιήσαμε ήταν η υποδοχή των καλεσμένων και της νονού/νάς της Κλάρας στο σαλόνι του σπιτιού της παραμονή Χριστουγέννων.

Τα παιδιά και η εκπαιδευτικός της ομάδας χόρευαν συζητούσαν και απολάμβαναν  την γιορτινή ατμόσφαιρα.

Μια άλλη σκηνή που δραματοποιήσαμε ,η εκπαιδευτικός της ομάδας και τα παιδιά ,ήταν αυτή όπου τα παιχνίδια ζωντανεύουν, γίνεται μάχη του Καρυοθραύστη και του στρατού του με τον αρχηγό των Ποντικών και η γλυκιά Κλάρα σώζει τον Καρυοθραύστη:

  • γινόμαστε μια κούκλα, μια μπαλαρίνα, ένα αυτοκινητάκι, ένα στρατιωτάκι ή ακόμη και μια μπάλα που κυλάει.
  • κάνουμε μια φανταστική μάχη μεταξύ μας.

Μία άλλη σκηνή που παίξαμε, είναι αυτή όπου ο Καρυοθραύστης μεταμορφώνεται σε Πρίγκηπα και ταξιδεύει με την Κλάρα στην Χώρα του Χιονιού.

Η εκπαιδευτικός της ομάδας και τα παιδιά γίνονται χιονονιφάδες που στροβιλίζονται στον ουρανό και πέφτουν απαλά στο χώμα,καθώς  χορεύαμε με τη μουσική.

Στη συνέχεια ο Πρίγκηπας με την Κλάρα πηγαίνουν στη Χώρα των Ζαχαρωτών όπου εκεί τους υποδέχεται η Νεράιδα των Ζαχαρωτών:

  • Φανταζόμαστε πως είμαστε σε ένα μαγικό δάσος όπου τα δέντρα είναι φορτωμένα με καραμέλες και γλειφιτζούρια. Γινόμαστε εμείς η νεράιδα και τα παιδιά μας τα ξωτικά και με ένα μαγικό ραβδί τα μεταμορφώνουμε σε ζαχαρωτά, σοκολάτες ή ό,τι άλλο φανταστούμε. Χορεύουμε ελεύθερα με τη συνοδεία της μουσικής από το «Χορό της νεράιδας των Ζαχαρωτών»

Όλοι συνεργάστηκαν  και έδωσαν εναλλακτικές ιδέες για το πως μπορεί να επιλυθεί μια διαφωνία μεταξύ των στρατιωτών του Καρυοθραύστη και των ποντικιών και του Βασιλιά τους, (υπάρχει και άλλος τρόπος επίλυσης με τις ρουτίνες σκέψης που διαφέρουν από αυτή που προτείνει το παραμύθι και αποφασίζουν τα νήπια να δραματοποιήσουν)να δημιουργήσουν ομάδες , να χρησιμοποιήσουν διάφορα αντικείμενα και υλικά για να δημιουργήσουν και να εξελίξουν το παραμύθι τους  χρησιμοποιώντας το θεατρικό παιχνίδι.IMG 20240124 224542

 

Δραστηριότητα 3η : «Η τελική μου ιδέα..!»(3η διδακτική ώρα)

Πρόκειται για δραστηριότητα ,όπου όλη η σχολική μονάδα συνεργάστηκε για να παρουσιάσει μια θεατρική παράσταση.

Οι εκπαιδευτικοί, η θεατρική ομάδα και τα παιδιά έγραψαν τις προσκλήσεις της γιορτής, στόλισαν την αίθουσα της εκδήλωσης , έφτιαξαν τα αξεσουάρ  των στολών τους έλυσαν γρίφους δέχθηκαν μηνύματα από τον Αη Βασίλη και τα ξωτικά και στην συνέχεια παρουσίασαν στους γονείς και κηδεμόνες τους την θεατρική παράσταση που συνδιοργάνωσαν .

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων αγόρασε  τα δώρα που μοιράστηκαν στα παιδιά στην χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση.

Διοργάνωσαν bazzar με κατασκευές χριστουγεννιάτικες και μπουφέ με παραδοσιακά γλυκά και φαγητά.

Συγκέντρωσαν ένα χρηματικό ποσό που θα το διαθέσουν για αγορά φωτοτυπικού μηχανήματος για τις ανάγκες  του Νηπιαγωγείου.

IMG 20240130 095112IMG 20240130 094712

 

IMG 20240130 095605IMG 20240130 095502 1

 

IMG 20240130 095235IMG 20240130 095716

 

IMG 20240130 095014 1IMG 20240130 094620

 

IMG 20240130 095310IMG 20240130 095351

 

IMG 20240130 095426IMG 20240130 094832

IMG 20240124 224211IMG 20240130 095150

 

IMG 8572 IMG 8451

 

 

6ο  εργαστήριο

Απόκτηση ενσυναίσθησης και επίλυση συγκρούσεων (1η διδακτική ώρα)

Δραστηριότητα 1η : «Υπάρχει και άλλος τρόπος;» (1η διδακτική ώρα)

Πρόκειται για δραστηριότητα συζήτησης στην Ολομέλεια με αφορμή ένα Φύλλο Εργασίας με τις Ρουτίνες Σκέψης.

Στο Φύλλο Εργασίας υπήρχε  μια εικόνα παιδιών που τσακώνονταν στο σχολείο και μια σκηνή από την διαμάχη των στρατιωτών και των ποντικιών από τον καρυοθραύστη.

Μιλήσαμε  για τις ομοιότητες που υπήρχαν  και τα παιδιά καλέστηκαν να προβληματιστούν να παρατηρήσουν και να πουν απόψεις και να συζητήσουν πάνω στο αυτό το πρόβλημα και να δώσουν εναλλακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να επιλυθεί μία διαφωνία, με την απόκτηση ενσυναίσθησης για την επίλυσή τους

Δραστηριότητα 2η (2η διδακτική ώρα)

Στόχος της δραστηριότητας  ήταν να εκφράσουν τις ιδέες τους για την έννοια της συνεργασίας επιχειρώντας να δώσουν ένα διαφορετικό τέλος μέσα από το σχέδιο και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων τους στην ολομέλεια μετά από την ακρόαση των και των  στίχων του τραγουδιού: Το ‘πες! Δεν το ‘πα! Το ‘πες, το ‘πες, το ‘πες! Το ‘πε! Δεν το ‘πε! Το ‘πε, το ‘πε, το ‘πε Δεν το είπα κι ούτε θα το πω, το έχω μυστικό κι αν ποτέ το πει κανείς, εγώ δεν του ξαναμιλώ.

Δραστηριότητα 3η  (3η διδακτική ώρα)

Στόχος της δραστηριότητας αυτής ήταν να αξιοποιήσουν στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων, ώστε να συνεργαστούν, μέσα από τα παιχνίδια ρόλων, του θεατρικού παιχνιδιού και της δραματοποίησης , προκειμένου να γίνει το μοίρασμα των ρόλων τους ,ώστε να σχεδιάσουμε από κοινού στην συνέχεια  την θεατρική παράσταση.

Στη συνέχεια στην ολομέλεια να εντόπισαν  την πρόοδό τους και συζήτησαν για τον τρόπο με  τον οποίο την πέτυχαν.

IMG 20240124 224144IMG 20240124 224115IMG 20240124 223947IMG 20240124 223903

Δραστηριότητες Αξιολόγησης – Τελικές ιδέες παιδιών

Σημειώνουμε ότι οι ατομικές καταγραφές τα ερωτηματολόγια και τα ιχνογραφήματα καταχωρήθηκαν  στο portfolio του κάθε μαθητή.