Παρακάτω θα βρείτε προτάσεις συναδέρφων εκπαιδευτικών για εικαστικά έργα με θέμα την Άνοιξη και πιο συγκεκριμένα τον Μάη.
Ελπίζουμε να σας φάνηκαν ενδιαφέροντα!
Παρακάτω θα βρείτε προτάσεις συναδέρφων εκπαιδευτικών για εικαστικά έργα με θέμα την Άνοιξη και πιο συγκεκριμένα τον Μάη.
Ελπίζουμε να σας φάνηκαν ενδιαφέροντα!
Είναι γνωστό πως στο νηπιαγωγείο τα παιδιά πειραματίζονται με διάφορα θέματα καθώς η διαθεματική προσέγγιση δίνει πρόσφορο έδαφος τα παιδιά να μαθαίνουν παίζοντας.
Με τα θέματα που αναλύουμε με τα παιδιά προσπαθούμε να προσεγγίσουμε διάφορες επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία) ώστε να καλλιεργήσουν δεξιότητες και γνώσεις αλλά και να περνάνε ευχάριστα… Τι πιο ωραία αφορμή από τα πειράματα.
Εδώ είναι κάποια που τα παιδιά καλούνται να υποθέσουν τι μπορεί να συμβεί με τα υλικά που θα αναμείξουν και να δουν τελικά αν η υπόθεση τους είναι σωστή ή λανθασμένη. Έτσι κι αλλιώς από τον πειραματισμό και τα λάθη οι άνθρωποι έμαθαν και εξελίχθηκαν.
Βάζουμε το γάλα στο δίσκο και πάνω του ρίχνουμε σταγόνες χρώμα.

Μαγικό έτσι;
2. Το αντίστοιχο μαγικό γιαούρτι για ξεχωριστή ζωγραφική
(κατάλληλο και για τα μικρότερα αδερφάκια)
3. Χρωματιστή σόδα
Στα ποτηράκια βάζουμε μια δυο κουταλιές μαγειρική σόδα, ρίχνουμε τη μπογιά και ανακατεύουμε καλά για να φτιάξουμε χρωματιστή σόδα.

Την αφήνουμε λίγο να στεγνώσει.

Και μετά ρίχνουμε πολύ πολύ ξίδι. Αυτό είναι χημεία…
4. Ουράνιο τόξο
Γεμίζουμε τα ποτηράκια με νερό και ρίχνουμε τα χρώματα ζαχαροπλαστικής μπλε – κενό Α – κόκκινο – κενό Β – κίτρινο – κενό Γ. Στα κενά βάζουμε τις αναμείξεις. Στο κενό Α βάζουμε μπλε και κόκκινο. Στο κενό Β βάζουμε κόκκινο και κίτρινο και στο κενό Γ βάζουμε κίτρινο και μπλε. Ανακατεύουμε και παρατηρούμε πως από τα 3 βασικά χρώματα φτιάξαμε άλλα 3. Τοποθετούμε τις λωρίδες του χαρτιού κουζίνας σιγά σιγά και παρατηρούμε πως μεταφέρεται το χρώμα φτιάχνοντας ένα ουράνιο τόξο.
5. Πυκνότητα υγρών
Ρίχνουμε το χυμό μέσα στο δοχείο και στη συνέχεια προσθέτουμε απαλά φυτικό έλαιο κατά μήκος των τοιχωμάτων. Χρωματίστε το αλκοόλ με κόκκινο χρώμα αν είναι λευκό και ρίξτε το στο λάδι. Τα υγρά θα διαχωριστούν σε 3 στρώσεις το ένα πάνω στο άλλο.
Τι έγινε; Οι ουσίες αυτές έχουν διαφορετική πυκνότητα: η λιγότερο πυκνή ουσία υψώνεται πάνω στην πιο πυκνή. Για να γίνει το πείραμα πιο φωτεινό, μπορείτε να χρωματίσετε τα υγρά.
Tip: Στην τάξη συνήθως κάνουμε το πείραμα με λάδι και νερό για να δουν πως όντως η διαφορετική πυκνότητα τα διαχωρίζει (ναι φυσικά λέμε τη λέξη πυκνότητα). Πώς θα την καταλάβουν; Τα αφήνουμε να αγγίξουν και το νερό και το λάδι για να το κατανοήσουν πόση διαφορετική πυκνότητα έχουν μέσω της αφής. Μετά ρίχνουμε σαπούνι στο διάλυμα και βλέπουν πως διαλύεται.
6. Ένα διαφορετικό βάζο
Ένας μπαμπάς μας έστειλε και τη δική του ιδέα. Θα χρειαστούμε μία χάρτινη σακούλα, τσιμέντο και σχοινί.
Γεμίζουμε τη σακούλα τσιμέντο και μετά κλείνουμε ερμητικά με το σχοινί. Πλάθουμε τη σακούλα όπως θέλουμε. Μόλις στεγνώσει, σχίζουμε τη σακούλα και θαυμάζουμε το νέο μας βάζο. Μπορούμε να το βάψουμε όπως θέλουμε.
7. Το πείραμα της καραντίνας
Δεν είναι ακριβώς πείραμα (παρόλο που έχουμε ανάμειξη υλικών) αλλά μία καινούρια μόδα που ξεκίνησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να έχουμε το “αποτύπωμά” μας σε αυτή τη χρονική περίοδο της καραντίνας.
Πηλός μοντελισμού άσπρος
ή
(Δεξιά είναι οι αναλογίες για μεγαλύτερη ποσότητα)
Ανακατεύουμε. Ζυμώνουμε μέχρι να το νιώσουμε σφιχτό. Κάνουμε τα αποτυπώματα (και μια τρύπα στο πάνω μέρος αν θέλουμε να το κρεμάσουμε). Το αφήνουμε στον ήλιο να στεγνώσει ή ψήνουμε στον αέρα στους 160-180 βαθμούς για μισή ώρα σε λαδόκολλα. Βάφουμε με όποιο υλικό θέλουμε (μπογιές, μαρκαδόρους, ακόμα και με μανό) και είναι έτοιμο!
Καλή επιτυχία!!! Και αναμένουμε τα έργα σας….
Συγκεντρώσαμε και σας προτείνουμε λινκ με “ανοιχτά” μουσεία:
https://www.elniplex.com/%ce%bf%ce%bb%cf%8c%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%81%ce%bf-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%bf-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bf%ce%b8%cf%8c%ce%bd%ce%b7-%cf%83%ce%b1%cf%82/?fbclid=IwAR1lwg3L0RwlIqvyMRi8DHkAVdOsffCzHvqdU0A-Ue6w9KxTUmoGhGzSew4
4. Μουσείο του Βατικανό
http://www.museivaticani.va/content/museivaticani/en.html#lnav_explore
5. Το Μουσείο του Λούβρου
https://www.louvre.fr/en/visites-en-ligne
6. Μουσείο του Νταλί
https://www.salvador-dali.org/en/museums/dali-theatre-museum-in-figueres/visita-virtual/
Καλή περιήγηση!
Παίξτε τα διαδικτυακά παιχνίδια που βρήκαμε για την Πρωτομαγιά….
Καλή διασκέδαση!!!
https://wordwall.net/resource/1782575 (μαθηματικά)
https://wordwall.net/resource/1120393/%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b9%ce%be%ce%b7 (γλώσσα)
https://wordwall.net/resource/1105279/%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CF%89%CE%BD%CE%B1%CF%83-vs-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7 (γλώσσα και φυσικές επιστήμες)
….. Ήρθε λοιπόν και ο κορωνοϊός στην Ελλάδα και πολύ γρήγορα μπήκαμε στα σπίτια μας, στις αγκαλιές των αγαπημένων μας για να προστατευτούμε από αυτόν το διαφορετικό ιό.
Τα σχολεία, οι παιδικές χαρές, οι παιδότοποι, οι εργασίες των γονιών μας έκλεισαν με μόνο στόχο την ασφάλεια της υγείας μας. Η επικοινωνία όμως δεν σταμάτησε. Στις 17 Μάρτη αναρτήσαμε στη σελίδα μας στο Facebook το παρακάτω:
Καλημέρα!! Ας μάθουμε σήμερα μερικά πραγματάκια για τον “περίεργο” επισκέπτη, ο οποίος μας έχει αναγκάσει να βρισκόμαστε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι…. Πείτε στα παιδιά μας να πατήσουν τον παρακάτω σύνδεσμο και……. Μαμάδες και μπαμπάδες ετοιμαστείτε να τους διαβάσετε τη μικρήιστορία……. Α!!! Μόλις τελειώσετε την ανάγνωση, μπορούν τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτό που τους έκανε εντύπωση από τον νέο μας “ήρωα” και να μας το στείλετε inbox…..
Να ποιες λάβαμε:
Ας δούμε τον κόσμο από τα δικά τους μάτια, που όλα είναι τόσο απλά….
Ευχαριστούμε το βιβλιοπωλείο “Μύθος” για τη χορηγία του:
Μπορείτε να το κατεβάσετε και να το εκτυπώσετε.
Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Να Η Άνοιξη
Μουσική: Γερμανική Μελωδία
Στίχοι: Aγγελική Καψάσκη
Άλμπουμ: “Τραγουδάκια Για Την άνοιξη”
Στίχοι: Να η Άνοιξη πάλι
Που μας ήρθε παιδιά
με τα ωραία λουλούδια που ανθού στα κλαδιά.
Τραλαλα…
Όλη η πλάση φαντάζει
Όμορφη ζωγραφιά
Τα πουλάκια λαλούνε πάνω ‘κει στα κλαδιά.
Τραλαλα…
Όταν ξεκινάμε στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά μαθαίνουν μαθηματικές έννοιες όπως πάνω, κάτω, μέσα, έξω, δεξιά και αριστερά. Έπειτα περνάμε στην ταξινόμηση αντικειμένων από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα, ψηλό και κοντό. Μετέπειτα κάνουμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με ιδιότητα ή κάποιο χαρακτηριστικό, όπως να χωρίζουμε τα ζώα σε έντομα ή θηλαστικά.
Όμως όλοι όταν σκέφτονται τα μαθηματικά, σκέφτονται αριθμούς. Για να το κάνει αυτό το παιδί πρέπει να κατακτήσει την έννοια του αριθμού και αυτό ξεκινά με την αντιστοίχιση ένα προς ένα, όπως το παρακάτω φύλλο εργασίας:


Αφού κατακτήσουν την ένα προς ένα αντιστοίχιση αρχίζουν να μαθαίνουν την συμβολική μορφή των αριθμών.
Με την επανάληψη και την εξάσκηση τα παιδιά αρχίζουν να κατακτούν επαρκώς τους αριθμούς 1 ως 10 προς το τέλος του νηπιαγωγείου. Ακριβώς επειδή το κάθε παιδί είναι σε διαφορετικό στάδιο, στο νηπιαγωγείο προσαρμόζουμε τις δραστηριότητες ανάλογα. Δεν απαιτούμε να τα κάνουν όλα σωστά. Στόχος είναι να αντιληφθούν την ποσότητα ένα προς ένα (έστω και με γραμμούλες), να τα μετρήσουν και να βρουν ποιον αριθμό θα αντιγράψουν στο κουτάκι. Συνήθως πρώτα τους δείχνουμε αυτό:
Πρόσφατα σχόλια