Ο κος Ήχος και η κα Σιωπή

IMG 2f758ede2c1b7303ccdb18ba0e7b07b6 V

Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου το σχολείο μας φιλοξένησε τη θεατρική ομάδα ” Τικ Τακ Ντο” με την διαδραστική παράσταση ” Ο κος Ήχος και η κα Σιωπή”.
Οι δυο εμψυχωτές με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής και χρήση μουσικών οργάνων, ξενάγησαν τα παιδιά στο Χωριό της Μουσικής, εκεί που δεν υπάρχουν μόνο ήχοι αλλά και οι απαραίτητες σιωπές και παύσεις. Και όπως Σιωπή και ο Ήχος συνεργάζονται πάντα για την παραγωγή της υπέροχης Μουσικής, έτσι και τα παιδιά κλήθηκαν να συνεργαστούν για να βρεθούν οι νότες του πενταγράμμου όταν ξαφνικά αυτές εξαφανίστηκαν και πέταξαν στις 5 Ηπείρους.
Τα παιδιά γνώρισαν τις νότες, τραγούδησαν, έπαιξαν μουσικά όργανα και ταξίδεψαν μαγικά στις 5 ηπείρους, ανακαλύπτοντας και διασκεδάζοντας!
Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!!!

Τα δικαιώματα των παιδιών!

dikaivmata paidivn 2024 1

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου και στο νηπιαγωγείο, συζητάμε και υπενθυμίζουμε σε έναν κόσμο ενηλίκων τα Δικαιώματα των Παιδιών!
Τα παιδιά επικοινωνούν τις ανάγκες και το δικαίωμά τους στην κοινωνία για Φαγητό, Νερό, Οικογένεια και Αγάπη, Υγεία, Μόρφωση, Στέγη και φυσικά Παιχνίδι , Ελεύθερο Χρόνο και Διαφορετικότητα!
Φτιάχνουν τον Κήπο των Δικαιωμάτων τους, κάνουν τις φωνές τους μπαλόνια που πετούν ψηλά, χειροτεχνίες και ζωγραφιές και προσπαθούν να ξαναθυμίσουν Δικαιώματα που τελικά δεν είναι για όλους και τόσο δεδομένα όσο θα έπρεπε!
Τα παιδιά αν και αθόρυβα ακόμα στην κοινωνία των μεγάλων, έχουν την ικανότητα να εφευρίσκουν ήσυχους τρόπους να βροντοφωνάζουν αυτά που πραγματικά χρειάζονται! Και ευτυχείς είναι όσοι έχουν πραγματικά ανοιχτές τις κεραίες τους να ακούσουν..

Έναρξη Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης


Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου ξεκινήσαμε την πολυ-αναμενόμενη διαδικασία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του Σχολείου μας.
Μιλήσαμε για τους κανόνες ανάγνωσης, φροντίδας και σωστής μεταχείρισης ενός βιβλίου, φτιάξαμε σελιδοδείκτες , επιλέξαμε το βιβλίο της αρεσκείας μας και προσεκτικά το τοποθετήσαμε στην ειδική τσαντούλα.
Τα βιβλία , παρέα με τους ατομικούς σελιδοδείκτες και τους κανόνες δανεισμού, ξεκίνησαν το ταξίδι τους για τα σπίτια των παιδιών με την ελπίδα να τα ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο της ανάγνωσης, να προσφέρουν ποιοτικό χρόνο μαζί με όλη την οικογένεια και να εμπλουτίσουν την σκέψη και την φαντασία των παιδιών με εικόνες και νέους προβληματισμούς!
Επιστροφή την Δευτέρα, με τα βιβλία να δίνουν αφορμή στο κάθε παιδί να επικοινωνήσει την δική του εμπειρία από την εμπλοκή του με την παιδική λογοτεχνία.


Outlook 4dh5sxuq

Γιορτή για την Επέτειο του Πολυτεχνείου

IMG ba3962432253e6db56a3a9bda18173c6 V 1

1732292976587Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου εκπαιδευτικοί και παιδιά τίμησαν με τον καλύτερο τρόπο αυτή την ημέρα γιορτής και μνήμης για την Επέτειο του Πολυτεχνείου. Συζητήσεις , φωτογραφικό υλικό, παραμύθια για τη Δημοκρατία και χειροτεχνίες προς τιμήν εκείνων των φοιτητών και του αγώνα τους για τη διεκδίκηση της δημοκρατίας, που κορυφώθηκαν σήμερα! Τα παιδιά παρακολούθησαν από τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων την κουκλοθεατρική παράσταση ” Η Ντενεκεδούπολη”, από το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου, κατέθεσαν κόκκινα γαρίφαλα στη χειροποίητη μακέτα μας, και τραγούδησαν με τη συνοδεία κιθάρας, τραγούδια για δημοκρατία παρόμοια με εκείνα τα απαγορευμένα που ακούγονταν και τότε πίσω από την Πύλη του Πολυτεχνείου.
“Όλοι μαζί, όλοι μαζί
είμαστε πάντα πιο δυνατοί”.

IMG 652a341c7c91a84105ea2830c5f2e3ed V
Γνωρίζουμε τη δημοκρατική διαδικασία της ψηφοφορίας με αφορμή το παραμύθι ΤΟ ΔΑΣΟΣ
IMG ca8625f4a63a2d56cff164365f69989e V
Οι ήρωες -τενεκεδάκια από την κουκλοθεατρική παράσταση Ντενεκεδούπολη

Ο Δράκος των φόβων μας

IMG 16f3926bc2e0a930a6d139f1b1434237 V

“ΒΑΞΩ ΒΑΞΩ ΦΩΝΑΖΩ ΔΥΝΑΤΑ,ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΝΑ ΤΡΟΜΑΞΩ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΜΑΚΡΙΑ”
Την Παρασκευή,8 Νοεμβρίου, ολοκληρώσαμε με τον καλύτερο τρόπο το 4ο εργαστήριο της Α θεματικής Ευ Ζην απο τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Με αφορμή το λαϊκό θεσσαλικό παραμύθι ” ο Λιόντος”, μιλήσαμε για τους φόβους μας, υπαρκτούς και φανταστικούς, και φτιάξαμε τον Δράκο των Φόβων. Στη συνέχεια μιλήσαμε για το πώς η δύναμη του μυαλού υπερισχύει της σωματικής διάπλασης, και βρήκαμε τρόπους αντιμετώπισης των φόβων μας. Τα παιδιά κρατώντας τις ασπίδες τους, μεταμορφώθηκαν σε γενναίους ιππότες, βγήκαν στο προαύλιο και με τη δύναμη της ομάδας και της μαγικής φράσης πολέμησαν γενναία και νίκησαν του 2 Δράκους που έκαναν την εμφάνισή τους!
Μείνετε συντονισμένοι για τα επόμενα μαγικά παιχνίδια που ετοιμάζονται, και περιμένουμε παιδιά και εκπαιδευτικοί με ανυπομονησία..!

Η Συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας στην EU Code Week – Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

1730316328078 1

΄ΛΥΣΕ ΤΑ ΜΑΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ “,Τα 12 αδέρφια που γίνονταν πουλιά !

Σε ένα επιδαπέδιο πλέγμα τοποθετούνται οι κάρτες με 6 βασικές εικόνες του παραμυθιού ,που έχουν ζωγραφιστεί από τα παιδιά. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες προκειμένου να εργαστούν για την επίτευξη του στόχου που έχει κάθε ομάδα . Τελικός στόχος της δραστηριότητας είναι το παιδί «ρομπότ» να προγραμματιστεί (κρατάει την κάρτα της ηρωίδας -πριγκίπισσας ) και να μαζέψει όλες τις κάρτες της ιστορίας ,έτσι ώστε να βάλει σε σειρά τις εικόνες και να λύσει τα μάγια ,φτιάχνοντας το παραμύθι (τέλος διαδρομής).

ΣΤΟΧΟΣ: Δημιουργία κώδικα με επιλογή των εντολών προσανατολισμού (βελάκια κατεύθυνσης).

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των τριών .

Α) ομάδα συναποφασίζοντας σχεδιάζει και αναπαριστά την διαδρομή σε χαρτί α4 .
Β) ομάδα επιλέγει τις κάρτες προσανατολισμού ,τις τοποθετεί σε σειρά δημιουργώντας έναν κώδικα, ένα αλγοριθμικό μονοπάτι σχετικό με την διαδρομή .
Γ) τελευταία ομάδα. Ένα παιδί διαβάζει τον αλγόριθμο (προγραμματίζει το ρομπότ) ,το άλλο παιδί ακολουθεί τις οδηγίες –παιδί ρομπότ -και το τελευταίο ελέγχει τις εντολές .Σε περίπτωση λάθους διορθώνουν τον αλγόριθμο που έχουν σχηματίσει και επαναπρογραμματίζουν .

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

· Σχεδίαση-αναπαράσταση διαδρομής σε Α4

· Δημιουργία κώδικα με την επιλογή βελών

· Διαβάζουν τον κώδικα

· Δίνουν εντολές στο παιδί-ρομπότ ,κινείται στο πλέγμα ακολουθώντας τις εντολές κατεύθυνσης

· Έλεγχος και προγραμματισμός της διαδρομής

Η διαδρομή παίζεται με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας (σχεδιασμός της πιο σύντομης διαδρομής-βάζοντας εμπόδια ),οι ρόλοι των μελών της ομάδας εναλλάσσονται.



Λήψη αρχείου

Επέτειος του ‘ΟΧΙ’

IMG 677c495c89a716f80b954b25891cf6c6 V 300x263 1

Την τελευταία εβδομάδα το νηπιαγωγείο μας μετατράπηκε σε ένα μικρόμουσείο ιστορίας όπου αναβιώσαμε τις μνήμες, αφηγήσεις και εικόνες από το έπος του 1940. Με την πολύτιμη συνεργασία και καλή διάθεση δυο γονιών του σχολείου μας, που προθυμοποιήθηκαν να μας δανείσουν προσωπικά στρατιωτικά είδη, δημιουργήθηκε μια γωνιά ιστορίας με μια βαλίτσα γεμάτη φωτογραφίες, εξοπλισμό και ένα κιτρινισμένο γράμμα. Έτσι δόθηκε αφορμή στα παιδιά να γνωρίσουν από κοντά στιγμές και εμπειρίες από τη ζωή ενός Έλληνα στρατιώτη του 1940. Ακολούθησαν πολλές συζητήσεις, ατομικές και ομαδικές εργασίες, τραγούδια από το έπος του 1940 και η εβδομάδα έκλεισε με την γιορτούλα μας. Οι εκπαιδευτικοί ξεδίπλωσαν δημιουργικότητα και ταλέντο, στήθηκε το κουκλοθέατρο μας και τα παιδιά παρακολούθησαν την παράσταση: “Το Κανόνι της Ειρήνης”, διασκευασμένο παραμύθι της Φρόσως Χατόγλου ¨ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΙΡΗΝΗ”!

Θέατρο Κούκλας στο σχολείο!!!

IMG 73029d26b56fa189b6e8f12651809c7b V

Σήμερα, παιδιά και εκπαιδευτικοί ζήσαμε την μαγική εμπειρία της κουκλοθεατρικής παράστασης με τίτλο” Η Φεγγαρόσουπα”. Η Ομάδα κούκλας ” Κόκου Μουκλό”,ήρθε στο σχολείο μας και με ένα εκπληκτικό σκηνικό, ολοζώντανες μαριονέτες σε διαστάσεις ανθρώπου, που αυτοσχεδίαζαν παράλληλα με τους ηθοποιούς, μας παρουσίασε μια αλληγορική παράσταση για την αποδοχή της διαφορετικότητας. Τα φώτα χαμήλωσαν, η αίθουσα μεταμορφώθηκε και τα παιδιά ταξίδεψαν μέσα από εικόνες και ήχους στο μαγικό κόσμο του θεάτρου κούκλας!
Σας ευχαριστούμε πολύ και ανυπομονούμε για επόμενα μαγικά ταξίδια.

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

IMG 6fc20afd123789404285e24f7c31c7b3 V 4

Στις 4 Οκτωβρίου, την Παγκόσμια Ημέρα των ζώων, τα ζωάκια είχαν την τιμητική τους στις τάξεις μας. Τα παιδιά μίλησαν με ενθουσιασμό για τα αγαπημένα τους ζώα, ήμερα ή άγρια, δικαιολόγησαν την άποψή τους, είδαμε τα χαρακτηριστικά τους και σκεφτήκαμε τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μας για να τα κρατήσουμε ασφαλή. Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που τα απειλούν, ποια είναι τα μέτρα προστασίας τους και τι μπορούμε να τους παρέχουμε, ήταν τα θέματα που μας απασχόλησαν στην παρεούλα και τις χειροτεχνίες μας, ομαδικές και ατομικές.

Οι ‘Μικροί’ μας Κανόνες

IMG 72281c25c5d5a34d884733477e3f6811 V

Τα πλαίσια και οι κανόνες μέσα σε μια μικροκοινότητα όπως η τάξη μας, δεν αποτελούν τροχοπέδη. Μας βοηθούν να υπάρχουμε αρμονικά δίπλα σε άλλους ,να λειτουργούμε και να εξελισσόμαστε σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, με σεβασμό ταυτόχρονα στον χώρο και την προσωπικότητα του διπλανού μας. Σηκώσαμε λοιπόν κι εμείς με τα παιδιά τα μανίκια, διαβάσαμε παραμύθια και προτείναμε τους δικούς μας κανόνες στην δική μας μικρή παρεούλα. Ένας Μικρός Δράκος και το Βατραχάκι ο Φρίξος, βοήθησαν τα παιδιά να υπογράψουν το Συμβόλαιο της Τάξης, κατασκεύασαν το ατομικό τους φωνόμετρο, κατανοώντας μέρα τη μέρα στην πράξη, πως μπορούμε όλοι να υπάρχουμε ελεύθερα μέσα σε ομάδα.