Στο Νηπιαγωγείο ήρθαμε να κάνουμε νέους φίλους, παρέες, να μάθουμε πολλά πράγματα, να συνεργαστούμε, να δημιουργήσουμε. Έτσι, αφού παίξαμε αρκετά παιχνίδια γνωριμίας, αρχίσαμε να μπαίνουμε στην έννοια της ομαδικότητας.
Σκεφτήκαμε και συζητήσαμε ποια πράγματα μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας και σε ποια χρειάζόμαστε βοήθεια.
Τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους και τις καταγράψαμε.
Δημιουργία ζευγαριών:
Πάιξαμε ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, όπου είχαμε κρύψει εικόνες από τερατάκια κομμένες στη μέση, σε διάφορα σημεία της τάξης, και τα παιδιά έβρισκαν ένα κομμάτι της εικόνας και γίνονταν ζευγάρι με το παιδί που είχε το άλλο μισό. Έτσι σχηματήσαμε τα πρώτα ζευγάρια. Το κάθε ζευγαράκι γνωρίζονταν μεταξύ τους και μετά ανακάλυπταν τι μπορούσαν να κάνουν μαζί:
Να φτιάξουν ένα πύργο με τουβλάκια
Να μεταφέρουν ένα βαρύ κουτί με παιχνίδια
Να φτιάξουν ένα σχήμα πχ. κύκλο με τα σώματά τους
Τα ζευγάρια έγινα τριάδες και ώς μικρή ομάδα προσπάθησαν να κάνουν κάτι ακόμη πιο δύσκολο:
Να μεταφέρουν ένα παγκάκι:
Να παίξουν με το πανί και τη μπάλα με τη συνοδεία μουσικής, προσπαθώντας να μην πέσει η μπάλα από το πανί:
Η κάθε ομάδα είχε δύο κουτιά , το ένα γεμάτο μπαλάκι και το άλλο άδειο, και καλούνταν να βάλουν όλα τα μπαλάκι από το ένα κουτί στο άλλο.
Είδαμε ωιδεο για την αξία της συνεργασίας :
Συζητήσαμε για αυτό που είδαμε και για την αξία της συνεργασίας.
Είδαμε το παραμύθι : ” Του σχοινιού τα μανταλάκια” και το συζητήσαμε κι αυτό.
Παίξαμε κι εμείς παιχνίδια με την ομάδα μας:
- Η κάθε ομάδα είχε μανταλάκια σε ένα καλαθάκι και καλούνταν να τα κρεμάσει όλα στο σχοινί και να τα ξεκρεμάσει.
- Η κάθε όμάδα πήρε τα ρούχα του μωρού κι έπρεπε πρώτα να τα κρεμάσει στο σχοινί και μετά να τα ξεκρεμάσει.
Τα ευχαριστηθήκαμε πολύ αυτά τα παιχνίδια.
Αφού δημιουργήσαμε τις ομάδες μας ( τριών ή τεσσάρων παιδιών) οι ομάδες άρχισαν να γνωρίζονται να μιλάμε τα μέλη της κάθεμιάς για τα αγαπημένα τους φαγητά, παιχνίδια, κινούμενα σχέδια, χρώματα, και μας τα παρουσίαζαν στην ολομέλεια. Η κάθε ομάδα βρήκε τοσύμβολό της και έφτιαξαν ομαδικά μια ζωγραφιά και την παρουσίασαν.
Για να δεθούν τα παιδιά μέσα σε κάθε ομάδα κάναμε διάφορες αποστολές με τη βοήθεια του τροχού :
https://wheelofnames.com/atx-jyp
Είδαμε βίντεο για τις συγκρούσεις στην ομάδα :
και συζητήσαμε για τις δικές μας ομάδες πώς θα αντιμετωπίζουμε τις συγκρούσεις.
Τέλος ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι ” Χέρια σαν κι αυτά” και σκεφτήκαμε καλά και άσχημα πράγματα που κάνουν τα χέρια μας. Τα καταγράψαμε και συμφωνήσαμε τα δικά μας χεράκια να κάνουν μόνο καλά πράγματα.
Σχεδιάσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε τις παλαμίτσες μας και ζωγραφήσαμε ανάμεσά τους μόνο τα καλά πράγματα που θα κάνουνε:
Να χαϊδεύουν, να παίζουν, να ζωγραφίζουν, να χτυπάνε παλαμάκια, να προσφέρουν βοήθεια.
Ευχόμαστε μόνο τέτοια να κάνουν ολη τη χρονιά.