Mέσα από εκπαιδευτικά video αλλά και τις εμπειρίες κάποιων παιδιών από οικογενειακές εξορμήσεις μαθαίνουμε για τις ομορφιές του δάσους τη χλωρίδα και την πανίδα του
https://www.youtube.com/watch?v=ryEmAkssI18&t=663s
ομαδική των παιδιών που ζωγραφίζουν το καμένο δάσος και την αναδάσωσή του
μακέτα από φελλούς καλαμάκια και αποξηραμένο θυμάρι που δείχνει το δάσος μετά την καταστροφική πυρκαγιά
και μακέτα όπου τα παιδιά κόβουν ζωγραφίζουν και γράφουν τα πολύτιμα δώρα του δάσους όπως το οξυγόνο ξύλο ρητίνη μανιτάρια φελλός χόρτα βότανα και καρποί χώρος αναψυχής αλλά και κατοικία των ζώων
“ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΑΓΩΝΙΟΥΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΦΩΝΑΖΟΥΝ” τα παιδιά ζωγραφίζουν και γράφουν τα αιτήματα των δέντρων για τους κινδύνους που απειλούν τη βιωσιμότητά τους όπως οι πυρκαγιές τα σκουπίδια η ανεξέλεγτη ξυλοτομία ακόμα και οι πολλές κατασκηνώσεις ή η υπερβολική χρήση του για βοσκοτόπια που απειλούν την ισορροπία της χλωρίδας
τα παιδιά μαθαίνουν από video και ομαδικά ή ατομικά ζωγραφίζουν τη γνωστή μας και πολύτιμη για την υγεία και φαρμακευτική ΡΗΤΙΝΗ ή αλλιώς ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ
Παρατηρούμε τα κουκουνάρια και μυρίζουμε το θυμάρι και ρίγανη που φέραμε
με τη φαντασία τους τα παιδιά ζωγραφίζουν όμορφα ΜΑΝΙΤΑΡΟΣΠΙΤΑ
με το video μαθαίνουμε για το θαύμα της ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗΣ όπου τα φύλλα ρουφώντας τον ήλιο τη βροχή και το διοξείδιο αποβάλουν το οξυγόνο που εξασφαλίζει την ίδια τη ζωή
ΤΟ ΠΕΡΗΦΑΝΟ ΔΕΝΤΡΟ
μια όμορφη διδακτική ιστορία για το πάθημα και μάθημα ενός δέντρου που δεν ήθελε παρέα δεν αγαπούσε και δεν βοηθούσε κανέναν
https://www.youtube.com/watch?v=oYGp8gZvprI&t=197s
Η ιστορία του περήφανου δέντρου που μας έδωσε και μάθημα ζωής στάθηκε αφορμή για να γνωρίσουμε το απίστευτο έργο των δέντρων όπου αλληλοβοηθούνται έχουν αξιοζήλευτη σχέση μεταξύ τους και μέσα από έρευνες έχει καταγραφεί ότι ένας κατεστραμένος ή καμένος κορμός μπορεί να πάρει ξανά ζωή από τα θρεπτικά συστατικά της ρίζας των υγιή δέντρων που βρίσκονται κοντά του.
Η απίστευτη αυτή σχέση των δέντρων που είναι και στάση ζωής αρέσει πολύ στα παιδιά και τη ζωγραφίζουν με τον δικό τους τρόπο
προσεγγίζουμε την προσφορά των δέντρων μέσα από τη λογοτεχνία και τη γνωστή ιστορίαΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ του Σερ Σιλβερστάιν
συζητάμε για την ατελείωτη προσφορά του δέντρου αλλά και την αχαριστία του ανθρώπου που συνεχώς ζητά και τα παιδιά ζωγραφίζουν τη ΜΗΛΙΑ αλλά και τον ήρωα στην παιδική κατόπιν στη νεανική και τέλος στην ώριμη ηλικία του
χρωματίζουν κι αντιγράφουν τον τίτλο
Συνεχίζουμε το λογοτεχνικό μας ταξίδι στο δάσος με το υπέροχο παραμύθι της Έφης Λαδά
και τα παιδιά ζωγραφίζουν ανά ομάδες πρώτα τη ΦΩΤΙΑ που με τον κόκκινο μανδύα της σκεπάζει και καίει το δάσος
μετά τη ΣΙΩΠΗ που με το μπλε της φόρεμα σκεπάζει το δάσος είναι η σιωπή και θλίψη που επικρατεί στο νεκρό δάσος μετά την καταστροφή
και τέλος η ΕΛΠΙΔΑ με το πράσινο φόρεμα είναι η ελπίδα και ζωή που φέρνουν μια παρέα παιδιών που κάνουν αναδάσωση αναγκάζοντας τον κακό μάγο να φύγει για πάντα
με χρωματιστά μαντήλια στο κόκκινο μπλε και πράσινο αναπαριστούμε την ιστορία : φορώντας το ανάλογο χρώμα τα παιδιά παριστάνουν τα δέντρα και παίρνουν την ανάλογη έκφραση
ΗΧΩ και ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ η βόλτα μας στο δάσος συνεχίζεται με το γνωστό μας αρχαίο μύθο
ζωγραφίζουν τους ήρωες του μύθου σε όμορφο δάσος
και προσπαθώντας να μιλήσουμε κάνοντας την ηχώ ο ένας τον άλλο απολαμβάνουμε το μύθο μέσα από τις μαγικές και βελούδινες φωνές των ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ και ΕΛΛΗΣ ΛΑΜΠΕΤΗ