Ασκήσεις-Προγράμματα

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΥΙΖ ΣΤΟ SCRATCH

.jpg

Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα κουίζ στο Scratch μελετώντας το παραπάνω τμήμα προγράμματος (σαν αυτό που είδαμε στην τάξη) κι ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες:

  • Επιλέξτε ένα αντικείμενο (ήρωα) κι ένα υπόβαθρο (φόντο) που να ταιριάζουν μεταξύ τους.
  • Χρησιμοποιήστε την εντολή ρώτησε … και περίμενε για να υποβάλετε την ερώτηση στον χρήστη-παίκτη του κουίζ.
  • Χρησιμοποιήστε την εντολή εάν … τότε … αλλιώς για να ελέγξετε εάν η απάντηση του χρήστη-παίκτη του κουίζ είναι σωστή ή λάθος. Ανάλογα με την απάντησή του το πρόγραμμά σας θα πρέπει να εμφανίζει ένα κατάλληλο μήνυμα με τη βοήθεια της εντολής πες … για 2 δευτερόλεπτα, να παίζει έναν κατάλληλο ήχο και να αυξάνει ή όχι τη μεταβλητή σκορ.
  • Το πρόγραμμά σας θα πρέπει να υποβάλλει πέντε (5) τουλάχιστον ερωτήσεις για ένα συγκεκριμένο μάθημα της τάξης σας το οποίο θα επιλέξετε.
  • Αποθηκεύστε το πρόγραμμά σας με όνομα αρχείου: ΤΜΗΜΑ-ΟΝΟΜΑ-ΕΠΩΝΥΜΟ-ΚΟΥΙΖ
  • Ημερομηνία παράδοσης έως και την Κυριακή 19/02/2023.

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ



ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΛΩΝΟΥ ΣΤΟ SCRATCH

Όταν έχουμε αρκετές μορφές που είναι παρόμοιες στην εμφάνιση αλλά και στη συμπεριφορά, τότε καταφεύγουμε στη δημιουργία κλώνων. Ο κλώνος είναι ένα πανομοιότυπο αντικείμενο με το αρχικό που κληρονομεί τις ιδιότητες και τις εντολές του.

Για να δημιουργήσουμε έναν κλώνο χρησιμοποιούμε την εντολή ενώ για να διαγράψουμε έναν κλώνο την εντολή  από την παλέτα εντολών 

Έτσι για να δημιουργήσουμε 10 κλώνους μίας μορφής θα τοποθετήσουμε την εντολή για τη δημιουργία των κλώνων μέσα σε μία εντολή επανάληψης 

Για να καθορίσουμε πως θα συμπεριφέρεται ο κάθε κλώνος που θα δημιουργηθεί, χρησιμοποιούμε την εντολή  και ακριβώς από κάτω της τοποθετούμε τις κατάλληλες εντολές για να περιγράψουμε τη συμπεριφορά του κάθε κλώνου μας.

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για να κατανοήσετε τη χρήση των κλώνων στο Scratch.

Ακολουθεί και το πρόγραμμα στο Scratch

Δείτε και την προσθήκη 2 ακόμη εντολών για την εμφάνιση του σκορ

Αφού μελετήσετε το παραπάνω πρόγραμμα δημιουργήστε το δικό σας πρόγραμμα στο Scratch χρησιμοποιώντας κλώνους. Επιλέξτε ένα αντικείμενο (όχι το μπαλόνι) κι ένα υπόβαθρο (φόντο) που να ταιριάζουν μεταξύ τους. Σκεφτείτε ένα δικό σας σενάριο παιχνιδιού, όπως κλώνους γεωμετρικών σχημάτων (τετράγωνο ή κύκλος ή τρίγωνο) οι οποίοι θα εμφανίζονται σε τυχαίες θέσεις της σκηνής ή κλώνους ενός αυτοκινήτου που θα κινούνται συνέχεια σε ένα δρόμο ή κλώνους μίας σταγόνας βροχής ή κάποιου άλλου αντικειμένου που θα πέφτουν συνέχεια από το πάνω μέρος της σκηνής ή οποιοδήποτε άλλο σενάριο θέλετε.

  • Αποθηκεύστε το πρόγραμμά σας με όνομα αρχείου: ΤΜΗΜΑ-ΟΝΟΜΑ-ΕΠΩΝΥΜΟ-ΚΛΩΝΟΙ1
  • Ημερομηνία παράδοσης έως και το Σάββατο 1/4/2023.

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ