Τρέχει, τρέχει το νερό
Το νερό είναι πολύτιμο για τη ζωή μας κι αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς μας.
Μία μέρα που έγινε διακοπή νερού στο σχολείο μας προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε γιατί έγινε, πώς φτάνει το νερό στο σχολείο μας και πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε. Επίσης συζητήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όταν δεν έχουμε νερό.
ΣΤΟΧΟΙ:
Να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητα του νερού στη ζωή μας .
Να καλλιεργηθεί η περιβαλλοντική μας συνείδηση και να μάθουμε να σεβόμαστε το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε.
Να γνωρίσουμε που υπάρχει νερό, αλλά και που μπορούμε να βρούμε πόσιμο νερό.
Να πειραματιστούμε και να εκφράσουμε προφορικά τις προβλέψεις μας , τις εκτιμήσεις μας και τα συμπεράσματά μας.
Να μάθουμε ποια άλλα είδη ζουν στα υδάτινα οικοσυστήματα και να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία των υδροβιοτόπων για τη ζωή μας.
Να προβληματιστούμε και να γνωρίσουμε τους κινδύνους για την υγεία μας από την έλλειψη νερού ή από την κατανάλωση μολυσμένου νερού.
Να εκφράσουμε τις απόψεις μας και να συμμετέχουμε ενεργά στο σχεδιασμό των δραστηριοτήτων .
Να εμπλακούμε σε δραστηριότητες που αφορούν στη σωστή διαχείριση του νερού στην καθημερινή μας ζωή .
Να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιό μας και οι γνώσεις μας.
Να μάθουμε να συνεργαζόμαστε.
Να εκφραστούμε ελεύθερα μέσα από τα εικαστικά και τη θεατρική αγωγή .
Να γνωρίσουμε μύθους που σχετίζονται με το νερό .
Να έρθουμε σε επαφή με σχετικά κείμενα παιδικής λογοτεχνίας.
Να επεξεργαστούμε έργα τέχνης σχετικά με το θέμα.
Να γνωρίσουμε και να βιώσουμε έθιμα σχετικά με το νερό.
Συζητήσαμε για το νερό. Τι γνωρίζουμε για το νερό; Τι θέλουμε να μάθουμε; Τι θέλουμε να κάνουμε; τα χαρακτηριστικά του (χρώμα, γεύση, σχήμα) και τις ιδιότητές του, πού υπάρχει, πώς χρησιμοποιείται, πού είναι απαραίτητο (οικιακή χρήση, ανθρώπινη ζωή, γεωργία, κτηνοτροφία, δασοπυρόσβεση), πως μπορούμε να κάνουμε οικονομία στο νερό.
Εντοπίσαμε που υπάρχει νερό στο σχολείο μας και το αποτυπώσαμε σε πίνακα.
Σκεφτήκαμε και αναφέραμε που αλλού βρίσκουμε νερό στη φύση. Αναζητήσαμε στην υδρόγειο σφαίρα τη θάλασσα , τις λίμνες , τα ποτάμια και παρατηρήσαμε την ποσότητα του νερού που καλύπτει τη Γη.

Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας σχετικά με το θέμα
Μάθαμε λέξεις που ταιριάζουν με το νερό, όπως: καθαρό, πόσιμο, γάργαρο κλπ
Συνθέσαμε λέξεις με τη λέξη «νερό»: νερομπογιά, νερόμυλος, νεροπίστολο, νεροτσουλήθρα, αλατόνερο, χιονόνερο
Συνθέσαμε λέξεις με τη λέξη ποτάμι: παραπόταμος, ποταμόπλοιο.
Μάθαμε παροιμίες για το νερό .
«Σταλαγματιά – σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατειά» .
«Ο Φλεβάρης με νερό , κουτσός μπαίνει στο χορό» .
Μάθαμε αινίγματα :
Είναι κάτι που μπορεί να τρέχει , μα δε μπορεί να περπατεί . Τι είναι ; Το νερό
Όταν πλυθώ , λερώνεται . Τι είναι ; Το νερό
Μάθαμε να χρησιμοποιούμε εκφράσεις σχετικές με το νερό :
Κάνω μια τρύπα στο νερό .
Βάζω το νερό στ’ αυλάκι .
Πνίγομαι σε μια κουταλιά νερό .
Μοιάζουν σα δυο σταγόνες νερό .
Διαβάσαμε σχετικά
Sam Godwin , Πέφτει , πέφτει η σταγόνα , εκδ. Πατάκη , Αθήνα 2010
Κατερίνα Γιαννίκου , Δε φοβάμαι το νερό , Το μεγάλο ταξίδι του νερού , εκδ. Modern Times , Αθήνα 1997
Κ.Π.Ε. Καλαμάτας , Ο Μπαμπακένιος , το φαντασμένο σύννεφο
Μάρω Λοϊζου , Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα , εκδ. Πατάκη
Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει, από το Ανθολόγιο για το Νηπιαγωγείο.
Διαβάσαμε και ποιήματα και τα ζωγραφίσαμε, όπως
Το ποταμάκι του Ζαχαρία Παπαντωνίου
Η βροχούλα
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής και γλυπτά με θέμα το νερό κι εμπνευστήκαμε.
Ζωγραφίσαμε με νερομπογιές.
Κατασκευάσαμε τον κύκλο του νερού και το ρολόι του καιρού.
Ακούσαμε παραδοσιακά τραγούδια για το νερό, όπως : «Ένα νερό κυρά – Βαγγελιώ», «η Γερακίνα» και χορέψαμε, αλλά και μουσικά κομμάτια, όπως: Το ποτάμι του Μάνου Χατζηδάκη , Η θάλασσα του Σταμάτη Σπανουδάκη.
Ακούσαμε ήχους από τον υπολογιστή.
Μουσικά παιχνίδια : Πειραματιστήκαμε με τους ήχους χτυπώντας ποτήρια με διαφορετική ποσότητα νερού .
Μάθαμε τραγούδια για τη βροχή, όπως:« Καλό μου συννεφάκι»
Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού
Μιλήσαμε για το νερό μέσα από τους μύθους και τη λαϊκή παράδοση
μιλήσαμε για το θεό Ποσειδώνα, για τον Νηρέας και τις κόρες του τις Νηρηίδες κλπ.
Μάθαμε για τη χρησιμότητα του νερού στη ζωή μας και στη ζωή των άλλων ζωντανών οργανισμών .
Μάθαμε για την υδροηλεκτρική ενέργεια .
Παρατηρήσαμε ότι τα φυτά χρειάζονται απαραίτητα νερό για να αναπτυχθούν.

Προβληματιστήκαμε για την αλόγιστη χρήση του πόσιμου νερού και μετά από συζήτηση αποφασίσαμε ότι οι βρύσες του μπάνιου μας με φωτοκύτταρο εξοικονομούν νερό.
Προβληματιστήκαμε για τη μόλυνση του νερού και τις επιπτώσεις που αυτό έχει στην υγεία τη δική μας, αλλά και των ζώων.
Μάθαμε για τον κύκλο του νερού–υδρολογικό κύκλο και κάναμε τη διαδρομή με το ρομπότ Bee-Bot
Πειραματιστήκαμε και συζητήσαμε για το χρώμα και τη γεύση του νερού. Μετρήσαμε ποσότητες νερού με ίδια ή και διαφορετικού μεγέθους ποτήρια και προβήκαμε σε έκφραση υποθέσεων.
Πειραματιστήκαμε ως προς τη βύθιση και τη διαλυτότητα, με διάφορα υλικά, κάναμε υποθέσεις, παρατηρήσεις και βγάλαμε συμπεράσματα.
Το σποράκι ταξιδεύει στο Νηπιαγωγείο μας
Αποφασίσαμε στο Νηπιαγωγείο μας να δημιουργήσουμε ένα μικρό θερμοκήπιο.
Μάθαμε ποιοι σπόροι φυτεύονται αυτή την εποχή και τα παιδιά έφεραν σπόρους από το σπίτι τους για να τους μελετήσουμε.
Συζητήσαμε για τον τρόπο που γίνεται η σπορά, παλιά και σήμερα, τις ανάγκες των φυτών, τις οικογένειες των σπόρων κι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το ψωμί.
Διαβάσαμε τα βιβλία, «Το σποράκι ταξιδεύει» και «Μεγαλώνει-μεγαλώνει το φυτό»
Προετοιμάσαμε το μικρό μας θερμοκήπιό μας για τη σπορά και φυτέψαμε σπόρους μαρουλιού, σπανακιού, άνηθου και μαϊντανού. Ένα παιδί κάθε μέρα ανέλαβε την επίβλεψη του θερμοκηπίου.
Μιλήσαμε για τα δημητριακά και τη θεά Δήμητρα.
Αναπαραστήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου «Το μέγα Αρτοποιείο» και φτιάξαμε το δικό μας ψωμί.
Παίξαμε με τα σποράκια και θελήσαμε να τα βοηθήσουμε να ταξιδέψουν όσο πιο μακριά γίνεται φυσώντας δυνατά.
Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας σπόρο και το σιτάρι νίκησε πανηγυρικά!
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε πίτσα που τρώγεται, αλλά και πίτσα αλλιώς. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα έφτιαξε την πίτσα του με εκτυπωμένα υλικά της αρεσκείας του. Άλλες ομάδες έφτιαξαν πίτσες με στεφάνια και καπάκια,
Φτιάξαμε ζύμη αλατιού, την χρωματίσαμε και πλάσαμε τα πιο ωραία τρελοκουλουράκια.
Κάθε παιδί έσπειρε το δικό του βάζο, επιλέξαμε να τα τοποθετήσουμε κοντά στο παράθυρο για να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες, τα ποτίσαμε και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.
Με την καθημερινή φροντίδα των παιδιών το θερμοκήπιο μας γέμισε μαρούλια, σπανάκι και μυρωδικά.
Θυμηθήκαμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και το αντιπολεμικό παραμύθι που είχαμε διαβάσει «Ο σπόρος της Ειρήνης». Αποφασίσαμε να το διαβάσουμε ξανά γιατί μας άρεσε πάρα πολύ, μοιραστήκαμε σε σκαραβαίους και σκαθάρια κι όλοι μαζί χαρήκαμε το δέντρο της αγάπης, της ειρήνης και της συνεργασίας που προήλθε από ένα τόσο δα σποράκι.
Κάθε χρόνο συμμετέχουμε στους σκοπούς του Make-A-Wish-Κάνε μια ευχή
Η συνεργασία του σχολείου μας με το Make a Wish-Κάνε μία ευχή συνεχίζεται αδιάκοπτα κάθε χρόνο και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γι’
Για άλλη μια χρονιά, με την πολύτιμη αρωγή των μαθητών μας και των γονέων τους, συμμετείχαμε στο πρόγραμμα του Make a wish-κάνει μια ευχή Ελλάδος Μέσα από την ευχή …και πάλι παιδί!
Αφού ενημερώθηκαν οι γονείς για το πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών μας, οι δικές τους ευχές και η αγορά των αστεριών.
Τα μέλη της οργάνωσης ευχαριστούν για την πραγματοποίηση της δράσης με την αποστολή του παρακάτω ηλεκτρονικού μηνύματος.
Προς 23ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Παρακαλούμε να κοινοποιηθεί
- σε όλους τους εκπαιδευτικούς,
- στο μαθητικό συμβούλιο εφόσον υπάρχει και
- στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς,
Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την πολύτιμη στήριξή σας στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής κατά το σχολικό έτος 2024-2025. Με τη δωρεά σας συμμετέχετε και εσείς ώστε να εκπληρωθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες.
Το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής, εδώ και 26 χρόνια, αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του οργανισμού μας ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά.
Στα συνημμένα αρχεία μπορείτε να βρείτε την απόδειξη της δωρεάς σας και το πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχής.
Σας ευχόμαστε υγεία και καλή δύναμη στο έργο σας!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
Τρέχει, τρέχει το νερό
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογική Συνείδηση
Χριστούγεννα-Πρωτούγεννα
Τα Χριστούγεννα είναι η αγαπημένη μας γιορτή στο σχολείο. Στολίζουμε το σχολείο μας, φτιάχνουμε τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας, ετοιμαζόμαστε για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας! Ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας της χαράς και της προσμονής για την έλευση του νέου χρόνου και μαζί των δώρων του Άγιου Βασίλη.
Μαζί με τους γονείς των παιδιών ετοιμάσαμε Χριστουγεννιάτικες κατασκευές για να πουληθούν στο ετήσιο bazaar που οργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας για να προσφέρει τα έσοδα στα παιδιά της Φλόγας. Παράλληλα συμμετείχαμε και φέτος, όπως κάθε χρόνο στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αστέρι της ευχής του Make-A-Wish” Μέσα από την ευχή και πάλι παιδί.
Με τη βοήθεια εθελοντών γονέων ετοιμάσαμε τα σκηνικά για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και τα κουλουράκια για το Άγιο-Βασίλη. Οι γονείς με πρωτοβουλία τους ανέλαβαν να έρθει ο Άγιος-Βασίλης στο σχολείο μας και να μοιράσει δώρα.
Επισκέφτηκαν το σχολείο μας οι κ. Μακρίδης και ο κ. Τσιακτσίρας και μας μίλησαν για τα έθιμα και πως περνούσαν οι ίδιοι όταν ήταν παιδιά τα Χριστούγεννα. Μας είπαν πως γίνονται τα σπάργανα του Χριστού, οι παραδοσιακές ηπειρώτικες χριστουγεννιάτικες τηγανίτες. Μας τραγούδησαν τα κάλαντα που έλεγαν στο κάστρο στη γειτονιά τους στα Ιωάννινα και μας τραγούδησαν με τη φλογέρα και το ντέφι τους τα παραδοσιακά ηπειρώτικα κάλαντα “Ελάτε εδώ γειτόνισσες”. Τους ευχαριστούμε πολύ!
Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Το Νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκαν μέλη της Τροχαίας Ιωαννίνων και βοήθησαν τους μαθητές μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων να γνωρίσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Ενημερώθηκαν για τους κανόνες που διέπουν την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων και τα σήματα στους δρόμους. Με τις νέες γνώσεις, αλλά και την ανάπτυξη κριτικής σκέψη και συζήτησης, την ακρόαση παραμυθιών και την παρακολούθηση βίντεο, σχετικά με την οδική μας συμπεριφορά και τις συνέπειες που μπορεί αυτή να έχει, τα παιδιά οδηγήθηκαν στο να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Σας ευχαριστούμε πολύ!
Το νησί των συναισθημάτων
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα-Ευ Ζην” ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα.
Στόχοι μας
- Να αναγνωρίσουμε και να κατανοήσουμε τα συναισθήματά μας
- Να τα συνδέσουμε με τις πηγές τους
- Να τα αναγνωρίσουμε ως φυσιολογικά
- Να τα εκφράσουμε, να τα διαχειριστούμε, να τα αποδεχτούμε, τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά.
Μέσα από πίνακες και έργα τέχνης αναγνωρίσαμε συναισθήματα και συζητήσαμε αν νιώθουμε κι εμείς το ίδιο κι αν ναι σε ποιές καταστάσεις.
Μιλήσαμε για τους φίλους μας, για τα συναισθήματα που μας προκαλούν και βοηθήσαμε τον αγαπημένο μας φίλο Βίνσεντ να νιώσει την ευτυχία.
Μιλήσαμε για την οικογένειά μας, για τα μέλη της, τα συναισθήματά μας και με τη βοήθεια του ζωγράφου Willem De Kooning φτιάξαμε τη δική μας οικογένεια και “Το σπίτι που στεγάζει την αγάπη”
Μιλήσαμε για τους φόβους μας, για τις πηγές τους, ανακαλύψαμε τρόπους για να τους διώχνουμε μακριά και τους ζωγραφίσαμε.
















































Πρόσφατα σχόλια