Πρώτη Συνάντηση – Γνωριμία
Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να προσαρμοστούν και να εξοικειωθούν με το σχολικό περιβάλλον, ξεκινήσαμε μια δράση με την χρήση μιας persona doll, του Μάρκου. Σήμερα επισκέφθηκε το σχολείο μας για να μας γνωρίσει και να δει την τάξη μας. Τα παιδιά συνομίλησαν μαζί του, του έκαναν ερωτήσεις σχετικά με την καθημερινότητά του και χάρηκαν πάρα πολύ για αυτή την επίσκεψη. Του ετοίμασαν ζωγραφιές για δώρο και του έδωσαν από μια δυνατή αγκαλιά αποχαιρετώντας τον.
- Ο Μάρκος μας συστήνεται
- Ο Μάρκος απαντά στις ερωτήσεις των παιδιών
- Τα παιδιά τον αποχαιρετούν
- Αγκαλιά με τον Μάρκο
Δεύτερη συνάντηση – Ανάπτυξη οικειότητας και σχέσεων με την κούκλα
Ο Μάρκος έρχεται στην τάξη μας ξανά, μας φέρνει το αγαπημένο του βιβλίο, βλέπει τις ζωγραφιές των παιδιών και τα κερνάει το αγαπημένο του σνακ, την φρουτοσαλάτα. ‘Υστερα παίζουμε ένα ομαδικό παιχνίδι συνεργασίας και μας αποχαιρετά. Οι δραστηριότητες βοήθησαν στο να ενισχυθούν οι σχέσεις μεταξύ της ομάδας αλλά και με την κούκλα. Τα παιδιά δείχνουν μεγάλη προθυμία και ενθουσιασμό.
- Ανάγνωση βιβλίου “Τα τρία γουρουνάκια”
- Τα παιδιά ζωγραφίζουν την αγαπημένη τους σκηνή από το βιβλίο.
- Παίζουμε μουσικές φωλιές
- Τα παιδιά συνεργάζονται για να χωρέσουν όλοι στη φωλιά
- Ο Μάρκος μοιράζει τις φρουτοσαλάτες
Τρίτη συνάντηση – Παρουσίαση προβλήματος
Ο Μάρκος επισκέπτεται ξανά την τάξη μας και αυτή την φορά τους επικοινωνεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει, δηλ το άγχος που νιώθει για το σχολείο που τον κάνει να μην νιώθει άνετα στην τάξη του και να μην θέλει να πηγαίνει! Το κλίμα οικειότητας και εμπιστοσύνης που έχει αναπτυχθεί βοηθάει ώστε ο Μάρκος να μιλήσει γι αυτό και τα παιδιά να ακούσουν προσεκτικά. Τα παιδιά ξεκινούν διάλογο με την κούκλα, υποθέτουν πώς μπορεί να νιώθει, τι σκέφτεται και για ποιό λόγο. Κάποια ταυτίστηκαν με τα συναισθήματα του Μάρκου και θέλησαν να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες και σκέψεις σχετικά με τις πρώτες μέρες στο σχολείο:
“Κλαίω το πρωί, γιατί νιώθω άγχος και φοβάμαι γατί δεν ξέρω τι θα κάνουμε”
“Κλαίω καμιά φορά γιατί θέλω να είμαι με την μαμά μου”
“Είχα λίγο άγχος στην αρχή γιατί δεν ήξερα αυτό το σχολείο”
“Νιώθω λυπημένη γιατί θέλω την μαμά”
Στη συνέχεια παροτρύνουμε τα παιδιά να προτείνουν στον Μάρκο λύσεις ώστε να νιώσει καλύτερα και να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του. Τα παιδιά είπαν:
“Να σου φτιάξει ο μπαμπάς σου μια ζωγραφιά για να την κοιτάς και να χαίρεσαι!”
“Να κάνεις φίλους και να παίζετε!”
“Να παίρνεις αγκαλια τις κυρίες σου όταν νιώθεις λυπημένος”
“Να λες αυτά που νιώθεις στους γονείς σου, τις δασκάλες και τους φίλους σου”
“Να διαβάζεις βιβλία”
Ο Μάρκος αποχώρησε από την τάξη και υποσχέθηκε να σκεφτεί καλά όσα συζήτησε με τα παιδιά και να προσπαθήσει να τα εφαρμόσει.
Τέταρτη Συνάντηση : Η κούκλα επιστρέφει και ευχαριστεί
Στην τελευταία συνάντηση ο Μάρκος έρχεται στην τάξη με χαρά και ανακοινώνει στα παιδιά ότι ακολούθησε τις συμβουλές τους, συζήτησε αυτό που τον απασχολεί με τους γονείς του, κατάλαβε ότι είναι σημαντικό να πηγαίνει σχολείο και θα εστιάσει περισσότερο στα πράγματα που του αρέσει να κάνει εκεί. Τα παιδιά χάρηκαν, κάποια έδειξαν ανακούφιση και κάποια υποσχέθηκαν ότι κι εκέινα θα προσπαθούν να ακολουθούν τις συμβουλές των συμμαθητών τους! Ο Μάρκος τους ευχαριστεί, χαιρετά ένα ένα τα παιδιά και τους προσφέρει ένα κέρασμα. Φεύγει χαρούμενος από την τάξη μας για να πάει στο δικό του σχολέιο.