“Ταξιδεύοντας στον κόσμο των επαγγελμάτων του χθες και του σήμερα”

Με αφορμή τις πανελλήνιες εξετάσεις που δίνουν τα παιδιά του Λυκείου, αρχίσαμε να συζητάμε στην παρεούλα μας για τα επαγγέλματα και αναρωτηθήκαμε τι είναι τα επαγγέλματα, ποιά ξέρουμε και γιατί τα χρειαζόμαστε; Τι δουλειά κάνουν οι γονείς μας;

Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις, όμως θέλαμε να μάθουμε και επιπλέον πληροφορίες. Έτσι, είδαμε εικόνες σε βιβλία και στο ίντερνετ, μάθαμε πώς λέγονται διαφορετικά επαγγέματα και τι μας προσφέρουν και ζητήσαμε από τους γονείς να γράψουν μερικές πληροφορίες για το επάγγελμά τους.

Τα παιδιά το παρουσίασαν στην τάξη και ύστερα το αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους με μεγάλη ακρίβεια!

Στη συνέχεια βλέπουμε βίντεο και μαντεύουμε πώς λέγεται το κάθε επάγγελμα και πώς λέγεται εκείνος που το εξασκεί ανάλογα με το αν είναι άνδρας ή γυναίκα. Περιγράφουμε τι κάνει και τι εργαλεία μπορεί να χρησιμοποιεί. Ύστερα τα παιδιά διαλέγουν μια κάρτα τυχαία και παίζουμε παντομίμα! Παίζουν και διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια online.

Το σχολείο μας επισκέφθηκε και η κ. Μαρία, η φαρμακοποιός της γειτονιάς για να μας δώσει πληροφοριές για το δικό της επάγγελμα. Σκεφτήκαμε, συζητήσαμε και καταγράψαμε με τα παιδιά τι ερωτήσεις θέλουμε να της κάνουμε πριν έρθει! Της πήραμε δηλ. συνέντευξη! Εκείνη και ο βοηθός της ο κ. Νίκος απάντησαν με χαρά και μάθαμε πολλά καινούργια πράγματα. Μερικές από τις ερωτήσεις ήταν: “ Τι σημαίνει φαρμακοποιός;”, “Πώς γίνεται κάποιος φαρμακοποιός;” ,” Δουλέυετε πολλές ώρες;”, ” Αν κάποιο παιδί είναι άρρωστο, του δίνετε φάρμακο;” κ.α.

 

Τώρα που μάθαμε διάφορα επαγγέλματα παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια και διαβάσαμε αινίγματα! Επίσης, αποφασίσαμε να φτιάξουμε και ένα αλφαβητάρι παίζοντας ταυτόχρονα! Απλώσαμε στο πάτωμα καρτέλες με γράμματα και βάλαμε μουσική. Το παιδί που έπαιζε σε κάθε γύρο χόρευε γύρω από τις κάρτες και όταν η μουσική σταματούσε έπρεπε να διαλέξει ένα γράμμα. Αφού μας το έδειχνε και αναγνώριζε την φωνούλα, έπρεπε να σκεφτεί και ένα επάγγελμα που να ξεκινάει από αυτό…η ομάδα εννοείται βοηθούσε όπου χρειαζόταν!

Στην επόμενη δραστηριότητά μας, διαβάσαμε το βιβλίο “Όταν μεγαλώσω, θα περνάω υπέροχα” και τα παιδιά ζωγράφισαν τι θα ήθελαν να γίνουν όταν μεγαλώσουν και γιατί…

Αναπαριστούν στο παιχνίδι τους κάποια επαγγέματα με εργαλεία που φτιάξαμε από ανακυκλώσιμα υλικά:

Ακόμη, με αφορμή την ιστορία που μας διάβασε ο Βίκτορας με τίτλο “Παλιά επαγγέλματα ζωντανέψτε”, συζητήσαμε και ψάξαμε επαγγέλματα παλιά που δεν υπάρχουν πια! Είδαμε εικόνες και βίντεο στον υπολογιστή και ζωγράφισαν ποιό από αυτά θα διάλεγαν αν ζούσαν στο παρελθόν! Χρησιμοποιήσαμε εικόνες και υλικό από τον παρακάτω σύνδεσμο.

https://blogs.sch.gr/mtsaousid/2022/03/17/palia-paradosiaka-epaggelmata-poy-chathikan/

και ύστερα φτιάξαμε έναν πίνακα με τα επαγγέλματα του σήμερα και του χθες που αναρτήσαμε στην τάξη μας!

20230510 122255

Τέλος, διαβάσαμε την ιστορία του Άρη του τσαγκάρη και παίξαμε παιχνίδια μνήμης αλλά και με αριθμούς και προσθέσεις! Ο bee bot το ρομποτάκι έπρεπε να βρει με ποιά σειρά επισκέφθηκαν τα ζωάκια τον τσαγκάρη…τα παιδιά τον προγραμμάτισαν ώστε να τα βρει. Ύστερα αντιστοίχισαν τον αριθμό των παπουτσιών με το σωστό ζώο! Με τα στεφάνια και τους μαρκαδόρους μάθαμε να κάνουμε απλές προσθέσεις και να τις αποτυπώνουμε με σύμβολα στον πίνακα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *