Ας θαυμάσουμε έργα τέχνης για την Άνοιξη

Μάι 20201

Παρακάτω θα βρείτε προτάσεις συναδέρφων εκπαιδευτικών για εικαστικά έργα με θέμα την Άνοιξη και πιο συγκεκριμένα τον Μάη.

της πρωτομαγιάς – του Μάη

της άνοιξης

 

Ελπίζουμε να σας φάνηκαν ενδιαφέροντα!

από κάτω από: Άνοιξη, Αρχεία | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ας θαυμάσουμε έργα τέχνης για την Άνοιξη    

Πειράματα …στο σπίτι

Μάι 20201

Είναι γνωστό πως στο νηπιαγωγείο τα παιδιά πειραματίζονται με διάφορα θέματα καθώς η διαθεματική προσέγγιση δίνει πρόσφορο έδαφος τα παιδιά να μαθαίνουν παίζοντας.

Με τα θέματα που αναλύουμε με τα παιδιά προσπαθούμε να προσεγγίσουμε διάφορες επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία) ώστε να καλλιεργήσουν δεξιότητες και γνώσεις αλλά και να περνάνε ευχάριστα… Τι πιο ωραία αφορμή από τα πειράματα.

Εδώ είναι κάποια που τα παιδιά καλούνται να υποθέσουν τι μπορεί να συμβεί με τα υλικά που θα αναμείξουν και να δουν τελικά αν η υπόθεση τους είναι σωστή ή λανθασμένη. Έτσι κι αλλιώς από τον πειραματισμό και τα λάθη οι άνθρωποι έμαθαν και εξελίχθηκαν.

 

  1. Μαγικό γάλα
  • γάλα
  • υγρό απορρυπαντικό για τα πιάτα
  • χρώματα (ζαχαροπλαστικής ή τέμπερα)
  • μπατονέτες
  • δοχείο ή βαθύ δίσκο

Βάζουμε το γάλα στο δίσκο και πάνω του ρίχνουμε σταγόνες χρώμα.

Μαγικό έτσι;

 

2. Το αντίστοιχο μαγικό γιαούρτι για ξεχωριστή ζωγραφική
(κατάλληλο και για τα μικρότερα αδερφάκια)

  • 1 κουταλιά γιαούρτι
  • 1 κουταλάκι κορν φλαουρ
  • Χρώμα ζαχαροπλαστικής

    3. Χρωματιστή σόδα

  • 2 κουταλιές σόδα φαγητού
  • Χρώματα (τέμπερες ή ζαχαροπλαστικής)
  • Ξύδι (πολύ πολύ ξύδι)
  • διαφανή βαζάκια ή ποτηράκια μιας χρήσης

    Στα ποτηράκια βάζουμε μια δυο κουταλιές μαγειρική σόδα, ρίχνουμε τη μπογιά και ανακατεύουμε καλά για να φτιάξουμε χρωματιστή σόδα.


Την αφήνουμε λίγο να στεγνώσει.


Και μετά ρίχνουμε πολύ πολύ ξίδι. Αυτό είναι χημεία…

4. Ουράνιο τόξο

  • Χρώματα ζαχαροπλαστικής
  • 6 ποτηράκια
  • Χαρτί κουζίνας κομμένο σε λωρίδες
  • Νερό

Γεμίζουμε τα ποτηράκια με νερό και ρίχνουμε τα χρώματα ζαχαροπλαστικής μπλε – κενό Α – κόκκινο – κενό Β – κίτρινο – κενό Γ. Στα κενά βάζουμε τις αναμείξεις. Στο κενό Α βάζουμε μπλε και κόκκινο. Στο κενό Β βάζουμε κόκκινο και κίτρινο και στο κενό Γ βάζουμε κίτρινο και μπλε. Ανακατεύουμε και παρατηρούμε πως από τα 3 βασικά χρώματα φτιάξαμε άλλα 3. Τοποθετούμε τις λωρίδες του χαρτιού κουζίνας σιγά σιγά και παρατηρούμε πως μεταφέρεται το χρώμα φτιάχνοντας ένα ουράνιο τόξο.

5. Πυκνότητα υγρών

  • Χυμό
  • Φυτικό λάδι
  • Αλκοόλ
  • Διαφανές δοχείο

Ρίχνουμε το χυμό μέσα στο δοχείο και στη συνέχεια προσθέτουμε απαλά φυτικό έλαιο κατά μήκος των τοιχωμάτων. Χρωματίστε το αλκοόλ με κόκκινο χρώμα αν είναι λευκό και ρίξτε το στο λάδι. Τα υγρά θα διαχωριστούν σε 3 στρώσεις το ένα πάνω στο άλλο.

Τι έγινε; Οι ουσίες αυτές έχουν διαφορετική πυκνότητα: η λιγότερο πυκνή ουσία υψώνεται πάνω στην πιο πυκνή. Για να γίνει το πείραμα πιο φωτεινό, μπορείτε να χρωματίσετε τα υγρά.

Tip: Στην τάξη συνήθως κάνουμε το πείραμα με λάδι και νερό για να δουν πως όντως η διαφορετική πυκνότητα τα διαχωρίζει (ναι φυσικά λέμε τη λέξη πυκνότητα). Πώς θα την καταλάβουν; Τα αφήνουμε να αγγίξουν και το νερό και το λάδι για να το κατανοήσουν πόση διαφορετική πυκνότητα έχουν μέσω της αφής. Μετά ρίχνουμε σαπούνι στο διάλυμα και βλέπουν πως διαλύεται.

 

6. Ένα διαφορετικό βάζο

Ένας μπαμπάς μας έστειλε και τη δική του ιδέα. Θα χρειαστούμε μία χάρτινη σακούλα, τσιμέντο και σχοινί.

Γεμίζουμε τη σακούλα τσιμέντο και μετά κλείνουμε ερμητικά με το σχοινί. Πλάθουμε τη σακούλα όπως θέλουμε. Μόλις στεγνώσει, σχίζουμε τη σακούλα και θαυμάζουμε το νέο μας βάζο. Μπορούμε να το βάψουμε όπως θέλουμε.

7. Το πείραμα της καραντίνας

Δεν είναι ακριβώς πείραμα (παρόλο που έχουμε ανάμειξη υλικών) αλλά μία καινούρια μόδα που ξεκίνησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να έχουμε το “αποτύπωμά” μας σε αυτή τη χρονική περίοδο της καραντίνας.

Πηλός μοντελισμού άσπρος

ή

  • Μισή κούπα αλάτι (σακουλάκι) – 1 δόση αλάτι
  • Μισή κούπα νερό (μπορεί και λίγες σταγόνες ακόμα) – 1 δόση νερό
  • Μιάμιση κούπα αλεύρι – 3 δόσεις αλεύρι

(Δεξιά είναι οι αναλογίες για μεγαλύτερη ποσότητα)

Ανακατεύουμε. Ζυμώνουμε μέχρι να το νιώσουμε σφιχτό. Κάνουμε τα αποτυπώματα (και μια τρύπα στο πάνω μέρος αν θέλουμε να το κρεμάσουμε).  Το αφήνουμε στον ήλιο να στεγνώσει ή ψήνουμε στον αέρα  στους 160-180 βαθμούς για μισή ώρα σε λαδόκολλα. Βάφουμε με όποιο υλικό θέλουμε (μπογιές, μαρκαδόρους, ακόμα και με μανό) και είναι έτοιμο!

 

Καλή επιτυχία!!! Και αναμένουμε τα έργα σας….

 

από κάτω από: Mαθηματικά | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πειράματα …στο σπίτι    

Μουσειακή αγωγή

Μάι 20201

Συγκεντρώσαμε και σας προτείνουμε λινκ με “ανοιχτά” μουσεία:

  1. Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών
    https://www.namuseum.gr/collections/
  2.  Μουσείο της Ακρόπολης
    https://artsandculture.google.com/partner/acropolis-museum

  3. Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας

https://www.elniplex.com/%ce%bf%ce%bb%cf%8c%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%81%ce%bf-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%bf-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bf%ce%b8%cf%8c%ce%bd%ce%b7-%cf%83%ce%b1%cf%82/?fbclid=IwAR1lwg3L0RwlIqvyMRi8DHkAVdOsffCzHvqdU0A-Ue6w9KxTUmoGhGzSew4

 

4.  Μουσείο του Βατικανό

http://www.museivaticani.va/content/museivaticani/en.html#lnav_explore

 

5. Το Μουσείο του Λούβρου

https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne

 

6. Μουσείο του Νταλί

https://www.salvador-dali.org/en/museums/dali-theatre-museum-in-figueres/visita-virtual/

 

 

Καλή περιήγηση!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μουσειακή αγωγή    

Παίζω μαθαίνοντας….

Μάι 20201

Παίξτε τα διαδικτυακά  παιχνίδια που βρήκαμε για την Πρωτομαγιά….

Καλή διασκέδαση!!!

https://wordwall.net/resource/1782575 (μαθηματικά)

https://wordwall.net/resource/1462256/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CF%86%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BE%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%B7 (γλώσσα)

https://wordwall.net/resource/1653280/%CF%88%CE%AC%CF%87%CE%BD%CF%89-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CE%BD%CE%B1-%CE%B2%CF%81%CF%89-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CF%8C  (αινίγματα)

https://wordwall.net/resource/1120393/%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b9%ce%be%ce%b7 (γλώσσα)

https://wordwall.net/resource/1105279/%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CF%89%CE%BD%CE%B1%CF%83-vs-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7 (γλώσσα και φυσικές επιστήμες)

https://wordwall.net/resource/1831581/%ce%b4%ce%b5%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b1-%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%b4%ce%b9%ce%b1/%ce%b2%ce%b1%ce%bb%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%83%cf%89%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bf%ce%bc%ce%b1%ce%b4%ce%b1  (μαθηματικά)

https://wordwall.net/resource/1271878/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CE%B9%CE%B5%CF%89%CF%83-7  (μαθηματικά)

από κάτω από: Mαθηματικά, Άνοιξη, Γλώσσα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παίζω μαθαίνοντας….    

Πρωτομαγιά και Εικαστικά

Απρ 202029

Αυτές τις μέρες στο Νηπιαγωγείο θα βλέπαμε πίνακες ζωγράφων με θέμα την Πρωτομαγιά. Δείτε τους μαζί με τα παιδιά και συζητήστε τι βλέπετε, τα χρώματα, τα συναισθήματα που γεννιούνται, τις διαφορές στην τεχνοτροπία, το που σε φτάνει η φαντασία….

από κάτω από: Άνοιξη, Γλώσσα | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρωτομαγιά και Εικαστικά    

Κορωνοϊός και Νηπιαγωγείο

Απρ 202029

….. Ήρθε λοιπόν και ο κορωνοϊός στην Ελλάδα και πολύ γρήγορα μπήκαμε στα σπίτια μας, στις αγκαλιές των αγαπημένων μας για να προστατευτούμε από αυτόν το διαφορετικό ιό.

Τα σχολεία, οι παιδικές χαρές, οι παιδότοποι, οι εργασίες των γονιών μας έκλεισαν με μόνο στόχο την ασφάλεια της υγείας μας. Η επικοινωνία όμως δεν σταμάτησε. Στις 17 Μάρτη αναρτήσαμε στη σελίδα μας στο Facebook το παρακάτω:

Καλημέρα!! Ας μάθουμε σήμερα μερικά πραγματάκια για τον “περίεργο” επισκέπτη, ο οποίος μας έχει αναγκάσει να βρισκόμαστε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι…. Πείτε στα παιδιά μας να πατήσουν τον παρακάτω σύνδεσμο και……. Μαμάδες και μπαμπάδες ετοιμαστείτε να τους διαβάσετε τη μικρή ιστορία……. Α!!! Μόλις τελειώσετε την ανάγνωση, μπορούν τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτό που τους έκανε εντύπωση από τον νέο μας “ήρωα” και να μας το στείλετε inbox…..

Να ποιες λάβαμε:

Ας δούμε τον κόσμο από τα δικά τους μάτια, που όλα είναι τόσο απλά….

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κορωνοϊός και Νηπιαγωγείο    

Πρωτομαγιά

Απρ 202028

Ευχαριστούμε το βιβλιοπωλείο “Μύθος” για τη χορηγία του:



Λήψη αρχείου

 

Μπορείτε να το κατεβάσετε και να  το εκτυπώσετε.

Ας τραγουδήσουμε για την Άνοιξη…

Απρ 202028

Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Να Η Άνοιξη

Μουσική: Γερμανική Μελωδία

Στίχοι: Aγγελική Καψάσκη

Άλμπουμ: “Τραγουδάκια Για Την άνοιξη”

Στίχοι: Να η Άνοιξη πάλι

Που μας ήρθε παιδιά

με τα ωραία λουλούδια που ανθού στα κλαδιά.

Τραλαλα…

Όλη η πλάση φαντάζει

Όμορφη ζωγραφιά

Τα πουλάκια λαλούνε πάνω ‘κει στα κλαδιά.

Τραλαλα…

από κάτω από: Άνοιξη, Γλώσσα | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ας τραγουδήσουμε για την Άνοιξη…    

Μαθηματικά και Άνοιξη

Απρ 202028

Όταν ξεκινάμε στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά μαθαίνουν μαθηματικές έννοιες όπως πάνω, κάτω, μέσα, έξω, δεξιά και αριστερά. Έπειτα περνάμε στην ταξινόμηση αντικειμένων από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα, ψηλό και κοντό. Μετέπειτα κάνουμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με ιδιότητα ή κάποιο χαρακτηριστικό, όπως να χωρίζουμε τα ζώα σε έντομα ή θηλαστικά.

Όμως όλοι όταν σκέφτονται τα μαθηματικά, σκέφτονται αριθμούς. Για να το κάνει αυτό το παιδί πρέπει να κατακτήσει την έννοια του αριθμού και αυτό ξεκινά με την αντιστοίχιση ένα προς ένα, όπως το παρακάτω φύλλο εργασίας:


Αφού κατακτήσουν την ένα προς ένα αντιστοίχιση αρχίζουν να μαθαίνουν την συμβολική μορφή των αριθμών.

Με την επανάληψη και την εξάσκηση τα παιδιά αρχίζουν να κατακτούν επαρκώς τους αριθμούς 1 ως 10 προς το τέλος του νηπιαγωγείου. Ακριβώς επειδή το κάθε παιδί είναι σε διαφορετικό στάδιο, στο νηπιαγωγείο προσαρμόζουμε τις δραστηριότητες ανάλογα. Δεν απαιτούμε να τα κάνουν όλα σωστά. Στόχος είναι να αντιληφθούν την ποσότητα ένα προς ένα (έστω και με γραμμούλες), να τα μετρήσουν και να βρουν ποιον αριθμό θα αντιγράψουν στο κουτάκι. Συνήθως πρώτα τους δείχνουμε αυτό:


Και έπειτα, ξεκινάμε:

   
Κυκλώνω τον αριθμό που αντιστοιχεί στην ποσότητα:

από κάτω από: Mαθηματικά, Άνοιξη | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθηματικά και Άνοιξη    

Γλώσσα και Άνοιξη

Απρ 202028

Παρακάτω θα βρείτε κάποια φύλλα εργασίας που θα μπορούσαμε να κάνουμε στην τάξη:

  1. Από ποιο γράμμα ξεκινάει η κάθε εικόνα

     

 

2. Μαθαίνω να γράφω το Μ της μέλισσας από πάνω προς τα κάτω και ζωγραφίζω την εικόνα:


3. Μεγάλα και μικρά γράμματα

από κάτω από: Άνοιξη, Γλώσσα | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γλώσσα και Άνοιξη    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

Translate

European SchoolRadio Logo
Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Σκακιστική άσκηση



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων