Το ατομικό μας βιβλίο για τις περιπέτειες του Οδυσσέα ολοκληρώθηκε αφού εικονογραφήσαμε τον Οδυσσέα στο νησί των Λωτοφάγων αλλά και την επιστροφή του στην Ιθάκη.Το πλοίο του Οδυσσέα μας κίνησε το ενδιαφέρον γιαυτό και συζητήσαμε για τα μέσα μεταφοράς και επικοινωνίας στο παρελθόν και το παρόν .Οι όμορφες τριήρεις μας ομορφαίνουν ήδη τις τάξεις μας.Τέλος οι πρόβες μας συνεχίζονται και τα παιδιά ήδη συμμετέχουν ενεργά στην οργάνωση της γιορτής τους δίνοντας χρώμα και ζωή στα σύμβολα των θεών του Ολύμπου που είναι απαραίτητα για τη γιορτή μας!
το κοχύλι της Αφροδίτηςο κεραυνός του Δίατο ρόδι της Ήραςη τρίαινα του Ποσειδώναη λύρα του Απόλλωνατα φτερά του Ερμήοι τριήρεις μας
Είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το σχολικό εκφοβισμό με τίτλο Μη φοβάσαι είμαστε εδώ!!
Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού έχει αρχίσει να παίρνει μεγάλες διαστάσεις στη σχολική κοινότητα και να ανησυχεί εκπαιδευτικούς και γονείς.
Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί την αφορμή ώστε τα παιδιά να:
ενημερωθούν και εντοπίσουν τις περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού
εκδηλώσουν κρυμμένα συναισθήματα
μάθουν να αντιμετωπίζουν ανάλογες καταστάσεις
ξεκινήσουν διάλογο με εκπαιδευτικούς και γονείς
συμβιβάσουν τις μεταξύ τους «διαφορές»
Ο Θύμιος που όλο κάποιον πειράζειη αλυσίδα της φιλίαςη αλυσίδα μας ειναι δυνατή και δεν αφήνει αυτούς που πειράζουν τους φίλους μας να τη σπάσειπαντομίμαμε παντομίμα μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε συμπεριφορές και συναισθήματα
Από την Τροία έφυγε με δώδεκα καράβια για την πατρίδα κίνησε με πλούτη και υφάδια.Με Κύκλωπες επάλεψε, με άγρια θηρία στης γης την άκρη έφτασε πάνω σε μια σχεδία.Μόνος στο τέλος έμεινε στο κύμα να παλεύει, τα πάθη του τα βάσανα, κανείς δεν τα ζηλεύει.Στην πολυπόθητη Ιθάκη ήθελε να γυρίσει για ν’ ανταμώσει αυτούς που είχε πολύ αγαπήσει.
Η Οδύσσεια απλά μας μάγεψε,οι περιπέτειες του πολυμήχανου Οδυσσέα μας εντυπωσίασαν για αυτό και θα αποτελέσουν το θέμα της καλοκαιρινής γιορτής μας αλλά και το κλείσιμο του σχεδίου εργασίας μας.Τα παιδιά ήδη ξεκίνησαν να εικονογραφούν με κέφι και έμπνευση το ατομικό τους βιβλίο Οι περιπέτειες του Οδυσσέα και αυτό θα είναι μόνο η αρχή…
Ο Οδυσσέας στο νησί του ΚύκλωπαΟ Οδυσσέας και η μάγισσα ΚίρκηΟ Οδυσσέας και οι ΣειρήνεςΣκύλλα και Χάρυβδη
Τα παιδιά με ιδιαίτερη όπως πάντα αγάπη έφτιαξαν πήλινες καρδιές για τη μητέρα τους,τις ζωγράφισαν και έγραψαν το πιο γλυκό μήνυμα για αυτές!!!Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου!!!
μαγνητάκι για το ψυγείο και μόμπιλε με μηνυματάκι…
Μετά τις διακοπές του Πάσχα το σχέδιο εργασίας μας ξαναμπήκε δυναμικά στη ζωή των παιδιών μας.Ξεκινήσαμε με ένα τηλεπαιχνίδι σωστού και λάθους γύρω από την μυθολογία ,όπου εμείς κάναμε ως παρουσιαστές ερωτήσεις γύρω από όσα έχουμε μάθει για την μυθολογία και τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες έπρεπε να σηκώνουν την αντίστοιχη απάντηση παίρνοντας πόντους για την ομάδα τους.Τι καλύτερο για να μπούμε ξανά στο κλίμα…Ομαδικότητα,συνεργασία αλλά και γλωσσικές δεξιότητες καλλιεργήθηκαν μιας και έπρεπε να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τις καρτέλες για να δίνουμε σωστές απαντήσεις!
το τηλεπαιχνίδι μας
Τώρα που φρεσκάραμε την μνήμη μας ώρα να διαλέξουμε ποιος από τους θεούς του Ολύμπου θα θέλαμε να ήμαστε…
ποιος ολύμπιος θεός θα ήθελα να ήμουν…
Ύστερα μαζί με τα παιδιά φτιάξαμε το επιτραπέζιο της μυθολογίας ,όπου σκοπός ήταν να φτάσει η κάθε ομάδα πρώτη στο νούμερο 50 για να νικήσει .Υπήρχαν όμως και τετράγωνα με τους ολύμπιους θεούς που όταν μια ομάδα έπεφτε πάνω τους αυτοί σύμφωνα με τις οδηγίες άλλοτε βοηθούσαν στέλνοντας πιο μπροστά την ομάδα και άλλοτε τους έστελναν πίσω …Το επιτραπέζιο απλά τα ενθουσίασε και παίχτηκε πολλές πολλές φορές ύστερα από απαίτηση των παιδιών…
το επιτραπέζιο της μυθολογίας
Μια κατασκευή από ρολό υγείας ήρθε να προπονήσει κι άλλο τα παιδιά σε ασκήσεις λεπτής κινητικότητας και έτσι οι τάξεις μας γέμισαν από σοφές Αθηνές και επιβλητικούς Ποσειδώνες!
Αθηνά και Ποσειδώνας
Ύστερα η μυθολογία μπλέχτηκε με την άνοιξη και τις εποχές αφού ο μύθος της Δήμητρας και της Περσεφόνης ήρθε να μας θυμίσει τι πίστευαν οι άνθρωποι τότε για τη δημιουργία των εποχών…Ο μύθος ενθουσίασε ,συζητήθηκε,ζωγραφίστηκε ελεύθερα και με πλαστελίνη φτιάχτηκαν μικρά έργα τέχνης με θέμα την άνοιξη!
ο μύθος μέσα από τα μάτια των παιδιώνη άνοιξη μας με πλαστελίνη
Πριν λίγες μέρες παρακολουθήσαμε στο νηπιαγωγείο μας την διαδραστική παράσταση Αισώπου κόμικς από την θεατρική ομάδα Μικρός Νότος ,η οποία είχε ζωντανή μουσική, θεατρικό παιχνίδι και ουσιαστική συμμετοχή των παιδιών στην εξέλιξη της δράσης.Τα παιδιά συστήθηκαν με τους ήρωες των παραμυθιών του Αισώπου «Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας», «Βοριάς και ήλιος», «Η αλεπού και ο κόρακας», «Ο λαγός και η χελώνα», «Ο ποντικός της πόλης κι ο ποντικός της εξοχής», μέσα από παιχνίδι, κέφι, χορό και μουσική. ‘Έζησαν τα παθήματα και τα μαθήματα από τον κόσμο των ζώων και της φύσης, βίωσαν τις μεταμορφώσεις των ηρώων, συμμετείχαν και επεξεργάστηκαν μαζί με τους ηθοποιούς, τις αλληγορίες των μύθων, για την αλαζονεία και τη βία, για την υπομονή και τη φιλία, για τη γενναιότητα, για το θυμό και την αγάπη.Ήταν μια ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία που μάγεψε τα παιδιά!!!
τηρώντας τα έθιμααντικαθιστούμε την λέξη με εικόνα και διαβάζουμε τη συνταγή
κοτούλες με χάρτινο ποτήρι και cdO Εσταυρωμένοςκάρτα και καλάθι δώρο από τις νηπιαγωγούςβιβλίο για τη ζωή του Χριστού(ιδέα από διαδίκτυο)ζωγραφίζοντας ελεύθερα τι είναι Πάσχα
Ο χρόνος λίγος μα οι δραστηριότητες πολλές.Η ζωή του Χριστού,τα θαύματα του,η πορεία προς το Γολγοθά και το θαύμα της Ανάστασης συγκινούν κάθε χρόνο όλα τα παιδιά.Μέσα από φωτογραφικό υλικό,βιβλία και dvd εντυπωσιαστήκαμε μαζεύοντας πληροφορίες για όλα αυτά.Τηρώντας τις παραδόσεις βάψαμε κόκκινα τα αυγά μας κάνοντας παράλληλα ασκήσεις γλωσσικές ενώ παράλληλα παίξαμε με το Γ γ από το Γολγοθά.Καλό Πάσχα σε όλους!!!Υγεία και χαρά στις οικογένειες σας!!!Ραντεβού στις 20 Απριλίου!!!
οι κρίνοι μαςοι καρδούλες μας χτυπούν ελληνικάΉρωες της ΕπανάστασηςΕυαγγελισμός της Θεοτόκου
Τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου μας απασχόλησαν για δυο περίπου εβδομάδες.Τα παιδιά μέσα από φωτογραφικό υλικό,βιβλία και παρουσιάσεις powerpoint γνώρισαν τα σημαντικότερα γεγονότα της Επανάστασης,εντυπωσιάστηκαν από τους ήρωες και τον τρόπο που βοήθησαν τον ελληνικό αγώνα,εκφράστηκαν ζωγραφίζοντας ελεύθερα ότι τους άρεσε περισσότερο, γνώρισαν πως ζούσαν και τι φορούσαν τότε οι άνθρωποι,έπαιξαν με το Σ σ της σημαίας,τραγούδησαν τον Θούριο του Ρήγα και τον Εθνικό μας Ύμνο και ήρθαν σε επαφή με ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς (τσάμικος, κοφτός, ζωναράδικος ).Τέλος φόρεσαν τις παραδοσιακές στολές τους και έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους παρουσιάζοντας μια υπέροχη γιορτή !!!Πολλά μπράβο στα παιδιά μας για την υπέροχη παρουσία τους αλλά και στους γονείς τους αφού χωρίς την βοήθειά τους το αποτέλεσμα δεν θα ήταν το ίδιο!
Σήμερα (με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στη σχολική βία)γνωρίσαμε στα παιδιά τον φίλο μας Αριστείδη ,ένα παιδάκι που δεν περνούσε πολύ καλά στο σχολείο του.Ο Αριστείδης ήταν το περίγραμμα ενός ανθρώπου σε χαρτί χωρίς όμως στόμα.Στα παιδιά παρουσιάσαμε εικόνες που έδειχναν τι του έκαναν κάποιοι και τα παροτρύναμε να μας πουν τι νόμιζαν πως έλεγαν οι εικόνες αυτές. Τα λόγια τους γράφονταν στο σώμα του φίλου μας…Δεν σε έχουμε φίλο, είσαι χαζός, είσαι χόντρος, είσαι άταχτος,θα φας κλωτσιά ήταν λίγα από τα λόγια που υπέθεσαν τα παιδιά πως μαρτυρούσαν οι εικόνες. Πως νιώθει άραγε το παιδάκι αυτό;
Το ανθρωπάκι αυτό νιώθει φόβο,θυμό,άσχημα ,λυπημένο..τσαλακωμένο.
Εκεί τα παιδιά αποφάσισαν πως ένα λυπημένο στόμα ταιριάζει δυστυχώς στο προσωπάκι του.Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να ισιώσουμε το χαρτί, διορθώσαμε λίγο τα τσαλακώματα, αλλά οι πληγές στην ψυχούλα του θα μείνουν για πάντα εκεί. Ο Αριστείδης μας είχε πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού…
ο τσαλακωμένος Αριστείδης μαςδίνοντας λόγια στις εικόνες
Τέλος αποφασίσαμε σε ένα άλλο χαρτί να πάρουμε πίσω τα άσχημα λόγια που άκουσε το παιδάκι μας και να γεμίσουμε το σώμα του μόνο με όμορφες λέξεις. Συγνώμη, έλα να παίξουμε, είσαι ο καλύτερος φίλος μας,σε αγαπάμε ήταν λίγα μόνο από τα όμορφα αυτή τη φορά λόγια που γράφτηκαν στο κορμί του νέου Αριστείδη μας,που νιώθει τώρα χαρά και ευτυχία ,όπως είπαν τα παιδιά και που μόνο ένα πλατύ και αληθινό χαμόγελο του ταιριάζει…Ο Αριστείδης μας ένιωσε την χαρά της αποδοχής ,της προστασίας και του σεβασμού και αυτό θέλουμε να πιστεύουμε πως θα μείνει τελικά στις ψυχές των παιδιών μας για να μη τσαλακωθεί ποτέ πια κανένας Αριστείδης σε όλο τον κόσμο…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.