Αγαπητοί γονείς και γλυκά μου παιδάκια μια μεγάλη καλημέρα. Η γιορτή της μανούλας πλησιάζει. Κάθε χρόνο, κάθε δεύτερη Κυριακή του Μαΐου γιορτάζεται η γιορτή της Μητέρας. << Μάνα ακούς σε κάθε μέρος – Α! Τι όνομα γλυκό .>>
Μάνα , Μητέρα ,Μαμά λέξεις γεμάτες αγάπη, γλυκύτητα και τρυφερότητα για το πιο γλυκό πλάσμα του κόσμου για την πιο σημαντική ύπαρξη στη ζωή κάθε ανθρώπου. Ιδιαίτερα για το πόσο σημαντικό πρόσωπο είναι στη ζωή ενός παιδιού.
Για να μάθουμε όμως, πως γράφεται η λέξη << Μ Η Τ Ε Ρ Α >>
Το Μ ( Μι) το πήραμε από το Μέλι. Το Η ( Ήτα) μας το έδωσε ο Ήλιος.
Το Τ (Ταφ) μας το δάνεισε το Τραγούδι. Το Ε (Έψιλον) το πήραμε από το Ευχαριστώ. Το Ρ ( Ρο ) μας το χάρισε το Ρόδο και τέλος το Α (Άλφα) το πήραμε από την Αγάπη.
Αφού γράψτε τη λέξη ΜΗΤΕΡΑ σκεφτείτε από ποια φωνούλα –γραμματάκι αρχίζει. Ακούστε από το <<ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ>> το ποιηματάκι << Η Μικρή Μαϊμού>>.
https://safeYouTube.net/w/P0cC
Βρείτε λέξεις που ξεκινούν από την φωνούλα (Μ ,μ) και να τις γράψετε σ ένα χαρτί με την βοήθεια ενός μεγάλου. Έπειτα χτυπήστε με τα χεράκια τις λέξεις που γράψατε και βρείτε πόσες συλλαβές έχουν. (Γράψτε δίπλα από την κάθε λέξη τον αριθμό.)
Με τη βοήθεια ενός μεγάλου διαβάστε το παρακάτω ποίημα, τουλάχιστο δύο φορές.
ΣΤΗΣ ΜΑΝΟΥΛΑΣ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ
Στης μανούλας τη γιορτή
Τα καλά μου θα φορέσω
Και στον κήπο γελαστή
Γρήγορα θα τρέξω.
—————————-
Να της φέρω λουλουδάκια
Του Μαγιού τα πιο καλά
Και μαζί με δυο φιλάκια
θα της πω χρόνια πολλά.
Το ποίημα αυτό το έγραψε ο Βασίλης Χαρωνίτης
Κατάλληλες ερωτήσεις για το ποίημα.
– Πως λέγεται αυτός που γράφει ποιήματα (ποιητής)
– Ποιες εικόνες φανταστήκατε κατά τη διάρκεια της ακρόασης του ποιήματος ;
– Ποια συναισθήματα σας προκάλεσε η ακρόαση του ποιήματος (χαρά, λύπη, ευτυχία, συγκίνηση, τρυφερότητα κτλ) και γιατί ;
– Ποιες λέξεις σας άρεσαν από το ποίημα ;
– Ποιες λέξεις δεν καταλάβατε;
Δημιουργικές προεκτάσεις του ποιήματος.
– Να το παίξουν παντομίμα.
– Να ζωγραφίσουν τις εικόνες που φαντάστηκαν ακούγοντας το ποίημα με ότι υλικό υπάρχει σπίτι τους (μαρκαδόρους ,νερομπογιές, ξυλομπογιές, δακτυλομπογιές , με την τέχνη του κολάζ κτλ)
– Να κάνουν ένα δικό τους ποίημα πάνω στο ίδιο θέμα.
– Να κάνουν το ποίημα τραγούδι και να το τραγουδήσουν πάνω σε μουσική γνωστού τραγουδιού.
ΛΕΚΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Βρείτε τα υποκοριστικά (πως μεταμορφώνεται η λέξη όταν θέλουμε να μιλήσουμε για κάτι μικρό– χαϊδευτικά) από τις παρακάτω λέξεις.
«Μητέρα» — Μητερούλα , μαμάκα , μανουλίτσα ….
«αδελφή» –αδελφούλα «αδερφός»– αδερφούλης
«παππούς»–παππούλης «γιαγιά»—γιαγιούλα
«μάτι» –ματάκι «αυτί»–αυτάκι «χέρι»–χεράκι…. Συνεχίστε και με άλλα μέλη του σώματος.
Βρίσκουμε ακόμη τα χαϊδευτικά των ονομάτων των συμμαθητών μας όπως Θανάσης –Θανασάκης Ελένη— Ελενίτσα κτλ.
Μπορείτε αντίστοιχα να βρείτε τα μεγεθυντικά (πως γίνεται η λέξη όταν θέλουμε να δείξουμε κάτι πολύ μεγάλο) από τις παρακάτω λέξεις. «κεφάλι»—κεφάλα «δόντια» –δοντάρες «μύτη» –μυτάρα
«φωνή» –φωνάρα « μάτια» — ματάρες «φρύδια» –φρυδάρες
«στόμα» –στοματάρα «χείλια» –χειλάρες «κοιλιά» –κοιλάρα
«πόδια» –ποδάρες «μάγουλα» –μαγουλάρες «χέρι» –χερούκλα «δάχτυλα» –δαχτυλάρες κτλ.
Η ΜΑΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Παρατηρήστε προσεχτικά τον παρακάτω πίνακα ¨Μητρική Στοργή του Γ. Ιακωβίδη¨ και σχολιάστε ( πρόσωπα, συναισθήματα, στοργή, ηρεμία, γαλήνη, χαρά, στάση σώματος, αντικείμενα κλπ ). Ζωγραφίστε τον πίνακα όπως μπορείτε και δώστε έναν άλλο τίτλο . Ανακαλύψτε τα χρώματα του πίνακα με ρούχα που έχετε σπίτι σας . Τέλος μάθετε πληροφορίες για τον ζωγάφο.
ΠΑΡΑΜΥΘΙ : Μπορείτε να διαβάσετε ή να ακούσετε το παραμύθι της Debi Gliori « Θα σ΄αγαπώ ό,τι κι αν γίνει».
https://safeYouTube.net/w/bGcC
ΔΩΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΝΟΥΛΑ
Φτιάξτε μια καρτούλα με ότι υλικά έχετε σπίτι σας (Δείτε στη θεματική Άνοιξη –Λουλούδια –Υλικά.) και γράψτε μέσα όμορφες ευχές, όπως « Χρόνια πολλά μανούλα» – -« Σ΄ αγαπώ πολύ μανούλα» κλπ.

Χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες του κόσμου!!!