4ο εργαστήριο- Συνεργασία σε ομάδες και σε ζευγάρια 

Δραστηριότητα 1η : «Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της»

  ( 1η διδακτική ώρα)

 

Πρόκειται για Κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα συνεργασίας σε ομάδες

Καθισμένα τα παιδιά στο έδαφος το ένα πίσω από το άλλο , κυλάνε ένα μπαλάκι για να πάει στα χέρια του παιδιού που κάθεται  μπροστά του.  Μπροστά  από το πρώτο παιδί  υπάρχει καλαθάκι και  στόχος είναι να ρίξει μέσα  όσο περισσότερα  μπαλάκια.

 

Δραστηριότητα 2η: «Χτίσε με τα πλαστικά τούβλα» (2η διδακτική ώρα)

Πρόκειται για την επόμενη  Κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα συνεργασίας σε ομάδες

Καθισμένα τα παιδιά στο έδαφος το ένα πίσω από το άλλο , κυλάνε ένα – ένα τα τούβλα για να πάει στα χέρια του παιδιού που κάθεται  μπροστά του.  Το πρώτο παιδί  μόλις πάρει το τούβλο  προσπαθεί προσεκτικά να ολοκληρώσει το χτίσιμο .

 

414610523 697434515834019 3569742232985683899 n

 

Δραστηριότητα 3η – «Μετακινήστε  το μπαλάκι από στεφάνι σε στεφάνι»(3η διδακτική ώρα)

Χρησιμοποιώντας από ένα μπαστούνι το κάθε παιδί , προσπαθούν  σε συνεργασία  να μετακινήσουν το μπαλάκι από στεφάνι σε στεφάνι.

Αξιοποίηση ρουτίνας σκέψης – να είναι σε θέση να αξιολογούν τους τρόπους με τους οποίους συνεργάστηκαν, εντοπίζοντας σημεία που διευκόλυναν ή δυσκόλεψαν τη συνεργασία τους-καταχώρηση στο Portfolio μαθητή/-τριας.

414611585 1751751755306026 8438213293956654834 n

416737408 1532927647648975 5546759625825417984 n

5ο Εργαστήριο

Δραστηριότητα 1. Φύλλο αυτοαξιολόγησης της δραστηριότητας :(1η διδακτική ώρα)

«Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της»

 

Τα κατάφερε η ομάδα ;                                          ΝΑΙ                                  ΟΧΙ

Τι σας δυσκόλεψε;

Τι σας διευκόλυνε;

 

Δραστηριότητα 2η : «Ποιος δεινόσαυρος θα χορέψει καλύτερα;» .(2η διδακτική ώρα)

Τα παιδιά χωρίστηκαν πάλι σε υποομάδες και είχαν τις εξής οδηγία: Χρειάστηκε  να βρουν τρόπο να συνεργαστούν ώστε φτιάξουν με τα δικά τους σώματα όλα μαζί το σώμα ενός δεινόσαυρου (κεφάλι, σώμα φτερά ουρά). Όταν συνεννοήθηκαν και το έφτιαξαν με ένα μουσικό κομμάτι που άκουσαν μετακινήθηκαν στον  χώρο σαν να χορεύουν. Έτσι βρήκαν ένα τρόπο να συνεργαστούν και να μοιράσουν ρόλους και αρμοδιότητες μεταξύ τους (κάποιος να μπει δεύτερος, κάποιος να κάνει την ουρά, κάποιος να κουνάει χορεύοντας στο πλάι τα φτερά του δεινόσαυρου ).

Όταν όλες οι ομάδες ολοκλήρωσαν και κουβέντιασαν  Τα κατάφερε η ομάδα; Αν ναι, πώς; Αν όχι, γιατί; Τι σας δυσκόλεψε; Τι σας διευκόλυνε;

Στη συνέχεια τα παιδιά καλέστηκαν  να κάνουν αυτό-αξιολόγηση επιλέγοντας ένα από τα τρία προσωπάκια αυτό-αξιολόγησης (τα κατάφερα ικανοποιητικά-μέτρια-καθόλου)

Τέλος, η νηπιαγωγός αξιοποίησε τις ρουτίνες σκέψης για να κλείσει η δραστηριότητα.

Συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια φθινοπωρινή σύνθεση με το αποτέλεσμα της αυτοαξιολόγησης  σε κίτρινο και κόκκινο φόντο σύμφωνα με την ρουτίνα σκέψης που αξιοποίησα, στην συνέχεια έγινε καταγραφή της δράσης ώστε  να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο Portfolio μαθητή/- τριας.


IMG 20240202 094541

Δραστηριότητα 3η (3η διδακτική ώρα)

Τα παιδιά βγάζουν και ανακατεύουν τα παπούτσια τους στο πάτωμα, 2 ομάδες συναγωνίζονται ποια θα καταφέρει να τα φορέσει πιο γρήγορα, βοηθάει ο ένας τον άλλο προς όφελος της ομάδας.

Στην ολομέλεια έπειτα από συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων διαπιστώθηκε ότι όταν βοηθά ο ένας τον άλλο και δείχνοντας οι μεγαλύτεροι στους μικρότερους πως πχ κλείνουμε την τσάντα μας ,κουμπώνουμε το μπουφάν ,καθώς και που τοποθετείται κάθε πράγμα ,η τάξη  συμμαζεύεται  πιο γρήγορα.

Μ ε αφορμή λοιπόν την συνεργασία και πως όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε έγινε ηχογράφηση  του τραγουδιού  της συνεργασίας που ομαδικά και συνεργατικά  τραγούδησαν  τα παιδιά.

        IMG 72908f1097baed578bfab21adb45127e V                IMG 47f1d325e95ef3d9e5261d8790817aa0 V