20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Εκατομμύρια παιδιά υποφέρουν από τη φτώχεια, στερούνται εκπαίδευσης, υφίστανται τις συνέπειες συρράξεων, μένουν ορφανά, σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και άλλες ασθένειες. Κάθε 6 δευτερόλεπτα ένα παιδί στις χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου πεθαίνει από την πείνα. Στην Ελλάδα έγιναν το 2010 καταγγελίες για 770 περιπτώσεις κακοποίησης παιδιών στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056 του “Χαμόγελου του Παιδιού”.

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου 1989 η οποία αποτελείται από 54 άρθρα που αναφέρονται σε δικαιώματα επιβίωσης των παιδιών, ανάπτυξης, προστασίας και συμμετοχής. Από τότε έχουν μειωθεί κατά 30% οι θάνατοι παιδιών κάτω των 5 ετών, ενώ περιορίστηκε και ο αριθμός των παιδιών που απασχολούνται σε επικίνδυνες εργασίες. Όμως έχουν ακόμη να γίνουν πολλά για να κατοχυρωθεί το παιδί ως φορέας δικαιωμάτων.

Λόγω της ημέρας η Δημοτική Βιβλιοθήκη Πειραιά και ο Οργανισμός Πολιτισμού Άθλησης και Νεολαίας του Δήμου διοργανώνουν εκδήλωση στον κινηματογράφο ΣΙΝΕΑΚ στις 11 το πρωί. Θα παρουσιαστεί το παιδικό μυθιστόρημα “Έχω δικαίωμα να πω μια ιστορία” της εκπαιδευτικού Άννας Μερτζάνη.

Επίσης, το αρχείο της ΕΡΤ ψηφιοποίησε και παρουσιάζει μέσω της ιστοσελίδας www.ert.gr, το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ “Πλανήτης Γη SOS” του Γιάννη Παρασκευόπουλου, με τίτλο “Τα παιδιά όλου του κόσμου”.

Τέλος, ο “Συνήγορος του Παιδιού” κάλεσε γραφίστες να δημιουργήσουν αφίσες για την ημέρα αυτή. Τις αφίσες μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ…

17η Νοέμβρη. Μέρα μνήμης και περισυλλογής. Το σχολείο μας τίμησε το Πολυτεχνείο με εκδήλωση που ετοίμασαν τα παιδιά και οι δασκάλες των Γ΄ και Ε΄ τάξεων. Ποιήματα, μονόπρακτα και τραγούδια ήταν ο δικός μας φόρος τιμής σε όσους έδωσαν τη ζωή τους εκείνη την εποχή ενάντια στη χούντα. Παρακάτω θα δείτε φωτογραφίες από τη γιορτή.

ΚΛΙΚ ΕΔΩ!

Μεγάλη γιορτή ανακύκλωσης στο Δήμο μας

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

   Ο Δήμος Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη, σε συνεργασία με το εθνικό Συλλογικό Σύστημα Ανταποδοτικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών “ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ” εφαρμόζει Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης, στο οποίο μπορείτε να ανακυκλώνετε άδειες συσκευασίες, συμβάλλοντας ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος και επιτυγχάνοντας εξαιρετικά σημαντικά αποτελέσματα.

   Γι΄αυτό ο Δήμος μας οργανώνει Μεγάλη Γιορτή Ανακύκλωσης για τους μαθητές που τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Έως 16 Δεκεμβρίου θα μπορείτε να επιστρέφετε για ανακύκλωση μεταλλικές, πλαστικές, γυάλινες συσκευασίες, αλλά και πλαστικές σακούλες στα Ολοκληρωμένα Κέντρα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης του Δήμου που είναι τοποθετημένα και λειτουργούν:

  • στην Πλατεία Κουμπάκη
  • στο Carrefour Αγ. Ι. Ρέντη
  • στο Makro Κηφισού

   Κάθε φορά που θα επιστρέφετε 3 πλαστικές ή γυάλινες συσκευασίες, εκτυπώνεται αυτόματα ένα κουπόνι. Επίσης, όταν ανακυκλώνετε 1 κουτάκι αλουμινίου, πάλι εκτυπώνεται ένα κουπόνι. Τα τμήματα οι μαθητές των οποίων θα έχουν συγκεντρώσει τα περισσότερα κουπόνια έως 16 Δεκεμβρίου και ώρα 14.00΄, θα κερδίσουν τα εξής δώρα:

  • Ποδήλατο για κάθε μαθητή του τμήματος
  • Mp3 player για κάθε μαθητή του τμήματος
  • Mp4 player για κάθε μαθητή του τμήματος

   Η ανακήρυξη των σχολικών τμημάτων που θα κερδίσουν τα τρία (3) μεγάλα δώρα, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011, στο Δημαρχείο του Δήμου Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη.

Συγκέντρωση τροφίμων για τα παιδιά που έχουν ανάγκη

Σας ενημερώνουμε ότι ο Εθελοντικός Οργανισμός για τα παιδιά “Το Χαμόγελο του Παιδιού”, δεδομένης της ιδιαίτερα οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης που βιώνει η χώρα μας και ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων, επιθυμεί να συγκεντρώσει τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών που διαμένουν στα 11 σπίτια του Οργανισμού.

Προκειμένου ο ανωτέρω Οργανισμός να ξεκινήσει την κινητοποίηση για τη συγκέντρωση των τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης, θα ήθελε και πάλι να έχει αρωγό στην προσπάθεια αυτή τους μαθητές και τους γονείς τους.

 

Σας παραθέτουμε ενδεικτική λίστα προϊόντων:

  • Είδη υγιεινής (σακούλες απορριμμάτων, απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων και πιάτων, απορρυπαντικά γενικής χρήσης)
  • Είδη οικιακής χρήσης (χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο)
  • Συσκευασμένα είδη τροφίμων (μπισκότα, ρύζι κίτρινο και άσπρο, σάλτσα ντομάτας, δημητριακά, μπαχαρικά, αλάτι, ξίδι, όσπρια, κρουασάν, μέλι-μαρμελάδες, πουρέ, φρυγανιές, βρεφικές κρέμες, άνθος αραβοσίτου, αλεύρι, ζάχαρη, κακάο, χυμούς, ζυμαρικά)

Όποιος επιθυμεί να βοηθήσει, μπορεί να φέρει στο σχολείο μας την προσφορά του (παράδοση στο χημείο). Τα είδη που θα συγκεντρωθούν, θα καταμετρηθούν και θα παραδοθούν στο Χαμόγελο του Παιδιού. 

Η ΩΡΑ ΦΟΡΑ ΤΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΤΗΣ

untitled
Την Κυριακή 30 Οκτωβρίου τα ξημερώματα αλλάζει η ώρα και θα πρέπει να βάλουμε τα ρολόγια μία ώρα πίσω. Συγκεκριμένα, όταν τα ρολόγια δείξουν 4.00 πμ. εμείς θα τα βάλουμε να δείχνουν 3.00 πμ. Έτσι, θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος ότι μας προσφέρεται μία επιπλέον ώρα ύπνου ή 60 λεπτά ή 3.600 δευτερόλεπτα. Αλλά ας μη χαίρεται, αφού την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου θα τα επιστρέψουμε όλα στο Μορφέα διότι θα ισχύσει και πάλι η θερινή ώρα και θα γυρίσουμε τα ρολόγια μας μία ώρα μπροστά!
Γιατί, όμως, αυτό το μπρος-πίσω με την ώρα; Σε μία δημοσκόπηση που έγινε στις ΗΠΑ πριν από μερικά χρόνια, μόνο 1 άτομο στα 10.000 γνώριζε γιατί γίνεται αυτή η αλλαγή. Ας το ξεκαθαρίσουμε: Η πραγματική ώρα είναι η χειμερινή. Ο λόγος της αλλαγής σε θερινή ώρα γίνεται για εξοικονόμηση ενέργειας. Γυρνώντας, δηλαδή, τα ρολόγια μία ώρα μπροστά από τέλη Μαρτίου έως τέλη Οκτωβρίου που ισχύει η θερινή, αξιοποιούμε καλύτερα το φως της ημέρας και αυτούς τους 7 μήνες εξοικονομούμε 210 ώρες ηλεκτρικής ενέργειας.
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα τέχνασμα που έχει στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Τον Οκτώβριο, όμως, επιστρέφουμε στην κανονική ώρα και καλωσορίζουμε επίσημα το χειμώνα. Το μέτρο εφαρμόστηκε πρώτη φορά στον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο και καθιερώθηκε με την ενεργειακή κρίση του 1973. Σήμερα εφαρμόζεται στα περισσότερα κράτη του πλανήτη και φυσικά στα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με γαλάζιο χρώμα είναι οι περιοχές που ακολουθούν το σύστημα της θερινής ώρας, με πορτοκαλί αυτές που το ακολουθούσαν παλαιότερα και με κόκκινο αυτές που δεν το ακολούθησαν ποτέ.