ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΛΛΙ ΣΤΟ ΥΦΑΝΤΟ

Το εποπτικό μας υλικό γύρω από την υφαντική, τον αργαλειό και τους μύθους για την Αράχνη, το Θησέα και Μινώταυρου και τις τρεις Μοίρες.

  293 32   

Μέσα από το εκπαιδευτικό αυτό video μαθαίνουμε για όλη τη διαδικακασία,από το κούρεμα των προβάτων, το ξάσιμο το πλύσιμο ,το στέγνωμα και βάψιμο, όλη την επεξεργασία του μαλλιού, τα σύνεργα όπως τη ρόκα, σαϊτα , αδράχτι και στημόνι, μέχρι τη τέχνη του αργαλειού για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα: τα παραδοσιακά υφαντά του λαού μας, αληθινά αριστουργήματα.

ρόκες από πλαστελίνη ( σαν το Υ και Φ όπως επισημαίνουν τα παιδιά) )

    

μαθαίνουν τι είναι το στημόνι και το υφάδι για τα νήματα (έννοιες του οριζόντια και κάθετα)  και τα σχεδιάζουν

          

από το video γνωρίζουμε τη τέχνη του αργαλειού πως δουλεύουν οι υφάντρες μας τα νήματα και τα παιδιά γράφουν πώς ονομάζεται το κάθε μέρος του αργαλειού.

βλέποντας τα μοτίβα σε υφαντά αριστουργήματα  (στο internet) τα παιδιά ζωγραφίζουν τα δικά τους υφαντά

Διαβάζουμε  αίνιγμα για το αδράχτι και στιχομυθία για τον αργαλειό συνδυάζοντας κάθε λέξη με την κίνηση των χεριών μας (με το ένα χέρι κρατάμε τη ρόκα με το άλλο στριφογυρίζουμε το αδράχτι και με όλο μας το σώμα κουνιόμαστε σα να δουλεύουμε στον αργαλειό κουνώντας το πέταλο, περνώντας τη σαϊτα και πατώντας τα ποδάρια ή πατητήρες) – ζωγραφίζουν και αντιγράφουν τη στιχομυθία

παρακολουθούμε το μύθο της θεάς Αθηνάς και της Αράχνης 

και τα παιδιά ζωγραφίζουν τον ιστό της και πως τιμωρήθηκε η Αράχνη για την ύβρη της στους θεούς του Ολύμπου, ενώ την ώρα που ζωγράφιζαν  το μύθο ,τα παιδιά εντόπισαν μια μικρή αράχνη που μας επισκέφτηκε πάνω σ’ ένα τραπέζι – σα να το ήξερε ότι θα τη ζωγραφίσουμε

όμορφες δημιουργίες των παιδιών για αποδώσουν τον πίνακα τέχνης του γνωστού ζωγράφου ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΑΚΩΒΙΔΗ « Η ΚΟΡΗ ΜΕ ΤΗ ΡΟΚΑ»

βλέπουμε το γνωστό μύθο του ΘΗΣΕΑ με την ΑΡΙΑΔΝΗ  το ΜΙΝΩΤΑΥΡΟ και το βασιλιά ΑΙΓΕΑ

μαθαίνουμε την αρχαία λέξη  μίτο για να γράψουν το σταυρόλεξο

αλλά χαράζουν και το δρόμο του ΘΗΣΕΑ για να βγει απ’ τον λαβύρινθο με τη βοήθεια του μίτου της ΑΡΙΑΔΝΗΣ

βλέπουμε  στον χάρτη της τάξης μας το ΑΙΓΑΙΟ πέλαγος  την ΚΡΗΤΗ με το ΜΙΝΩΑ και το ΜΙΝΩΤΑΥΡΟ για να ζωγραφίσουν το μοιραίο τέλος του βασιλιά ΑΙΓΕΑ πατέρα του ΘΗΣΕΑ

Γνωρίζουμε τις  ΤΡΕΙΣ ΜΟΙΡΕΣ  από την αρχαιότητα, που τις κερνάμε γλυκά στα μωρά που γεννιούνται για να τις καλοπιάσουμε αφού εκείνες μας καθορίζουν το μέλλον και πόσο θα ζήσουμε όπως ξέρουμε από τη λαογραφία μας που έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα. Έτσι μαθαίνουμε την ΚΛΩΘΩ που κρατά τη ρόκα κι αποφασίζει να γεννηθούμε, την ΛΑΧΕΣΙΣ που ξετυλίγει με το αδράχτι το νήμα της ζωής μας και καθορίζει πόσο θα ζήσουμε, αν θα έχουμε καλή ή κακή ζωή  και τέλος την ΑΤΡΟΠΟ με το ψαλίδι  που μας κόβει όποτε θέλει το νήμα της ζωής και πεθαίνουμε.

Τα παιδιά διασκεδάζουν και υφαίνουν με  κουβάρια και νήματα πάνω σε μικρούς στρογγυλούς και μακρόστενους αργαλειούς από χαρτόνι εξασκώντας έτσι, με τις χειρουργικές κινήσεις των δαχτύλων τους,  τη λεπτή τους κινητικότητα.

οι αργαλειοί και τα υφαντά μας

image0 2023 02 28T211051.376

υφαντά  σε χαρτόνια με λωρίδες από χαρτόνι 

 

Τα χαλάκια της τάξης μας

τέλος ζωγραφίζουν μοτίβα με κεντημένα λουλούδια σε υφαντό όπως η εικόνα με το σκυριανό υφαντό που έχουμε στον πίνακά μας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *