ΓΕΜΙΣΕ ΚΑΠΑΚΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ
Το 23ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων στα πλαίσια των κοινωνικών του δράσεων, «Δράσεις Ενεργού πολίτη», σχεδιάζει κάθε χρόνο δράσεις ευαισθητοποίησης με Κοινωνικό και Περιβαλλοντικό αποτύπωμα, όχι μόνο για τα ίδια τα παιδιά και αυριανούς πολίτες, αλλά ενεργοποιώντας μέσα από τις δράσεις του και την τοπική κοινωνία.
Η δράση μας, με τίτλο «Γέμισε καπάκια την καρδιά μου», στοχεύει ώστε οι μαθητές μας να υποστηρίξουν εθελοντικά και έμπρακτα τα άτομα με αναπηρία, με αφορμή και την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, 3 Δεκεμβρίου και ταυτόχρονα να κατανοήσουν την έννοια της ανακύκλωσης.
Υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:
Τοποθετήθηκαν τρεις κόκκινες μεταλλικές καρδιές, μία στο 23ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων και προσφέραμε και τοποθετήθηκαν άλλες δύο, μία στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Σωματικά Αναπήρων Παιδιών Ιωαννίνων και μία στο 19ο Δημοτικό σχολείο Ιωαννίνων.
Οι καρδιές προέρχονται οι δύο από χορηγία της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΩΣΤΗΛΑΤΑ Α.Ε. και η μία από τον κ. ΤΟΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ , Σιδηροκατασκευές τους οποίους και ευχαριστούμε από καρδιάς για την άμεση και γεμάτη αποδοχή και αγάπη ανταπόκρισή τους.
Σε αυτές θα συλλέγονται κάθε χρόνο πλαστικά καπάκια από μπουκάλια νερού και αναψυκτικά, γάλα, χυμούς, απορρυπαντικά, καθαριστικά, σαμπουάν, αφρόλουτρα.
Αυτά θα αποστέλλονται στο Σύλλογο Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων Ν. Πέλλας, και στη συνέχεια θα παρέχεται από αυτούς ανταποδοτικά κατάλληλος εξοπλισμός στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Σωματικά Αναπήρων παιδιών Ιωαννίνων.
Η συλλογή κι αποστολή θα πραγματοποιείται με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 19ου Δημοτικού Σχολείου και 23ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων της.
Τα νήπια σε συνεργασία με την Δ’ τάξη του 19ου Δημοτικού σχολείου υλοποίησαν κοινές δράσεις ευαισθητοποίησης, είδαν την ιστορία του «Ούσκου του μικρού αρκούδου», που η οργάνωση Αρκτούρος του έφτιαξε αναπηρικό καροτσάκι, Βίντεο της ΕΛΕΠΑΠ για την παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ, διάβασαν την ιστορία της «Η Αργυρώ γελάει» και τον «κανέλλο το μικρό αρκουδάκι».
Είδαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες που ζωγράφισαν με τα πόδια και το στόμα άτομα με αναπηρία και ζωγράφισαν και οι μαθητές με τον ίδιο τρόπο.
Τέλος δημιούργησαν ενημερωτικό υλικό για να το διανείμουν σε μαθητές, γονείς, και μέλη της τοπικής κοινωνίας.
Την Τετάρτη 3/12/2025 Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, τα παιδιά του 23ου Νηπιαγωγείου επισκέφθηκαν το Ειδικό Νηπιαγωγείο Σωματικά Αναπήρων Παιδιών Ιωαννίνων στόλισαν το Χριστουγεννιάτικο δέντρο όλοι μαζί και να έφτιαξαν μπισκότα καρδιές.
Την επόμενη ημέρα οι μαθητές του 23ου Νηπιαγωγείου και της Δ’ τάξης του 19ου Δημοτικού ενημέρωσαν τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, αλλά και την τοπική κοινωνία, διανέμοντας το ενημερωτικό υλικό που θα έχει παραχθεί, σχετικά με τη συλλογή των καπακιών και το σκοπό της.
Ο/Η ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Μία υδρόγειος σφαίρα βρίσκεται στην τάξη μας, μας κινεί την περιέργεια. και κάπως έτσι αποφασίσαμε να γίνουμε «Ταξιδευτές του Κόσμου» και να εξερευνήσουμε τον πλανήτη ΓΗ!
Να ταξιδέψουμε και στις 6 ηπείρους του μαγικού μας πλανήτη Ευρώπη, Ασία, Αμερική, Αφρική, Ωκεανία και Ανταρκτική.! Είναι όμως πολύ μακριά. Με τι θα ταξιδέψουμε;
Φτιάξαμε ένα αεροπλάνο για να πηγαίνουμε πιο γρήγορα.
Τι χρειαζόμαστε για να ταξιδέψουμε;
Διαβατήρια, εισιτήρια, βαλίτσες, φωτογραφικές μηχανές.
Πρώτα όμως ας δούμε που βρίσκεται το σχολείο και το σπίτι μας; Πώς λέγεται η πόλη μας; Σε ποια χώρα ανήκει;
Τα εντοπίζουμε όλα στην υδρόγειο σφαίρα και στο Χάρτη της Ελλάδας.
Το πρώτο μας ταξίδι είναι στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην Ακρόπολη. Διαβάζουμε και βλέπουμε το μύθο του Ποσειδώνα και της Αθηνάς και μαθαίνουμε πως πήρε το όνομά της η Αθήνα και το λόγο που φτιάχτηκε ο Παρθενώνας.
Παρατηρούμε τη σημαία μας, διαβάζουμε το παραμύθι «Ασπρογάλανο πανί» της Γαλάτειας Σουρέλη και τη ζωγραφίζουμε.
-Η χώρας μας σε ποια ήπειρο βρίσκεται; Ξεκινάμε το ταξίδι μας στην Ευρώπη!
Βλέπουμε το χάρτη, αναφέρουμε τις χώρες, συγκρίνουμε τα μεγέθη τους, αναφέρουμε ποιες βρέχονται από θάλασσα και ωκεανούς τον ζωγραφίζουμε, εντοπίζουμε τη δική μας χώρα και βλέπουμε με ποιες χώρες συνορεύουμε.
Παρατηρούμε κάποια νομίσματα του ευρώ και αναφέρουμε ότι κάποιες χώρες από την Ευρώπη έχουν και το ίδιο νόμισμα όπως κι εμείς.
Παρατηρούμε το νόμισμα των 2 ευρώ, που δείχνει την Ευρώπη πάνω σε ένα ταύρο! Διαβάζουμε το μύθο και τον ζωγραφίζουμε.
Σύμφωνα με την μυθολογία, η ήπειρος της Ευρώπης, πήρε το όνομά της από την κόρη του βασιλιά Αγήνορα. Η Ευρώπη, ήταν μια πολύ όμορφη κοπέλα την οποία, μόλις την είδε ο Δίας, να κόβει λουλούδια σε ένα λιβάδι, την ερωτεύτηκε αμέσως. Ο ισχυρός αυτός θεός τότε αποφάσισε να μεταμορφωθεί σε ένα κατάλευκο ταύρο για να την πλησιάσει. Εκείνη, γοητευμένη από την παρουσία του, θέλησε να τον χαϊδέψει και εντελώς μαγεμένη κάθισε στην πλάτη του. Τότε αυτός, άρχισε να τρέχει πάνω από θάλασσες και στεριές και τελικά κατέληξε στην Κρήτη. Εκεί ο Δίας και η Ευρώπη παντρευτήκαν και γεννήθηκε ο Μίνωας, ο μετέπειτα βασιλιάς της Κρήτης. Όλες οι περιοχές απ΄ όπου πέρασε ο Ταύρος, πήραν το όνομα της “Ευρώπης”.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Τα αστέρια της Ευρώπης» των Θοδωρή Παπαϊωάννου και Λήδας Βαρβαρούση.
Φτιάξαμε τη σημαία της Ευρώπης και ακούσαμε τον ύμνο της.
Την παραμονή της 28ης Οκτωβρίου της Εθνικής μας επετείου, εντοπίσαμε στο χάρτη της Ευρώπης τις δύο χώρες Ιταλία και Γερμανία με τις οποίες πολεμήσαμε. Παρατηρήσαμε τις δικές τους σημαίες, εντοπίσαμε τα χρώματά τους και τις ζωγραφίσαμε στον Ευρωπαϊκό μας χάρτη.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ευρωζωική κοινότητα», το ζωγραφίσαμε, το δραματοποιήσαμε, είδαμε στο χάρτη τις χώρες από τις οποίες κατάγονται τα ζώα, ακούσαμε το «Καλημέρα» σε διαφορετικές ευρωπαϊκές γλώσσες.
Πήραμε το αεροπλάνο και ταξιδέψαμε στη γειτονική Ιταλία, τώρα που είμαστε φίλοι και γείτονες, σαν πρώτο προορισμό. “Buongiorno”!
Φάγαμε πίτσες, μακαρονάδες, οδηγήσαμε βέσπα, Ferrari, χορέψαμε ταραντέλα.
«Ξεναγηθήκαμε» στον πύργο της Πίζα, στο Κολοσσαίο, το συγκρίναμε με τον Παρθενώνα, είπαμε ιδέες σαν τι μας μοιάζει το σχήμα της χώρας, διαβάσαμε το παραμύθι με τον Πινόκιο
Μπήκαμε σε μία γόνδολα και πήγαμε στο καρναβάλι της Βενετίας. Φτιάξαμε τις μάσκες μας και διασκεδάσαμε πολύ!
Κάθε χώρα έχει τις δικές της παραδόσεις και τα δικά της Θεοφάνια. Μιας και πλησιάζουν τα Χριστούγεννα μάθαμε ότι στην Ιταλία βγαίνει η καλή μάγισσα Μπεφάνα! Αυτή η χριστουγεννιάτικη παράδοση χρονολογείται από τον 13 αιώνα και είναι μέχρι σήμερα πολύ αγαπητή από τα μικρά Ιταλάκια!
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2025-2026
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάζεται στις 4 Οκτωβρίου και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωσή τους.
Ποικίλες δράσεις σχετικές με τα αγαπημένα μας ζώα έλαβαν χώρα στο Νηπιαγωγείο μας. Σκοπός ήταν να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά όσον αφορά τα δικαιώματα των ζώων και να κατανοήσουν την πλήρη σημασία της έννοιας της Φιλοζωίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μοιράστηκαν τις σκέψεις τους, συζήτησαν για τα δικαιώματα των ζώων, τους τρόπους που μπορούμε να τα προστατεύουμε και να τα φροντίζουμε και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το πιο σημαντικό είναι η αγάπη!
Ζωγράφισαν τον εαυτό τους ως ζωάκι και δημιούργησαν τα “παράξενα ζώα”!
Επισκεφτήκαμε το Πάρκο Φρόντζου, μέσα στο αστικό δασύλλιο της πόλης μας, για να γνωρίσουμε από κοντά κάποια ζώα που ζουν εκεί!
Στην αρχή επισκεφτήκαμε το λαογραφικό μουσείο και το σπίτι της αρκούδας που ζούσε εκεί πολύ παλιά.
Στη συνέχεια πήραμε σακουλάκια με τροφή και επισκεφτήκαμε τα ζώα για να τα γνωρίσουμε και να τα ταίσουμε, παγώνια, κότες, κατσίκια, ελάφια, πάπιες, μανδαρίνους, περιστέρια, κουνέλια και τον Σίμπα το σκυλάκι που μας έκανε παρέα σε όλη τη διαδρομή.
Τέλος μάθαμε να μετράμε την ηλικία ενός αρσενικού ελαφιού από τα κέρατα που του πέφτουν κάθε χρόνο όταν ζευγαρώνει
Γνωρίζω το καινούριο μου σχολείο-Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Η μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο θεωρείται, και είναι, μία εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία και αλλαγή, τόσο για τα ίδια τα παιδιά όσο και για τις οικογένειές τους.
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη μίας εποικοδομητικής συνεργασίας Νηπιαγωγείου-Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και Δημοτικού Σχολείου, ώστε να προωθηθεί και να επιτευχτεί η ομαλή και φυσική μετάβαση-προσαρμογής των παιδιών από τη μία βαθμίδα στην άλλη, με αμφίδρομο τρόπο.
Μετά από σχετική ενημέρωση των γονέων των νηπίων και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και τις εκπαιδευτικούς της Α’ τάξης Πασχαλίνα Λαμαρινά και Χριστίνα Πανέλλη του 19ο Δημοτικού Σχολείου πραγματοποιήθηκε ο σχεδιασμός των δράσεων και ο προγραμματισμός ανταλλαγής επισκέψεων.
Οι δράσεις που έλαβαν χώρα είναι οι εξής:
Οι Νηπιαγωγοί συζήτησαν με τα παιδιά στην τάξη πώς φαντάζονται το νέο τους σχολείο. Έδωσαν για το σπίτι στα νήπια φύλλο εργασίας να ζωγραφίσουν και με τη βοήθεια των γονέων τους να γράψουν πώς θα ήθελαν να είναι το νέο τους σχολείο.
Μετέβησαν στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου και γνωρίστηκαν με τα «Φιλαράκια» τους. Πραγματοποίησαν από κοινού ομαδικό παιχνίδι γνωριμίας μεταξύ τους και κάποια παιδιά του δημοτικού παρουσίασαν μία σύντομη περιγραφή με πράγματα που τους αρέσουν στο δημοτικό (π.χ. μεγάλη αυλή, πολλές δραστηριότητες και μαθήματα κλπ.).
Κάθε ένα παιδί της Α’ Δημοτικού ανέλαβε να συνεργαστεί με ένα παιδί του Νηπιαγωγείου και πραγματοποίησαν εργαστήρι κατασκευής πασχαλινής κάρτας με ευχές και την αντάλλαξαν μεταξύ τους.
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου κέρασαν χυμό τα «φιλαράκια τους και τις δασκάλες και τους πρόσφεραν τα δώρα που είχαν ετοιμάσει.
Μετά την επίσκεψη οι Νηπιαγωγοί συζήτησαν με τα παιδιά την εμπειρία τους και τους μοίρασαν στο σπίτι νέο φύλλο εργασίας για να το συμπληρώσουν με τους γονείς τους με θέμα: «Μετά την επίσκεψή μου στο δημοτικό, ζωγραφίζω την τάξη που επισκέφτηκα και γράφω πόσα πράγματα είδα εκεί».
Προγραμματίστηκε παράσταση καραγκιόζη και τα παιδιά την παρακολούθησαν από κοινού στην αίθουσα τελετών του σχολικού συγκροτήματος και όλοι μαζί πραγματοποίησαν εργαστήριο κατασκευής φιγούρας.
Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο συνεργάστηκαν με το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 19ου Δ.Σ. και 23ου Νηπιαγωγείου και πρόσφεραν στα νήπια το πρώτο τους τετράδιο και το πρώτο τους μολύβι για τη φοίτησή τους στο Δ.Σ. την επόμενη σχολική χρονιά.
Οι εκπαιδευτικοί της Α’ Δημοτικού μοίρασαν σχετική ενημερωτική επιστολή στους γονείς.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 19ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δράση αγάπης και αλληλεγγύης
Το σχολείο μας στα πλαίσια του σχεδίου δράσης «Επικοινωνία και συνεργασία σχολείου-οικογένειας» που υλοποιεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2024-2025, συνεργάστηκε με τους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου με στόχο τη συλλογή πλαστικών καπακιών και συμμετοχή στη δράση ¨Συλλέγουμε πλαστικά καπάκια και προσφέρουμε αναπηρικά αμαξίδια¨ που υλοποιεί ο Σύλλογος Παραπληγικών-κινητικά αναπήρων και όλων των παθήσεων Ν. Πέλλας.
Μέρα-Νύχτα-Διάστημα
Η εναλλαγή μέρας-νύχτας, φωτός-σκιάς πάντα γοήτευε τον άνθρωπο. Με αφόρμηση μία υδρόγειο σφαίρα που έφερε στο σχολείο ένα νήπιο, μιλήσαμε και ανιχνεύσαμε τις υπάρχουσες γνώσεις τους για τη Γη και κατ΄επέκταση για το κοντινό μας σύμπαν.
Με ένα φακό και την υδρόγειο είδαμε τι συμβαίνει με τον ήλιο και τη Γη (μέρα-νύχτα), μιλήσαμε για τις δραστηριότητες της ημέρας και τις νύχτας, διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Φεγγαροσκεπαστής» και το δραματοποιήσαμε.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Μπαμπά σε παρακαλώ θα μου φέρεις το φεγγάρι» που τους άρεσε πάρα πολύ και το επεκτείναμε με τη φαντασία μας.
Μάθαμε για τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, τραγουδήσαμε το τραγούδι «Η γειτονιά του Ήλιου», παρακολουθήσαμε το μύθο της δημιουργίας του γαλαξία μας και γίναμε πλανήτες.
Ασχοληθήκαμε με τους πλανήτες, τη σειρά που βρίσκονται σε σχέση με τον ήλιο και μάθαμε τι είναι τροχιά, ατμόσφαιρα κλπ.
Γίναμε ζωγράφοι κι όπως ο Β.Β. Γκογκ ζωγραφίσαμε τη δική μας έναστρη νύχτα, αφού μελετήσαμε τη δική του.
Ακούσαμε τα «Αστεράκια» και προσπαθήσαμε με το τηλεσκόπιό μας να δούμε κάποιους αστερισμούς, παρ’ όλο που την ημέρα δεν είναι εφικτό.
Διαβάσαμε και μετά δραματοποιήσαμε το μύθο του Ωρίωνα και της Καλλιστώς και φτιάξαμε τους δικούς μας αστερισμούς.
Το επόμενό μας βήμα ήταν ένα ταξίδι στο διάστημα. Συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο, είδαμε στο διαδίκτυο ένα βίντεο εκτόξευσης πυραύλου και τη Λάικα το πρώτο σκυλί που ταξίδεψε στο διάστημα.
Ανακαλύψαμε νέους πλανήτες και τους δώσαμε τα δικά μας ονόματα και φυσικά συναντηθήκαμε με τους εξωγήινους φίλους μας.
Όταν η Γη χορεύει
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»- Κλιματική αλλαγή-Φυσικές Καταστροφές, πολιτική προστασία.
Υπόθεμα: «Όταν η Γη χορεύει»
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν τα νήπια να αποκτήσουν γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κτά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Τα παιδιά ζωγράφισαν, τραγούδησαν, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, άκουσαν μύθους γύρω από το σεισμό, πραγματοποίησαν ασκήσεις σεισμού, ενεργοποίησαν το δικό τους ηφαίστειο, έφτιαξαν αντισεισμικά σπιτάκια και έχτισαν σε ομάδες τις δικές τους αντισεισμικές κατασκευές.
Αρχαίο ταξίδι στο βουνό του Ολύμπου
Στόχοι του προγράμματος
Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την Ελληνική μυθολογία
Να μάθουν πώς πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες ότι δημιουργήθηκε ο κόσμος
Να γνωρίσουν τους θεούς και τις θεές του Ολύμπου
Να γνωρίσουν τα σύμβολά τους, τα ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά τους, τις ιδιότητες που τους απέδιδαν οι άνθρωποι
Να έρθουν σε επαφή με την αρχαία τέχνη και αρχιτεκτονική
Να αποκτήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
Να εκτιμήσουν τον πολιτισμό του παρελθόντος και να συνειδητοποιήσουν πόσο άρρηκτα συνδεδεμένο είναι το χθες με το σήμερα.
Δραστηριότητες
Συγκεντρώσαμε πληροφοριακό υλικό
Μιλήσαμε και φτιάξαμε τη δημιουργία του κόσμου σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες.
Φτιάξαμε το γενεαλογικό δέντρο των θεών, αλλά και το δικό μας γενεαλογικό δέντρο
Εντοπίσαμε τον Όλυμπο στο χάρτη και παρατηρήσαμε πόσο μακριά βρίσκεται από το σχολείο μας.
Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τη μακέτα με τον Όλυμπο, την κατοικία των θεών και οργανώσαμε τη γωνιά των Θεών.
Δημιουργήσαμε εννοιολογικούς χάρτες.
Μιλήσαμε για το σύμβολο του Δία τον κεραυνό, πως τον χρησιμοποιούσε, είδαμε βίντεο με κεραυνούς στο διαδίκτυο και μιλήσαμε με απλά λόγια για το φαινόμενο και πως δημιουργείται.
Διαβάσαμε και συλλέξαμε πληροφορίες για κάθε θεό ξεχωριστά, τα σύμβολά του, τι αντιπροσώπευε, τι προστάτευε, παίξαμε παιχνίδια με τα σύμβολα.
Είδαμε αγάλματα στο διαδίκτυο και «επισκεφτήκαμε» τόπους λατρείας-ναούς που έχτισαν και αφιέρωσαν προς τιμήν τους οι Αρχαίοι Έλληνες. Συγκρίναμε το χθες με το σήμερα.
Τις Απόκριες επιλέξαμε τη μάσκα του/της θεού/άς της αρεσκείας μας και παίξαμε παιχνίδια ρόλων.
Μάθαμε αινίγματα για τους θεούς
Διαβάσαμε το μύθο της Αθηνάς με την αράχνη και παρατηρήσαμε μια αράχνη που ζει στο σχολείο μας, πως υφαίνει τον ιστό της.
Είδαμε το άγαλμα της Αφροδίτη της Μήλου και μιλήσαμε γι’ αυτό, θαυμάσαμε τον πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι «Γέννηση της Αφροδίτης»
Για κάθε θεό/ά ξεχωριστά ασχοληθήκαμε με εποπτικό υλικό και κατασκευές.
Παίξαμε παιχνίδια αξιολόγησης στο https://wordwall.net/el.
Δράσεις για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο.
Πραγματοποιήσαμε δράσεις ευαισθητοποίησης συνολικά δέκα διδακτικών ωρών στα δύο Τμήματα πρωινό και ολοήμερο που αφορούν σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού και προβάλλαμε τα θετικά μας συναισθήματα, όπως ο καλός κι ο κακός πειρατής κλπ.
Επίσης συμμετείχαμε με σχετική αφίσα με τίτλο το “Αλφαβητάρι της Αντι-ΒΙ(Α)ωσης”, στο συνεργατικό e-book που οργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Ν. Ιωαννίνων ως καλή πρακτική των Νηπιαγωγών του Ν. Ιωαννίνων.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ
ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ
Σήμερα παραλάβαμε το βραβείο από τη συμμετοχή μας στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση”. Ο τίτλος της δράσης μας “Περπατώ, περπατώ εις το Δάσος”, για τη σχολική χρονιά 2022-2023, ξεχώρισε και βραβεύτηκε σε τελετή που έλαβε χώρα στην Αθήνα.
Το βραβείο μας συνοδεύτηκε από την παραλαβή ενός σακιδίου που δίνεται στα σχολεία εκείνα που έχουν εκπονήσει πετυχημένα προγράμματα με θέμα το δάσος και αξιολογήθηκαν από τη Συντονιστική Επιτροπή του δικτύου. Θα λειτουργήσει ως παρακαταθήκη και για τους μελλοντικούς μαθητές του σχολείου μας για να γίνουν ερευνητές και να γνωρίσουν καλύτερα το δάσος και την αξία του.
Ευχαριστούμε την Συντονιστική Επιτροπή γι’ αυτή τη διάκριση!

























































































