Δράση ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας – Tίτλοs: “Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικόs!!”

Στα πλαίσια της ανάπτυξης δράσεων ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας, το νηπιαγωγείο μας υλοποίησε τη δράση με τίτλο «Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!!».Η δράση ανήκει στα θεματικά πεδία 3, 4 10 ,16 του Προγράμματος Σπουδών Δράσεων Ενεργού Πολίτη. Εντάσσεται στη Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα -Ευ ζην 1. Υγεία Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας και αφορά τη συνειδητοποίηση της μοναδικότητας του ατόμου, την καλλιέργεια σεβασμού και ενσυναίσθησης απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες ,την αποδοχή της διαφορετικότητας  και την κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων κάθε μαθητή/τριας, που μπορεί να αφορούν τη σωματική, γνωστική, πολιτισμική, κοινωνική και συναισθηματική του/της ανάπτυξη.

Μέσα από τη συζήτηση ανιχνεύσαμε τις απόψεις και τις πρότερες εμπειρίες των νηπίων για τη διαφορετικότητα. Έπειτα, το κάθε νήπιο παροτρύνθηκε  να μιλήσει για τον εαυτό του και να περιγράψει τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του και τις προτιμήσεις του. Διαπιστώσαμε ότι κανένας και καμιά δεν είναι ίδιος/α με τον/την άλλον/η, είμαστε όμως όλοι ίσοι και όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα. Στη συνέχεια φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες ,γράψαμε το όνομά μας, το επώνυμό μας, την ηλικία μας  και τι μας αρέσει να κάνουμε.

IMG 20250331 115342 IMG 20250331 122022 1 IMG 20250331 122035 1

Σχεδιάσαμε, κόψαμε και ζωγραφίσαμε τις παλάμες μας.  Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε τις κομμένες παλάμες (που η κάθε μία είχε γραμμένο το όνομα του παιδιού που του ανήκε η παλάμη)  μέσα σε ένα κουτί.  Το κάθε παιδί έπαιρνε τυχαία μια «παλάμη» και βρίσκαμε τα  θετικά στοιχεία του παιδιού που του ανήκε η παλάμη, τα οποία και καταγράφαμε. Τέλος, κολλήσαμε όλες τις παλάμες σε ένα χαρτόνι.

IMG 20250331 123247 IMG 20250401 112122 IMG 20250529 112949

 

Διαβάσαμε το παραμύθι «ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ» WENINGER BRIGITTE , το επεξεργαστήκαμε και το ζωγραφίσαμε.

IMG 20250430 093500 IMG 20250430 093527 IMG 20250430 094343 IMG 20250430 094404 IMG 20250430 094434 IMG 20250430 094537 1

Με αφορμή το παραπάνω παραμύθι και μέσα από εποτικό υλικό από παραολυμπιακούς αγώνες, προβληματιστήκαμε  και συζητήσαμε για το είδος των  δυσκολιών που μπορεί να συναντούν τα άτομα ΑΜΕΑ, τους τρόπους αντιμετώπισης αυτών των δυσκολιών, τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθουν όσοι δεν έχουν την όρασή τους, το πώς μετακινούνται οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα και με προβλήματα όρασης και γιατί είναι σημαντικό για εμάς να έχουν κι αυτά τα άτομα τις ίδιες με τις δικές μας δυνατότητες. Επίσης, μιλήσαμε για τη διασκέδασή τους, την εκπαίδευσή τους και γενικά για τη ζωή τους. Έπειτα παίξαμε παιχνίδια ενσυναίσθησης: Tα παιδιά με δεμένα μάτια βάδισαν στον γνώριμο χώρο της τάξης  μόνα τους χωρίς την βοήθεια του «οδηγού». Στη συνέχεια έκαναν το ίδιο με την βοήθεια του «οδηγού». Στο τέλος του παιχνιδιού τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Προσπάθησαν να μαντέψουν πράγματα που έπιαναν μέσα σ’ ένα κουτί, καθώς επίσης να αναγνωρίσουν τους συμμαθητές τους χρησιμοποιώντας την αίσθηση της αφής . Τέλος, δοκίμασαν να ζωγραφίσουν με κλειστά μάτια.

IMG 20250502 115809 IMG 20250502 120006 IMG 20250502 120335 IMG 20250502 120420 IMG 20250502 120626

IMG 20250502 122148 IMG 20250502 122446 1 IMG 20250502 123011 IMG 20250502 123107 1 IMG 20250502 123248

IMG 20250502 124303 1 1 IMG 20250506 081325 IMG 20250505 095025 IMG 20250505 094934 IMG 20250505 094903

Αποτίμηση της δράσης μας ήταν η δημιουργία μιας αφίσας από τα παιδιά με κυρίαρχο σύνθημα: «Αυτό το σχολείο μας χωράει όλους! Όλοι διαφορετικοί ,όλοι ίσοι!». H αφίσα παρουσιάστηκε και διανεμήθηκε σε αντίτυπα στα παιδιά της Α’ τάξης του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου, καθώς και στα δικά μας παιδιά και κατ’ επέκταση στους γονείς τους.

Η αφίσα μας:

IMG 20250508 153704

Oμάδα νηπίων διανέμει αντίγραφα της αφίσας μας στους μαθητές/τριες της Α΄δημοτικού:

IMG 20250512 100557 IMG 20250512 100644 IMG 20250525 221139 IMG 20250525 221342 IMG 20250525 221616 IMG 20250525 222048

Επίσης, με την αφίσα μας συμμετείχαμε στην εικαστική έκθεση με έργα μαθητών/τριών νηπιαγωγείων του νομού Μαγνησίας, που διοργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60 κα Ελισάβετ Αντωνίου, με τίτλο “Ενεργώ-Συμμετέχω-Συμβάλλω”, στο πλαίσιο του προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στις 5/6, παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, στον Εκθεσιακό πολυχώρο του Δήμου Βόλου, με σκοπό να περάσουν τα παιδιά μηνύματα που συνδέονται με την Ενεργό Πολιτειότητα και τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Tα δικά μας μηνύματα ήταν: Aυτό το σχολείο μας χωράει όλους, όλοι διαφορετικοί-όλοι ίσοι, ενσυναίσθηση, κατανόηση, σεβασμός, αγάπη, φιλία, παιχνίδι, αποδοχή, αγκαλιά. Μπράβο στα δικά μας παιδιά και σε όλα τα παιδιά των νηπιαγωγείων που συμμετείχαν και με τα έργα τους ανέδειξαν αξίες κοινωνικής και περιβαλλοντικής σημασίας!

Μερικές φωτογραφίες από την έκθεση:

20250605 195412 20250605 201014  20250605 201020 20250605 200947  20250605 202050  20250605 200935  20250605 202105  20250605 200930   20250605 200922

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025: «Δημιουργία, Οργάνωση και εμπλουτισμός βιβλιοθήκης»

Η αναγκαιότητα και οι στόχοι του Σχεδίου Δράσης μας ήταν:

Να δημιουργηθούν: Μία μεγάλη βιβλιοθήκη, όπου θα τοποθετηθούν όλα τα παιδικά βιβλία του νηπιαγωγείου και δύο μικρότερες δανειστικές (μία για κάθε τμήμα). Να συνδεθεί η βιβλιοθήκη με τις ανάγκες της καθημερινής διδακτικής διαδικασίας. Να καταγραφούν τα ήδη υπάρχοντα βιβλία και να συγκεντρωθούν καινούργια. Να ταξινομηθούν τα βιβλία σε κατηγορίες. Να χρησιμοποιηθεί η online δωρεάν εφαρμογή «Βιβλιοδανός» για τη λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Να συνταχθεί κανονισμός για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης. Να καλλιεργηθεί στα παιδιά η φιλαναγνωσία και η αγάπη τους για τα βιβλία. Να καλέσουμε  συγγραφέα παιδικών βιβλίων στο νηπιαγωγείο….

Oι στόχοι μας όλοι επιτεύχθηκαν και από τον Μάρτιο έχουμε τρεις λειτουργικές και καλαίσθητες βιβλιοθήκες που διευκολύνουν την παιδαγωγική διαδικασία και καλλιεργούν την φιλαναγνωσία και την αγάπη των παιδιών στα βιβλία. Οι δύο δανειστικές μας βιβλιοθήκες πλέον είναι σε λειτουργία και τα παιδιά κάθε Παρασκευή δανείζονται ένα βιβλίο που θα πρέπει να επιστρέφουν τη Δευτέρα μαζί με ένα φύλλο εργασίας που αφορά κυρίως την αξιολόγηση του βιβλίου από τα ίδια. Στους γονείς δόθηκαν οδηγίες σχετικά με τους τρόπους ανάγνωσης  βιβλίων στα παιδιά καθώς και ένα ερωτηματολόγιο. Το νηπιαγωγείο μας, επίσης, στα πλαίσια της ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας, προσκάλεσε την εκλεκτή συνάδελφο και συγγραφέα παιδικών βιβλίων (και όχι μόνο), κυρία Χαριτίνη Μαλισσόβα. Για αυτή την επίσκεψη, μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο προηγούμενο άρθρο του ιστολογίου μας. Επίσης, συμμετείχαμε στον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που διοργάνωσαν οι εκδόσεις “Μεταίχμιο” με θέμα “Οικογένεια: εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου”. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία, ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.  Τέλος, η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης μας «έκλεισε» με ένα εικονογραφημένο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της δράσης από τα ίδια τα παιδιά, ενώ η λειτουργία του και η δυναμική του δεν θα κλείσει ποτέ, θα είναι διαρκής και θα συνοδεύει όχι μόνο τα φετινά παιδιά αλλά και τους μελλοντικούς και μελλοντικές μαθητές και μαθήτριές μας.

20250320 150509     20250320 162010   20250521 152353 20250521 153927  20250521 152320 1    20250521 152932 20250521 152249   20250521 154003

Επίσκεψη συγγραφέως στο Νηπιαγωγείο μας

Την Παρασκευή, 23/5/2025, είχαμε την τιμή να επισκεφθεί το νηπιαγωγείο μας η εκλεκτή συνάδελφος του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου και  συγγραφέας των παιδικών βιβλίων «Μια μέρα στον βυθό» και «Το πιο σοβαρό πρόβλημα του Αϊ-Βασίλη!», κυρία Χαριτίνη Μαλισσόβα. Πρόκειται για δύο εξαιρετικά παραμύθια που περνούν όμορφα μηνύματα και αξίες. Το πρώτο είναι ένα παραμύθι που περνάει μηνύματα σχετικά με την αποδοχή της διαφορετικότητας, την αγάπη και τη φιλία και  το δεύτερο είναι ένα παραμύθι για τις αξίες της ζωής, πόσο σημαντική είναι καθεμιά ξεχωριστά και πόσο χρήσιμο είναι να τις συνδυάζουμε για να βρίσκουμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Τα παιδιά δραματοποίησαν το παραμύθι «Μια μέρα στον βυθό»,  έθεσαν ερωτήσεις στη συγγραφέα και της πρόσφεραν μια όμορφη κατασκευή. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Χαριτίνη Μαλισσόβα για την τιμή που μας έκανε να επισκεφθεί το νηπιαγωγείο μας και έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν από κοντά τη συγγραφέα των αγαπημένων τους παραμυθιών. Η κυρία Χαριτίνη Μαλισσόβα εκτός από τα προαναφερόμενα παραμύθια έχει γράψει επίσης τα βιβλία ποίησης «Περίκλειστοι» και «Ιδεατή ολότητα» και το βιβλίο «Σχέσεις γονέων-εκπαιδευτικών στο δημοτικό σχολείο».

    7 2 3  6   4    5  8 1

ΕΠΑΙΝΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ 2024-2025

20250519 144524

Ο οργανισμός Make a wish (Κάνε μια ευχή Ελλάδος), έπειτα από τη συμμετοχή μας στον πανελλαδικό δημιουργικό διαγωνισμό «Αστέρι της Ευχής» και συγκεκριμένα στην κατηγορία «Σχεδίασε το Αστέρι σου» , επιβράβευσε την προσπάθεια των παιδιών μας ,αποστέλλοντάς τους έπαινο για τη συμμετοχή τους , τον οποίο και παραδώσαμε στους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες. Ευχαριστούμε και ευχόμαστε ολόψυχα στα παιδιά που αντιμετωπίζουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας να το ξεπεράσουν γρήγορα και όλα τα παιδιά του κόσμου να είναι υγιή, χαρούμενα και ξέγνοιαστα!

Έπαινος_343_23ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

 

Οι πασχαλινές δημιουργίες μας και πασχαλινά παιχνίδια

 

20250409 15364120250409 15334720250409 15330420250409 15351720250409 15362720250409 15422520250409 15424320250409 154618IMG 214d6ee087612889783ba5a72969d651 VIMG e872c85de6db2679a8ee4b261f0b58c8 VIMG bbd6ec672a99cc06bff08a8dd494f022 VIMG f0f172fb89a41a1dd9d3a0eb60bfb37c VIMG 4bf8e32022a9625c8cda97be5138123d VIMG 71c59ae11b9246d53bd3ca78d58774d6 VIMG fb8f24ae8ee744c87c833cdbae990b00 VIMG fb99afa2c98db1cc9aca828e53418f3d VIMG 4a5bc018d7977a7c986f3277f2781006 VIMG 81d42be672704a3b1ad3dc0b7206999a VIMG c8babebc46ea223dd617567027145ec0 V

Πασχαλινά ψηφιακά παιχνίδια

 

Σας ευχόμαστε Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη!!!

 

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Το νηπιαγωγείο μας γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου συμμετέχοντας στη δράση «Διαβάζουμε μαζί» που διοργάνωσε η Σχολική βιβλιοθήκη “Κυψέλη” του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού του Ηρακλείου Κρήτης με την ομάδα «Νηπιαγωγοί εν δράσει» του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος». Πρόκειται για μια δράση φιλαναγνωσίας όπου όλα τα σχολεία που συμμετείχαν διάβασαν εκείνη τη μέρα στα παιδιά κάποιο παιδικό βιβλίο και δημιούργησαν ένα έργο σχετικό με την ιστορία, το οποίο και ανάρτησαν στο παρακάτω συνεργατικό padlet: https://padlet.com/chariklia84/padlet-hw2fkewmu9vynxc5 .  Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με την ανάγνωση και επεξεργασία τριών παραμυθιών (ένα σε κάθε τμήμα) και με τις ομαδικές εργασίες που δημιούργησαν οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες ,τις οποίες και αναρτήσαμε στο παραπάνω padlet στην κατηγορία “Κολλάζ και αφίσες”.  Τα παραμύθια που διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε ήταν: «Ένα λαίμαργο ουράνιο τόξο» το τμήμα 1, «Το αστέρι της φιλίας» το τμήμα 2 και «Είχα κι εγώ μια μαργαρίτα» το ολοήμερο τμήμα.

Ένα λαίμαργο ουράνιο τόξο”-Τμήμα 1

Ένα τόσο δα ουράνιο τόξο δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στο δάσος. Καταβροχθίζει τα χρώματα δέντρων, ζώων, πουλιών. Παχύ παχύ ανεβαίνει στον ουρανό και όλα πίσω του τ’ αφήνει γκρίζα. Το λαίμαργο ουράνιο τόξο θα μάθει στο τέλος να μοιράζεται, και το δάσος θα πάρει πίσω τα υπέροχα χρώματά του.

IMG 20250404 085147

 

“Το αστέρι της φιλίας” – Τμήμα 2

Το αρκουδάκι περιμένει να πέσει το τελευταίο φύλλο του φθινοπώρου για να το πιάσει και να κάνει μια ευχή ,να αποκτήσει έναν αληθινό φίλο ,να τον αγαπά και να παίζουν μαζί. Μαζί του περιμένει το σκαντζοχοιράκι, το ποντικάκι, το κουνελάκι και ένα σκιουράκι. Στο τέλος αντιλαμβάνονται ότι δε χρειάζονται μαγικά για να βρούμε αληθινούς φίλους, τις περισσότερες φορές είναι δίπλα μας αρκεί να ανοίξουμε την καρδιά και την αγκαλιά μας.

IMG 18358928fc108fe48ef25010ed26b776 V 1

 

“Είχα κι εγώ μια μαργαρίτα” – Τμήμα ολοήμερο

Ένα βιβλίο που περνάει όμορφα μηνύματα σχετικά με την αγάπη, τη φροντίδα, το νοιάξιμο και το δικαίωμα να μπορεί κάποιος ελεύθερα να βρει τη δική του ευτυχία. Τα παιδιά ζωγράφισαν και δημιούργησαν ένα κολλάζ αποτυπώνοντας τα βασικά στοιχεία της ιστορίας: Τη  μαργαρίτα θλιμμένη στη γλάστρα, την μικρή Αννούλα  που αγαπούσε τη μαργαρίτα και  την μεταφύτευσε στο φυσικό της περιβάλλον παρέα με τους φίλους της τα αγριολούλουδα, τα δέντρα, τα έντομα και τα πουλιά και τέλος, τον ήλιο που βοήθησε την Αννούλα να καταλάβει το λόγο που η μαργαρίτα της ήταν θλιμμένη ώστε να οδηγηθεί στη σωστή απόφαση.

20250403 163457

Επίσης, ευχαριστούμε τη σχολική βιβλιοθήκη “Κυψέλη” για τα   αναμνηστικά  και τους σελιδοδείκτες που μας έστειλε, ως επιβράβευση για τη συμμετοχή μας στη δράση.

Διαβάζουμε Μαζί – Αναμνηστικό

Σελιδοδείκτες – Διαβάζουμε Μαζί

Σελιδοδείκτες Κυψέλη

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ ΤΙΤΛΟΣ: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Ξεκινήσαμε με παιχνίδια σε ζευγάρια .Τα παιδιά με μουσική περπατούν μαζί με το ζευγάρι τους  και όταν σταματά η μουσική χαιρετιούνται με διάφορους τρόπους ,όπως ακουμπώντας τους αγκώνες, τους ώμους, τα χέρια .Παίξαμε επίσης παιχνίδια συνεργασίας με μπαλόνια. Τα παιδιά σε ζευγάρια κάνουν αγώνες  τοποθετώντας ένα μπαλόνι αναμεσά τους ,νικητές είναι το ζευγάρι που καταφέρνει να διανύσει μία συγκεκριμένη απόσταση χωρίς να τους πέσει το μπαλόνι.

IMG 20250212 115447 IMG 20250212 115736 IMG 20250212 115934 IMG 20250212 120002

IMG 20250227 093016 IMG 20250227 093127 IMG 20250227 093356

΄Επειτα το κάθε ζευγάρι περιέγραψε το φίλο του και είπε κάτι θετικό για εκείνον ,π.χ ζωγραφίζει ωραία, κ.λ.π

IMG 20250212 123321 IMG 20250212 123036

IMG 20250212 122654 IMG 20250212 122410

IMG 20250212 122109 IMG 20250212 121801

IMG 20250212 121554

Κάθε ζευγάρι έφτιαξε από χαρτόνι τα δικά του βραχιολάκια φιλίας,επίσης σχεδίασε και χρωμάτισε σε ένα χαρτί Α4 τις παλάμες του.

IMG 20250214 111636 IMG 20250214 112641 IMG 20250214 112806 1

IMG 20250213 120029 IMG 20250213 120030 1 IMG 20250213 121358 1

IMG 20250214 095951 IMG 20250214 095959

Έπειτα το κάθε παιδί με το ζευγάρι του συνεργάστηκαν και έφτιαξαν από κοινού κατασκευές με τουβλάκια,  παζλ,  ζωγραφιές .

IMG 20250214 113527 IMG 20250214 115025 IMG 20250214 115234 IMG 20250214 115627 IMG 20250214 113414 1 IMG 20250214 115424 IMG 20250214 115715

IMG 20250214 115848 IMG 20250214 115824

Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για το τι σημαίνει συνεργασία και τις αποτύπωσαν στις ζωγραφιές τους.

IMG 20250310 123802 IMG 20250310 124450 IMG 20250311 124432 1 IMG 20250310 123742

Συζητήσαμε για τους κανόνες που αποτελούν απαραίτητη προυπόθεση για την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών μιας ομάδας και τους ζωγραφίσαμε.

IMG 20250225 075843 IMG 20250225 075847

IMG 20250219 080711

 

Τέλος διαβάσαμε το παραμύθι:” Η σκάλα της αγάπης ” που αναδεικύει την αξία της συνεργασίας και της ομαδικότητας για την επίτευξη στόχων και φτιάξαμε ομαδικές εργασίες.

IMG 20250312 124636

IMG 20250312 123624

 

Γιορτή 25ης Μαρτίου

Με χαρά και περηφάνεια γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες, με ποιήματα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς, τίμησαν των αγώνα των Ελλήνων για την απελευθέρωση του γένους!! Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!

20250324 092236    20250324 091822 1  20250324 091433      20250324 091152 20250324 084155       

6η Μαρτίου: Hμέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και  του εκφοβισμού. Η σχολική βία  μπορεί να είναι σωματική, λεκτική, κοινωνική ή και διαδικτυακή. Στο σχολείο μας προσπαθήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες  σε θέματα που αφορούν τη διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη, τον σεβασμό και την αποδοχή. Αξίες που αποτρέπουν τον σχολικό εκφοβισμό. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και συζητήσαμε για τις μορφές της σχολικής βίας και για τους τρόπους αντιμετώπισής της. Είναι σημαντικό να μάθουν τα παιδιά να αντιδρούν και να μιλούν όταν τα ίδια δέχονται βία ή εκφοβισμό αλλά και όταν είναι παρατηρητές ενδοσχολικής βίας σε άλλα παιδιά. Διαβάσαμε παραμύθια και είδαμε εικόνες με συμπεριφορές σωματικής και λεκτικής βίας  και  κοινωνικής απομόνωσης. Συζητήσαμε για τις συμπεριφορές αυτές και τα συναισθήματα που μας προκαλούν. Είδαμε όμως και εικόνες με θετικές συμπεριφορές και όλοι συμφωνήσαμε πως όλοι είμαστε χαρούμενοι κι ευχαριστημένοι με τις καλές συμπεριφορές.

20250306 122522 20250306 123646 20250306 123622  20250306 123656

Τα χέρια δεν είναι για να χτυπάνε! Τα χέρια είναι για να….(Τα παιδιά είπαν και κατέγραψαν τις ιδέες τους στις ομαδικές τους εργασίες)

IMG 20250307 114212  IMG 20250307 115158

Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας

Οι αποκριάτικες κατασκευές μας.

IMG 20250220 122414 1 IMG 20250220 122411 1

ΜΑΣΚΕΣ ΚΟΡΙΤΣΙΑ 1    ΜΑΣΚΕΣ ΑΓΟΡΙΑ 1

IMG 20250226 120951 1 1  IMG 20250226 120932 1

IMG 20250226 115634 1 IMG 20250227 080235 1

IMG 20250227 080320 1

IMG 20250227 075832 1  IMG 20250227 075828 1

 

Την Πέμπτη, 27/2/2025, πραγματοποιήθηκε το αποκριάτικο πάρτι μας. Τα παιδιά, μεταμφιεσμένα, ξεφάντωσαν στο ρυθμό του καρναβαλιού. Χόρεψαν το παραδοσιακό γαϊτανάκι, έπαιξαν αποκριάτικα παιχνίδια ,όπως ” Μην πέσει το μπαλόνι”,” Ταίζουμε τον κλόουν”.

IMG 20250227 085809 1 1 IMG 20250227 085947 1 IMG 20250227 092133 1 1 IMG 20250227 092141 1 IMG 20250227 092145 2 1 IMG 20250227 092755 1 1 IMG 20250227 092850 2 IMG 20250227 093016 1 IMG 20250227 093127 1 IMG 20250227 094244 1 IMG 20250227 094232 1 1 IMG 20250227 094251 1 IMG 20250227 094348 1

Επίσης, τα νήπια μαζί με τα παιδιά της Α΄ Τάξης του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου παρακολούθησαν την παράσταση ” Το καρναβάλι των ζώων” από το κουκλοθέατρο Λαμίας της κ. Αναστασίας Ξηρομερίτου. Η διαδραστική αυτή παράσταση δημιούργησε μια χαρούμενη αποκριάτικη ατμόσφαιρα στο νηπιαγωγείο μας και τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην εξέλιξη της ιστορίας της, χόρεψαν, τραγούδησαν και διασκέδασαν .

IMG 20250227 112656 1 IMG 20250227 113020 1 IMG 20250227 113646 1 IMG 20250227 113312 1 IMG 20250227 114223 1 IMG 20250227 115436 1 IMG 20250227 120430 1 1