Με το διασκεδαστικό αυτό video μαντεύουμε κι απολαμβάνουμε ήχους της φύσης από έντομα (γρύλος τρυζόνι σκαθάρι μέλισσα πεταλούδα …)
Η διάσημη μελωδία (ιντερλούδιο) θα κάνει τα παιδιά να στροβιλίζονται στο χώρο παριστάνοντας τις μέλισσες που πετάνε
το εποπτικό μας υλικό
Μπαίνουμε στο θαυμαστό κόσμο την πιο οργανωμένη και σωστά δομημένη κοινωνία που υπάρχει. Όλα είναι ιεραρχημένα και η κάθε ομάδα έχει το ρόλο της για να μας προσφέρουν τα θαυμαστά τους προϊόντα ΤΟ ΜΕΛΙ ΤΗ ΓΥΡΗ ΤΟ ΚΕΡΙ ΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΠΟΛΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΛΗ
Ένας μαθητής που οι γονείς του ασχολούνται με τα μελισσοκομικά προϊόντα θα φέρει στην τάξη μας ένα βαζάκι γύρη κι ένας ένας θα το μυρίσουμε. Συμφωνούμε όλοι ότι έχει την έντονη μυρωδιά του μελιού κι ότι στο δεκατιανό μας μια φέτα ψωμί με μέλι είναι η καλύτερη επιλογή.
Ζωγραφιές με μελισσούλες και φυσικές κυψέλες
Αντιγράφουν τα προϊόντα τους
Κάθε μέρα συζητάμε για το ρόλο της μέλισσας όχι μόνο στη διατροφή μας για τα προϊόντα που μας προσφέρει. Χωρίς τη μέλισσα και την επικονίαση δηλ. τη μεταφορά γύρης δε θα υπήρχαν άνθη και χωρίς άνθη δε θα καρποφορούσαν τα φυτά με φρούτα και λαχανικά απαραίτητα για την επιβίωσή μας. Τα παιδιά μέσα από το εποπτικό μας υλικό με εικόνες από περιοδικά όπου φαίνονται οι στήμονες και το στίγμα των λουλουδιών
κατανοούν και ζωγραφίζουν τη διαδικασία της ΕΠΙΚΟΝΙΑΣΗΣ και προφέροντας τη λέξη τη γράφουν μόνα τους χωρίς να τη βλέπουν
Ωραία εργασία για τον ΧΟΡΟ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ ΣΥΛΕΚΤΡΙΑΣ
και για το σχήμα του ΚΕΛΙΟΥ ΣΤΙΣ ΚΗΡΥΘΡΕΣ
Μια ωραία ομαδική των παιδιών χρωματίζοντας πρώτα τις κυψέλες του μελισσοκόμου
κι ύστερα ζωγραφίζοντας τις ΕΡΓΑΤΡΙΕΣ μέλισσες και τις ομάδες τους γράφοντας το όνομα της κάθε ομάδας και ζωγραφίζοντας την κάθε ομάδα με τα σύνεργα της δουλειάς της : τις συλλέκτριες με τα καλαθάκια τους γεμάτα γύρη τις ζαχαροπλάστριες με σκούφο που φτιάχνουν το μέλι τις οικοδόμους με κράνος που χτίζουν με κερί τα κελιά τις νταντάδες με μπιμπερό που ταίζουν τις προνύμφες με βασιλικό πολτό τις ανεμιστήρες με τα φτερά τους που αερίζουν την κυψέλη τις καθαρίστριες με σκούπα που καθαρίζουν την κυψέλη και τέλος τις φρουρούς με κυάλια που φυλάνε την κυψέλη από πεταλούδες σφήκες και άλλους εισβολείς
και η ομαδική των παιδιών που εργάστηκαν σαν μέλισσες
Αφηγούμαι την υπέροχη ιστορία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ « ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΓΛΥΚΟ ΤΟ ΜΕΛΙ » που τα παιδιά ζωγραφίζουν τα κεντρικά πρόσωπα
και με δική τους πρωτοβουλία τα παιδιά μοιράζουν τους ρόλους για να δραματοποιήσουν το διδακτικό αυτό παραμύθι
κι επειδή όλα ξεκινούν από την αρχαιότητα μαθαίνουμε για τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων ( εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας με αρχαίες λέξεις ) όπου το μέλι ήταν σε καθημερινή βάση με τις ΜΕΛΙΤΟΥΤΤΕΣ (τις γνωστές μας μελόπιτες) τα ΤΗΓΑΝΑ (τις γνωστές μας τηγανίτες ) τις ΠΛΑΚΟΥΝΤΕΣ (πίτες με τυρί λάδι και μέλι ) και το ΜΕΛΙΚΡΑΤΟΝ ( γάλα με μέλι από τότε για τα παιδιά )
στη συνέχεια ζωγραφίζουν τους μύθους του ΟΔΥΣΣΕΑ με τις ΣΕΙΡΗΝΕΣ που βούλωσε με τους συντρόφους του τ’ αυτιά τους με κερί μέλισσας
και το μύθο του ΔΑΙΔΑΛΟΥ και ΙΚΑΡΟΥ που είχαν κολλήσει τα φτερά τους επίσης με κερί μέλισσας
κι έτσι μαθαίνοντας τόσα πολλά για το πιο θαυμαστό το πιο οργανωμένο κι εργατικό έντομο του πλανήτη κλείνουμε συζητώντας κι επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να προστατεύουμε και να διαφυλάξουμε τις μέλισσες εάν θέλουμε να συνεχιστεί η ζωή και η χλωρίδα με την πανίδα πάνω στη Γη.